Sidan 1 av 8 123 ... sistasista
Visar resultat 1 till 10 av 71

Ämne: Nomineringar

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2009

Standard Nomineringar

gammla hederliga nomineringstråden,

MvP (Most valuble Player):

MvO (Most valuble Officer):

Bäst defensivt:

Bäst offensivt:

Mest underskattade:

Mest överskattade:

Bästa infiltratör:

Respekt åt:

Bästa team:

Fulaste spelaren:

Mest irriterande:

Trevligaste spelaren:

Bästa startspelaren:

roligaste tabbarna:

Att minnas:

Sån miss när...

Sjukt skoj händelse:

Sjukt tung händelse:

Såhär kommer jag minnas s5:
    Senast redigerad av boltish den 10-04-01 klockan 06:27
    hej

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2009

Standard

MvP (Most valuble Player):min CO, Combi helt klart !

MvO (Most valuble Officer): Skorpan, Sun ra och bushman

Bäst defensivt: Sun ra och Oncle sam

Bäst offensivt: John Connor hade många fina raporter, även gammla hederliga Gaz var ett psyko

Mest underskattade: släggorna mot mitt VU, lättade tom på deffen för att jag trodde dem var så små (läses med ironi)

Mest överskattade: helt haegg och maja fet pop noll trupp verkar det som

Bästa infiltratör: om det är så att någon är bästa manipulatören för att denne får NN att tro på den stenhårt för att han sedan kan leda in offarna i deffväggar. då är kung hamilton han som passar här, annars får någon förklara ordet för mig

Respekt åt: alla som valde att stanna i NN, trots att vi visste att NN skulle förlora flera månader i förväg

Bästa team: har inte sett så många team här, men jag misstänker att det bästa teamet inte var från NN iaf, kanske från tetrapak

Fulaste spelaren: Kungen på strange och den mannen eller kvinnan på elik kontot som spelar med sitterkonton i fiende alliansen

Mest irriterande: JOIS, Jois, den dära Jois!!!!!!, fyfan alltså, jag har fått ta imot all hans trupp, all deff, all off ibland var det bara 50 tal trupper, men jag vet inte hur många gånger jag har fått deffa ut små trupper från han

Trevligaste spelaren:många platsar här ni vet vilka ni är, men trevligaste fienden.... det är nog lille skutt

Bästa startspelaren: har för mig att skorpanskorpan var etta första veckan, annars fanns det en hel del andra germaner, enrage, 13.0.0.0.0 typ (vill påpeka att 13's 10 tal paladiner väggade hos mig andra veckan..)

Att minnas: att Boltish byggde VU!

Sån miss när... när vi inte kollade om bigpoppa(ragatan) kunde ta över mina stora örnögan när jag skulle ta odor's örnögan
    jag svepte en by tappade hela 7 svärd, kom in med hjälten, men kunde inte ta örnögat för att ragatans dåre var som en stor artefakt

Sjukt skoj händelse: inget i skallen just nu

Sjukt tung händelse: när det visar sig att rhesus horus var spion, när det visade sig att Kung judas sålde hela ally'ns offar för att få en artefakt

Såhär kommer jag minnas s5: tråkigt, dålig sammansattsning i alliansen, sjukt många spioner
    Senast redigerad av boltish den 10-04-01 klockan 06:26
    hej

Senior Member Juless avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Jag har hållit mig utanför så mycket jag kunnat denna server och mest agerat störande moment på Elik
    Ni får väl därför ta alla mina nomineringar med en liten nypa salt. Dessutom får vi väl se om inte NN drar upp ett par gubbar ur lådan och dessa nomineringar blir lite prematura.

MvP (Most valuble Player): Malin
    Hon verkar ha hållit igång och har pushat mycket på alla fronter inom alliansen för att få lite rullning på saker och ting.

MvO (Most valuble Officer): Mossherren
    Säga vad man vill om denna herre men han har en förmåga att få saker att hända när det står och trampar lite.

Bäst defensivt: -------
    Jag vet inte tillräckligt för att nominera någon här, men kanske pojkarna Mizze och Kim på Zeb.
    Speciellt Mizze har en förmåga att alltid ställa upp och alltid sätta de där mellandeffarna.

Bäst offensivt: Elik
    Det kan verka konstigt att nominera det konto man spelat på själv, men jag vet inte ifall jag har sett någon som kan konkurera denna runda (jag var inte med från början till exempel så jag missade säkert ett och annat där). Kommer det upp ett bra förslag som jag håller med i så ändrar jag denna.

Mest underskattade: Tetrapak
    Oj vad vi underskattade denna allians...

Mest överskattade:
    NN i EG, om det nu inte dyker upp överaskningar i sista stund.

Bästa infiltratör: --------

Respekt åt: De som kan hålla god ton i spelet och verkligen accepterar att det är ett spel.

Bästa team: NN|T
    Det var lite överaskande va? På andra plats skulle jag nog placera Maffia (men det är ju sett ur mina ögon förstås).

Mest irriterande: Kakan
    Att totalt förbise sin allians på grund av en personlig vendetta irriterar mig ofantligt.
    Att sedan göra det mitt i ett EG som VU-innehavare samt hållare av 2 byggplaner
    går nog snäppet längre än att irritera.

Trevligaste spelaren: Malin
    Det finns många att välja mellan här och att Malin hamnar på denna nominering är nog snarast för att det är henne jag har pratat mest med nu på sista tiden.

Bästa startspelaren: ------
    Var inte med i starten som sagt...

roligaste tabbarna:
    Sally och moss tar ner ett Järngjuteri i en av offbyarna för att bygga en silo. När de vaknar hittar de det uppbyggt igen
    Jaja det var inte så roligt men tyvärr har det inte blivit så många roliga tabbar.

Att minnas:
    Alla de jäkla offar och huvudstäder vi har plockat!

Sån miss när...------

Sjukt skoj händelse:
    Att få komma med på Elik och skoja runt

Sjukt tung händelse:
    Se punkten ovan

Såhär kommer jag minnas s5:
    Offpoäng
    Senast redigerad av Jules den 10-04-01 klockan 07:57
    Gaius, Crude, Chimera, Elik, Dufftown etc. Kärt barn har många namn.
    Bästa off-rank: se5 - Elik Poäng 1149338, Hulda Nivå 131 (Imperieriddare)
    Hjälp, Moss hackade min signatur *snyft*

Senior Member n000b4s avatar
    Reg.datum
    Dec 2008

Standard

MvP (Most valuble Player): Elik spelarna.

MvO (Most valuble Officer): Spix

Bäst defensivt: Svårt och säga, två som alltid hjälpe till med deff var dock Benno och Helde.

Bäst offensivt: Elik kontot, helt klart.

Mest underskattade: -

Mest överskattade: NN-allianserna, väntade mig lite mera motstånd i eg, fast det nu var klart att vi var den starkare sidan.

Bästa infiltratör: -

Respekt åt: Alla de som orkade bygga eg-slägga. :P

Bästa team: Enade!!!

Fulaste spelaren: -

Mest irriterande: nominerar inte bara en spelare här; alla jävla spioner under servern. En hel massa spioner i NN och även andra allianser, de hör väl till spelet men gillar inte de själv.

Trevligaste spelaren: Co-spelarna Zimmee och Frallan helt klart.

Bästa startspelaren: Spix var bra i början.

roligaste tabbarna: Finns en hel del, kan ta ett ex. från början av servern, vi hade off by då + hu off. Sedan skulle vi ta över en by, (NN spelare var det kommer inte ihåg vem) NN spelaren hade sänkt lojaliteten på sin egen by och HU offet tog över byn, sedan kom off-byns offet och smällde in i HU offet. :P

Att minnas: När vår off by nästan nollades. Var riktigt nära faktiskt. :P

Sån miss när... -

Sjukt skoj händelse: Att anfalla är alltid kul.

Sjukt tung händelse: Alla anfall mot oss, vi har genom inte typ haft något eget deff(en 20k kanske) och ändå har vi lyckats placera oss 4 med deffpoängen (av de icke VU ägande)

Såhär kommer jag minnas s5: Lite spelare, mycket spioner, mycket smutskastning hit oh dit, men det viktigaste som man kommer minnas är alla trevliga spelare, har varit riktigt roligt att spela med er. =)
    - s5 valhall (slut)
    - s1 Hedone Ö - Tinitus (vinst)
    - s5 Norrland - Hiv (vinst)
    - s1 MG - Co på Zamzonite

Senior Member
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Eftersom jag startade och avslutade men missade "mitten",(där det oftast pangas på rätt bra innan många germaner som tappar sina offar slutar :P ) så kan även ja ha missat en hel del konton/nick samt glömmt en å annan tyvärr.

MvP (Most valuble Player): Blassan,Hengest samt Min start duel Forden. som lärde mig ett å annat. Även om man innan ansåg sig fulllärd ( ung och dum som man är ) Man är aldrig fullärd inom travian.

MvO (Most valuble Officer): Hittar ingen speciell då det känns som NN blev av med så många vid Hamilton Händelsen. Så jag tar SkorpanSkorpan för kämpa glöd vid BP actioner.

Bäst defensivt: Oncle-sam och PWN ( Beasten,Kels0,Ghana,Virgholin ) Oncle gav alltid deff när man begärde, PWN var en sammansatt enhet som mer eller mindre behövde ge varann deff iofs. Men de/vi insåg snabbt att vi alla skulle gå under och hade enbart som mål att tsm kunna deffa ut så mkt utav vendetta som möjligt. En svåruppgift 5 konton vs 2 vingar.

Lägger till en del här
    Sämst defensivt: NN;s ledning som vägrade mata Mitt perma deff i slutet av mitt livs-konto vilket ledde till att vendetta utan problem kunde bomba bort mig.

Att backa totalt 300k utan att få ett enda vete-korn till hjälp i alliansen pga "lång väg med köpmän" är dåligt vilket ledde till att jag fick lätta på deffen och blev nollad snabbt utan att egentligen slå ut ngn stor off.

Bäst offensivt: Jag Säger Gabbe kontont här ( innan jag kom in ) Sen finns även en hel del andra som Alltid; Mossherren,Svedinarna
    samt John Connor,Tundra

Mest underskattade: Får väl bli NNT samt Vendetta. NNT för att de helt enkelt är underskattade och Vendetta för att jag själv underskatte dem. De är väldigt många dåliga men ledningen verkar endå ha fått fart på dem och de arbetade som 1 enhet, vilket är vad travian går ut på.

Mest överskattade: Ja alltså. NN i helhet kan utifrån sett ses som överskattade spec nu i EG och jag vill inte "loopa" Hamilton händelsen men det var där när Jahwohl och övriga slutade som NN förlorade. Innan det anser jag att NN-o-vänner vs KUL-o-vänner var jämna, efter var vi slagna och var mest kvar "bara för att"

Bästa infiltratör: Jag vet inte för 100 med Hamilton, tror inte han var en spion, utan mer lämna utav andra snabbare skäll. men just den brytpunkten var väl endå effektiv för KUL.

Respekt åt: Löken och hans undersåttar som lät sig farmas.

Bästa team: PWN

Fulaste spelaren: Finns ngn sån ?

Mest irriterande:

Trevligaste spelaren: Har inte haft så mycket kontakt med KUL, så jag säger HIV. Även kakan var trevlig att ha kontakt med.

Bästa startspelaren: Irriterande att ja alltid glömmer nicket. Majestics Grundare som spelade tillsammans med 13.0.0.0.0 iaf. Synd att han och 2-3 st till lämnade vår sida så tidigt.

roligaste tabbarna: Gör aldrig såna :rolleyes:

Att minnas: Lärdom ifrån server5 även om den var rätt trist rakt igenom. kanske skall slänga in en klyscha som "underskatta" aldrig eller nåt.

Sån miss när... Jag inte förstod att en stor diet gällde kontot. Så glennbob fick den istället för Blassan i NN då jag ville hellre slå ut off än bara tömma byn på deff.

Sjukt skoj händelse: ....... Fanns väl ingen ? EDIT; Jo faktiskt När Gaz introducera kontot "Gabbe" för mig och medans vendetta låg på och anföll en natt fick jag deff utav 7 st spelare ifrån vendetta, varav 2 st var i "ledningen" ( länkade nick ).. lite skoj att en allians off möter sitt egna deff, spec Sin Lednings deff

Sjukt tung händelse: Tappet på skickliga spelare ifrån NN;s sida ( även om säkert båda sidor tappat bra spelare, så har nog NN en större del )

Såhär kommer jag minnas s5: Jämn och rätt rolig i början då jag slutade. för att sedan börja om igen i totalt underläge och se hur mkt "blåbär" NN plockat in till min besvikelse.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Totalt, Har säkert missat en massa men det är vad min hjärna minns på tom mage och trött huvud.
    Senast redigerad av Hampalot den 10-04-01 klockan 22:32
    s2 - Dario, Ronin/IAE (3;a) 2007 (slut)
    s2 - Hampalot, 2nd (1;a) 2008 (Slut)
    s5 - Hampalot/(Gabbe), NN (2;a) 2009/2010 ( slut )
    s4 - "Machamp" - Tidigt avhopp (slut)

Member
    Reg.datum
    Aug 2008

Standard

MvP (Most valuble Player): Här nominerar jag mina kära co spelare, Gnulf och Torsmo samt Kayene på Asbach uralt kontot.

MvO (Most valuble Officer): Elik.

Bäst defensivt: Sheep slayer och KMW.

Bäst offensivt: Elik

Mest underskattade:

Mest överskattade:

Bästa infiltratör:

Respekt åt: Alla VU hållare, alla som sitter i ledning och dom som alltid har en god ton i spelets gång.

Bästa team: Maffia

Fulaste spelaren:

Mest irriterande:

Trevligaste spelaren: Här finns ju så många att välja, men jag nominerar dom som jag har pratat mest med under servern som Kayene, Elik kontot, SkorpanSkorpan och inte att förglömma
    dom trevliga spelarna på Willice kontot.

Bästa startspelaren: Var inte med i starten.

roligaste tabbarna: Gnulf och Torsmo punkt slut.

Att minnas: Alla trevliga spelare på servern.

Sån miss när... Vi slutade springa runt med offen och bomba utan sparade till EG off.

Sjukt skoj händelse:

Sjukt tung händelse: Ha att göra med Gnulf... Det är tungt <3

Såhär kommer jag minnas s5: Stundtals rolig annars tråkig rakt igenom. Man kan ju säga att man själv kan göra rundan vad man vill till och det håller jag med om, men det som har
    gjort rundan så tråkig är all denna svek, tjaffs och avundsjuka.

Standard

MvP (Most valuble Player): det får bli Dan på kontot många gånger han har gjort ett jättejobb o räddat massa.
    Mest överskattade: Kakan

Att minnas: Alla trevliga spelare på servern.

Sjukt tung händelse: Ha att göra med Dan... Det är tungt att ha moddad trädgårds traktor <3

Såhär kommer jag minnas s5: Nog den segaste och tråkigaste servern nånsin, all backstabing och pajkastning ja jösses påminner om s1 rundor det.

till de glädjande bitarna tillhör att man fick spela med en del gamla bekanta och främst på kontot med dan o kalle. kommer sakna the boys när servern väl är över :/

Senior Member Oddballs avatar
    Reg.datum
    Jul 2009

Standard

MvP (Most valuble Player): Pass

MvO (Most valuble Officer): Pass

Bäst defensivt: Mr Mix en som var på topp 10 ibland utan att vart med i nått jätteblock som det verkat

Bäst offensivt: Elik får min röst här även om dom va fega o va med i ett jätteblock

Mest underskattade: Alla allianser som vågar stå själv

Mest överskattade: Kul att inte ens försöka vinna servern är synd kunde blivit en grymt bra server om Kul försökt alla fall.

Bästa infiltratör: Pass

Respekt åt: Alla som vågar stå utanför jätteblocken

Bästa team: Pass

Fulaste spelaren: Pass

Mest irriterande: Pass

Trevligaste spelaren: Pass

Bästa startspelaren: Pass

roligaste tabbarna: Tabbar är inte

Att minnas: tyvärr ännu en jätteblocks server

Sån miss när...

Sjukt skoj händelse: Pass

Sjukt tung händelse: pass

Såhär kommer jag minnas s5: bra fart i början men sen fega folk ur och det blev dessa trista jätteblock igen

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2009

Standard

tjenare vill tillägga en liten komentar som många helt enkelt glömmer, även jag glömde tills en viss anonym person öppnade ögonen på mig.

Jag vill nominera alla deffspelare, alla spelare som orkat deffa alla tyngre offspelare, alla deffspelare som är helt klart den viktigaste delen av servern.

utan er deffare hade servern varit som en texas duell, den som anfaller först vinner. vilket inte hade varit lika kul...
    hej

Junior Member
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

MvP (Most valuble Player): Svårt svårt, Supermiffo har varit en klippa men det finns många fler som tex. arramiz och fule fabian som dragit mycket. Jag skulle vilja nominera stora delar av KUL här

MvO (Most valuble Officer): Malin. Sötast, vackrast och bäst på alla sätt!

Bäst defensivt: Benno, miffo, helde och Gilgamesh!

Bäst offensivt: Triple, elik, john connor

Mest underskattade: NN|T, de var betydligt bättre än vi trodde

Mest överskattade: NN|P och generellt sett NN:s endgame, tyvärr :s

Bästa infiltratör: Kung Hamilton

Respekt åt: AlphaOne - i mina ögon den bästa motståndaren alla kategorier! Hade han haft mer tid hade jag fått det riktigt jobbigt

Bästa team: Eliten, sålänge den fick existera

Fulaste spelaren: Detta svarar jag inte på

Mest irriterande: Forse, för alla jobbiga plundringar

Trevligaste spelaren: Det finns många - ingen nämnd så är ingen glömd

Bästa startspelaren: ointressant!

roligaste tabbarna: När jag smällde Malins off när vi skulle sno en by av Alpha

Att minnas: När vi snodde NN:s prioriterade VU. Otroligt skoj

Sjukt tung händelse: Vissa avhopp :s

Såhär kommer jag minnas s5: Den allra jobbigaste servern hittills - det känns som att några dygns sömn i sträck behövs. Men det var en runda med många kära återseenden och även förstås nyvunna vänner, så även om det har varit svettigt, gnälligt och ibland så att man bara velat ge upp har det varit värt det

Sen:

Bästa alliansspelare: F_S_M och Supermiffo! De gav 500% för alliansen i alla lägen. Riktiga förebilder!
    Senast redigerad av Moatje den 10-04-06 klockan 22:36

Sidan 1 av 8 123 ... sistasista

Regler för att posta