Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Visar resultat 21 till 30 av 30

Ämne: AA/B/U - Allas Bittra Union

Senior Member Mossherrens avatar
    Reg.datum
    Apr 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ragatan the one and only Visa inlägg
    Självklart menar du att du ska erbjuda dina konsulttjänster. Men jag kan tala om för herr Mossa att jag redan har en pålitlig offkonsult i det här fallet - även om han har vissa problem att hålla styrsel på mig... Det kliar lite för mkt i fingrarna så där emellanåt...

Men jag kanske återkommer på annan server.
    ajdå :P Annars verkar det på Ris o rosorna att det behövs lite offplanerande för deras fi så vem vet kanske det finns ett behov av mina "kunskaper"? Allt för att ställa mig på de "svagares" sida mot den elaka fi
    Alla djur, utom människan, vet mycket väl att livets huvudsakliga mening är att njuta av det. /Samuel Baulder
    Allsång på sekten:
    http://www.youtube.com/watch?v=LHUsV7oOh84

Bästa off-rank: se5 - Elik Poäng 1149338, Hulda Nivå 131 (Imperieriddare)

|-------> Jag är världens bästa travian spelare. <--------|

Senior Member Ragatan the one and onlys avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Varhelst jag lägger min hatt (har ingen hatt) på Närkeslätten

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mossherren Visa inlägg
    ajdå :P Annars verkar det på Ris o rosorna att det behövs lite offplanerande för deras fi så vem vet kanske det finns ett behov av mina "kunskaper"? Allt för att ställa mig på de "svagares" sida mot den elaka fi
    Men vad faen... planering, tar för lång tid ju. *Pang på rödbetan* är mkt roligare. Och efter vad jag erfor härom dagen, så verkar vissa rosor oxå ha problem med offplaneringen, när de försöker farma förvirrade, små svaga och värnlösa ragator... :rolleyes:
    På s3 är jag en peppad Rag , sen finns jag ju på sez också då...

Senior Member
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Om det är planering A.A/B/U saknar som gör att dom inte vill skicka några anfall denna servern så ställer jag givetvis upp och hjälper er!

Hugg mig på skype så kan jag hjälpa till!

M13: Huvudet på spiken! Från min sida vill jag hellre se en livlig server än en servervinst. Därför har jag anfallit alla som jag kunnat, med varierande resultat iofs...
    Se2 (nr2): Byggmark, ~DH~
    Se7 (nr1): Red Wine, RPx
    Se1 (nr3): Lampard, hTs
    Se4 (nr2): Nottsan, FA (lyxco!)
    Se2 (nr3): Eirene, -Ros- (Vinnare offrank) (scrolla!)
    Se3 (nr3): Groundbuilder, Awesome
    Sez (nr10): Enola Gay, Team Skärpning
    Se1 (nr5): Omar little, offrekord med nätta 800k eller något.

Senior Member
    Reg.datum
    Aug 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av M13 Visa inlägg
    Alla påståenden bör nog tas med en nypa salt, alla manövrerar sig fördelaktigt under EG och i vissa fall vet knappt spelarna själva vilket block de stöder.

En treblocksserver är något av en anomali då det ger maximalt med svängningar i maktbalansen om två block har även ett mindre samarbete vilket borde ge vart och ett av blocken en möjlighet att avgöra vilka som vinner servern.
    Till det kan vi lägga dussintals med små samförstånd mellan allianser och enskilda spelare som gör att saker och ting nästan aldrig är vad det ser ut att vara.

Så har AA, B och U ett block ihop? ..Nej

Anfaller dom varandra?..Nej, inte ännu iaf.

Anfaller dom RR?..Ja, som svar på attacker från RR, mig veterligt har inga inlett en offensiv mot RR på servern utan det har konstant varit RR som startat striderna.

Det fascinerande är om vi ställer oss frågan vad som hade hänt om RR varvat ner och suttit mer kalla istället för att attackera alla konstant, som det är nu är kan man misstänka att frånvaron av strider mellan A.A./B/U beror på att RR tagit hela det utrymmet själv..
    Jag menar, B var i konflikt med i stort sett alla t ex, det är de inte nu utan RR abonnerar på rollen som motståndare åt åtskilliga. Vilket de säkert trivs med men om förhoppningen var att se ett totalt krig på servern så är RR offer för sin egen attackvilja misstänker jag.
    Bra sammanfattning. Tycker dock alla skall tacka RR för full action från januari månad. Tänk om RR inte fanns, då hade det inte funnits någon gemensam fiende att samlas kring. RRs motto är: Hellre roligt under ett år, än en sekunds berömmelse.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Guderian Visa inlägg
    Bra sammanfattning. Tycker dock alla skall tacka RR för full action från januari månad. [mer ord]
    Januari till maj.... Verkar ju då som det är sant, åren går fortare numer. :rolleyes:

Senior Member hallards avatar
    Reg.datum
    Jul 2008

Standard

Bra sammanfattning. Tycker dock alla skall tacka RR för full action från januari månad. Tänk om RR inte fanns, då hade det inte funnits någon gemensam fiende att samlas kring. RRs motto är: Hellre roligt under ett år, än en sekunds berömmelse.
    Tack RR...
    Se2 s.H.m
    Se1 manges72
    Se1 manges72 (avslutad)
    Se6 Hallard (avslutad)

Senior Member M13s avatar
    Reg.datum
    Mar 2010

Standard

Det finns många att tacka för en riktigt bra server, som inte ens är avslutad ännu..

RR för deras klanderfria offensiva spelstil, De flesta av allianserna inom "U" för att de aldrig gav upp trots att de tog hur mycket stryk som helst och nu har en god chans att vinna, B för sin hemvävda ovilja till kompromisser blandat med massor av kompetens och till sist A.A. gruppen för att de vaknat ur koman till sist och visar att de faktiskt är med i matchen.
    Till det lägger vi småopportunistiska Eden som visat att även om det inte går hela vägen så har det gått halva iaf trots att alliansen till största delen består av små spelare.

Vi ska inte glömma halvdussinet mer eller mindre iögonfallande allianser som bidragit till att göra s2 till den i mitt tycke roligaste servern på länge.

Tack alla..
    Majestic13 s2 2009/2010 = poprank 1
    Mystic13 s2 2010/2011 = poprank 7, VU-sitter, vinnare.
    Kapten Haddock s1 = Supportkonto till Paradise
    M13 s5 2011 = Slöspelar lite med gott folk i en mindre allians
    M13 s3 2012 = Dansar med gamla rävar

Standard

Tänkte öppna en ny tråd där folk kan filosofera om den nya favoriten till segern.

Det är en mastodont allians, som tillsammans sitter på 8 VUn. Har det förekommit en sådan megakonstellation på någon svensk slowserver innan? Den intressanta frågan är om de kommer att hålla hela vägen eller kommer den upplösas av interna splittringar i slutet av eg?
    PDA/2nd hade 10 förra rundan.

//Pol

Senior Member
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Varför ska jag alltid få möta dessa jättekonstellationer? :P
    Se2 (nr2): Byggmark, ~DH~
    Se7 (nr1): Red Wine, RPx
    Se1 (nr3): Lampard, hTs
    Se4 (nr2): Nottsan, FA (lyxco!)
    Se2 (nr3): Eirene, -Ros- (Vinnare offrank) (scrolla!)
    Se3 (nr3): Groundbuilder, Awesome
    Sez (nr10): Enola Gay, Team Skärpning
    Se1 (nr5): Omar little, offrekord med nätta 800k eller något.

Senior Member Telluss avatar
    Reg.datum
    Mar 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av byggmark Visa inlägg
    Varför ska jag alltid få möta dessa jättekonstellationer? :P
    It is your destiny...wooouuhh...

Beror väl på mentaliteten helt enkelt.

Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123

Regler för att posta