Sidan 3 av 12 FörstaFörsta 12345 ... sistasista
Visar resultat 21 till 30 av 116

Ämne: Energidrycker!!!

Member Tixuzs avatar
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av Bolom Visa inlägg
    Helt rätt med åldersgräns på 15 år.
    Jag dricker sällan energidrycker men blir det av så brukar alltid en Red Bull duga.
    De hade 18år på Coop när jag var där igår..
    "The question is not, wether you are paranoid, but wether you are paranoid enough.''

Banned
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Personligen är jag emot många utav åldersgränserna. Jag vet ett par 40-åringar som inte kan sova på flera nätter om dom ser en skräckfilm medans jag känner ett par 8-åringar som ser skräckfilm utan att drömma en enda mardröm.

Och nu med energidryckerna... Varför skulle inte yngre barn få dricka det? "Det är skadligt för kroppen med energi"... Det kommer fortsätta vara skadligt även när man blir äldre, förbjud skadliga saker för alla eller inte för någon.

Member Tixuzs avatar
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Är väl försök till att öka folkets allmänna hälsa. Mindre barn har kanske svårare att bara dricka till en viss mängd.
    "The question is not, wether you are paranoid, but wether you are paranoid enough.''

Banned
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Tixuz Visa inlägg
    Är väl försök till att öka folkets allmänna hälsa. Mindre barn har kanske svårare att bara dricka till en viss mängd.
    Där tar du nog fel, finns betydligt många fler vuxna som har alkohålproblem än ungdomar. Och ja, jag får tag på alkohål utan några svårigheter. Desutom langar jag i min tur energidryck till dom som är yngre.

Senior Member Brouhahas avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Har ingen aning om vad det egentligen är som är sakligt med energidrycker, men ju äldre man blir desto större kropp får man (upp till en viss ålder, givetvis), och den kan därmed hantera större mängder. Vilket gör det mindre farligt. :^)
    If we're still alive in the morning, then we'll know we're not dead.

Member Tixuzs avatar
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av Paatte Visa inlägg
    Där tar du nog fel, finns betydligt många fler vuxna som har alkohålproblem än ungdomar. Och ja, jag får tag på alkohål utan några svårigheter. Desutom langar jag i min tur energidryck till dom som är yngre.
    Nu var det ju inte alkohol, men ändå..
    Det är ett försök att öka folkets hälsa, antar jag. Mindre barn faller väl även lättare för grupptryck.

Citat Ursprungligen postat av Brouhaha Visa inlägg
    Har ingen aning om vad det egentligen är som är sakligt med energidrycker, men ju äldre man blir desto större kropp får man (upp till en viss ålder, givetvis), och den kan därmed hantera större mängder. Vilket gör det mindre farligt. :^)
    <<<

Banned
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Brouhaha Visa inlägg
    Men när man blir äldre kan man med andra ord dricka mer, medans man kan dricka mindre som liten. Men det föklarar ändå inte varför energidryck förbjuds för en viss åldersgrupp.
    Nu var det ju inte alkohol, men ändå..
    Det är ett försök att öka folkets hälsa, antar jag. Mindre barn faller väl även lättare för grupptryck.
    Mindre barn faller inte lättare för grupptryck, dom som faller enklast är tonåringar och ungdomar, sedan är vuxna och småbarn på delade andraplats. Vuxna faller lätt för grupptryck dom också.

Senior Member zadecs avatar
    Reg.datum
    Feb 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Bolom Visa inlägg
    Helt rätt med åldersgräns på 15 år.
    Jag dricker sällan energidrycker men blir det av så brukar alltid en Red Bull duga.
    Om det inte fanns åldersgräns på energidryckerna tror jag att snattningen skulle minska med 25-50 procent iaf i Västervik. Särkilt i några affärer där det är 18 årsgräns.

Member Tixuzs avatar
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av zadec Visa inlägg
    Om det inte fanns åldersgräns på energidryckerna tror jag att snattningen skulle minska med 25-50 procent. Särkilt i några affärer där det är 18 årsgräns.
    Om allt var gratis skulle nog snattningen minska med 2-3 procent. Eller vad tror ni? HUH!!

Senior Member zadecs avatar
    Reg.datum
    Feb 2007

Standard

Om allt var gratis skulle nog snattningen minska med 2-3 procent. Eller vad tror ni? HUH!!
    Snarare 100
    Jag vet att nästan alla som är under 15 på min skola snattar för energidryckerna. Det enda stället i Västervik där gränsen inte existerar är på Netto som ligger ungefär 10 km från centrum.

Sidan 3 av 12 FörstaFörsta 12345 ... sistasista

Tags for this Thread

Regler för att posta