Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 sistasista
Visar resultat 21 till 30 av 37

Ämne: Nomineringar - S2

Senior Member
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

MvP (Most valuble Player):
    Griefer. Först som ledarkonto, sedan som offensivt konto och sist som vetebärare åt hela allyn.

Bubblare: Dwimmfruq, Leo, Fairytale, Nilles, Lugna, Hengest

MvO (Most valuble Officer):
    Miluna på General Get. Lagspelarnas lagspelare. Utan dig - inget -FP-. Tack som fan!

Bubblare: Polaris, Nilles, Guderian, Bea/Pax, Hengest

Bäste lagkamrat/teamspelare:
    Pyntan (Ogirdor1). Parkering, deff, off - gjorde allt i det tysta.

Bubblare: Quatar, Stankon, Leo, 2hot2btrue, Filosoferna

Bäst defensivt:
    Leo. Massvis med deff, alltid redo.

Bubblare: Tjabz (för jobbet på Xero), Dwimmfruq (!), Barbaren, Znoken, Miluna, Faglin, Kamikaze-alliansen, Guderian

Bäst offensivt:
    2hot2btrue. Gjorde allt offensivt. Snodde offbyar, byggde svep, planerade offensiver, bombade huvudstäder - helt enkelt ALLT! Dessutom utan att som vissa andra glassare behöva ta hjälp.

Bubblare: Hengest, Dwimmfruq, Eirene, GeDelius, Nilles, Castor, Barbaren

Mest underskattade:
    P.R - Smög med sådär i skymundan. Men var aktiva hela rundan, och riktigt duktiga. Proddade VU-svep och oändligt med deff!

Bubblare: WAAB, Baalzamon

Mest överskattade:
    B - såg B som en motpol till original-ros. Där kontona också skulle prestera oerhörda svep och grymma offensiver. Men allt eftersom försvann charmen och de var bara bittra. Inte ett anfall sista 5 månaderna som går till historien och ändå bara ett vu-svep. Och det var dessutom mindre än förväntat.

Bubblare: A.A, Majestic13, Byggmark

Bästa manipulatör:
    Byggmark - jag fick in Miluna på servern.

Bubblare: Gillar inte manipulatörer som förstör, så hade isf varit bättre med sämsta manipulatör

Respekt åt:
    PDA - för att de/ni fortsatte! Bombade överallt - ändå stod de kvar. Stort!

Bästa team:
    Neo/Polly/Evuul - sjukt gött att se er agera!

Mest irriterande:
    Axe_captains småbombningar av våra supports. Gjorde ingen som helst skillnad på kontots kapacitet, men irriterande att inte kunna lämna kontot.

Bubblare: Dryga forumsskribenter.

Trevligaste spelaren:
    Miluna. Tveklöst :P

Bästa startspelaren:
    Michael@Griefer och Tjabz@Eirene var i särklass denna server.

Att minnas:

Sån miss när...
    Vi skulle sno en potentiell offby av Fairytale, enbart för vi ville fejka bort hjälten mot ett örnöga. Gick inte att få anfallen på rätt sekunder så hela anfallet gick åt skogen.

När vi missade svältens inträde och dödade 26k yxor i andraoffen. Min dator gick inte igång på morgonen och när jag kom in 40 minuter för sent så hade dom svält. Dedikerar halva missen till Travianteamet eftersom informationen kring svälten inte alls stämmer! På 40 minuter med vår vetebackning på 240k vi hade då skulle 2400 yxor dö, men enligt travian börjar svälten räkna från det man loggar ut senast innan svältens inträde. Kul det finns info om det.

När vi utan att veta om det skulle sno axe_captains offby. Trodde det var en vanlig supportby och skickade stammisarna längst bort mot den. Gör om, gör rätt!

Sjukt skoj händelse:
    Kriget mot LCN! Helt klart höjdpunkten för mig. Hade mkt onlinetid och hann med att planera en hel del offensiver och även hjälpa till defensivt. Var riktigt kul!

Annars börjar man bli för luttrad är jag rädd..

Sjukt tung händelse:
    När 6666 av våra bräckor dog på parkering mindre än en vecka innan dom skulle skickas.

Så här kommer jag minnas s2:
    Som den överlägset bästa server jag spelat på och, eftersom jag slutar efter s3, kommer spela på!
    Senast redigerad av byggmark den 10-07-08 klockan 01:28
    Se2 (nr2): Byggmark, ~DH~
    Se7 (nr1): Red Wine, RPx
    Se1 (nr3): Lampard, hTs
    Se4 (nr2): Nottsan, FA (lyxco!)
    Se2 (nr3): Eirene, -Ros- (Vinnare offrank) (scrolla!)
    Se3 (nr3): Groundbuilder, Awesome
    Sez (nr10): Enola Gay, Team Skärpning
    Se1 (nr5): Omar little, offrekord med nätta 800k eller något.

Senior Member jaackies avatar
    Reg.datum
    Aug 2009

Standard

Dwimmfruq - Att slå ut så grymt många huvudstäder, offar och trupper överlag för motståndaren, samtidigt som man lyckas vara en sådan god lagkamrat som alltid ställer upp gör att de förtjänar denna nominering.

RR ledningen - Riktigt bra planerat rundan igenom med både krig och EG inräknat, samtidigt som ni alltid fanns där för att se till så att alla i alliansen alltid trivdes och att alla våra "tunga" spelare fick plats i samma rum utan att bli understimulerade. Grymt jobbat!

Gizka - Bättre lagkamrat går inte att hitta. Han ställer upp med deff, han ställer upp som sitter, han ställer upp med parkering, han väljer alltid alliansen och medspelarna i första hand. En grym travianspelare som jag hoppas få spela på samma sida som igen.

Bäst defensivt:
    FP blocket i EG - att kunna ställa in så mycket deff hos Filosoferna och lämna så många släggor med så lite deff utan att få dom övertagna är en sjuk grej. Grymt flyt att aldrig U/AA aldrig insåg att det i de flesta fallen gick att bomba en FP HS / Sno en FP släggby med 1k klubbisar. FP's deffplanering i EG: Våga och vinn!

Bäst offensivt:
    2hot2btrue - Helt suveräna på att fixa anfallsplaner, helt suveräna på att anfalla själva. De har helt klart visat vart skåpet skall stå här på s2.

Mest underskattade:
    PR - att vara så osynliga rundan igenom men ändå åstadkomma så mycket i slägg/deffväg i slutet. Helt shuuukt vad ni lurade upp alla på läktaren.

Mest överskattade:
    B - Alla förväntade sig så mycket mer av er.
    LCN - Såg så grymma ut men föll sedan ihop som ett korthus på några dagar.

Bästa manipulatör:
    Byggmark - Sjukt kul när sprakelfånen svalde allt du sade med hull och hår och började avguda dig.

Respekt åt:
    Mina Co's - Ni har varit grymma!

Bästa team:
    Eirene - motivering överflödig..

Mest irriterande:
    Jolt på forumet - Att vara så efterbliven och inte inse det själv är en bedrift i sig. Lite tragiskt att säga det, men du är den absolut bäste kandidaten man kan ha för att göra en liknelse till denna Bild

Fairytale på forumet - Att ha så dålig självdistans och att vara så nojig över allt är helt sjukt. Även om sanningen har varit rakt framför ögonen på dig flera gånger så har du aldrig lyckats se den. Släpp sargen och kom in i matchen!

Trevligaste spelaren:
    Finns så många från egna sidan som man skulle kunna nämna här, istället så väljer jag att nominera de som varit riktigt gosiga och ödmjuka från motståndarsidan.. polaris och rolf. Trevliga grappar det!

Bästa startspelaren:
    Framförallt:
    Griefer - Bättre start som galler har jag då aldrig sett. Dominans!

Bubblare:
    Spade - Helt överlägsna fram tills de fick klubborna utslagna.
    Alving - Körde över allt och alla i NÖ med sina blixtar i starten.

Att minnas:

Sån miss när...
    Vi tappade 8k yxor och 16k gk's tillhörande bräcksläggan hos en parkering en dag innan vi skulle dra hem dom..

Sjukt skoj händelse:
    När vi vann S2.

Sjukt tung händelse:
    När vi fick vår HS bombad tre gånger av RR när vi spelade i LCN.
    .. LCN's nedläggning..

Så här kommer jag minnas s2:[/QUOTE]
    Spade, Fylle björn, Danity, Filosofiska nyheter, Byggmark, Lcn's nedgång, Retards på forumet. Och slutligen som den bästa server jag någonsin lirat.

// Jackie @ Austin Powers
    Senast redigerad av jaackie den 10-07-08 klockan 18:40
    Arkiv:
    S1(5) Velites (OpK) Park/deffkonto
    Dk3(3): Taitas (Blood-S) http://travian-reports.net/dk/report/140233d8600
    S1(4): Paradise (Kaos) Släggrekord!
    S2(4): Topboys (SSB) Vinnare Offrank
    S2(3): Austin Powers (LCN/-ROS-) http://travian-reports.net/se/report/497148fe74c
    S5(2): Frukta (NN) Min första server (med hjelm)
    Sez(7): Nuls (FM) http://travian-reports.net/se/raport.php?id=23556275e7b
    S4(3): Taengmo (HRA) VU-konto
    Dk3(2): Nuklear (Pi) Offkonto
    S3(3): Pärlan (ANGEELS) Offkonto

Senior Member milunas avatar
    Reg.datum
    Oct 2008

Standard

Jag ber om ursäkt över att min nomineringstext är så lång – och ändå får jag inte med alla som jag skulle vilja nominera…

MvP (Most valuble Player): För mig personligen helt klart min underbare co-spelare Zaithax som gjorde att jag kunde skita i allt emellanåt... och som dessutom utan knot erbjuder sig att gå in som co på Filosoferna när vi inser att kontot kommer vara utan någon som kan byta sitter hela dagarna då Challe är bannad från Travian på jobbet. Neo/bomek som under EG var överallt… passande VU, veteoffar, byggplaner osv. Tror inte du sov sammanhängande många timmar åt gången.

MvO (Most valuble Officer): Guderian/2hot, som tog tag i de saker som ingen annan orkade, särskilt deffarbetet när jag hade avsagt mig uppdraget (och även innan med). Pax/Eirene, som med sina offensiver körde allt motstånd i sank. Hengest som peppade/berömde samt vaktade VU under EG. Byggmark/Eirene, som, något som jag tror fler håller med om, har den underbara egenskapen att man alltid vill höja sig några snäpp till i hans närhet. Även om FP bestod av duktiga spelare så tror jag att Bygg gjorde att många blev än bättre.

Bästa lagkamrat: Osiwarchild, som utan att vi pratat särskilt mycket innan skriver och säger att: Du, jag har sett att jag har en veteoas som du når, tycker det är bättre om du har den - och som alltid ställt upp med råvaror de gånger lilla dårens slagit om till liten tränare. Honta, som bla förvarat och försvarat den unika arkitekten fram till EG. Challe/Filosoferna som överger tanken på krigaroff/vu-off och istället tidigt bygger om hela kontot för att bli ett bra VU-hållarkonto. leo, som deffade överallt och som dessutom alltid matade sin deff, en självklarhet kan man tycka men det är få som faktiskt gör det. tite, som alltid hade ett gäng defftrupper att skicka när det behövdes. Nuklear som tömde sina byar ett flertal gånger och på så sätt såg till att det aldrig blev byggstopp i mitt favvoVU - Clyde. Våra VUsitters som passat vete dygnets alla timmar: Neo/bomek, Linn/Dwimmfruq, Rhesus Minus, Kajsa/Sweet, Haggan, Baalzamon, Hengest, cbclash, Svärdplugga… Våra byggplanshållare som inte fått deff utan istället rivit skattkammaren/flyttat byggplanen/rivit skattkammaren/flyttat byggplanen i princip varje dag en period: Sweet, Austin Power, pez, bomek.

Bäst defensivt: Den ökning av deff i Besk Flora när U anföll, något sådant har jag inte sett tidigare… från 200k till 1 mille på några timmar. Och då hade vi ändå dagen innan begärt in ”allt” till VU Bonnie. Annars var Shusaku en jävel på att mellandeffa katas när RR anföll LCN.

Bäst offensivt: Nu är jag väl en av de få som tycker off är trist och har svårt att glädja mig åt nollade huvudstäder mm men Eirene, Griefer och 2hot hade mycket hyss för sig, liksom Dwimmfruq och Polly/LUGNA. Sällan de misslyckade med vad de tog sig för gäller att sno artefakter, jaga offar på hemmaplan osv. RRs offplanering (främst planerad av Pax men även av Bygg, Guderian, Manlyman och Lackeringen) var outstanding. Det var få av våra offar som väggades under de anfallen.

Från andra sidan… eftersom vi hade IAP med AA fram till EG har jag inte sett mycket av deras offensiver. LCNs offensiv var snygg, vi räknade o räknade o analyserade o analyserade och insåg tidigt att deffen inom alliansen aldrig kommer att räcka till - och det gjorde den inte heller - men vi hade turen att faktiskt deffa en del rätt vilket väggade några offar även om städerna fick stryk med. Proler mfl satte alltid RR i rullning med samt nu på slutet ”Den Rosa Helikoptern”. När den drog fram visste man med säkerhet att en stad skulle skadas

Mest underskattade: Interim, de deffresurser de satt på räddade mången by och spelarna är otroligt duktiga på att meddela vad de skickade om det så var 100 trupper eller 10000 trupper. GG-allianserna under slutspelet. Mindre spelare kan visst!!!

Mest överskattade: Min hjältinna, hur mycket vi än trodde på henne så fixade hon inte att hämta en artefakt i en by med maxad mur…

Bästa manipulatör: Byggmark… som övertalade mig att komma in som co på Eirene med orden ”det är supersoft, vi är flera spelare så det tar bara några timmar per dag, och det är inte så seriöst - vi ska bara ta popranken, offranken, kriga konstant samt bygga massa VU-svep”.. Även om jag insåg att det inte skulle bli soft så kan jag aldrig säga nej till Bygg och jag tror inte heller att Bygg trodde jag skulle bli så långvarig på ett konto med så starka viljor som hans och Pax. Men väl inne på servern kunde jag ju inte lämna. Vilket jag många gånger förbannat men idag är rätt glad över.

Respekt åt: Som vanligt till alla som stått ut och kämpat in i det sista, skickat råvaror/vete varje dag till VU, matat sina vusvep osv. RRs deffspelare som gjort det möjligt för övriga att bygga offar /kriga… Voluptaris, magog, honta, Osiwarchild, Dr Nitrox, tür, Pyntan/Ogirdor1

Bästa team: Sydvästblocket (FP) visade det sig..…

Mest irriterande: Allt skitsnack och anklagelser på detta forum utan (vad jag vet) någon som helst sanning.

Trevligaste spelaren: Alla spelare i FP är trevligast - ska jag välja några så säger jag Challe/Filosoferna och Robin/Griefer. Från andra sidan: Knegoff/rio_trix, alltid lika trevlig även om vi de senaste servrarna tyvärr hamnat på varsin sida. Justus, som visade sig vara väldigt trevlig fastän han bombade varenda handelskontor/marknadsplats Guama Poma ägde. Tur att jag parkerade min off där vilket gjorde att Guama ändå inte kunde skicka särskilt mycket råvaror till VU varför vi hade tid att bygga upp igen i lugn takt. Rolf, aldrig ett surt ord även om det inte gått U:s väg just den gången. Min granne gti, som också tyvärr var på fel sida vilket gråkappan visade. addo/Aphilier – tyvärr kom vi aldrig att spela på samma sida.

Bästa startspelaren: Eftersom jag kom in när servern hållt på i ca 2 månader så har jag svårt att nominera någon. Jag minns att när jag kom in växlade Eirene och 2hot förstaplatsen på popranken och snodde byar på löpande band för att hålla jämna steg med varandra.

Att minnas:

Sån miss när... vi inte tänkte på att bygga fler supportbyar till VUna. Det blev lite svettigt när Bonnies supportby övertogs, byarna bombades eller de gånger vi (jag) skickat handelsmännen till fel VU x 3.

Sjukt skoj händelse: U:s försök att sno den unika arkitekten i Besk Flora… jag satt och såg hur off efter off landade och dödade mer och mer deff tills vi knappt hade något kvar – men som tur var räckte den… med det var några svettiga minuter. Hade U lyckats hade segern för FP troligen inte varit lika enkel.

Sjukt tung händelse: Alla som slutat/trappat ner och således ändrat dynamiken i allianserna/ledningen. Tyngst för mig var när Bygg lämnade ledningen i Ros, det blev aldrig lika kul efter det, även om han som tur är inte kunde hålla sig borta helt. När LUGNA slutade i ledningen/med travian var riktigt tråkigt med då han var en av de få som nästan alltid var online som jag kunde prata med. Manlyman/2hot och Robin/Griefer saknas mig också.

Så här kommer jag minnas s2: En fartfylld och i många fall frustrerande server som vi, trots en relativt inaktiv ledning, vann. Alla roliga stunder i vusittarchatten… och alla andra chatter också för den delen. Deffandet av småoffar hos roger i början av LCN-kriget…

Men mest av allt kommer jag minnas alla otroligt duktiga spelare man mött både i de egna och i motståndarnas led.

Stort tack till alla som varit så snälla omnämnt mig i nomineringstråden – det värmer ofantligt!
    Senast redigerad av miluna den 10-07-09 klockan 20:29

Senior Member LPungens avatar
    Reg.datum
    Jun 2009

Standard

Hengest, för att han lärde mig spela och för att han hela tiden jobbat så hårt för samanhållning och motivation.

Hela RR´s ledning, alla som vart med från början, som lämnat och särskillt ni som orkade hela vägen. Jag är mäkta imponerad!

Osiwarchild ett tag gjorde du mer än mig på LUGNA kontot!!! Tack för allt och hoppas vi tar en fiske tur i sommar!

Stödet i RR har varit fantastiskt hela tiden, villigheten att gå en extra mil för sina allians vänner har alltid funnits där. Hengest & Trin, Andreglas/stinky, Byggmark/Eirene, filosoferna, mickel, robin/greifer med flera tack för att ni lärde mig spela, all tid ni la på mig. Polly tack för att du tog över mitt konto och förvaltade det så bra, tanken var att jag skulle suportat dig mer men varge gång(nästan varge gång) jag loggade in var kontot i harmoni.. trupperna på väg mot nya mål eller på väge hem efetr diverse lyckade raider.. stort tack Polly och till dina vänner som visade hur travian kan och bör spelas!

Bäst defensivt:
    RR med vänner! Grymma spelare som alltid gör det där lilla extra, miluna svärdplugga med flera föe erat arbete!

Bäst offensivt:
    RR´s off spelare och offplanerare som alltid (ofta låg flera steg före), byggmark, pax, hengest med flera.. underbara fantastiska spelare och personligheter.. glädje och ära att ha lirat med er!

Mest underskattade:
    RR

Mest överskattade:
    B mycket snack men liten verkstad.

Bästa manipulatör:
    De bästa manipulatörerna har inte blivit avslöjade, men byggmark är väldigt skicklig när det kommmer till diplomati och information.

Sämst manipulatören måsta vara tompa/farytale som hela tiden tror att de har något att komma med men som bara gör konstanta självmål, uttalanden som endast är kontraproduktiva.

Respekt åt:
    RR´ledning, RR spelare!

Bästa team:
    RR´s ledning!

Mest irriterande:
    Alla falska anklagelser och låga kommentarer på forumet.

Trevligaste spelaren:
    Osiwarshild, Trin, Hengest, Byggmark, sweet, bowen, Rhesus minus, Orlando, Svärdplugga, dr nitrox, hoytan, Torgrim, von fersen/Von_bus Andreglas/stinky, miluna med flera med flera.. LÖVE YOU LONG TIME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bästa startspelaren:
    Mickel/ Greifer så imponerad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Att minnas:
    Boddan bråkar med mr mix, skapar sina egna problem och kan inte somdeff spelare hantera en av de sämsta (mr mix) off spelarna som existerat. Lipar om allt ochh glömmer hur mycket alla gjort för henne lämnar Ris tror att hon kan bete sig hur som hälls i Ris land och vi bombar bort henne från kartan på en dag.

När jag blev inbjuden i mr mix ally ledar chatt och ledarna där vart helt uppgivna för att jag dödat alla deras trupper osv.. jag få¨r dadda dem och motivera dem att fortsätta spela .

När jag och Torgrim lurade mr mix att jag var en tjej och han började stöta på mig för att Torgrim lurat honom att jag tyckte att han var sexig.. detta ledde till en del jobbiga cjhatt samtal!

Allt roligt chattande med underbara alliansvänner!

Allt skitsnack i forumet.

Sån miss när...
    Boddan dödade min hjälte med en pret fejk (överlevde 1 pretten men den andra klippte hjälten), hjälten stod bortglömd i en nyövertagen oas och jag somnade in vid fel tillfälle :P.

Sjukt skoj händelse:
    s2

Sjukt tung händelse:
    Inget.. eller jo.. travian tog för mycket tid så jag fick sitta som lyx Co på mitt egna konto de sissta månaderna men detta var väldigt roligt då Polly tog så väl hand om det.

Sjukt rolig och krävande server!
    s1 överraskning
    s2 LUGNA
    8 av 3 personer har matte svårigheter.
    http://open.spotify.com/track/3kBnB0lWQ6jlJqFO8HVzvW

Senior Member Zigantes avatar
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Tack för allt posivitv cred vi har fått av er alla!

Det är svårt att nominera sig själv:P Men Eirene var helt grym!

RR's offensiva ledning, helt outstanding

Bäst offensivt:
    DwimmFruq, kanske själviskt att nominera mitt eget konto men så som vi anföll med våra titanskor förtjänar vi platsen
    Eloge till 2hot och Eirene med!

Bäst defensivt:
    Faglin helt klart

Bästa lagkamrat:
    Barbaren eller Gizka

Mest underskattade:
    Unika Titanskorna

Mest överskattade:
    La Cosa Nostra

Bästa manipulatör:
    Byggmark

Respekt åt:
    Flower Power!!

Bästa team:
    Vi på DwimmFruq

Mest irriterande:
    PDA's j*vla oasplundringar, skiten vi fick för Ostbollarna attacken.

Trevligaste spelaren:
    Finns många trevliga men Arsene på Ostbollarna var jättetrevlig trots att vi sprängt bort deras off

Bästa startspelaren:
    Gifti eller Achtung

Att minnas:
    Hela denna underbara server!

Sån miss när...
    Den parkerade offen i vår HS dog

Sjukt skojiga händelser:
    Alla offar som vi sprang och dödade
    När Polaris sprang in i vår HS med sin off och dödade vår deff men inte tog titanskorna

Sjukt tung händelse:
    När vi väggade offen

Den bästa och roligaste servern jag spelat på!
    Senast redigerad av Zigante den 10-07-08 klockan 20:59
    /Zigge

Sez3: j_goliat
    Sez4: Purplepricks (Vinst)
    Sez5: Schakus
    Sez6: Team Pluto
    S4: Ziggez (Vinst)
    S4: Dwimmerlaik
    Plx: Griniga Boys
    S2: DwimmFruq (Vinst)

Efter över fyra år gör jag comeback;
    Com2:

Senior Member tjabZs avatar
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Svårt. Passar på vinnare.

Bubblare: 2hot offensivt och planering, Miluna scoutningar och deffningar, Eirene offensivt och planering, Griefer offensivt och unika vete , alla som satt VU.

Miluna på General Get. Bäst helt enkelt.

Bubblare: Polaris, Pax, Byggmark, Hengest, Shmrg.

2hot som gjorde ett grymt sitterjobb på Griefer.

Bubblare: Alla hjältar som skickade def gång på gång, alla mina COs.

Bäst defensivt:
    Leo - oändligt med def, skickade alltid vete även under längre uppdrag! Respekt!

Bubblare: PR, Faglin, alla underbara defkonton i RR.

Bäst offensivt:
    Eirene, Pax krigsplaner och Byggis EG-plannering samt fina offar som uträttade mycket stordåd.

Bubblare: 2hot med nästan samma motivering som vinnaren, Dwimmarna och deras skor, Neo/Polly/Evul, gedelius,

Mest underskattade:
    PR, sjuka mängder def och några offar. Trevligt gäng också

Bubblare: Nsg.

Mest överskattade:
    B - mycket snack ingen verkstad.

Bubblare: LCN.

Bästa manipulatör:
    Byggis, lyckats få in massa kvalitetslirare på RRs konton. Strongt.

Bubblare: Ingen. Känns inte som nån lyckats manipulera något även om de försökt :P

Respekt åt:
    U. Trots hårt motstånd står de kvar och bygger upp igen.

Bästa team:
    Stridsgrupp Titanskorna var rätt nice när det begav sig

Bubblare: Neo/Polly/Evul.

Mest irriterande:
    Alla som far med osanning på forumet.

Trevligaste spelaren:
    Arsene på Ostbollarna, många snack på skype om allt och inget.

Bubblare: Robin (griefer), RR ledningen och helt helt gäng ur unionschatten

Bästa startspelaren:
    Griefer. Inte bara hade han snabba blixtar och höll jämt i KP-racet utan nästan mest pga hur stor off och mängd katas han hade när vi gick in i vårt första krig. Respekt.

Bubblare: Eirene, snabba katas i två byar. Konstant på farmarlistan och i toppen av KP-racet. 2hot/Gifti var svåra att hålla ikapp med.

Att minnas:

Sån miss när...
    Trupp tappas hos parkeringar :/

Sjukt skoj händelse:
    När jag drog iväg sista släggan väldigt sent och stämde inte av med Hengest att jag skulle landa före som planerat. Visade sig vara 35sek till godo

Bubblare: Alla offensiver i stort sett.

Sjukt tung händelse:
    När vi tappade Sianna-svepet.

Bubblare: När ostbollarna tappade sitt svep..

Typ bästa servern jag lirat på. Otroligt rolig, tack alla som gjorde det möjligt!
    Senast redigerad av tjabZ den 10-07-08 klockan 22:19 Anledning: miss
    Gammal och dryg.

Senior Member
    Reg.datum
    May 2010

Standard

MvP (Most valuble Player): Kommer inte på något här nu, får kanske skriva till något senare.

MvO (Most valuble Officer): Hela ledningen I U, de gör ett mycket bra jobb och kämpar på in i det sista.

Bäste lagkamrat/teamspelare: danne96, en mycket bra och trevlig medspelare

Bäst defensivt: Faglin, fick tag i en massa deff mot AA.

Bäst offensivt: -FP-, massor av släggor.

Mest underskattade: Ros/Ris, glömdes bort av många innan EG.

Mest överskattade: Vi i U, alla trodde på att vi skulle vinna…

Bästa manipulatör:Pass?

Respekt åt: VU-hållarna i U, de fick ha ett evigt slit med att hålla trupperna vid liv

Bästa team: U, behövs ingen kommentar..

Mest irriterande: Jag hade väldigt lite trupper i början, så det var några stycken spelare med hälften så mycket invånare som jag som kom igenom mot försvar…

Trevligaste spelaren: U, här finns ingen otrevlig spelare.

Bästa startspelaren: Var inte med i starten och då visste jag inte heller vad Tavian var…

Att minnas:

Sån miss när... Alla mina trupper fastnade i en farms fälla när jag hade spelat i tre veckor, den där farmen villle heller inte släppa mina trupper.

Sjukt skoj händelse: Pass. Kommer inte på något nu…

Sjukt tung händelse: Passar här också.

Så här kommer jag minnas s2: Min första riktiga/seriösa runda, har lärt mig mycket som jag kommer att ha nytta av på mina kommande rundor.

Och till sist: Ett stort tack till ni som har jobbat med Filosofiska nyheter

Kommunist, snäll och en läskburk, det är vad jag är

Standard

MvP:
    spelare: Miluna
    konto: Griefer/2hot2btrue/Eirene

Miluna och Guderian, samt eventuella andra som tog stort defensivt ansvar. Många i RR genomförde väldigt fint offensivt planerande, i mina ögon är dock det mycket mindre tacksamma defensiva arbetet som är den främsta aspekten i en travian-ledare. Var själv pinsamt dålig på den fronten.

De få tappra i -FP- som hjälpte mig med VU-byggandet. Speciallt då Miluna som tog en enorm mängd av det arbetet.

Bäst defensivt:
    -FP-:s sjuka förstärkningar på vårt konto under EG, speciellt vid artefaktstöldförsöket och i slutet av EG. Vi hade över 1100 inkommande förstärkningar till VU Bonnie ett tag.

Bäst offensivt:
    -FP-:
    1. Nataren 1943 12 8823944 (fick en förfrågan om att gå med i Ros, men svarade aldrig)
    2. Eirene 28090 38 1265857
    3. 2hot2btrue 28122 37 1011697
    4. DwimmFruq 14700 19 1002322
    5. Hengest 30771 43 777777
    6. Gråkappan 22959 32 758991
    7. LUGNA 22834 29 744841
    8. Griefer 21219 30 669032
    9. Barbaren 7228 21 591253
    10. s.H.m 29983 38 579210

Mest underskattade:
    P.R

Mest överskattade:
    RRs ledning

Bästa manipulatör:
    Hehe, vill inte riktigt nämna de jag känner till då jag inte vill förstöra några eventuella vänskapsband till framtida serverar för dom.

Respekt åt:
    Alla som orkade spela hela servern rakt igenom på "topp-konton", vet att det är högst få av spelarna på toppkonton i -FP- som var någorlunda aktiva start till mål.

Bästa team:
    VU-sitterna i andra halvan av EG. Var nog FPs klart aktivaste chat många stunder.

Mest irriterande:
    Att jag inte kan låta bli att irritera mig på folk på forumet. Fick hålla igen flertalet gånger för att inte sänka mig till samma nivå som vissa.
    Att mitt jobbs "internetfilter" uppgraderas och travian inte kunde spelas därifrån. Vilket i sig var lite skönt då jag då kunde änga mig åt annat på jobbet, att jobba t ex.

Trevligaste spelaren:
    Ingen nämd ingen glömd

Bästa startspelaren:
    Michael på Griefer, Michael överlag är nog en av de klart bästa travianspelare jag kommit i kontakt med. Synd att han försvann så tidigt. Vet att Fairytale hade höga fält sjukt tidigt, svårt att veta om någon var värre. Men respekt till de vilka du än må vara.

Att minnas:
    Att vi på filosoferna var med och snodde åt oss den allra viktigaste artefakten av Nataren.
    Deffandet av arkitekt.
    Slitet med FN, som var roligt så länge jag orkade.
    Vårt tidiga krig med grannkontot, minns fan inte namnet nu, som var sjukt kul.
    Att få bygga vinnande VU på egna kontot

Sån miss när...
    Jag tog på mig att bygga VU

Sjukt skoj händelse:
    När vi vann.
    När U försökte sno arkitekten.
    När vi genomförde våra hårda offar mot LCN/B och senare mot PDA.
    Så här i efterhand, när jag/vi startade -Ros-

Sjukt tung händelse:
    När alla andra Filosofer försvann och jag fick spela själv på kontot även i teorin.

En server jag startade med ambitionen att ´glida med på ett oseriöst offkonto och skriva tokroligt i FN. Men som jag avslutade med att bygga ett Vinnande VU för det block vars ledande allians jag varit med och startat. Därimellan så krigades det sjukt mycket, och oftast från Ros sida, sjukt effektivt.
    s1: ?
    s3, 09-10: Aelium
    s2, 09-10: Filosoferna
    s2, 08-09: Charleston
    s3, 08-09: Challeballe

Senior Member
    Reg.datum
    Apr 2008

Standard

Brukar egentligen skriva rätt långt på Nomineringarna, men det blir en kortis denna gång.

Bäst defensivt: Guderian @2hot2btrue, Kanske långt ifrån den bästa deffare på hela servern, men du blir ändå nominerad. Helt enkelt för att du på något sätt lyckades att sticka in våra hästar på den sekund det gick för att rädda HSen från en total kross när det begav sej. Och det bästa av allt, du gjorde det ifrån Singapore :-D

Mest underskattade: Enbusken @Barbaren, Sjukt vad du krigade, var kul och se dina rapporter, din skogstomte ;-)

Mest överskattade: B.O.O?

Respekt åt: RR's Ledning, Sjukt vilket jobb av er!

//Aikarn
    Senast redigerad av Aikarn den 10-07-10 klockan 15:57
    [17:45:49] Flatline: att spela t4 e en skam

"Once one of the 60's (@Mrs Amela., 2nd Se3), once known as Passiv (2nd Se4, [rapport]) and once known as Ari Gold (5th Se1, [rapport], rekord för romare på .se!)"

Senior Member davvess avatar
    Reg.datum
    Aug 2008

Standard

Mest Irriterande: Rabindranath för att vara så desperat efter uppmärksamhet.
    Senast redigerad av davves den 10-07-10 klockan 15:31
    S4: Går att klura ut

Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 sistasista

Regler för att posta