Sidan 3 av 11 FörstaFörsta 12345 ... sistasista
Visar resultat 21 till 30 av 109

Ämne: ICE, ett otroligt skickligt block.

Junior Member
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av brokeww Visa inlägg
    Ja denna stackars lilla oskyldiga by har fått slagits mot 23k tappra soldater men var inte någon av dom som gick in hela vägen så dom ligger utanför murarna och ber om hjälp nu.

Junior Member
    Reg.datum
    May 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av T10000 Visa inlägg
    Finns en viss skillnad att alliera sig och ingå allians med några. Så förstår faktiskt inte riktigt vad du menar, eller anser du att man per definition bildar ett block när man allierar sig?
    Är ju ingen av de större allianserna som står helt utan allierade i dagsläget.

Sedan när man börjar samla allianser på hög och man skaffar sig både iap och allians till höger och vänster så anser jag det snarare som blockbildning eller försökt till sådant och det är sådant vi inte gillar och motverkar. Så lite roligt när fienden beskyller oss för blockbildning när de är många gånger fler.

Men vad vet jag, är ju bara en sån där solospelande B:are som inte förstår att det är korkat att förklara krig 25 mot ca 350.
    Det var jag som kallade er för blockbildare, och jag huserar inte ens i närheten av det där kriget.
    Så man bildar inget block när man allierar sig, utan bara när man skaffar sig IAPs?
    Är det måhända en smula egocentriskt att se ICE-allianserna som ett block, men inte LCN+B? För mig är de båda lika mycket block, men de fakto att ni kallar er bekämpare av blockbildning gör att det är omöjligt att gilla er... sorry

Senior Member Telluss avatar
    Reg.datum
    Mar 2007

Standard

-Ros- är neutrala i denna konflikt, dock måste jag medge att fireztorm taktiken verkar ha fungerat mycket bra för B, heder till deras lyckande!

Senior Member Bralis avatar
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av Tellus Visa inlägg
    -Ros- är neutrala i denna konflikt, dock måste jag medge att fireztorm taktiken verkar ha fungerat mycket bra för B, heder till deras lyckande!
    FireZtream, Tellan

*besserwisser*
    Se2 (något år..) Filosoferna - [-Ros-]
    Sez8 - Sir Care-A-Lot - Ponny!

-I stood on a stonefish once.
    -How was it?
    -Worst fucking pain known to man.

Senior Member Safirens avatar
    Reg.datum
    Apr 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av brokeww Visa inlägg
    Om det där kan man ju bara säga fniss.

A newspaper about Travian since 2009

Senior Member
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Katta Pult Visa inlägg
    Det var jag som kallade er för blockbildare, och jag huserar inte ens i närheten av det där kriget.
    Så man bildar inget block när man allierar sig, utan bara när man skaffar sig IAPs?
    Är det måhända en smula egocentriskt att se ICE-allianserna som ett block, men inte LCN+B? För mig är de båda lika mycket block, men de fakto att ni kallar er bekämpare av blockbildning gör att det är omöjligt att gilla er... sorry
    Nej min fråga var nog aningen retorisk ställd.....
    För att förklara det ännu en gång, så vad jag försökte få fram var att om ni kallar oss blockbildare så är man per definition blockbildare så fort ens egna och allierades medlemsantal överstiger 60, eller kanske det räcker att man är uppdelad på 2 ambassader.

Senior Member Sonnys avatar
    Reg.datum
    Aug 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av Katta Pult Visa inlägg
    Ni måste inte gilla oss, ni måste bara respektera oss, något som alltid borde vara ömsesidigt.
    Det är rätt omöjligt att gilla ice med dess 300 allierade.. Eller vad det nu rör sig om totalt, men som sagt, jag gillar inte ICE, men jag har respekt för dem, man är inte bättre än fienden om man inte respekterar sin fiende

Nåja, nu får ICE pusta och flåsa lite.. Ljuset kan ju inte brinna för evigt.. Eller kan det? Med ljuset menar jag självklart denna by http://img26.imageshack.us/img26/1567/bager2.png

Må kartan brinna!

*EDIT!*
    Tack för att ni faktiskt bildar en diskussion om detta trevliga ämne, och att det hittils inte varit några onödiga dispyter som t.ex. personliga påhopp osv.
    Fortsätt så! (Y)
    Jag är riktigt vild!

Nyligen avslutade:
    Sez 20: KebabPanda
    S1: Turkisk Peppar - "DjungelVrål" var härskare över det största personliga riket, följt av "Turkisk Peppar" och "Polly". "Turkisk Peppar" slaktade mer än någon annan, och var den starkaste, mest skräckinjagande befälhavaren.
    TT kval: Speciella
    S2: Jotten, kastat på mig i EG, MYSA <3

Nuvarande:
    TT-Finals - Illicit (Support konto)

Standard

Citat Ursprungligen postat av Brali Visa inlägg
    FireZtream, Tellan

*besserwisser*
    Tzzz, klart Tellus har rätt namn på operationen....

Senior Member
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av T10000 Visa inlägg
    Nej min fråga var nog aningen retorisk ställd.....
    För att förklara det ännu en gång, så vad jag försökte få fram var att om ni kallar oss blockbildare så är man per definition blockbildare så fort ens egna och allierades medlemsantal överstiger 60, eller kanske det räcker att man är uppdelad på 2 ambassader.
    Man kan dock ifrågasätta om ett block är de allianser som är de tillsammans klart svagare i en konflikt. Om alla ICE stod ensamma mot B och LCN skulle inte ha en chans och ni skulle utan tvekan vara ett block bestående av all kraft i nord. Det är för simpelt att endast gå på medlemsantal när man avgör ett block. För i fall som det här där det mindre blocket är överlägset starkast är det det mindre blocket som tar bort all glädje från servern genom att motverka alla möjliga krig och sidor för slutspel. Vore krigen jämna för båda parter skulle jag inte kalla det blockpolitik men som det är nu...
    s2 (5): Gregoir - TG /Avslutad (förlust)
    s2 (3): Olaf (raderad), Teknisten - T.R /Avslutad (förlust)
    s4 (2): Gudfadern - Grawr SÖ /Avslutad (vinst)
    s2 (2): Zetanon - AeM /Avslutad (vinst)
    s2 (1): Zetanon - AeM /Avslutad (förlust)

Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Standard

Ni måste inte gilla oss, ni måste bara respektera oss, något som alltid borde vara ömsesidigt.
    Det är rätt omöjligt att gilla ice med dess 300 allierade.. Eller vad det nu rör sig om totalt, men som sagt, jag gillar inte ICE, men jag har respekt för dem, man är inte bättre än fienden om man inte respekterar sin fiende
    Haha... Du är ju rätt spelare för att säga en sån sak. Du klarade inte av livet i en medelstor allians utan var tvungen att springa till dom större grabbarna i LCN, för att på det sättet kunna dölja din egen inkompetens. Men fortsätt dröm vidare du att ni inte är ett block och att ni är hela s2 frihetshjältar. När resten av oss vet att det är dom små allianserna som står emot er som är det i verkligheten.

Sidan 3 av 11 FörstaFörsta 12345 ... sistasista

Regler för att posta