Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 sistasista
Visar resultat 11 till 20 av 23

Ämne: Dem olika stammarna

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard

Jag tänker inte "följa" dina regler med att göra en egen lista på vilka fördelar varje stam har..

Citat Ursprungligen postat av falcon93 Visa inlägg
    Galler
    + Gallerna har det väldigt lätt i början
    + Billiga nybyggare
    + Dubbelt så stora grottor
    - Känns som de inte är bra på något
    - Vissa av deras trupper ser rent sagt fjantiga ut :P
    Gallerna har de bästa defftrupperna på hela spelet?
    Gallerna har de snabbaste köpmännen, och har en väldigt bra kapacitet/köpman.

Du säger att de inte är bra på någonting, men ändå gett tre positiva grejer?
    Du säger att deras trupper ser fjantiga ut, vad är det för j*vla argument? Bara för att någonting ser dåligt ut behöver det inte vara det? Sverige och Finland ser ut som ett manligt könsorgan, men är det löjligt? Nej..

Germaner
    + Deras underbara plundrings bonus
    + Billiga trupper
    + Dem ser coola ut
    - Känns lite dumt att behöva försvara med kavalleri mot infanteri
    - Dem dör ju som flugor!
    Du måste läsa på först.
    Germanernas plundringsbonus försvinner i T4.0. (källa: )
    Hästar tål mer än vad fotsoldater gör (i verkligheten).

Har du läst på din historia? Det är ju ändå nästan vad Travian är, i grund och botten..
    Germanerna dör som flugor för att de inte har någon röstning, vilket de knappt hade då de existerade.
    Dom är billiga för att de bara ger en man sin yxa/klubba och kör på..

Romare
    + Starka trupper
    + Kan bygga inne och utanför byn samtidigt
    + Praetorianerna är underbara!
    - Dem är svåra i början
    - Dyra trupper
    Motivera gärna varför preatorianerna är underbara..?

Trupperna behöver inte vara dyra, köar man på rätt sätt klarar man av att bygga 24/7 i alla byar samtidigt.
    De behöver inte vara svårt i början?

Allt är beroende på hur man bestämmer sig att spela.
    Ska man ha en "slaskoff" kör jag romare, eftersom jag gillar deras deff.
    Ska man köra offensivt kör jag på german.
    Ska jag bygga slägga kör jag på galler/german.
    Kör jag 100% deff kör jag romare/galler.
    Sez5: Walkie - TheCrash
    Sez6: BarneyStinson - TP
    Sez7: Nuls - Force Majure- http://travian-reports.net/se/raport.php?id=23556275e7b
    Sez8: Ölvalde [VINNARE] [Sims Wilderness]<- Totala allianssläggorna http://www.travian-reports.net/se/report/39356ec94d9<- Konto-släggan.
    Sez9: The Unicorn - MYGS!
    Sez10: Knatte - Disney. Första månaden, sedan semester i två månader

ComX2: Barney Stinson
    Se3: appachen (MBF) fram till midgame
    Vanliga servers är ingenting för mig, för långsamt

Senior Member falcon93s avatar
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Gallerna har de bästa defftrupperna på hela spelet?
    Nej Romarna är bättre på att deffa eftersom infanteri är billigare än kavalleri, och ändå deffar legionärer och praetorianer bättre än falanxen. Räkna lite i huvudet, jämför praetorianen med druidryttare, 1 druidryttare är dyrare än 2 praetorianer, men ändå så deffar praetorianen 15 mer. Romare har även bäst mur.

Gallerna har de snabbaste köpmännen, och har en väldigt bra kapacitet/köpman.
    Du säger att de inte är bra på någonting, men ändå gett tre positiva grejer?
    Angående köpmännen så kan jag hålla med dig
    Jag sa inte att dem inte var bra på något, jag sa att "det känns" som dem inte är bra på något, och då syftar jag på att dem inte har lika starka utmärkelser som romare eller germaner. Romare deffar bäst och germaner är bäst på off. Galler är kanske bra på "lite mindre" grejor, som deras köpmänn, nybyggare eller deras fällor i början.

Du säger att deras trupper ser fjantiga ut, vad är det för j*vla argument?
    Det är min åsikt. Som någon sa tidigare, germaner är manligast, galler ser inte särskilt manliga ut. Jämför bara den germanska knekten eller ceasarriddaren med t.ex. druidryttaren, men herregud, det ser ut som en trollkarl på en ponny...

Du måste läsa på först.
    Germanernas plundringsbonus försvinner i T4.0. (källa: )
    Kommenterade detta innan, "där försvann intresset för germaner....."

Hästar tål mer än vad fotsoldater gör (i verkligheten).
    Ja, men jämför kostnaden mellan 1 paladin och 2 praetorianer så förstår du vad jag menar

Har du läst på din historia? Det är ju ändå nästan vad Travian är, i grund och botten..
    Germanerna dör som flugor för att de inte har någon röstning, vilket de knappt hade då de existerade.
    Dom är billiga för att de bara ger en man sin yxa/klubba och kör på..
    Jovisst är dem billiga, det är såklart bra, men ibland är det bara att ta sig för huvudet när man kommer med 100 klubbor mot 10 praetorianer + hjälte, så förlorar du mer än vad deffaren gör. Hade du istället haft legionärer så hade det inte blivit så. Men missförstå mig inte, jag går inte emot, gillar att spela som dem fortfarande.

Motivera gärna varför preatorianerna är underbara..?
    Därför att dem är billiga jämfört med övriga stammars försvar mot infanteri, och uppgraderar du dem långt i vapenkammaren så blir dem otroligt bra mot kavalleri också. Dem är även infanteri, vilken gör att dem bara äten 1 vete

Trupperna behöver inte vara dyra, köar man på rätt sätt klarar man av att bygga 24/7 i alla byar samtidigt.
    Man bygger ju inte trupper i alla byar?!!? Då måste du ju baracker, vapenkammare, stall osv på hög nivå i alla byar. Bättre att bygga trupper i EN by och sen skicka förstärkning till övriga byar

"Galler måste tuffa till sig lite... Herregud, titta bara på Druidryttaren, han ser ju ut som en trollkarl på en ponny!"
    "Jag har 10 klubbor, några är röda och resten är gröna!"

Junior Member
    Reg.datum
    Aug 2009

Standard

härligt att få lite disskution.

jag tycker att de flesta underskattar gallers offensiv, titta här bara
    http://forum.travian.se/showthread.php?t=43139

den största släggan på speeds historia är galler.
    tycker också att du överskattar prettar, ingen trupp slår falanxer på försvar, (de är ju så billiga)

men ändå spelar man som german, varför? jo för att det är lättare i början och man vill ha en bra start.

titta på evil knievil på speed, helt överlägsen på plundring, varför? svaret är blixtar underbara blixtar

ja det var det jag ville säga

/werty

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av simonsss Visa inlägg
    jag tycker att de flesta underskattar gallers offensiv, titta här bara
    http://forum.travian.se/showthread.php?t=43139

Du skulle sett Ölvaldes slägga, innan jag blev ensam på kontot. Den hade slagit Skärpnings slägga med 2 miljoner offpoäng, om den haft de klubbor som vi hade som mest. Vi slutade även att köa i alla byggnader förutom i verkstaden de sista två veckorna. Det blev helt enkelt för mycket problem på kontona (Ölvalde och LaAmore).

Nu säger jag inte att den germanska offensiven är bättre, men den hade inte blivit störst om mitt(mina, sitteracess <3 (fanns mycket mera att göra på LaAmore)) konto/konton inte fått de problem som vi fick.
    Jag har spelat gallerslägga (Nuls-kontot, rapport finns i signatur), och det var MYCKET roligare )

Citat Ursprungligen postat av simonsss Visa inlägg
    tycker också att du överskattar prettar, ingen trupp slår falanxer på försvar, (de är ju så billiga)
    Säger samma sak, är bara att läsa på denna tråden: http://forum.travian.com.au/showthre...363#post191363 Läs för guds skull kommentarerna också!

det ser ut som en trollkarl på en ponny...
    Kan jag iochförsig hålla med dig om, men bilderna kommer också att uppdateras (om jag förstått dev-bloggen korrekt).

Kommenterade detta innan, "där försvann intresset för germaner....."
    Läste inte det, om jag ska vara ärlig

Man bygger ju inte trupper i alla byar?!!? Då måste du ju baracker, vapenkammare, stall osv på hög nivå i alla byar. Bättre att bygga trupper i EN by och sen skicka förstärkning till övriga byar
    Bygger du trupp 24/7 i en by eller 24/7 i alla byar (bortsett från hs)?
    Du får ganska mycket mera trupp om du gör på mitt sätt
    Senast redigerad av Walkie den 10-09-07 klockan 20:32 Anledning: Edit ang. Ölvalde etc
    Sez7: Nuls - Force Majure- http://travian-reports.net/se/raport.php?id=23556275e7b
    Sez8: Ölvalde [VINNARE] [Sims Wilderness]<- Totala allianssläggorna http://www.travian-reports.net/se/report/39356ec94d9<- Konto-släggan.

Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av Walkie Visa inlägg
    Bygger du trupp 24/7 i en by eller 24/7 i alla byar (bortsett från hs)?
    Du får ganska mycket mera trupp om du gör på mitt sätt
    Jag har en "trupp-by" som inte är hs där jag har stor barack och stall på nivå 20, även verkstad på nivå 20. Där bygger man bara trupper, sen farmar man sina egna "produktions" byar och trupperna skickar man till en 15c som är huvudstad och har 150% veteoaser

om du bygger trupp i t.ex. 5 olika byar, hur ska du då lyckas ta en artefakt? Du behöver EN stor slägga

"Galler måste tuffa till sig lite... Herregud, titta bara på Druidryttaren, han ser ju ut som en trollkarl på en ponny!"

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard

Jag har en "trupp-by" som inte är hs där jag har stor barack och stall på nivå 20, även verkstad på nivå 20. Där bygger man bara trupper, sen farmar man sina egna "produktions" byar och trupperna skickar man till en 15c som är huvudstad och har 150% veteoaser

om du bygger trupp i t.ex. 5 olika byar, hur ska du då lyckas ta en artefakt? Du behöver EN stor slägga
    Trodde du hade preatorianer? Fin slägga isådana fall :o
    Själv sitter jag på två artefakter.. Och har truppbygge i hälften av mina byar. Men då är det ju inte bara deff som vi pratar.

Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Trodde du hade preatorianer? Fin slägga isådana fall :o
    Själv sitter jag på två artefakter.. Och har truppbygge i hälften av mina byar. Men då är det ju inte bara deff som vi pratar.
    Praetorianer har jag också om jag spelar som romare När veteproductionen ligger på 200k-300k så har man plats med rätt mycket trupp Bara synd att man aldrig hinner få ihop en sån slägga

Hur lyckades du ta 2 artefakter när du har dina trupper uppdelade i flera byar? det blir ju lätt för natarerna att deffa en attack i taget?

btw. kör du på se eller comx?

Senior Member
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard hmmmm

Säger samma sak, är bara att läsa på denna tråden: http://forum.travian.com.au/showthre...363#post191363 Läs för guds skull kommentarerna också!

Kan jag iochförsig hålla med dig om, men bilderna kommer också att uppdateras (om jag förstått dev-bloggen korrekt).

måste bara säga.. läs mer i tråden som du länka så ser du att dem enades om att prets var bäst.

mvh Linus
    måste bara säga.. läs mer i tråden som du länka så ser du att dem enades om att prets var bäst.

mvh Linus
    spelar:
    sez
    s.3
    HoN
    bingo
    dotA
    c.s 1.6
    WoW
    teeworld
    poker
    hängagubben

Senior Member Don Corleones avatar
    Reg.datum
    Jul 2008

Standard

Romare:

+ Kan bygga inne i och utanför byn samtidigt
    + Starka trupper
    + Snygg mur
    - Dyra trupper
    - Köpmännen kan inte bära så mycket
    - Deras sexuella läggning är ytterst tveksam xD

Galler:

+ Stor grotta
    + Snabba trupper och köpmän
    + Snyggast trupper
    + Billiga nybyggare
    + Kan bygga fällor
    - Deras spejares namn har inte blivit översatta korrekt. (Dom heter egentligen Stigfinnare!)

Germaner:

+ Billiga trupper
    + Trupperna kan bära mycket råvaror
    - Ful jordvall
    - Fult utseende på trupperna. Alla utom Knektarna.

Natarer:

+ Bra truppnamn
    + Massor av trupper
    + Finns ingen bild på trupperna så man för föreställa sig dom
    - Använder sig inte av sina nybyggare eller kejsare

Naturen:

+ Föder många ungar på kort tid
    + Deras revir ser coolast ut utav alla i travian värld
    - Har inga hövdingar, artilleri eller nybyggare
    - Tar inte tillbaka oaserna

Citat Ursprungligen postat av Brouhaha Visa inlägg
    Romare
    + Välutbildade
    - Deras sexuella läggning är ytterst tveksam

x'D Exakt!!

Citat Ursprungligen postat av danbrant Visa inlägg
    Det försvinner i T4 så blir ett till minus på germanerna.
    Bra att veta även om jag inte spelar travian längre.

Sverige och Finland ser ut som ett manligt könsorgan, men är det löjligt? Nej...
    Har jag aldrig tänkt på! x'D

Mitt mål är lvl 999!
    "WE HOLD OUR REBEL BANNERS UP WITH PRIDE. THE COLOUR'S CRIMSON AND THE HAMMER IS THE SIGN!"
    En Hjälpande Hand

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard

Praetorianer har jag också om jag spelar som romare När veteproductionen ligger på 200k-300k så har man plats med rätt mycket trupp Bara synd att man aldrig hinner få ihop en sån slägga

Hur lyckades du ta 2 artefakter när du har dina trupper uppdelade i flera byar? det blir ju lätt för natarerna att deffa en attack i taget?

btw. kör du på se eller comx?
    Spelar på comx2 och på sez.

Jag har haft släggor som ätit över en miljon vete/h.

Hur jag lyckas med det? Natarenas deff kommer ju inte tillbaka när du dödat den?

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 sistasista

Regler för att posta