Sidan 3 av 33 FörstaFörsta 1234513 ... sistasista
Visar resultat 21 till 30 av 324

Ämne: Hur går end game

Senior Member
    Reg.datum
    Aug 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Zetanon Visa inlägg
    Vadan allt detta bröstande? -RR- har aldrig krigat. Inte heller har (vad jag vet) AA, PDA, B/LCN, etc. krigat. Återkom när någon av er förklarar krig mot någon som inte hela servern vet inte har en chans att stå upp emot er (fast den tiden då "krig" betydde annat än slakt är väl över då det nu är så enkelt att se precis vad alla allianser har för offensiv och defensiv styrka).

Sköt någon sig just i foten? Förra rundan var Eden HONOURS backup-VU så det säger väl inte riktigt vad du ville komma fram till.
    Nja det stämmer inte, tror faktiskt det finns krigsförklaringar på Ris o Ros sidor och även på fd PDAs sidor. Så nog finns det krigsförklaringar. Å andra sidan skall man inte hänga upp sig på officiella krigsförklaringar, för det verkar krigas lite till både höger o vänster, vilket är lite av poängen med travian

Senior Member
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

De som förklarar krig är de som börjar göra planerade attacker för att sänka ett möjligt framtida hot. Det skall icke förknippas med att verkligen kriga, oavsett om krigsförklaringar skickats eller inte.
    s2 (5): Gregoir - TG /Avslutad (förlust)
    s2 (3): Olaf (raderad), Teknisten - T.R /Avslutad (förlust)
    s4 (2): Gudfadern - Grawr SÖ /Avslutad (vinst)
    s2 (2): Zetanon - AeM /Avslutad (vinst)
    s2 (1): Zetanon - AeM /Avslutad (förlust)

Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Enda jag vill säga om det som skrivits i den här tråden är att mer är skitsnack än sant. Helt otroligt hur flera av er har mage nog att ljuga rakt ut i allt ni skriver för jag har svårt att tro att ni faktiskt tror på det själva.

Men det här är Travian så man ska inte vara förvånad att de flesta är av åsikten att diplomati är samma sak som lögner å strategi enbart handlar om att hugga folk i ryggen. Det är klart spioner å läckor är en del av spelet å en bra del av det också, men ni kanske ska passa er för de grövre lögnerna. Jag vet ett stort antal spelare, ledare ifrån allianser som jag aldrig kommer sammarbeta med igen. Vore roligt om nästa s2 kunde handla mer om smarta strategier å taktiker än om att hitta olika sätt att bedra folk på.
    Gifti på S2

Standard

[QUOTE=Zetanon;850876]Vadan allt detta bröstande? -RR- har aldrig krigat. Inte heller har (vad jag vet) AA, PDA, B/LCN, etc. krigat. Återkom när någon av er förklarar krig mot någon som inte hela servern vet inte har en chans att stå upp emot er (fast den tiden då "krig" betydde annat än slakt är väl över då det nu är så enkelt att se precis vad alla allianser har för offensiv och defensiv styrka).

Ja du,om man måste förklara krig för att hävda att man har krigat,då vore det inte mycket krigande på Travian.

Men om man vill söka efter meningar för att vända och vrida inehållet till sin fördel,ja då har du lyckats.För vad jag skrev hade inget om krigsförklaringar att göra,enbart att vi har haft off trupper rullande ganska konstant.

Ska avsluta med en egen liten tippning hur detta kommer att gå.

Jag tror att vi i som sammarbetar för att få segern till RR,Syntax,PR,Interim...Vi får det jäkligt tufft då vi är klart i numerärt underläge.Men att ha för många VU är också en svår uppgift för U Folket att klara av.Så varför inte någon uppstickare,någon som ingen har agg emot utan alla kan acceptera.

Junior Member Archis avatar
    Reg.datum
    May 2010

Standard

Sköt någon sig just i foten? Förra rundan var Eden HONOURS backup-VU så det säger väl inte riktigt vad du ville komma fram till.
    Tyvärr min vän så har du helt fel där R sidan förra rundan fick alla sina VU knäppta sen fick Eden hjälp med sitt VU av R inget backup-VU då samma gäller denna rundan.

Men Eden tar gärna hjälp av alla som vill hjälpa oss

Senior Member
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Zetanon: Hade varit kul att höra din version av vad krigande i travian är

Eira: Tycker vi i -FP- har gjort vad vi har kunnat för att ha en fartfylld server där inte alliering eller gå bakom ryggen är sättet att vinna.
    Se2 (nr2): Byggmark, ~DH~
    Se7 (nr1): Red Wine, RPx
    Se1 (nr3): Lampard, hTs
    Se4 (nr2): Nottsan, FA (lyxco!)
    Se2 (nr3): Eirene, -Ros- (Vinnare offrank) (scrolla!)
    Se3 (nr3): Groundbuilder, Awesome
    Sez (nr10): Enola Gay, Team Skärpning
    Se1 (nr5): Omar little, offrekord med nätta 800k eller något.

Standard

Vadan allt detta bröstande? -RR- har aldrig krigat. Inte heller har (vad jag vet) AA, PDA, B/LCN, etc. krigat. Återkom när någon av er förklarar krig mot någon som inte hela servern vet inte har en chans att stå upp emot er (fast den tiden då "krig" betydde annat än slakt är väl över då det nu är så enkelt att se precis vad alla allianser har för offensiv och defensiv styrka).

Sköt någon sig just i foten?
    För tillfället är jag relativt säker på att -RR- bedriver något av ett tvåfrontskrig. Tror ingen av sidorna kan skriva under på att ena sidan inte har en chans att stå upp.

Dessutom har vi väl knappast slaktat PDA, ser 5 VU:n som växer och frodas.

Så att runt 100(150) spelare under större delen av servern rullat sina offar mot Fi inte kan räknas som krigande tycker jag är en klar underdrift. Som högst delaktiv är min personliga åsikt att det var/är krig.

Irakkriget, Finska vinterkriget och Vietnam måste ändå anses vara krig eller ska vi skriva om historien?
    s2 Hengest:http://travian-reports.net/se/report/48058358ab7 -Underbar! 777 777 offpoäng och 4:a
    s5 Hengest|NN: http://travian-reports.net/se/report/17960f09206
    sez7 AH-Apache|MUPP: http://www.travian-reports.net/se/ra...id=2354952f93a
    s7 AndreasTheGreat|TUBA: Offrank3 samt sänkte 2 stora magasin i VU.

Senior Member
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Hengest Visa inlägg
    För tillfället är jag relativt säker på att -RR- bedriver något av ett tvåfrontskrig. Tror ingen av sidorna kan skriva under på att ena sidan inte har en chans att stå upp.

Dessutom har vi väl knappast slaktat PDA, ser 5 VU:n som växer och frodas.

Så att runt 100(150) spelare under större delen av servern rullat sina offar mot Fi inte kan räknas som krigande tycker jag är en klar underdrift. Som högst delaktiv är min personliga åsikt att det var/är krig.

Irakkriget, Finska vinterkriget och Vietnam måste ändå anses vara krig eller ska vi skriva om historien?
    "Godwin's law (also known as Godwin's Rule of Nazi Analogies or Godwin's law of Nazi Analogies)[1][2] is a humorous observation made by Mike Godwin in 1990 which has become an Internet adage. It states: "As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1."

http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin%27s_law

Standard

Då får vi bumpa lite i tråden då.

För vi måste förlänga diskussionen lite till om vi ska komma in på godwins lag.
    Senast redigerad av Hengest den 10-05-13 klockan 19:35
    s2 Hengest:http://travian-reports.net/se/report/48058358ab7 -Underbar! 777 777 offpoäng och 4:a
    s5 Hengest|NN: http://travian-reports.net/se/report/17960f09206
    sez7 AH-Apache|MUPP: http://www.travian-reports.net/se/ra...id=2354952f93a
    s7 AndreasTheGreat|TUBA: Offrank3 samt sänkte 2 stora magasin i VU.

Senior Member
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av byggmark Visa inlägg
    Zetanon: Hade varit kul att höra din version av vad krigande i travian är
    Uppenbarligen var jag inte tillräckligt tydlig med vad jag menade med tanke på hur missriktade svaren blev. :P

Några exempel:
    LCN förklarar krig mot Nsg, Troja, etc. Alla visste innan det började att det inte var en risk för LCN. LCN var i jämförelse så pass starka att de inte behövde oroa sig för att småallianserna skulle kunna göra någon större skada på dem. Därav kallar jag det för slakt (eller tidsfördriv) istället för krig.

B (med stöd av LCN och -RR-) förklarar krig mot ICE med vänner. Alla visste att ICE inte skulle kunna skada dem nämnvärt och det s.k. kriget var ingen risk alls. Mer av ett tidsfördriv.

-RR-/A.A. förklarar krig mot LCN/B. Alla visste att både -RR- och A.A. ensamma hade ungefär samma styrka som LCN/B. Men de går samman för att slippa risken i att kriga och tar istället den enkla vägen. Där de inte har något att förlora (mer än lite respekt).

etc.

Jag hade ansett det vara krig om exempelvis A.A., -RR- eller LCN/B ensamma hade gått i krig mot varandra. Så att inte utgången hade varit avgjord innan "kriget" påbörjades. För hur kul är det egentligen att visa upp sin styrka i ett s.k. krig mot en fiende man knappt behöver kriga mot för att vinna över?

Citat Ursprungligen postat av Vejron i ottan Visa inlägg
    Jag tror att vi i som sammarbetar för att få segern till RR,Syntax,PR,Interim...Vi får det jäkligt tufft då vi är klart i numerärt underläge.Men att ha för många VU är också en svår uppgift för U Folket att klara av.Så varför inte någon uppstickare,någon som ingen har agg emot utan alla kan acceptera.
    Ja är ingen expert på EG men... borde det inte vara en fördel att ha flera VUn då varje VU i princip kan nollas med varje VU-slägga? En allians med dubbla antalet VUn behöver ju då bara halva antalet släggor.
    s2 (5): Gregoir - TG /Avslutad (förlust)
    s2 (3): Olaf (raderad), Teknisten - T.R /Avslutad (förlust)
    s4 (2): Gudfadern - Grawr SÖ /Avslutad (vinst)
    s2 (2): Zetanon - AeM /Avslutad (vinst)
    s2 (1): Zetanon - AeM /Avslutad (förlust)

Sidan 3 av 33 FörstaFörsta 1234513 ... sistasista

Regler för att posta