Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... sistasista
Visar resultat 11 till 20 av 45

Ämne: Hur vi ska samarbeta för att förinta mbf

Standard

Ne såhär var det och det är därför ingen vill unna MBF nått:

Förra rundan hade MBF en mycket defensiv roll och hade i princip ingen off överhuvudtaget. Allt var frid och fröjd där folk hatade 60 och plundrade MBF när man kände för det. Sedan när EG var avgjort och de starka blocken bränt allt sitt krut mot varandra allierade sig MBF med alla farmer på servern+ ett 20-tal hyfsade spelare i blocket EU(tror det var EU eller EM? kallar det EU så får ni rätta mig). EU hade fler konton än det fanns aktiva spelare på servern. Det lustiga vara bara att ingen visste om att de var med i EU, alltså hade 5-10st kommit på att de skulle alliera sig om nån av dessa allianser vann. Detta bestämde de utan att berätta det för någon inte ens sina egna medlemmar förräns de hade vunnit. Hade de inte vunnit hade antagligen ingen fått veta nått.
    Jag är Trocadero

Avslutade:
    3:e s3
    Enkrona (vinnare med Awesome/Narwhals) offrank top 10, pop rank top 10
    http://travian-reports.net/se/report/645240d5d5d

3:e s1:
    Oompa Loompas (Vinnare med Hedone)Rank 13
    http://travian-reports.net/se/raport.php?id=20485f7dc
    2:a s3:
    Trocadero (Förlorare med Lappi)
    + några lekrundor

Senior Member pollies avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Jag tror detta är ett trick från Narwhals sida. Egentligen är de allierade med MBF och planerar att bygga upp en enorm vägg.

Junior Member Real TYKOs avatar
    Reg.datum
    Nov 2009

Standard

Hihi kan bara skratta åt denna skräck för MBF...

Sen by the way kan jag säga som stolt EU spelare att vi hade off och det i massor. Vi var inga farmer åt någon. Specielt 60 som inte vet hur detta spel funkar. De hade ju bara off och så fort vi kom och slog ner dom så gick de mesta i graven. De hade ingen deff alls och klarade inte att få attacker på sig. Jag var med nästan från början i EU och ja vi hade mycket folk men alla och menar verkligen alla seriösa trevliga och aktiva spelare. Vissa finns här igen och vissa inte tyvär.

Ni som tydligen har svårt att förstå att deff är väldigt viktigt i detta spel får väl ta och tänka om då som ni säger att MBF är bara deff spelare kanske ska börja tänka till ni med. Men men visst gör samma sak igen så blir detta spel bara roligt...
    Senast redigerad av Real TYKO den 10-02-14 klockan 16:01

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Real TYKO Visa inlägg

Sen by the way kan jag säga som stolt EU spelare att vi hade off och det i massor. Vi var inga farmer åt någon. Specielt 60 som inte vet hur detta spel funkar. De hade ju bara off och så fort vi kom och slog ner dom så gick de mesta i graven. De hade ingen deff alls och klarade inte att få attacker på sig. Jag var med nästan från början i EU och ja vi hade mycket folk men alla och menar verkligen alla seriösa trevliga och aktiva spelare. Vissa finns här igen och vissa inte tyvär.

Ni som tydligen har svårt att förstå att deff är väldigt viktigt i detta spel får väl ta och tänka om då som ni säger att MBF är bara deff spelare kanske ska börja tänka till ni med. Men men visst gör samma sak igen så blir detta spel bara roligt...
    Innan EU högg OP i ryggen och gick till MBF, så hade OP via drunko koll på samtliga släggor i EU, och vice versa. EU hade 1,5 VU-slägga.

"Sen by the way kan jag säga som stolt EU spelare att vi hade off och det i massor."
    Dagens skämt?

Lite mer ontopic: Min gissning om varför övriga verkar ogilla MBF så mycket är att man inte vill se förra rundans parodi upprepa sig. Där de flesta anser att vinnarna inte var riktigt värdiga etc etc. Att MBF spelar defensivt är väll ganska förståligt efter förutsättningarna. Dom gör det bästa av situationen. Personligen tycker jag att det är trist att alliansen är så toppstyrd, men det är deras val, och det har man väll också accepterat när man gått med i MBF antar jag.

Enligt vårt Narwhal-konto som numera är kvalificerat (?) för MBF-IRL så ska spelarna iaf vara väldigt trevliga.
    S3 (1) -Sluggo-
    S3 (2) Richardstallman / Djur Tänjare
    S3 (3) Leif Pagrotsky

http://travianpagrotsky.blogg.se

Junior Member Real TYKOs avatar
    Reg.datum
    Nov 2009

Standard

Ja alla har vi våra val och det är väl tur det... Hoppas jag...

Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Standard

Ja eftersom CC-Mil misslyckas såpass brutalt med att vinna kriget mot vad dem kallar en otroligt underlägsen allians så antar jag detta är ett passande alternativ.

Senior Member
    Reg.datum
    May 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av Rosvall Visa inlägg
    Ja eftersom CC-Mil misslyckas såpass brutalt med att vinna kriget mot vad dem kallar en otroligt underlägsen allians så antar jag detta är ett passande alternativ.
    Här har vi killen med koll :rolleyes:
    Slutat spela!!

"Santa Klas" slaktade mer än någon annan, och var den starkaste, mest skräckinjagande befälhavaren. (S.3 2010)

Hjälte: Wessle level 150. (S.3 2010)

Standard

Hehe jag förstår inte varför MBF är serverns skräck Visst jag tycker också det är roligare att anfalla än att försvara, men hur vi än vänder och vrider på det här så spelar MBF efter reglerna. Jag kan även tycka att eftersom CC är så duktiga borde ju MBF varit borta redan från SV men de facto så är de inte det och måste det till hela serven för att ta bort de så jämställs de ju med 60
    Att försöka är det första steget mot misslyckande!

S2 - Savanterna
    En förbannat massa servrar

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av gais71 Visa inlägg
    Hehe jag förstår inte varför MBF är serverns skräck Visst jag tycker också det är roligare att anfalla än att försvara, men hur vi än vänder och vrider på det här så spelar MBF efter reglerna. Jag kan även tycka att eftersom CC är så duktiga borde ju MBF varit borta redan från SV men de facto så är de inte det och måste det till hela serven för att ta bort de så jämställs de ju med 60
    jämställs med 60 ?

Var väl en helt annan situation förra servern, SV fick deff från hela kartan.
    Samt att Avståndet 60 hade ner var mycke längre.

Så ser inte alls din liknelse..

Vad hade hänt om MBF legat i nö denna rundan, eller sö förra ? (förutom att buckelito varit glad)
    S3 Kallekula - Narwhals

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av Real TYKO Visa inlägg

Det där var en ordentlig krydd. Ni var en defensiv allians med extremt många utfyllningsspelare. Frågan är om ni byggde några trupper överhuvudtaget? Några veckor innan EG stod det tomt i minst tio huvudstäder där jag och Gais enkelt kunde klampa in utan någon större off.

/Nackapojkarna

Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... sistasista

Regler för att posta