Sidan 1 av 4 123 ... sistasista
Visar resultat 1 till 10 av 37

Ämne: Nomineringar - S2

Senior Member milunas avatar
    Reg.datum
    Oct 2008

Standard Nomineringar - S2

Även om det är ett tag kvar innan servern tar slut så lägger jag upp detta, jag vet hur det brukar bli när en server tar slut - alla skingras för vinden.. så för att alla ska få tid att nominera så lägger jag upp nomineringstråden nu - det som i mitt tyckte är det roligaste att läsa när en server går mot sitt slut. Jag vet att man brukar ha en benägenhet att mest nominera sina allianskamrater men tänk utanför alliansen också, även om man inte spelar på samma sida så finns det massa spelare som är värda beröm. Nominera således gärna en spelare från din egen och motståndarsidan under varje post.

Kommentarer till nomineringstråden sker i annan tråd.

Om ni vill lägga till egna rubriker så går det alldeles utmärkt.

Glöm inte att motivera!
    Blir mycket roligare att läsa då - även för dem som inte var med när det hände.

................................

Nu till nomineringarna:

MvP (Most valuble Player):

MvO (Most valuble Officer):

Bäste lagkamrat/teamspelare:

Bäst defensivt:

Bäst offensivt:

Mest underskattade:

Mest överskattade:

Bästa manipulatör:

Respekt åt:

Bästa team:

Mest irriterande:

Trevligaste spelaren:

Bästa startspelaren:

Att minnas:

Sån miss när...

Sjukt skoj händelse:

Sjukt tung händelse:

Så här kommer jag minnas s2:
    Senast redigerad av miluna den 10-07-05 klockan 08:44

Standard

Måste jag säga en så säger jag Miluna på General Get.

Återigen svårt att välja en men det får bli Bea/Pax på Eirene.

The Knight. Står alltid vid min sida. La till Magog här nu med. För utan hans deff hade mitt konto sett sämre ut. Tack.

Bäst defensivt:
    Hela RR blocket. Fan det har aldrig varit några problem att få fram snabb deff. Folk har skickat från när och fjärran när det osat bränt. Har aldrig varit med om något liknande. Tänk att folk inte tröttnar efter 10.000 MM.

Bäst offensivt:
    Jag som halvsitter med i lednignen på RR är faktiskt själv förvånad över hur många släggor vi hade till EG. Och vem minns inte våra veckoraider mot U.

Mest underskattade:
    Hengest får jag väl svara här. Vi har haft våra duster och oskiljakligheter men H har visat sig både kompetent och uthållig.

Mest överskattade:
    Fairytale. Mycket snack om denna spelaren som jag får säga aldrig visade något speciellt.

Bästa manipulatör:
    Har inte själv råkat ut för något här men det finns väl en del folk på servern som folk anser sysslat mycket med detta. Men har ingen som jag själv vill lyfta fram här.

Respekt åt:
    Ja ska man lyfta fram några så får jag väl säga folket bakom: Eirene, 2hot och griefer som har lärt mig en hel del och har många sjukt trevliga personer bakom kontona.

Jag vill även i efterhand tillägga våra sjukt grymma VUsitters med challe och filosoferna i spetsen. grymt jävla bra jobb helt enkelt.

Bästa team:
    RR får man väl säga här.

Mest irriterande:
    Ja här måste man väl svara wille som aldrig gav upp på att bomba min startby. Men vi hade en bra dialog ändå så anser honom personligen inte vara den mest irriterande spelaren.

Trevligaste spelaren:
    Molnet. Alltid!

Bästa startspelaren:
    Von_bus startade upp sin 150% HS snyggt.

Att minnas:

Sån miss när...
    B inte tackade ja till sammarbete med RR. Det hade dom helt klart tjänat på såhär med facit i hand.

Sjukt skoj händelse:
    När Faglin Plattade till en HS i ett svep och helvetet bröt loss.

Sjukt tung händelse:
    Ja får väl nämna Faglinkontot här igen. Dom gjorde verkligen servern mycket mer intressant. Hade dom inte gjort det dom gjorde hade nog allting sett väääääldigt annorlunda ut idag.

Som en server med god gemenskap i RR där allas röst fick höras. Och en server med Otrolig mycket skitsnack på allmäna forumet. Har aldig hört i närheten av fuskanklagelser hit och dit.

Tillägg:
    Jag försökte verkligen att hitta ljusglimtar hos fienden, men det var svårt. Jag tycker det är intressant hur U har totalt misslyckats med det mesta dom tagit sej för. Kolla bara nu senast när dom tänkte sno vår unika artefakt med att bränna X antal offar helt i onödan.
    Senast redigerad av lackeringen den 10-07-05 klockan 16:50
    /
    Nuvarande:
    S2: Lackeringen (Ros)
    Avslutade:
    S4 (slut hösten 2009) Palle
    S6 (slut sommarn 2008) Lackeringen (KGB-N)
    S2 (slut sommarn 2007) Lackeringen först för att sen ta över Duvan1 (IAE)

Senior Member Safirens avatar
    Reg.datum
    Apr 2008

Standard

MvP (Most valuble Player): Majestic13/BOO. För sin förmåga att lugnt och säkert lotsa en liten allians igenom hela servern fram till EG. Polaris - för att alltid komma tillbaka som en samlande kraft och upp-peppare för sin allians.

MvO (Most valuble Officer): Byggmark/Eirene//Ros. Med fast hand och god blick för spelets taktik och strategi har han lotsat sin allians fram till seger (som det ser ut just nu iaf).

Bäste lagkamrat/teamspelare: Här får jag svårt,det är så många som förtjänar ett omnämnande här. Det får bli Klocka/Eden som får stå som exempel på någon som alltid ställer upp för de små.

Bäst defensivt: NsG, en envis allians som bet sig fast och försvarade det som var deras.

Bäst offensivt: 1. Första halvan av servern De Bittra som glatt gav sig på sina betydligt större grannar och visade att de var lika bra på att deffa som att gå på offensiv.
    2. Andra halvan av servern sopade de Risiga Rosorna rent på allt motstånd. Tre kvadranter mot en och det hjälpte inte.

Mest underskattade: WotA.A, serverns doldisar och de enda som lyckades ge RR något motstånd.

Mest överskattade:1. LCN som hade stora planer men gapade över för mycket.
    2. AA som länge var serverns favoriter till slutlig seger men blev för mycket simcity.
    3. PDA, alldeles för sega och för stora för att fungera bra.

Bästa manipulatör: Oj, Byggmark förmodligen, Polaris lär passa in, faglin skulle en del säga.

Respekt åt: Hela servern för en utomordentligt trevlig omgång! Och att ni stått ut med mig

Bästa team: 1.Griefer, Eirene och 2hot2btrue, deras offensiver talar för sig själva. Detsamma gäller 2. Lugna, bomark och Orcus. ett gäng samspelta spelare sen många servrar som kan sitt travian och som visade det när de sent kom in på dessa konton på servern.

Mest irriterande: Tompa och Ztorm/Fairytale/B (fniss). Rabindranath på forumet.

Trevligaste spelaren: Återigen omöjligt för mig att välja ut någon, jag får ta det i Tacktråden.

Bästa startspelaren: Här får jag avstå, jag var inte med från början.

Att minnas:

Sån miss när... Min Lekstuga har aldrig använts till spel (förutom mina klättrarguld) så här har jag inget. Det ska vara capris miss då när han trodde lilla ämliga jag var ett lätt byte.

Sjukt skoj händelse: 1. När Gifti/B la en by mitt ibland sina fiender, dåvarande ICE, och var ett verkligt pain in the ass för sina grannar.
    2. Den fredagen jag blev full och tokig och fick spelare att skicka katas kors och tvärs över hela servern.

Sjukt tung händelse: När B föll, aj vad jag blev ledsen då

Så här kommer jag minnas s2: Med glädje över alla trevliga bekantskaper!

A newspaper about Travian since 2009

Standard

Måste bli någon i RR. 2hot2btrue och Eirene ligger högt i kurs.

Spelarna på Eirene, känns som att det kontot har legat bakom stora delar av RRs offensiver.

Hans og Grethe ställde alltid upp när man behövde det

Bäst defensivt:
    Lunatica den korta tiden den spelaren fanns hos oss

Bäst offensivt:
    Eirene och Dwimmfruq, de spelarna har orsakat mer skada än hela allianser. Eloge till er!

Mest underskattade:
    Pass

Mest överskattade:
    Ledningen i U. Mycket låda men ingen action.

Bästa manipulatör:
    Pass

Respekt åt:
    RR som har fungerat som en enda stor enhet servern igenom.

Bästa team:
    B, genom att först ha krigat mot ICE-blocket och sen fick både RR och A.A på sig. Var 30 spelare mot över 500 ett tag. Strongt av B att hålla ihop så länge som man gjorde.

Mest irriterande:
    Dwimmfruq, de unika titanskorna var alltid ett orosmoment.

Trevligaste spelaren:
    Lackeringen och spelarna i B

Bästa startspelaren:
    2hot2btrue och Gifti, de 2 var riktigt starka i början. En eloge också till Greifer för att som Galler ha lyckats få en så bra start.

Att minnas:

Sån miss när...
    Finns riktigt många missar, de flesta har U stått för. T.ex. så visste ledningen mycket väl om flera EG-offar i RR, men man gjorde ingenting åt dem.

Sjukt skoj händelse:
    När Eirene och Dwimmfruq trodde att de skulle lyckas sno en artefakt från oss men min co flyttade den rakt framför näsan på dom! Har fött höra i efterhand att de var stensäkra på att ta artefakten :P

Sjukt tung händelse:
    När B splittrades

En server som började bra men som sedan mest blev skit på grund av att B splittrades.

Senior Member
    Reg.datum
    Aug 2008

Standard

Eirene, klart mest kompletta kontot, hög aktivitet, grymma offensiver, ett utomodentligt välplanerat EG, flera stora offar som gjort mycket nytta för FP
    General Get, extremt engagemang, härlig insats för våra VUn, snygg egslägga och många grymma scoutningar som gjort deffjobbet klart lättare.
    Filosoferna, tackvare ett strålande jobb under EG.

Eirene med ovan motivering.

Shm hjälpte oss när 2hot endast bestod av en spelare, hade inte pallat sköta kontot utan er hjälp.
    Griefer, utan er hade flera i Ros inte kunnat hålla alla de trupper som de hade. Gäller speciellt oss själva och Eirene. U - Ni skulle varit mer aggressiva på griefers by Alby, där stod ofta mellan 400 till 500k offtrupper
    Manly på 2hot så länge han var aktiv. Extremt duktig spelare.

Bäst defensivt:
    Leo, vet inte hur många gånger han ställde upp med deff till oss och Eirene.
    Även Tite fanns överallt med sina flaxar och druttar.

Bäst offensivt:
    Finns många duktiga i FP. Eriene, Dwimmfruq, Sianna, Lugna för att nämna några.

Mest underskattade:
    Pass på den

Mest överskattade:
    Majestic13 o B.O.O, personligen trodde jag det skulle dyka upp en 400-500k slägga från M13. Hela B.O.O var ju inriktad på eg, och vad jag har sett så har det dykt upp ett par okej släggor men inte mer. Dock är ju inte EG inte slut så det kan ju dyka upp något exceptionellt fortfarande.

Bästa manipulatör:
    Pass

Respekt åt:
    U för att aldrig ge upp trots att vi slog ut upp emot 100 hs för deras spelare.
    Hengest för en kanonslägga.

Bästa team:
    Ros, grymt många engagerade och extremt duktiga spelare.

Mest irriterande:
    Fairytale på forumet, och ALTH, Aguar (har aldrig varit med om ngn som skickar så mycket attacker), samt de rosa helikoptrarna i DDNT o NSG i spelet.

Trevligaste spelaren:
    Väldigt många i FP. Verkligen kul att lärt känna er alla.

Bästa startspelaren:
    Har för mig att Gifti startade bra.

Att minnas:
    Alla gångerna FP ställde upp helhjärtat för utsatta spelare.

Sån miss när...
    När vi inte fick in tillräckligt med deff till Sianna. Tyvärr fanns det nog inte så mycket deff tillgå i Ros då väldigt många var offspelare. U gjorde tyvärr många misstag, det största var nog ändå att försöka hålla så många VUn. Väldigt enkelt för våra halvstora släggor att göra ordentligt med skada. Med tanke på hur mycket deff som total fanns i U så skulle de fokuserat på 2 VUn, då hade vi fått det betydligt tuffare.

Sjukt skoj händelse:
    När vi var med och plockade gifits diet, raderade Prinoace hs samt tog Ostbollarnas offby. Kändes också mäktigt att FP lyckades trycka in 700-800k deff extra i Beska flora på ett dygn och se 16 fina krigaroffar från U väggas.

Sjukt tung händelse:
    När vi tappade Siannas slägga. Hade den överlevt hade den slagit alla rekord med råge.

Så här kommer jag minnas s2:[/QUOTE]
    Väldigt kul server, med full aktion från start till mål. Ibland kändes det dock tungt, speciellt när min parhäst manly drog ner på tempot.

Med detta får jag tacka för mig. S2 blir min sista server.

mvh
    Guderian

Senior Member Ragatan the one and onlys avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Varhelst jag lägger min hatt (har ingen hatt) på Närkeslätten

Standard

MvP (Most valuble Player): Angels, som försökt hålla ihop allianserna inom U-blocken och som man kunnat hojta upp, för frågor närhelst det behövts

MvO (Most valuble Officer): Här kan jag säga, att det var många som jag anser var väldigt viktiga som "ledare". Ingen nämnd och ingen glömd i U.

Bäste lagkamrat/teamspelare: En viss god vän sen första servern som följt mig och stöttat mig, som ställde upp massor i början av servern och en bit in..., först då jag försökte fixa slutspelet med mina gulliga TetraPack-kamrater på s5 och sedan, när jag låg på operationsbordet, var konvalescent, allmänt grinig, gnällig och otrevlig.

Bäst defensivt: Våjne, så vitt jag vet, var vi duktiga allihopa att ställa upp med deff, när det behövdes och fyllde på när det behövdes.

Bäst offensivt: Flera fina rapporter från våra led, så jag fegar och passar

Mest underskattade: Jag måste faktiskt få skryta lite över mig själv här. Jag blev väldigt tidigt av med oaser vid min huvudby av GameArn, där jag ÄNDÅ byggde ihop min busklubba som var ute o knackade på hos grannen GameArn, för någon vecka sen.

Mest överskattade: Jag har inte överskattat någon, utan jag struntar i den nomineringen, då jag tycker att det viktigaste är att kämpa väl och det HAR alla gjort.

Bästa manipulatör: Finns o fanns många... pass

Respekt åt: de som var fodervärdar åt min off, i väntan på vandring.

Bästa team: No name's - Ni vet ändå vilka ni är!

Mest irriterande: Inte så mkt som irriterar mig, faktiskt.

Trevligaste spelaren: Hmm... Jag är väl ganska trevlig...? annars är Safiren ganska trevlig, Archibald/klocka är ganska trevlig, Byggis är ganska trevlig, Angels, Shadowquen, DeCi, Hmm... Vatten-grabbarna är trevliga, Dansken är trevlig (och har en stor stjärna i himlen för... det vet han *KRAM*), ja o så alla ni andra förstås, ni är oxå trevliga!!!

Bästa startspelaren: samma som Bäste lagkamrat/teamspelare, eftersom jag inte var så där på hugget på servern från start, utan det var denne som hade kollen. Även om det nu inte var det som menades här.

Att minnas:

Sån miss när... Inga större missar tycker jag. Det är jag nog för positivt tänkande för.

Sjukt skoj händelse: När min klubba fick vakna till liv, och hälsa på hos GameArn. Whiiiiii, vad skoj! Det vill jag göra om! Men inte prompt hos GameArn då då... för han var ändå snäll, som låtit mig plundra hans oaser efteråt...

Sjukt tung händelse: detsamma

Så här kommer jag minnas s2: Att det är förbaskat skoj, att vara german och att snacka skit med alla underbaringar!!!

Jag ska fundera lite och återkomma, med lite annat om jag kan få ihop något.
    På s3 är jag en peppad Rag , sen finns jag ju på sez också då...

Senior Member
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Sjukt tung händelse:
    När vi tappade Siannas slägga. Hade den överlevt hade den slagit alla rekord med råge.

RIP ;(
    Början på det nya; Sez17: Skolfröken
    Sez18: "lIlustration" Pop 2, Off 1
    Sez19: "Passion" Pop 1
    Kval 2014/Final 2014: Warlock, vinnare av ickeguldsfilosofin.
    Kval 2015: Warlock/ Final 2015: Das Båt, vinnare av guldfilosofin
    S19: "allane" Pop 1

Senior Member Bralis avatar
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

MVP: Charleston, den enda sanna filosofen av denna runda. Han tar 90% av alla creds för vad som hänt med kontot denna rundan. Du är grym, kontot hade aldrig blivit det det är idag utan dig.
    Heh,
    Jag har varit typ inaktiv hela rundan så jag har ingen annan att nominera.

kkthxbai
    Se2 (något år..) Filosoferna - [-Ros-]
    Sez8 - Sir Care-A-Lot - Ponny!

-I stood on a stonefish once.
    -How was it?
    -Worst fucking pain known to man.

Senior Member Påskharen.s avatar
    Reg.datum
    Feb 2010

Standard

Bästa team: GOTA-GameOversTramsAllians

Den alliansen höll i ca. 3 månader, men den var väldigt bra med trevliga spelare och trevligt namn

Slutade lite före midgame så mera vet jag inte. Hoppas rundan har varit trevlig
    Sez1:Rönnedal
    Sez2:ram(raderade) --->xdvert
    Sez5:ram
    Sez6:Påskharen
    Sez7:Påskharen
    Sez8:Jokers
    Sez9:Brennus
    Sez10:Påskharen(raderat) --->Sylt
    Sez11: Dr. Neo Cortex

Junior Member
    Reg.datum
    Feb 2009

Standard

Nu till nomineringarna:

MvP (Most valuble Player): Miluna på General Get, otroligt aktiv kvinna som driver på alliansen riktigt bra!

Byggmark och Pax på Eirene kontot. Var inblandat i allt offensivt.

Tjabz, när han kom in på Griefer kontot blev det riktigt bra! Riktigt bra co helt enkelt!
    Guderian på 2hot - Under min inaktivitet emot slutet var det i princip han som skötte Griefer, all cred till dig!

Bäst defensivt:
    För min egen del helt klart alliansen PR, när man bad om deff gick det riktigt snabbt! Speciellt tack till Tite.

Bäst offensivt:
    Finns många, Eirene, dwimm, lugna, 2hot, bad ass och såklart hengest för en riktigt fin slägga.

Mest underskattade: Pass.

Mest överskattade: LCN, trodde dom skulle bjuda upp på bättre motstånd.

Bästa manipulatör: Pass.

Respekt åt: FP blocket, för att ha i princip krigat hela tiden från 1 jan.

Bästa team: FP av samma motivering

Mest irriterande: Ingen som har irriterat mig så pass.

Trevligaste spelaren: Alla jag lärt känna i FP blocket, men för att dra fram någon ut motståndarna hyllar jag polaris, riktigt trevlig människa!

Bästa startspelaren:
    Michael som startade Griefer, när jag kom in efter 3 veckor blev jag väldigt förvånad. Bästa starten som galler jag sätt (spelar oftast galler.)

Att minnas:
    Alla trevliga människor man pratat med.

Sån miss när...
    Vi glömde flytta på nästan 4k katas som stog parkerade i hs.

Sjukt skoj händelse:
    När vi lyckades ta unik diet, då var det riktigt kul med travian.
    Sjukt tung händelse:
    Samma som missen

Krig nästan hela tiden.
    s1 ETA http://travilog.org.ua/se/9169712/f0...f07c1828bb/1/1
    s2 Griefer
    s2 08-09 Nigthfall

Sidan 1 av 4 123 ... sistasista

Regler för att posta