Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Visar resultat 21 till 23 av 23

Ämne: Dem olika stammarna

Senior Member falcon93s avatar
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av Walkie Visa inlägg
    Spelar på comx2 och på sez.

Jag har haft släggor som ätit över en miljon vete/h.

Hur jag lyckas med det? Natarenas deff kommer ju inte tillbaka när du dödat den?
    Nej, jag vet. Men jag menar, om du skickar 4'000 yxor * 10 så kommer du troligetvis inte lyckas att ta en artefakt, men om du däremot skickar 40'000 yxor så kommer du troligtvis lyckas slå dig igenom en deff, alltså är det bättre att bygga upp EN slägga

"Galler måste tuffa till sig lite... Herregud, titta bara på Druidryttaren, han ser ju ut som en trollkarl på en ponny!"
    "Jag har 10 klubbor, några är röda och resten är gröna!"

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av falcon93 Visa inlägg
    Nej, jag vet. Men jag menar, om du skickar 4'000 yxor * 10 så kommer du troligetvis inte lyckas att ta en artefakt, men om du däremot skickar 40'000 yxor så kommer du troligtvis lyckas slå dig igenom en deff, alltså är det bättre att bygga upp EN slägga
    Sen är det ju inte nödvändigtvis så att jag har rensat båda själva
    Sez5: Walkie - TheCrash
    Sez6: BarneyStinson - TP
    Sez7: Nuls - Force Majure- http://travian-reports.net/se/raport.php?id=23556275e7b
    Sez8: Ölvalde [VINNARE] [Sims Wilderness]<- Totala allianssläggorna http://www.travian-reports.net/se/report/39356ec94d9<- Konto-släggan.
    Sez9: The Unicorn - MYGS!
    Sez10: Knatte - Disney. Första månaden, sedan semester i två månader

ComX2: Barney Stinson
    Se3: appachen (MBF) fram till midgame
    Vanliga servers är ingenting för mig, för långsamt

Senior Member King of Dooms avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Nej Romarna är bättre på att deffa eftersom infanteri är billigare än kavalleri, och ändå deffar legionärer och praetorianer bättre än falanxen. Räkna lite i huvudet, jämför praetorianen med druidryttare, 1 druidryttare är dyrare än 2 praetorianer, men ändå så deffar praetorianen 15 mer. Romare har även bäst mur.
    Jag har tagit detta med någon tidigare...Falanxerna är billigare och snabbare att producera+att de rör sig snabbare och är bra mot både kavalleri och infanteri.

Man bygger ju inte trupper i alla byar?!!? Då måste du ju baracker, vapenkammare, stall osv på hög nivå i alla byar. Bättre att bygga trupper i EN by och sen skicka förstärkning till övriga byar
    Man bygger sin slägga i en by, antingen huvudbyn som jag gör då jag inte guldar och därmed inte har resurser till att bygga den i stor barrack/stall, eller i nyss nämnda byggnader i en by nära huvudbyn. I resten av byarna bygger man deff, som sedan kan skickas till byar vid behov, om man är så självisk att den enda deff man har är alliansens och bara bygger off, då är man ganska död om man blir kickad eller anfallen när man inte är inloggad.

Hur lyckades du ta 2 artefakter när du har dina trupper uppdelade i flera byar? det blir ju lätt för natarerna att deffa en attack i taget?
    Man bygger ju inte off i alla byarna....

Som sagt, off i en by, deff i dem andra. Fungerar bättre i längden.
    Before the beginning, there was only darkness. In the end, there will only be darkness. Light is temporary.

Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123

Regler för att posta