Sidan 1 av 7 123 ... sistasista
Visar resultat 1 till 10 av 65

Ämne: Ke Lundes Sällskap rekryterar!

Senior Member Elfereths avatar
    Reg.datum
    Jun 2009

Standard Ke Lundes Sällskap rekryterar!

Mina vänner!

På sista tiden har många fräscha ansikten ögnat runt bland forumets oändliga trådar, poster och dumheter. Detta är mycket glädjande för mig och mitt Sällskap, då vi hjärtligt värnar om detta värdefulla forums framtid. Det var trots allt här som vår kamp för rättvisa, godhet och mänsklighetens framtid tog vid.

Dessa nya medlemmar förstår inte alla aspekter av Ke Lundes Sällskap, och därför diktar jag kort dessa ord:

Ke Lundes Sällskap grundades av Elfereth och Nonian i samma ögonblick som de upptäckte Världens största hemlighet och missförstånd. Sällskapet är dedikerat åt Andesai Ke Lunde och det strävar efter att återintroducera honom till världen så att den återigen blir en rättvis och god plats att leva på. Ke Lunde är en man som sen urminnes tider har kämpat för godhet, rättvisa och glädje. Men hans kamp tog en dag abrupt slut när en mycket ond människa avslutade hans jordeliv. Andesai har återvänt, men är fängslad, och det är Ke Lundes Sällskaps uppgift att frita honom! För att göra detta behöver vi finna den så kallade "trumpet utrustningen".
    En hemsk sammanfattning av en så storslagen mans liv, om mitt tangentbord själv får pränta ner det. Men likväl är texten väsentlig för att vi inte ska missförstås, som så många av de gamla medlemmarna och även andra människor tycks göra.

Nu till Saken!

Vi behöver nya, trogna kämpar till Sällskapet!

Som medlem i Ke Lundes Sällskap får du:
    - Fri tillgång och voice-status i Sällskapets IRC-chat!
    - Fri tillgång till alla aspekter av http://sloganstugan.webatu.com/#
    - Fri språkundervisning.
    - Daglig humor (kanske främst det).
    - En hjärtlig värme från förkämparna.
    - Spela Transformice hur mycket du vill.

Och framförallt blir ni inte ställda mot väggen när Ke Lunde släpps fri.

Det är meriterande om ni inte särskriver, använder stor bokstav och punkt samt älskar ironi.

Ansökan sker via PM till mig eller Nonian.

Må Ljuset för alltid finnas med er.

Elfereth,
    officiell ledare för Ke Lundes Sällskap.
    Ke Lundes Sällskap

Där mord står mot mord.

Senior Member Brouhahas avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Elfereth Visa inlägg
    Som medlem i Ke Lundes Sällskap får du:
    - Fri tillgång och voice-status i Sällskapets IRC-chat!
    - Fri tillgång till alla aspekter av http://sloganstugan.webatu.com/#
    - Fri språkundervisning.
    - Daglig humor (kanske främst det).
    - En hjärtlig värme från förkämparna.
    - Spela Transformice hur mycket du vill.
    Tycker att ni har avvikit för kraftigt från era ursprungliga värderingar. :/ På den tiden jag var partimedlem fanns inte alla de här punkterna. Då handlade det bara om att vara en god kommunist. Då var det ett sant arbetarsällskap som värnade om de små i samhället.

Men nu! Nu sitter ni bara och spelar flashspel. Det känns som att ni gått vilse på den krokiga stigen mot ljuset.
    If we're still alive in the morning, then we'll know we're not dead.

Reg.datum
    Jun 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av Brouhaha Visa inlägg
    Tycker att ni har avvikit för kraftigt från era ursprungliga värderingar. :/ På den tiden jag var partimedlem fanns inte alla de här punkterna. Då handlade det bara om att vara en god kommunist. Då var det ett sant arbetarsällskap som värnade om de små i samhället.

Men nu! Nu sitter ni bara och spelar flashspel. Det känns som att ni gått vilse på den krokiga stigen mot ljuset.
    Brouhaha! Vi har många gångar vilseletts av Ke Lundes och andras kryptiska ledtrådar om hur vi ska lyckas. Vi misstolkade allt och var först kommunister, och sedan kapitalister. Inget av det var rätt eller väsentligt för vår väg (inte stig) mot Ljuset. Snart är vi där.

Vi har dessutom goda anledningar att misstänka att "trumpet utrustningen" är gömd i Transformice!
    Ke Lundes Sällskap

Där mord står mot mord.

Senior Member Lord Beijers avatar
    Reg.datum
    May 2008

Standard

Vi har dessutom goda anledningar att misstänka att "trumpet utrustningen" är gömd i Transformice!
    Den ligger på min vind, men när jag försöker ta upp den och spela på den glider händerna genom den. Varför?

Jag har även starka aningar om att Eduard Khil har något med Ke Lunde att göra. Hans musik är som budskap, lyssna bara: http://www.youtube.com/watch?v=4fOPS...layer_embedded
    Senast redigerad av Lord Beijer den 10-09-02 klockan 22:22

Senior Member Jacces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Om Ni är en Trogen medlem av Undergångens Väktare, skall Ni icke vara med i denna Oheliga grupp.
    Bäh bäh bäh

DeBear
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jacce Visa inlägg
    Om Ni är en Trogen medlem av Undergångens Väktare, skall Ni icke vara med i denna Oheliga grupp.
    Ej heller om Ni känner att Ni besitter en personlighet så stark att dess ljus kan skingra okunnighetens mörker även utan illusionen av styrka som kommer av att tillhöra en grupp.

Senior Member Brouhahas avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Du kanske borde skapa ett eget sällskap, DeBear?

Ett för de litterära ekonomerna!
    If we're still alive in the morning, then we'll know we're not dead.

Reg.datum
    Jun 2009

Standard

Stjäl inte min finess med att versalisera viktiga ord.
    Senast redigerad av Elfereth den 10-09-02 klockan 23:32
    Ke Lundes Sällskap

Där mord står mot mord.

Senior Member Jacces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Den ligger inte på din vind och dina händer glider inte igenom den när du försöker spela.

Sällskapet ska omedelbart sätta sig in i Eduard Khil!
    Vi Väktare av Undergången stjäl icke, vi bara lånar under en tid utan ände. Det är därför Vi bör ha en cirkel som symbol. På tal om cirklar, de är mycket underliga ... De är liksom oändliga. Man kan bara fara runt och runt men ändå stanna kvar. Eller ett klot... ett jordklot där det släpps ut för mycket avgaser som bl.a. miljöpartiet vill minska, men jag vill inte hjälpa dem, jag vill inte hjälpa Vänstern. Förresten får jag inte rösta förrän 2018, och då har världen redan gått under, om man skall tro Mayaindianerna.
    Men det är lite läskigt om det, för det finns faktiskt vetenskapliga teorier som stöder det. Men det finns vetenskapliga teorier som t.ex. är både för och mot svarta hål. Men det verkar ändå lite konstigt. Att man ska komprimeras så mycket. Vart tar alla atomer vägen?! Visst är det fantastiskt, atomer. Så små men ändå så stora. De symboliserar att även det största behöver det minsta för att existera, precis som det minsta behöver det största.
    En tjuv till exempel, de behöver nåt stort att stjäla (då är vi där igen).
    Men för att stjäla är det bra att ha ett vapen, och vart skall man få ett vapen egentligen? Det finns många ställen men vad är egentligen det bästa? Jag skulle nog föredra svarta marknaden ...
    Senast redigerad av Jacce den 10-09-02 klockan 23:30
    Bäh bäh bäh

Senior Member Lord Beijers avatar
    Reg.datum
    May 2008

Standard

Vi Väktare av Undergången stjäl icke, vi bara lånar under en tid utan ände. Det är därför Vi bör ha en cirkel som symbol. På tal om cirklar, de är mycket underliga ... De är liksom oändliga. Man kan bara fara runt och runt men ändå stanna kvar. Eller ett klot... ett jordklot där det släpps ut för mycket avgaser som bl.a. miljöpartiet vill minska, men jag vill inte hjälpa dem, jag vill inte hjälpa Vänstern. Förresten får jag inte rösta förrän 2018, och då har världen redan gått under, om man skall tro Mayaindianerna.
    Men det är lite läskigt om det, för det finns faktiskt vetenskapliga teorier som stöder det. Men det finns vetenskapliga teorier som t.ex. är både för och mot svarta hål. Men det verkar ändå lite konstigt. Att man ska komprimeras så mycket. Vart tar alla atomer vägen?! Visst är det fantastiskt, atomer. Så små men ändå så stora. De symboliserar att även det största behöver det minsta för att existera, precis som det minsta behöver det största.
    En tjuv till exempel, de behöver nåt stort att stjäla (då är vi där igen).
    Men för att stjäla är det bra att ha ett vapen, och vart skall man få ett vapen egentligen? Det finns många ställen men vad är egentligen det bästa? Jag skulle nog föredra svarta marknaden ...
    Svammel ftw? Men du håller ju iofs på Piratpartiet. Anslut dig till Ke Lunde!

Sidan 1 av 7 123 ... sistasista

Tags for this Thread

Regler för att posta