Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Visar resultat 31 till 37 av 37

Ämne: Nomineringar - S2

Senior Member Sonnys avatar
    Reg.datum
    Aug 2009

Standard Tack för en dryg, men rolig server!

Nu till nomineringarna:

Bäste lagkamrat/teamspelare:
    Dwimmfruq / Jokli
    Bäst defensivt:
    Haha, RR
    Bäst offensivt:
    RR
    Mest underskattade:
    NsG
    Mest överskattade:
    LCN
    Bästa manipulatör:
    -
    Respekt åt:
    Dwimmfruq
    Bästa team:
    SPECTRE.
    Mest irriterande:
    NsG
    Trevligaste spelaren:
    Nuls
    Bästa startspelaren:
    Minns fan inte starten.. Men, har väl för mig att Jokli var rätt het i början?
    Att minnas:
    När SPECTRE drog i krig mot 150 pers.. Endast 10x fler.. Och att det faktiskt gick bra, i början..
    Kul fight!

Sån miss när...
    Jag glömde ungefär 1/3 av offen i HS när det var anfall på väg.. Resultat = 1/3 av offen dog, och jag blev av med några n-18 fält
    Och när jag skulle ta över en start by som locken försvarade.. Resultat = 10x Senatorer i skiten!

Sjukt skoj händelse:
    "Kriget" mellan SPECTRE & NsG, DDNT & Troja
    Sjukt tung händelse:
    När jag tröttnade på att spela solo och på rommarkontot.. Hoppade istället över till Jokli, där vi blev konstant bombade.
    Så här kommer jag minnas s2:
    En i perioder dryg server, och i andra väldigt kul och intensiv server.
    Första EG vinsten, mycket nytt lärt.. Och MYCKET MYCKET trevliga människor
    Tyvärr så gick det inte så bra för de bittra i norr (LCN/B) som man hade hoppats på, inte så konstigt med en någorlunda tokig och splittrad ledning.. Vi hade ju inte ens någon ett tag..
    Jag är riktigt vild!

Nyligen avslutade:
    Sez 20: KebabPanda
    S1: Turkisk Peppar - "DjungelVrål" var härskare över det största personliga riket, följt av "Turkisk Peppar" och "Polly". "Turkisk Peppar" slaktade mer än någon annan, och var den starkaste, mest skräckinjagande befälhavaren.
    TT kval: Speciella
    S2: Jotten, kastat på mig i EG, MYSA <3

Nuvarande:
    TT-Finals - Illicit (Support konto)

Standard

Behöver vi ens be er stänga av Jolt för evigt?

Standard

Citat Ursprungligen postat av Vejron i ottan Visa inlägg
    Du menar väl jaackie som ska stängas av. jolt är ju "efterbliven" och kan ju därför skriva annorlunda.

Jag är också efterbliven s.k. hndikappad. Men efterbliven enl. normala människor som dig och jaackie.

Senior Member
    Reg.datum
    May 2007

Standard

MvP (Most valuble Player):
    Tommy på Gifti var en riktigt favoritspelare tidigt.

Bubblare:
    Ztorm min fantatiska co.
    The Patriot både grym som spelare och allianskamrat
    Maniacs med ett bra jobb med VU och vete.

MvO (Most valuble Officer):
    Ingen som imponerat offensivt på mig denna runda.

Men miluna som verkar lyckats hålla ihop försvarsstyrkorna i FP får min nominering.

Friggfrigg får min nominering, övergav sitt eget offbygge för att pumpa fram prettar till övriga, och var inte sen med att deffa andra även när han fick sin egen HS nollad.

Bubblare:
    Gifti och The Patriot

Bäst defensivt:
    Mork - liten spelare som vi tog under våra vingar och växte till sig väl, med fokuserat defbygge spottade ut extrema mängder preatorianer.

Filsoferna som orkade hålla ihop allt veteminus på slutet.

Bäst offensivt:
    Dwimmfruq får nog min nominering, även om de är mkt skornas förtjänst.

Bubblare:
    The Patriot som plöjde runt som ingen annan i början.
    Hengest och Eirene som lyckades bygga stora mängder offtrupp.

Mest underskattade:
    Artefakterna, som enligt mig skapar ganska obalanserade servrar.
    Med en vinstprocent på ca 98% för de som har den unika arkitekten.

Mest överskattade:
    Handlar väl mycket om vilka förväntingar man har.
    Mina förväntingar på A.A. var ganska högt ställda så var en besvikelse, även om WotA.A var en positiv överaskning för mig.

Faglin ännu ett i raden av konton som kan kriga endast på sina egna premisser, och efter ha fått sina katapulter bortdeffade och stött på problem, suicidar offen och raderar.

Bästa manipulatör:

Kankse Byggmark som är bra på att få folk att tro att han är i ledarposition med sina uttlanden men sedan visar sig inte vara mer än ord när det kommer till kritan/manipulerar (hur man nu väljer att se det)

Lyckades manipulera mig ganska bra att Ros inte skulle stå för blockbildandet denna server.

Respekt åt:
    Spelare som lyckas spela en runda utan att byta sida.
    Vill även ge Rolfs tålamod en eloge.

Bästa team:
    Fantaktiskt försvars och anfallsstatistik och riktigt roligt gäng, för en som spelat i för mig serverns bästa allians så länge vi orkade stå emot är nomineringen given.

B

Mest irriterande:

Ja förutom faglin som bevisat att travian verkligen plockar fram de sämsta sidorna hos vissa personer. Fusk, Lögner,Personangrepp, IRL-hot och en nedvärderande människosyn.

Bubblare skulle jag också vilja säga alla förståsigpåare som inte har en aning men ändå försöker göra sina analyser. Även Hallard kan få en nominering för sina forumsinlägg

Trevligaste spelaren:
    Rolf har varit en trevlig spelare, både som motståndare och medspelare.
    Även Siannaspelarna har visat att man kan vara trevlig trots man inte står på samma sida.

Bästa startspelaren:
    Gifti, trots att han låg i toppen som singelspelande konto, så hann han ändå med att hjälpa många i alliansen med att svepa oaser, uppdeffade farms och def mot spelare som irriterade med attacker.

Bubblare:
    Germaner oftast lätta att komma igång med så plockar fram några ickegermaner.
    Griefer - För en imponerande Galllerstart med första galler att utvidga sitt imperium
    Fairytale - Första romare med by 2
    Andra ickegermaner som jag kommer ihåg är klart Aving med sina blixtar och The Patriot som tidigt for fram som en slåttermaskin centralt

Att minnas:

Kommer ta med mig tiden i B när lilla kompisgänget fick stora A att falla och kriget mot ICE när vi hade riktigt kul tillsammans.

Sån miss när...

När vi körde igång en offensiv precis när artefakterna släpptes och vi hade ca 80% av våra svep redan på väg mot sina mål.

Att jag inte lät Alving farma faglin i början.

Sjukt skoj händelse:

Giftis by mitt i ICE-nästet var kul.
    Även rensningen av Spades klubbor i början var en händelse man kommer minnas med ett leende.

Sjukt tung händelse:
    När man pga IRL och i princip en hel server emot sig kände sig tvungen att lägga ner B.
    Jag la också ner att spela helt i princip då jag tappade lusten för s2.

Både jag och B kom visserligen tillbaka lite i slutet, men strålglansen var försvunnen.

Som en rolig första halva på servern där jag fick min dos av både plundring, kontobyggande och krigande.
    En andra halva med blockbildningar,svek, "join the winning team"-mentalitet och ryggdunkningar.
    Senast redigerad av T10000 den 10-07-12 klockan 05:00 Anledning: ...

Member
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Vejron i ottan Visa inlägg
    Vill bli avstängd. Jag gillar inte att bli kallad efterbliven, bara för att jag har hjul i stället för fötter efter en olycka. Min hjärna klarar inte av att få några nya fötter och ben att växa ut. Så efterbliven är jag.
    Tack vejron och Jaackie, ni gillar inte oss retarded people. :rolleyes:

Ni får också kanske hjul , lite längre fram i livet och blir så kallade efterblivna. Man vet aldrig vad livet ger och tar.

Senior Member davvess avatar
    Reg.datum
    Aug 2008

Standard

Respekt åt: Jolt för att lyckas att inte bli bannad efter att påstått att folk är "kuksugare", speciellt mot en mod. Och sedan sjunka så lågt till att anklaga oss för fusk.
    S4: Går att klura ut

Senior Member
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Här tror jag mina nomineringar kommer, något försenade p.g.a. att jag råkat vara bortrest de två senaste veckorna (och det är jag mycket glad för, då slapp jag allt ståhej som det brukar va i slutet på alla servrar )

MvP (Most valuble Player):
    För mitt irl-liv helt klart Grafiken, vars inträde på servern gjorde att jag kunde ta det lite lugnare. Jag fick alltså mer tid till att göra annat eftersom Grafikern tog hand om så mycket på kontot. Han slet väldigt mycket på Eirene-kontot mellan oktober och februari, eller om det kanske var november till mars. Men jag tycker det känns orätt att nominera Grafikern, eftersom anledningen egentligen bara berör ett konto. Den mest värdefulla spelaren borde ju ha varit väldigt värdefull för mer än en... (med det menar jag att han var väldigt värdefull för mig, men kanske det där ”väldigt” får strykas när det gäller många andra) Där tror jag Griefer utmärker sig bäst. Det kontot spelades föredömligt hela första halvan av servern, sedan fick Griefer, med hjälp av den unika dieten, det tunga ansvaret att ha halva alliansens trupper parkerade hos sig, vilket i stort sett sköttes väldigt bra. Sedan bombade de också VU med en väldigt fin armé.

MvO (Most valuble Officer):
    Det finns en här som utmärker sig mer än någon annan, och det är miluna. Hon har alltid tagit på sig att göra det mest tråkiga, iaf det som är mest tråkigt enligt mig. Då menar jag saker som att nästan varje dag skriva massmejl om VU och sånt där i slutspelet, att ta hand om det defensiva arbetet när ingen annan orkar osv. Det känns som om de flesta andra i FPs ledning inte orkade med längre, men det gjorde uppenbarligen miluna. Hennes deltagande har skapat mycket mer liv i FPs ledning enligt mig. Genom att göra det som ingen annan orkade så kunde de andra mest ta det lugnt och göra lite när de kände för det. Jag tror att milunas arbete var grunden i FP, utan vilket det andra arbetet som gjordes inte gett lika bra resultat.

Leo, tror jag. Han har skickat så mycket deff till sina betydligt offensivare grannar att han man tycker att han borde ha tröttnat, men det gjorde han aldrig, och tur var väl det...

Bäst defensivt:
    Den här tycker jag är väldigt svår, eftersom det krävs så mycket för att få till en bra deffning. Det krävs någon som bestämmer vilka byar som ska deffas, det krävs att det var rätt bestämt och att många spelare skickar tillräckligt mycket deff. För att det ska gå ihop krävs många fler än en spelare.. jag tror att jag därför säger hela Flower Power, speciellt i slutspelet, då vi både lyckades deffa den unika arkitekten och världsunderna, och dessutom flera huvudstäder.

Bäst offensivt:
    Denna är också väldigt svår. Egentligen är det väl inte så svårt att anfalla, om man jämför med svårigheterna när man försvarar (man bestämmer ju helt själv när man ska anfalla, medan en försvarare måste rätta sig efter anfallaren). Jag tror att jag hoppar över den här.

Mest underskattade:
    W ot.A.A. De hade mycket mer liv i sig än vad man kunde tro.

Mest överskattade:
    La Cosa Nostra tror jag. Men hellre överskatta än underskatta!

Bästa manipulatör:
    Här skriver jag nog byggis (byggmark för de som inte vet). På vissa här på forumet verkar det som om han vänt världen upp och ned 4 gånger bara genom några helt oskyldiga inlägg. :P

Respekt åt:
    FP för vinsten och PDA för att de utstått fler huvudstadsbombningar än någonsin (jag räknade dem innan slutspelet)!

Bästa team:
    Flower Power! En allians som verkligen hade det mesta. (Speciellt det där med alla blommor)

Mest irriterande:
    Jag får nog hålla med byggis, det var axe_captains anfall på våra byar som låg lite för nära honom.

Trevligaste spelaren:
    Jag tycker nog att trots några hetsiga diskussioner på forumet så har s2 varit en väldigt snäll server. De flesta är trevliga mot de flesta. De som blivit ovänner tror jag är mer ovänner för att de är på motsatta sidor.. på samma sida eller om saker och ting vore annorlunda så är jag säker på att alla kan bli vän med alla, och därför nominerar jag också alla!

Bästa startspelaren:
    Griefer.. det gick väldigt snabbt och man blev dessutom imponerad.

Att minnas:

Sån miss när...
    Jag slår ihop den här med sjuk tung händelse, tycker det nästan känns som samma sak. Jag kan iaf, återigen, bara instämma i det byggis skrev om samma sak:
    Citat Ursprungligen postat av byggmark Visa inlägg
    Vi skulle sno en potentiell offby av Fairytale, enbart för vi ville fejka bort hjälten mot ett örnöga. Gick inte att få anfallen på rätt sekunder så hela anfallet gick åt skogen.

När vi missade svältens inträde och dödade 26k yxor i andraoffen. Min dator gick inte igång på morgonen och när jag kom in 40 minuter för sent så hade dom svält. Dedikerar halva missen till Travianteamet eftersom informationen kring svälten inte alls stämmer! På 40 minuter med vår vetebackning på 240k vi hade då skulle 2400 yxor dö, men enligt travian börjar svälten räkna från det man loggar ut senast innan svältens inträde. Kul det finns info om det.
    När vi utan att veta om det skulle sno axe_captains offby. Trodde det var en vanlig supportby och skickade stammisarna längst bort mot den. Gör om, gör rätt!
    När 6666 av våra bräckor dog på parkering mindre än en vecka innan dom skulle skickas.
    Det enda som jag inte håller med byggis om här är egentligen bara byggis som minns fel. Inte bara 26k yxor dog, knappt 10k till fick också sätta livet till, förutom 3k knektar, alla i samma oförtjänta svält.

Sjukt skoj händelse:
    Jag vet inte riktigt. Jag tycker tyvärr inte att jag har haft så jättekul den här rundan. Men efter alla lyckade anfall som man inte var riktigt säker på, liksom med alla lyckade deffningar av samma typ, blev jag lite gladare.

Det vet jag inte än, den har ju knappt slutat. :P Vi får väl se om jag minns den alls om nåt år :P Då har jag ju slutat med travian (tänker inte spela mer), så mina tankar lär vara någon helt annanstans…
    Senast redigerad av Pax den 10-07-15 klockan 02:29
    se2 - Eirene

Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234

Regler för att posta