Sidan 1 av 2 12 sistasista
Visar resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Tacktråd s4

Standard Tacktråd s4

Va, en tacktråd redan!? Tja eftersom jag nu för tiden inte har ett konto på serven tänkte jag det kunde vara dags.

Serven började med att jag och 2 likasinnade tänkte ta oss till öknen och bygga romarslägga, med 2 parkerings/deff konton nära och bra. Vi hade inte en aning om serven och dess invånare, första gången någon av oss satte sin fot på s4. Grottor i centrum och ut med nybyggarna snabbt som attan, det gick bra vi var först på plats. Efter lite legionär skoj med Buffy i centrum frågade han om vi ville hänga på HRA, vi såg ganska tidigt att det (då) fanns 2 block, GoL och HRA, eftersom det verkade som att vi lagt oss i vad som skulle kunna bli GoL land valde vi så klart(?) HRA, ett beslut jag inte ångrat en sekund. Efter ett tag tröttnade mina vänner och jag var ensam med 3-4 byar och en allt större mängd fiender. Här vill jag passa på och säga respekt till Arne932 som höll vår IAP hela tiden, trotts otaliga lägen för oss båda.

Jag byggde på och började få en respektabel mängd trupp, tom så att jag var tvungen att öppna upp en andra offby (Bykov) där jag byggde ceasar och imps med lite support kattas.
    Ungefär här började det dyka upp seriösa attacker från Lancelot och lite annat löst folk, nu hade även min nyfunna goda vän Haggz dykt upp ute i öknen. Kriget med Lancelot var roligt och till viss del framgångsrikt, kommer ihåg ett tillfälle då jag hade runt 300 kattasfakes ute mot allt och alla i närheten, två stycken 10 k plus impsoldater offar var även det mycket trevligt att leka med. Det var sorgligt den dag då Lancelot raderade för han livade upp det för mig i vart fall. Ungefär här gick min huvudoff på pumpen och med allt mindre tid till EG slog jag om till 100 procent deff, jag utvecklade ceasar till 20/20 och hade 3 byar med dubbla barracker varav en var legios och 2 praes, fick ganska snabbt ihop runt 50 k inf och 5 k ceasar.

Jag hade medvetet provocerat ett konto lite men hade inte räknat med den respons som kom.
    DeKi gick till attack! På bred front, drygt 5000 attacker på 7-8 dagar, attacker av alla de slag, varav den gode dansken säkert stod för 75 procent. Jag fick med mig runt 75 k offtrupp i mitt fall men i slutändan var det ohållbart, sista natten var jag nere i 4 byar med fungerande marknad (av 14), jag plundrade till och med mig själv med defftrupp för att kunna föda deffen i byar som var vetenollade. I slutändan skickade jag ut lite attacker och fick med mig runt 300 kattas innan kontot blinkade bort.
    Respekt och all heder åt DeKi och deras mycket goda förmåga att hålla en offensiv i gång, det var inte lätt att se igenom och hitta de offar jag hittade. Som max låg det runt 450 attacker i luften samtidigt från ett tiotal spelare. Det som gjorde att det tippade över var att de 5000 ceasar var sena till en deffning som nästan väggade en off, min hjälte dog i den offen och hjälten drog ett tungt lass, plus då runt 20 k praes och 5-6 k legios så klart.
    Vill även tillägga att det varit trevligt att kommunicera mer er under eran offensiv, trevligt folk är ni allasammans, man kommer långt med rätt attityd. Särskilt cred går så klart till Dansken, lite mer fantasi i attackerna och du blir livsfarlig!

Stort tack till HRA såväl ledning som medlemmar, rock on och håll ångan uppe, vi har faktiskt krigat länge, länge och håller fortfarande, inte långt kvar nu!
    Sist med inte minst vill jag tacka Haggz som ställt upp på mina ibland halvtokiga idéer och jag kommer aldrig att glömma morgonen då jag som sitter på Haggz konto lyckades vägga 900 kattas i 4 olika instick med 100 praes och 120 druider.

Vi ses på nästa s4.

Tretjak

Junior Member Diplomatens avatar
    Reg.datum
    Oct 2008

Standard

Tack för ditt motstånd och tack för din intällning.. Jag har träffat på många lirare på Travian, men få kan mäta sig med dig i heder och moral.. med alla våra attacker mot dig, vacklade du inte en tum i din lojalitet gentemot HRA!
    ..och ett himla trevligt bemötande på våra igm trots vår hetsjakt på ditt konto!
    Du lämnar ett stort tomrum efter dig ute hos oss!!
    RESPEKT!

Mvh
    Blitz
    Många som yttrar sig har ingen egen mening.. bara motsatsen till andras..

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2009

Standard

all heder åt oss?

nejnejnej, du ska få all heder du är en av det bästa spelarna jag träffat (både i spelstil och temprament)och för första gången kände jag pirret i magen när allting var på väg mot dig.

kommer bli tomt utan tretjak i SÖ

jag hoppas på att träffa dig ännu en gång kanske på samma sida ?

MVH yoggi
    hej

Junior Member
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Ja, det var kul. Särskilt kommer jag att komma ihåg när du bytte namnet på alla dina byar till Enarby och jag själv kontrade med Aldur kommer.

Du var en bra motståndare även om du och jag aldrig skickade msg. Det var kul att anfalla och veta att det inte var solklart öppet mål.

Och tack till den här tråden.

Senior Member
    Reg.datum
    Apr 2008

Standard

Tacktråden brukar komma upp efter att EG har slutat, efter att en union har vunnit,

Men visst, Vi ses nästa S4, bra kämpat Tretjak!

//Aikarn
    [17:45:49] Flatline: att spela t4 e en skam

"Once one of the 60's (@Mrs Amela., 2nd Se3), once known as Passiv (2nd Se4, [rapport]) and once known as Ari Gold (5th Se1, [rapport], rekord för romare på .se!)"

Senior Member wwws avatar
    Reg.datum
    Oct 2008

Standard

synd att våran syd-kämpe lägger ned men förstår läget

ha det så bra och hoppas vi trfäffas nästa s4

/modellrallaren
    I regret I always win

Senior Member Torstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2007

Standard

Ja jag kan bara instämma i kören, tack för en kul fight!

När du tidigt skulle plundra ner våran hs å sprang på pumpen tror jag nog du va mer paff än vi, men jag vet vem som blev gladast. Han som lät sin hjälte följa med sin def!

http://travian-reports.net/se/raport.php?id=007139466

Detta var ganska tidigt för oss på servern och därmed visste vi vart vi måste lägga krutet. Frågan var bara när. Deffa ut dig var ohållbart med de nya reglerna, så vi tog till den gamla devisen: Anfall är bästa försvar!
    Jag trodde vägen var utstakad, men plötsligt svängde det...

AvisVesuvius - Aldur - Flash
    30+ - Ronin
    SFI - Trialis
    7'th O - UN
    Kaos - GKKF
    +46 - Galaxy

Standard

Japp den där blev jag paff av, jag hade förväntat mig motstånd, helt klart, men inte av den storleken.
    Hade ju dock en liknande off till mindre men helt ok storlek, dock känndes det helt klart).
    Kom ihåg att jag satt och tvekade på normal eller plundrings attack, normal hade ju slutat i total katastrof nu blev det "bara" jobbigt.

Senior Member Torstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2007

Standard

Den rapporten levde vi länge på!
    Jag trodde vägen var utstakad, men plötsligt svängde det...

AvisVesuvius - Aldur - Flash
    30+ - Ronin
    SFI - Trialis
    7'th O - UN
    Kaos - GKKF
    +46 - Galaxy

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Ingen som vill tacka mig?

Sidan 1 av 2 12 sistasista