Sidan 1 av 2 12 sistasista
Visar resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Det här med guldningen..

Senior Member lacken12s avatar
    Reg.datum
    Apr 2008

Standard Det här med guldningen..

Vet inte om jag lagt denna tråd rätt,
    men skit i det..

till saken:
    Jag har ett sådant maestro kort, Och visst är det inte travians fel att jag har valt att använda ett
    kort som inte funkar att handla med online.. Men, Travian kunde väll förenkla lite,
    Det enda sättet för mej att köpa guld är att sms via mobilen, men tänk så dyrt detta ska vara,
    varför inte sätta upp samma pris, 600 guld för 200 spänn, via ett sms, varför inte ?

Senior Member Jezzpers avatar
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

jag håller med, fast då känar man ju inget på smsguld...

Senior Member besaros avatar
    Reg.datum
    Apr 2007

Standard

Själv så använder jag ett e-kort för att komma runt det problemet, fungerar utmärkt för mig.
    Citat Ursprungligen postat av Iceclamber Visa inlägg
    vet inte vad som sker med dagens kællkritik. men fan do your WIKI eller googla næsta gång!

Banned
    Reg.datum
    Apr 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av lacken12 Visa inlägg
    Vet inte om jag lagt denna tråd rätt,
    men skit i det..

till saken:
    Jag har ett sådant maestro kort, Och visst är det inte travians fel att jag har valt att använda ett
    kort som inte funkar att handla med online.. Men, Travian kunde väll förenkla lite,
    Det enda sättet för mej att köpa guld är att sms via mobilen, men tänk så dyrt detta ska vara,
    varför inte sätta upp samma pris, 600 guld för 200 spänn, via ett sms, varför inte ?
    många oansvariga skitungar kan ha mobiler vid låg ålder och jag skulle inte vilja att någon av dem skickar ett sms med sådana avgifter!

Att använda kort är bra, eftersom mogna personer har sådant. sådana personer som tänker och har råd.

Kommer aldrig hända att det blir större avgifter för sms:köp.

Senior Member radikons avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mjauu2 Visa inlägg
    många oansvariga skitungar kan ha mobiler vid låg ålder och jag skulle inte vilja att någon av dem skickar ett sms med sådana avgifter!

Att använda kort är bra, eftersom mogna personer har sådant. sådana personer som tänker och har råd.

Kommer aldrig hända att det blir större avgifter för sms:köp.
    Förstår inte riktigt det att man måste vara en skitunge bara för att man köper sms guld?
    Då de flesta föräldrar sköter insättningen av krediter på mobilen åt sina barn, så borde dom flesta ansvarsfulla föräldrarna koll på hur mycket dom gör åt.

Och om 200 kr försvinner från mobilen på en dag så borde de nästan förstå att guldköp eller liknande internet betalning görs.
    Senast redigerad av radikon den 10-04-12 klockan 01:35
    Citat Ursprungligen postat av Linus Da Påve Visa inlägg
    jag tycker radikon har varit en utmärkt skicklig allians ledare och vill nominera honom till den bästa allians ledaren har varit med i samma allians som honom sen vi hette SvE .

Härjat runt på Travian sen 2006
    Härjat runt på forumet sen 2007

Sez 1-14 massa gamla meriter jadi jadi skryt skryt
    Sez 15 Fina Fisken
    Sez 16 Chapter1
    Sez 18 Illustration
    Sez 19 Kärlek http://forum.travian.se/showthread.p...71#post1042671

Jag är en sådan där Pingvin

Standard

Citat Ursprungligen postat av radikon Visa inlägg
    Förstår inte riktigt det att man måste vara en skitunge bara för att man köper sms guld?
    Då de flesta föräldrar sköter insättningen av krediter på mobilen åt sina barn, så borde dom flesta ansvarsfulla föräldrarna koll på hur mycket dom gör åt.

Och om 200 kr försvinner från mobilen på en dag så borde de nästan förstå att guldköp eller liknande internet betalning görs.
    Jag håller med mjau! Då kommer 8-9 åringar att skicka ett sms om dagen och typ missbruka det då xd

Senior Member Nactoxs avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Har själv en styvbror på nyfyllda 10 år som i veckan fick en räkning på 480kr av att han beställt servertjänster på Counter-Strike. Kan bara säga att det inte hade fungerat. Skaffa istället ett e-kort, ev. gör en deal med era föräldrar att köpa åt er. Gör det hela mycket lindrigare för alla parter.

Nu strular min uppkoppling, men kan passa på att nämna den 12åring som nu i veckan hade spenderat 10.000 med sin mors kreditkort på Farmville. Tror att om man gjorde det ännu lättillgängligare så hade vi sätt mer sånt.

Nac
    s3 2009-2010 : Risan @ 60
    com3 classic 2012-2013 : Bob Marley @ DAS http://travian-reports.net/us/report/19995687a36
    com3 classic 2013-2014 : Jack Burton @ Sutra - Veteran Quitter
    Sez14 : Björn Ranelid @ SkärpEr! Park

Ts5 2014 : Shhh!

Banned
    Reg.datum
    Apr 2010

Standard

jag fick veta att någon köpta massa guld på habbo, MASSOR

var väll över 15.000kr han köpte för.

Senior Member
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Men jag fattar ändå inte varför travian inte fixar det då skulle dom ju tydligen känna grymt med cash på att massa småungar köper guld :rolleyes:

Tycker att föräldrarna borde kunna hålla tillräckligt med kolla på ungarna, Dessutom så kan dom ju inte göra av med mer pengar än vad dom har på mobilen så om dom gör av med 200kr eller liknade är det ju bara bra att föräldrarna får reda på vad barnet håller på med och få lite pli på ungen.
    Citat Ursprungligen postat av Jerry Seinfeld
    Att tala offentligt är det som folk är mest rädda för enligt de flesta undersökningar. Att dö hammnar som nummer två på listan. Döden är nummer två! Verkar det rätt?
    Det betyder alltså att den genomsnittlige personen på en begravning hellre ligger i kistan än håller minnes tallet."

Senior Member Jezzpers avatar
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

haha du har ju rätt, tänk alla små ansvarslösa med mobil telefon travian skulle ju kunna dela ut gratis guld nästan hehe,

Sidan 1 av 2 12 sistasista

Regler för att posta