Sidan 2 av 11 FörstaFörsta 1234 ... sistasista
Visar resultat 11 till 20 av 109

Ämne: ICE, ett otroligt skickligt block.

Junior Member
    Reg.datum
    Aug 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av sdfy Visa inlägg
    Att vinna, är kul..
    Men, om man ska sitta och bygga på släggor hela rundan? Vad blir det då?
    Inget kul.. Man sitter alltså, i ca 300 dagar och bygger sin slägga..
    För att sen när EG börjar kasta sig in?

Nej tack, vi vill ha krig, kartan ska brinna, vi ska sprida ljus där mörkret är som djupast.
    Låter nästan som att du tar travian på allvar. Sprida ljus där mökret är som djupast?? Så ni menar att krig och förintelse är ljus då eller? Då har ni missförstått något, hade ni velat sprida ljus hade ni försökt få med så många som möjligt och upplysa dem med kunskap. Fast så funkar iof inte travian. och föresten: Ha ett bra Liv

Senior Member hallards avatar
    Reg.datum
    Jul 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Katta Pult Visa inlägg

Får känslan av att det är Ros/Ris som kommer sitta på trumfkortet om någon månad eller två. De verkar välja sina strider och tramsar inte runt.
    Ja den allians som har 2hot på sin sida kommer garanterat vinna, det kan ni lita på
    Värvningsförsöken från min sida kommer aldrig sluta jag har till och med erbjudit mig att åka ner till malmö för att bjuda manly på middag...
    Se2 s.H.m
    Se1 manges72
    Se1 manges72 (avslutad)
    Se6 Hallard (avslutad)

Senior Member Safirens avatar
    Reg.datum
    Apr 2008

Standard

Ja det minskar ju ens trovärdighet att först gå ut med att man inte gillar blockbildningar och sen ingå i ett själv. Litet hörn man målat in sig i där

Jag tycker oxå att det är lite tidigt med så stora block och att de halvstora allianserna slås ut redan på detta stadium. Det kan innebära en mycket tråkigare server så småningom. Man får väl hoppas på interna stridigheter och sidbyten =)

Förövrigt anser jag att en viss ICE ska bort från kartan!

*murmel*

A newspaper about Travian since 2009

Senior Member Sonnys avatar
    Reg.datum
    Aug 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av jakobaland Visa inlägg
    Låter nästan som att du tar travian på allvar. Sprida ljus där mökret är som djupast?? Så ni menar att krig och förintelse är ljus då eller? Då har ni missförstått något, hade ni velat sprida ljus hade ni försökt få med så många som möjligt och upplysa dem med kunskap. Fast så funkar iof inte travian. och föresten: Ha ett bra Liv
    Mja, jag tror inte att travian är riktigt, det är ett spel, dock ville jag få in en klang i meningen.
    Jag är riktigt vild!

Nyligen avslutade:
    Sez 20: KebabPanda
    S1: Turkisk Peppar - "DjungelVrål" var härskare över det största personliga riket, följt av "Turkisk Peppar" och "Polly". "Turkisk Peppar" slaktade mer än någon annan, och var den starkaste, mest skräckinjagande befälhavaren.
    TT kval: Speciella
    S2: Jotten, kastat på mig i EG, MYSA <3

Nuvarande:
    TT-Finals - Illicit (Support konto)

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av hallard Visa inlägg
    Ja den allians som har 2hot på sin sida kommer garanterat vinna, det kan ni lita på

Håller med..
    nåt konto på s2 som skall behandlas med respekt så är det 2hot, spelarna där är INTE att leka med om man inte själv har ett förbannat stort massuppbåd utav försvar

Citat Ursprungligen postat av hallard Visa inlägg
    Värvningsförsöken från min sida kommer aldrig sluta jag har till och med erbjudit mig att åka ner till malmö för att bjuda manly på middag...
    Förstår manly i den frågan, jag menar, en Billys Pan Pizza kan han nog göra själv
    Avslutade:
    s6: Frasbulle -> Allians: WW
    s7: Cookie -> Allians: GOS
    s2: Nulli Secundus -> Allians: -Ros-
    sez7: Jan-banan -> Allians: Mupp
    s3: Aelium -> Allians: Awesome

s2: Freij ->Allians: GOS (Gav bort konto)
    sez9: Batman -> Allians: NG

sez10: Panthera - V.V.´s skapare, givetvis Last Man Standing!
    sez13: Speedo - släggisch

Senior Member
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Safiren Visa inlägg
    Ja det minskar ju ens trovärdighet att först gå ut med att man inte gillar blockbildningar och sen ingå i ett själv. Litet hörn man målat in sig i där

Jag tycker oxå att det är lite tidigt med så stora block och att de halvstora allianserna slås ut redan på detta stadium. Det kan innebära en mycket tråkigare server så småningom. Man får väl hoppas på interna stridigheter och sidbyten =)

Förövrigt anser jag att en viss ICE ska bort från kartan!

*murmel*
    Finns en viss skillnad att alliera sig och ingå allians med några. Så förstår faktiskt inte riktigt vad du menar, eller anser du att man per definition bildar ett block när man allierar sig?
    Är ju ingen av de större allianserna som står helt utan allierade i dagsläget.

Sedan när man börjar samla allianser på hög och man skaffar sig både iap och allians till höger och vänster så anser jag det snarare som blockbildning eller försökt till sådant och det är sådant vi inte gillar och motverkar. Så lite roligt när fienden beskyller oss för blockbildning när de är många gånger fler.

Men vad vet jag, är ju bara en sån där solospelande B:are som inte förstår att det är korkat att förklara krig 25 mot ca 350.

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2009

Standard

Roligt att kolla våran sida LCN har 10 vi krigar emot

Så det ska vara, det som gör spelet roligt. När det blinkar rött hela tiden, när man dödar massa trupper osv

Senior Member Bralis avatar
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av jakobaland Visa inlägg
    hehe.. Det märks verkligen att vissa i travians värld är WAAAAAY too much carebear!

Haha, Travian är ett spel, och att "sprida ljus där mörkret är som djupast" betyder nog snarare att sätta eld på byar och slakta trupper, med andra ord ta död på fienden..

Antingen är du vän eller fiende, gränsen mellan dessa två är väldigt hårfin...

Jag tänker se till att jag ska få kötta, slakta och slå sönder och samman alla som går i min väg på s2.
    Till det förflutna ska jag inte anknyta så mycket för att det inte är särskilt relevant för tråden.
    MEN, att slakta fiendens trupper, bränna deras byar till grunden, eller åtminstone slå på dom så att de är oanvändbara i flera dagar(/veckor?), det är en underbar känsla... Får man sen klago-igm gör det saken bara ännu roligare.. åh, gud vad kul det är att kriga.. jag är glad att jag och mina co's är eniga om den delen :P
    Det är så jävla kul att förstöra för andra, JA! Jag älskar den där ångesten folk får när de har nollningsförsök på samtliga av sina byar och vet inte VART de ska deffa, HAHAHA! Det är det bästa som finns!

Åååååhhhhh........ MUMMA!
    Se2 (något år..) Filosoferna - [-Ros-]
    Sez8 - Sir Care-A-Lot - Ponny!

-I stood on a stonefish once.
    -How was it?
    -Worst fucking pain known to man.

Senior Member Gizkas avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av brokeww Visa inlägg
    Det är rejäla mängder blod runt murarna!

Sidan 2 av 11 FörstaFörsta 1234 ... sistasista

Regler för att posta