Sidan 1 av 3 123 sistasista
Visar resultat 1 till 10 av 27

Ämne: #Lekstugan - Kommentarer

Senior Member Gizkas avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard #Lekstugan - Kommentarer

Det här är vad jag kallar journalistarbete! Kul läsning : P

Senior Member Safirens avatar
    Reg.datum
    Apr 2008

Standard Fredagskväll - Kommentarer

Hej alla!

Vissa händelser i mitt travianliv här på s2 tillsammans med min skrivarklåda ger mig ännu flera skrivarideér. De ena tokigare än de andra :P

Just nu är jag inne på en dokusåpa, Finns en bra början. Jag är så ensam där i min lilla by och suktar efter sällskap. Mina försök att hitta en kavaljer har hittills varit rätt misslyckade.

Nu har en ny kavaljer dykt upp, det kan bli intressant det här =)

Reglerna är enkla. Storyn förs via forum eller skype, pennan är vårt vapen. Missnöje/uppskattning med deltagarna visas med enstaka fejks/enstaka förstärkning/enstaka typ 1 vete.

Eftersom de tilltänkta deltagarna tillhör allianser som är i krig med varandra officiellt/inofficiellt blir det svårt att träffas i allianschatter och en dokusåpa bör ha publik som kan föra handlingen framåt genom uppmuntrande tillrop. Jag kommer att öppna en speciell chatt för detta. Deltagarna/publiken ska vara medvetna om att jag kommer att publicera utdrag från chatten efter eget godtycke. Säg till om ni vill bli inbjuden.

Det här är ett långsiktigt projekt ska ni veta. Jag vet inte ens själv hur/om det kommer att funka. Men om det funkar tror jag vi kan få roligt tillsammans I så fall kommer det att delvis ersätta Krogrundan.

Och som ni kanske förstår är det här ni ska kommentera Fredagskväll
    Senast redigerad av Safiren den 09-12-11 klockan 23:52

A newspaper about Travian since 2009

Senior Member Telluss avatar
    Reg.datum
    Mar 2007

Standard

...intressant...dock verkar vissa ha mer respekt för dig än för "filosofblaskan" dock är vi inte så pretentiösa, snofsiga eller snobbiga så vi tar inte allt för illa vid oss, även fast vi är ypperligt välrenommerade *näsan i vädret*

Vi vann ju faktiskt fotbolls-Vm.

Member
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Safiren Visa inlägg
    Safirens studio

Vid den välupplysta inbjudande grottmynningen står ett helt gäng med tofflor. Tofflor med långa snablar, små nätta inneskor i siden, stickade fodral i glada färger, lätta sandaler av läder med bara en rem för tårna. Ovanför sitter en skylt - Var snela och byt till tofflor!

Innanför mynningen breder en smaragdgrön matta av mossa ut sig, i mjuka vågor översållade av tusenskönor och förgätmigej stiger marken mot grottans väggar där alkover med draperier av bougainvillea skymtar i dunklet.

Bekväma fåtöljer och soffor står utplacerade på terrasserna omgivna av fuschior. Här och där glittrar vattnet safirblått i de små dammarna som ligger utspridda som små smycken. Strategiskt utplacerade schakt låter solstrålarna titta in.

Längst bak i grottan bildar mossan ett podium. Runt ett stort massivt stubbliknande lågt bord, gjort av det uråldriga träd som föll för katapulterna, står länsstolar utplacerade. Små grottroll ilar omkring och fixar de sista installationerna.
    Omfg jag hoppas att du gjorde den första parten av historian med en stor dos humor/ironi annars är min fantasi "way out there"

Hmm boys will be boys?

Reg.datum
    Apr 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av rand Visa inlägg
    Omfg jag hoppas att du gjorde den första parten av historian med en stor dos humor/ironi annars är min fantasi "way out there"

Hmm boys will be boys?
    Hej Rand!

Det är som så att det skulle varit lite mer historia mellan den första Fredagskvällen och när Han som kom och charmade in sig.

Men jag fick så totalförbud att ägna mina skriverier åt detta att jag faktiskt inte kom på nått att skriva om det

Det enda jag kan göra är att hänvisa till min Krönika i FN v22. Så om du lägger ihop det med det jag skrivit tidigare i Kommentarer här ovanför så kanske du hänger med i grundstoryn.

Skådeplatsen för denna dokusåpa är numera min lilla by på 49/145. Där håller jag nu på att inreda mina grottor. Studion är färdig för att ta emot gästerna till den talkshow jag tänkte mig.

Och det är nu ni får ta till fantasin En talkshow är en Skypechatt, mina grottor inreds allteftersom en lämplig bakgrund behövs. Fällorna har jag byggt om till gästhus.

Vill ni vara med som publik i talkshowen så meddela mig t ex genom att skicka en fejk så inkvarterar jag den. Dvs inviterar spelaren till chatten. Sen har ni en avatar där som kan sitta o mysa i mina bekväma fåtöljer och roas - förhoppningsvis.

Senior Member Han soms avatar
    Reg.datum
    Aug 2009

Standard

Vill även ta och lägga in en kommentar här.

Att jag hyrt in en kille som ska försöka att hindra alla frierier.
    http://blogg.piggelina.se/uploaded_i...r_1-745042.jpg

Så nu kanske jag får lugn och ro hemma
    "Majestic13" var härskare över det största personliga riket
    Nuvarande:

@S3 Discus

TT

Senior Member vonfersens avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Han som Visa inlägg
    Vill även ta och lägga in en kommentar här.

Att jag hyrt in en kille som ska försöka att hindra alla frierier.
    http://blogg.piggelina.se/uploaded_i...r_1-745042.jpg

Så nu kanske jag får lugn och ro hemma
    Hehe, han är det ju bara att sticka med en nål så kommer han att pysa som en ballong så upp pumpad som han är
    //von_fersen

Lagt travian på hyllan, men det var skoj så länge det vara!

Senior Member Han soms avatar
    Reg.datum
    Aug 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av vonfersen Visa inlägg
    Hehe, han är det ju bara att sticka med en nål så kommer han att pysa som en ballong så upp pumpad som han är
    Så sant, men på långt håll ser han ganska farlig ut skulle jag kunna tro.
    "Majestic13" var härskare över det största personliga riket
    Nuvarande:

@S3 Discus

TT

Reg.datum
    Apr 2008

Reg.datum
    Apr 2008

Standard

Kom att tänka på att ni kanske inte vet att # står för kanal i IRC.

#Lekstugan uttalas därför kanal Lekstugan för att skilja chatten från byn Lekstugan, där avatarerna springer runt och gör hyss.

Sidan 1 av 3 123 sistasista

Regler för att posta