Sidan 1 av 7 123 ... sistasista
Visar resultat 1 till 10 av 66

Ämne: Spraklet flytt från spenen

Standard Spraklet flytt från spenen

Kära S2-fotgängare!

I en vindsvept dal i fjärran sydväst låg en gång för länge sedan en vacker by som kallades Sprakelfors av dess stolta invånare. Byn hade fått sitt namn från en bergså som dansade nedför branterna och som vid foten av berget ystert kastade sig ut i en vitskummande fors där regnbågar glittrade över ytan, laxen hoppade och kvarnhjulen snurrade till bybornas fromma. Denna pastorala idyll raserades av 21 anfall på samma sekund vilket inte är möjligt utan hjälp av en proxy som samlar upp informationen, komprimerar den och skickar ut den till spelservern.

Sprakel skrev sedan ihop en ganska irriterad skrivelse med avsikt att posta den här på forumet, där jag först läst igenom forumreglerna för vad man får posta och inte, med avseende att orsaka maximalt genomslag och rabalder. Som tur var så vaknade jag på ett strålande humör i morse och insåg att jag alltid tyckt bitterhet är den sämsta av alla egenskaper så jag raderade den texten och skriver detta till er alla i stället.

Redan i lördags tappade jag, tack vare detta ärende, drivet att leda alliansen Ad Astra och tog av mig ledarhatten och när det sedan visade sig slutgiltigt att Amaris inte hade karaktär nog att stämma i bäcken väljer Sprakel att lämna manegen med en bugning till alla de som gjort tiden på spelet underhållande. Jag har nog självförtroende att veta att S2 blir tråkigare utan mig, och inser därför att detta är det bästa sättet att visa bolaget som driver spelet att de förlorar mer än de vinner på att släppa på principerna som gör Travian spelbart.

Kontot Sprakelspene kommer att finnas kvar då det har en glänsande artefakt och sprutar ut vete och praetorianer, men Ragnar von Sprakelspene kommer inte att återfinnas där eller på annan Travian-server, men kikar ni in på annat browserspel kan jag säkert hittas med en liten sökning.

Eder grodslukare,

/Ragnar von Sprakelspene
    Also sprach Sprakelspene

Junior Member
    Reg.datum
    Jun 2009

Standard Jag är den första att beklaga

Hej Broder,

Det är med sorg i hjärtat jag läser detta. Våra stunder i början av spelet var både givande och stimulerande. Våra stjärnor glänste över Travian himlen och A.A lös starkare än någonsin. Ingen skulle då tro att maskinellt fusk skulle fälla en hel alians.

Det är verkligen beklagligt och se hur ett bolag som Travian inte har system för att analysera data. Vi som betalar pengar för detta får tydligen inget tillbaka. Alla våra pengar hamnar i tyska plånböcker.

Jag önskar dig lycka till broder, du har varit vårt ljus och du är min kompis. Hoppas vi håller kontakt.

Standard jag är den andra att beklaga!

detta va hemskt tråkigt att höra!

jag kommer själv att följa sprakel i spåren eftersom jag vägra att spela ett spel där det förkommer fusk.
    Jag tycker att det är beklämmande att det får förekomma fusk och att ni som ska ha koll på detta inte gör något.

Är det det jag betalar för så tackar jag för mig.

Jag hoppas innerligen att fler lämnar detta spel och lägger pengarna på annat.

mvh mumsfillibabba.

Standard Den travianska Databasen

Kära Ragnar von Sprakelspene !

Kan intet annat än att instämma i tidigare skrivna ord. Det är verkligen beklämmande och under all kritik att, det tillåts maskhål, kryphål m.m i ett hypermodernt system, som enligt uppgift skulle avlasta den mänskliga faktorn.

R

Ps tips kanske vore en idé att skicka som ett färgstarkt, irriterande uppslag till FN som gärna vill göra gällande att de står på spelarnas sida.. Men det kanske inte är opartiska i detta fallet..:rolleyes:ds
    Senast redigerad av Rabindranath den 10-04-20 klockan 08:36

Junior Member
    Reg.datum
    Mar 2010

Standard

Jepp... det här blir den sista rundan. Kan inte ens speltillverkaren agera på något så uppenbart då finns det inte mycket förtroende kvar.

tjillivippen på dig sprakel, kul att ha lirat tillsammans på ett par servrar.

Senior Member
    Reg.datum
    Jun 2009

Standard

Jag tror att B blivit av satta som de bittra här! :o

Senior Member
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Men eftersom man kan skicka 20 anfall per sekund med en bra dator så är det inte fusk? Jag har klarat det och vet minst 4 spelare till som gjort det.
    Se2 (nr2): Byggmark, ~DH~
    Se7 (nr1): Red Wine, RPx
    Se1 (nr3): Lampard, hTs
    Se4 (nr2): Nottsan, FA (lyxco!)
    Se2 (nr3): Eirene, -Ros- (Vinnare offrank) (scrolla!)
    Se3 (nr3): Groundbuilder, Awesome
    Sez (nr10): Enola Gay, Team Skärpning
    Se1 (nr5): Omar little, offrekord med nätta 800k eller något.

Senior Member Safirens avatar
    Reg.datum
    Apr 2008

Standard

20 attacker på en sekund är möjligt med bra browser och snabba fingrar. Men det gör det inte roligare att råka ut för.

Jag tycker det är tråkigt att vi förlorar Sprakeln på servern, må han leva väl därborta på andra sidan jorden.

Och jag kommer mycket väl ihåg när Byggmarken på kontot Red Wine gjorde samma sak.

A newspaper about Travian since 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av ivanhoe Visa inlägg
    Jag tror att B blivit av satta som de bittra här! :o
    Vilken härligt självcentrerad bild! Smickra dig inte att tro att du är omnämnd, för det är du inte.
    Also sprach Sprakelspene

Standard

Man kan inte vara omtyckt av alla vad det verkar, jag fick vänliga Skype-hälsningar från en myglare som jag i irritationen postade här, men tar bort nu.
    Senast redigerad av Ragnar von Sprakelspene den 10-04-20 klockan 10:13
    Also sprach Sprakelspene

Sidan 1 av 7 123 ... sistasista

Regler för att posta