Sidan 3 av 10 FörstaFörsta 12345 ... sistasista
Visar resultat 21 till 30 av 95

Ämne: Nomineringar S1

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2009

Standard

MvP (Most valuble Player): Francis/Gänget. Vad vore vårt konto och hela EG utan dig. Ställer alltid upp när det krisar.

MvO (Most valuble Officer): Sitter och väger mellan Mossherren och Chimera så jag nominerar båda.

Bäst defensivt: Där säger jag Chimera och främst mooler som ofta lyckades förutse vilket mål fienden körde skarpt mot. Även fast de körde fejks på alla runtomkring och alla skrek efter deff så lyckades han pricka rätt.

Bäst offensivt: DarkAngels. Grymma spelare som alltid hade offar kvar att överraska med när man trodde att de hade väggat den sista gubben. Alltid med när man bad dem hjälpa till.

Mest underskattade:

Mest överskattade:

Bästa manipulatör: Mossherren

Respekt åt: Alla deffspelare som hjälper till när det behövs och skickar vete. J0nis t.e.x som hjälpte oss när vi var med i S&S.
    Och Ankmamma och ditt otroliga slit med att plundra, att lyckas plundra så mycket och inte ha några co's förrän långt in i rundan är helt sanslöst.

Bästa team: Sekten. Vilken toppenallians.

Mest irriterande:

Trevligaste spelaren: Henschypoom, Riktigt trevliga spelare helt enkelt. Ska man gå på fiendesidan så säger jag Hohojirozame, Greatuncleanone och Palle o def. Även fast vi retade upp varandra så kunde vi alltid hålla en bra ton och skämta med varandra.

Bästa startspelaren: Jaro Paro. Synd att du försvann men i början va du bäst.

Att minnas: Sekten och alla andra trevliga personer genom rundan.

Sån miss när... En fiende by nära oss hade lite lojalitet kvar och vi tog över den med vår hs off och anfallaren tajmar in sitt anfall direkt efter.
    Och när Cissi kom mot vår hs och jag orkade inte mellandeffa med 3000 spjutmän vilket hade resulterat till att alla vågorna efter svepet blivit mellandeffade.

Sjukt skoj händelse: När vi tog över hohojirozames offby. Fick inte sova mycket den natten men det var det säkerligen värt.

Sjukt tung händelse: När vi blev ett mål för hTs i början av kriget och fick sitta uppe hela nätter för att inte bli sönderbombade.

Såhär kommer jag minnas s1: En server som gick upp och ner och hade det mesta. Krig åt vilket håll man än vände sig åt och mycket trevliga spelare att kriga mot och med och fina släggor. Mycket skitsnack på forumet som man helst velat slippa men så blir det väl helt enkelt.

Standard

MvP (Most valuble Player): Mossherren/Chimera verkar vara de som har haft kollen i motståndar allianserna!

MvO (Most valuble Officer):
    Anthrax under första delen av servern storslagna attacker!

Bäst defensivt:
    Hedones VU deffar som höll en hög jämn nivå genom hela EG.

Bäst offensivt:
    Darkangels
    Via Dolorosa
    Solestorm(Ramses II)
    Petplet
    Och ETA för överlägset bäst slägga.

Finns många fler också

Mest underskattade:
    Deffspelare
    Mest överskattade:
    hTs
    Bästa manipulatör:
    -
    Respekt åt:
    Ankmamma(Grafikern) så förbannat mycket tid det måste gått åt att plundra allt själv!

Bästa team:

Mest irriterande:
    Swift

Trevligaste spelaren:
    Har haft kontakt med en hel del folk men Heman Hunters gänget var klockrent!
    Bästa startspelaren:
    Barbapapa(kontot)

Att minnas:
    Att Hedone vann
    Att vi fick uppleva ett släggrekord

Sån miss när...
    Vi la oss så onödigt långt bort och stirrade oss blinda på 150% 15c

Sjukt skoj händelse:
    Att Heman Hunters ursprungliga 9konton hade haft 5släggor över 200k och 1slägga över 300k om inte en hade blivit övertagen och 1 svält strax under. Roligt också att det bara var en slump att det blev så.

Sjukt tung händelse: .
    Överganingen av Ankmammas slägga var jävligt trist.
    R splittring var och raderingen av anthrax och barba kontot var också tråkigt.

Såhär kommer jag minnas s1:
    Lång server med dålig fart på forumet förutom i slutet. Men också en server där man fått många nya vänner som man troligtvis kommer träffa på nån annan server( om man nu fortsätter)
    Jag är Trocadero

Avslutade:
    3:e s3
    Enkrona (vinnare med Awesome/Narwhals) offrank top 10, pop rank top 10
    http://travian-reports.net/se/report/645240d5d5d

3:e s1:
    Oompa Loompas (Vinnare med Hedone)Rank 13
    http://travian-reports.net/se/raport.php?id=20485f7dc
    2:a s3:
    Trocadero (Förlorare med Lappi)
    + några lekrundor

Senior Member Hövding Mogs avatar
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

MvP (Most valuble Player):
    Ja, det blir Africanus. Ett otroligt stöd på Hoffe kontot

Ajaj vad svårt.. Det blir Tiberius och Lillsnorre för att dem höll ihop hTs genom hela rundan. Storartat minst sagt.

Bäst defensivt:
    Siffrorna talar. Det blir Mossherren-kontot.

Bäst offensivt:
    Sianna och Co. Ni har skadestånd för flera miljarder att betala.

Mest underskattade:
    Vet faktiskt inte..

Mest överskattade:
    Spelaren Mossherren. Fattar inte hur folk kunde tro så mycket om en helt vanlig person. Men jag gillar "Gud"-titeln. Det skapade rubriker utan dess like. *Viker sig dubbelt utav skratt"

Bästa manipulatör:
    Det finns några, men för egen del så tror jag att de flesta påverkades av Swifts påhitt. Som en tidigare talare så tror jag också att det ligger rätt mycket jobb bakom det hela. Strategi och taktik är något man respekterar. I mina ögon så har Swift skött sitt arbete väl.

Respekt åt:
    Alla dem som håller god ton när deras fält försvinner ur intet. Samt dem som håller en en viss distans till travian som gör att dem faktiskt förstår att det är ett spel. De som inte förstår, no respect

Bästa team:
    Ja man är ju helt klart formad, så hTs.

Mest irriterande:
    Kan inte peka ut vad som utmärker Vitzippan, men det var det första jag tänkte på.

Trevligaste spelaren:
    Tänkte utnämna mig själv :P Men i.o.m att jag varit frånvarande en del på sistone, så gick Crude på Chimera förbi. Hm.. hur var det nu.. "Crude for president" haha.

Bästa startspelaren:
    Tyke som galler och Clubber! som german.

Att minnas:
    Kriget mellan Konst och Sekten. Sköjj som f*n!

Sån miss när...
    Clubber! fick en ny ägare..

Sjukt skoj händelse:
    När Hoffe tog över Witch´s off-by vilket också gav oss vår första medalj Samt att vi fick ihop över 200k attackpoäng vid den andra medaljen.

Sjukt tung händelse:
    När våran mini-slägga gick in mot Lima´s VU. Attans vad tråkigt travian blev utan ett svep.

Krig, krig, krig.
    S.1 omg 2 - Hog
    S.1 omg 3 - Hoffe
    S.1 omg 4 - Spiff

”En given struktur kan hämma det logiska och det kreativa tänkandet” - Hog

”Att leva väl ger mer tid. Att leva väl för andra ger en evighet” – Hog

”Genom att ge människan egoistiska motiv kan man skapa både fred och krig” – Hog

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Smickrande

Senior Member
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

MvP (Most valuble Player): Står mellan flera olika spelare. Tar dock De på sianna kontot som fick göra insticks deff dag ut o dag in i kriget mot S&S XD

MvO (Most valuble Officer): Finns många, tar ingen

Bäst defensivt: Mossherren.. ja va kan man säga ^^

Bäst offensivt: Darkangels.. Krigar som få

Mest underskattade: RVD alliansen

Mest överskattade: Dem som skyter i forumen

Bästa manipulatör: Anthrax

Respekt åt: De trogna i Konst

Bästa team: Trion i hTs (Avenger Reaper och Meckerman)

Mest irriterande: Lejonstjärna

Trevligaste spelaren: Affe

Bästa startspelaren: Tar en rökare o säger Mtjvl

Att minnas: Alla trupper som vi har slaktat

Sån miss när... När man kattar samma by 2 dar irad o väggar dag två :P

Sjukt skoj händelse: Surfin_bird syndromet. Det går ej att sluta att skratta åt det XD

Sjukt tung händelse: Konst splittring

Såhär kommer jag minnas s1: Paj, Papaj

Lock- Krigslåset
    Början på det nya; Sez17: Skolfröken
    Sez18: "lIlustration" Pop 2, Off 1
    Sez19: "Passion" Pop 1
    Kval 2014/Final 2014: Warlock, vinnare av ickeguldsfilosofin.
    Kval 2015: Warlock/ Final 2015: Das Båt, vinnare av guldfilosofin
    S19: "allane" Pop 1

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2009

Standard

Vafalls??

Förstår inte det här med bästa deffspelaren, det enda dom som är högt rankade där gjort är ju att ta emot deff och förse dom med vete under attack, de behöver ju nödvändigtvis inte ha särskilt mycket defftrupper...

Mvh
    /En purken deffspelaren

Senior Member Martrixs avatar
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard

MvP (Most valuble Player): Pass

MvO (Most valuble Officer): Lastotjka är den jag haft mest kontankt med och jag tycker att hon gjorde ett grymt bra jobb.

Bäst defensivt: Hela S&S Last under kriget vi låg i krig med R. Jag undrar hur många byar som hade försvunnit om inte alla i Last hade envisats med att dyka upp vid varenda deff.

Bäst offensivt: Svårt att säga men Sekten och Strange gjorde bra ifrån sig under de flesta krig. Inga namn nämnda eftersom det är för många och jag är för dåligt insatt.

Mest underskattade: Pass

Mest överskattade: Pass

Bästa manipulatör: Anthrax eller Swift. Swift har helt klart påverkat servern oändligt mycket men jag tror att Anthrax var skickligast i leka med foks känslor på forumet.

Respekt åt: Alla som lyckats hålla en god ton in-game och på forumet.

Bästa team: Pass

Mest irriterande: Swift har lyckats med att provocera många som han enligt sig själv ville. Personligen tyckte jag inte att han var så farlig men jag har svårt att nominera någon annan.

Trevligaste spelaren: Lastotjka eller Hohojirozame

Bästa startspelaren: Clubber! var grym vill jag minnas.

Att minnas: Allt, som den första servern jag höll hela vägen var allt värt att notera och stoppa oi bakhuvet för framtida bruk.
    Hohos och Revvans bevis för att man kan vara hövlig mot fienden också.

Sån miss när... Pass

Sjukt skoj händelse: När jag på bara ett par timmar, tror det var 4 eller så, lyckas få ihop deff nog för att slå ut Hohos lillsvep och 5 eller 6 stamledare i min startby mitt under pågående krig när alla andra skrek på hjälp. Speciellt trevligt var att han direkt gratulerade till deffen. Visserligen föll byn två veckor senare mellan det att jag la mig vid 1 och gick upp vid 7 men deffen var kul. Det är inte bra att bo vägg i vägg med fiendens offby var läxan jag fick lära mig då.

Sjukt tung händelse: När Last splittrades

Såhär kommer jag minnas s1: Krig och mycket smutskastning men med många trevliga och roliga männsikor på alla sidor som faktiskt kan vara snälla.
    I have no use for people who have learned the limits of the possible.
    Terry Pratchett
    When in doubt, choose to live.
    Terry Pratchett, Thief of Time
    It's not worth doing something unless someone, somewhere, would much rather you weren't doing it.
    Terry Pratchett

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

MvP (Most valuble Player):
    Det är utan tvekan Lenjo, ingen finns med sådant hjärta och sådant engagemang, som tagit så många VU-nätter, som hjälpt och stöttat så många i med och motgång. Lenjo är allt en allians behöver!

Antrax var duktig på sin tid, men höll inte hela vägen ut, så får nog säga någon ur Hts/sekten. Försvann imponerande många offbyar för oss under EG. Det görs inte utan bra planering och kartläggning. Hedone spelade dessutom utan samordnad offensiv ledning, även om många fina individuella prestationer finns. Känner tyvärr inte till vilka som stod bakom de offensiva insatserna från Hts/sketens sida men en eloge till er för bra krigsinsatser under EG!

Bäst defensivt:
    Pass

Bäst offensivt:
    Inte taktiskt bäst, men med outtröttlig energi har offarna från Buu, Mufasa, Aztoroth, Schramm mfl från "strange" gjort livet surt för många spelare i SÖ och på slutet Hts/sekten. Vi är glada ni var hamnade på vår sida tillslut.

Mest underskattade:
    Hedone, läget såg tungt ut efter R:s fall och flera av drivande krafterna där försvann, Barbapappa, Antrax mfl. Men ur askan reste sig Hedone och gjorde det som vi själva knappt trodde var möjligt. Vi vann!

Mest överskattade:
    Hts, var fanns alla jättesläggor vi hörde rykten om? Framstår mer och mer som en riktig SimCity allians. Utan sekten, ett riktigt luftslott

Bästa manipulatör:
    Ja, det får väl bli Swift. Denna verkar du vara förtjänt av.

Respekt åt:
    Alla konton som supportat våra VU med vete och trupper. Trots att det är tråkigt, enformigt och ger lite tillbaka, så har ni försörjt över 9 miljoner deff. Det är ni som är de sanna hjältarna och som gjorde Hedones seger möjlig.

Bästa team:
    Ja, det måste ju vara Lenjo, Nullfinder och Schmure (Clausewitz). Pax får också vara med på ett hörn trots våra många meningsskiljaktigheter Man skall inte framhäva sig själv, men det kan ju inte vara en tillfällighet att vi just i denna konstallation leder en allians till seger för andra gången i obruten följd, bästa team är alltså vi!

Mest irriterande:
    Stora konton med erfarna spelare som vägrar underordna sig ett kollektiv och tror de vet bäst själva. Egoister som inte förstått att travian är ett lagspel. Travians regelverk... och Multihunters, "censur", "censur", "censur"....

Trevligaste spelaren:
    Ingen särskild, men spelare som kan acceptera en motgång som en motgång och inte skylla på allt o alla.

Bästa startspelaren:
    Barbapappa, störst o bäst, men föll tungt

Att minnas:
    Ja, det finns mycket att minnas, men just nu är det nog mest vete...

Sån miss när...
    Jag trodde vi skulle avgöra servern när våra 4 offar landade på Thom Merrilins VU. Och rev stora magasin från 20-18 när vi trodde på nollning! Visade sig vara en grov felkalkyl då Hts äntligen fattat att deff är bra att ha i sina Världsunderbyar.

När jag trots bättre vetskap chansade med offen mot Spanjet och vägga på håret. En hämnd som var planerad i veckor och ingen grön sköld... gonatt.

Sjukt skoj händelse:
    När S&M Bonksalot nollar muren hos Thom och vi inser att den inte är uppbyggd sedan förra anfallet, och vi vet att segern är säkrad! Märkligt strategival där...

Sjukt tung händelse:
    I våras var mitt konto så hårt ansatt under veckors tid från Bad Santa, Spanjet, Aeitus, Raymon mfl att jag tillslut fick ta några veckors paus. Oerhört påfrestande och väl genomförda attacker från dessa spelare. Stod deffar i var o varannan by men ni lyckades alltid träffa "fel" by, HS nollad och svält överallt. Mycket tungt men räddades av en fantastisk allians (DEOM-SVX) som stöttade och en ännu bättre CO som skötte kontot i min frånvaro.

De oväntade vändningarnas server. Skitsnacket, diplomatin, slitet och tillslut beviset för att vi manövrerade bäst, vinsten!

Vill framföra mitt tack till med och motspelare för en rolig omgång, ingen nämd ingen glömd!

/Clausewitz
    Hedone

Junior Member Army Ants avatar
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

MvP (Most valuble Player): Alla dom som aldrig gav upp.. bra kämpat.

MvO (Most valuble Officer): ingen komentar..

Bäst defensivt: Inte jag

Bäst offensivt: inte jag heller..

Mest underskattade: Säger som jag brukar... även liten tuva kan stjälpa ett stort lass...
    Alla som har lyckats med något ingren förväntat sig...

Mest överskattade: Moss.. sorry hjärtat... men allvarligt.. hur lyckades du

Bästa manipulatör: pass

Respekt åt: Alla som står ut att hålla på så här i ett år och sen hoppar på nästa eller i värsta fall kör flera servrar samtidigt... jisses... tänk om jag hade vetat vad jag gav mig in på...

Bästa team: Ego som jag är måste jag säga jag och kalle kanon, när vi var på topp och hade hand om L-H, Det vi hade då anser jag var den ulitmata alliansen uderbara spelare som ställde upp i vått och tort och aldrig nåt gnäll eller sura miner.

Mest irriterande: Säkert jag när jag är/var på dåligt humör.. :rolleyes:

Trevligaste spelaren: Dom är många...
    Smile mitt hjärta... du är något utöver alla andra..
    Moss..... sjukt härliga recept.. och en klart trevlig prick hahaha
    Pure snow, schakalen min tröst i natten..
    Tjullet... du vet hur man triggar nån att vilja öka i pop...
    Anthrax och barba... vad kan jag säga... tack för allt stöd och all hjälp... McD har öppnat
    Och självklart alla ni andra.... ni vet vilka ni är..

Bästa startspelaren: där var jag så färsk så jag kommer inte ihåg nån..

Att minnas: Alla uderbara spelare som har förgyllt min tillvaro... tack så mycket.

Sån miss när... jag första gången blev ombädd att skicka deff till en spelare.... lyckas få dit kordinater.... antal spelare... kollar tiden.. stämmer exakt... vad gör jag...??
    Skickar attack naturligt vis.... hahahahaha

Sjukt skoj händelse: Jag lyckats göra min första hjälte och glatt skickar honom ensam till närmsta oas för att ta över den..... trodde jag men han tok dog.... gissa om jag var fundersam....hahahaa

Sjukt tung händelse: När Anthrax och Barbapappa raderade... jösses... vilken chock

Såhär kommer jag minnas s1: Mitt första möte m online spel...
    Det finns folk i alla åldrar som spelar spel, något jag inte trodde... men nu vet jag bättre.
    Att ger man sig in i leken får man leken tåla och att gräset inte alltid är grönare på andra sidan..
    Detta var stället som även fick mig att lära mig msn... och jösses vad tiden kan gå fort när man även har den igågn...
    En omgång med mycket snälla trevliga och hjälpsamma spelare för oss förstagångare.. ni har hjälpt mig att se tjusningen m spelet.
    Kommer dock att lida av vetebrist ett tag till ...... även jag drömmer om travian och jobbar hela nätterna.... Vete!!! Deff!!! Fake , eller var det riktiga attacker det skulle vara... nå ja...
    Tillönskar er alla en fortsatt trevilg höst, vinter, vår och sommar..

Mvh Army Ant
    Man blir inte trött av att se andra arbeta...

S1:3 Army Ant Hedone

Senior Member Juless avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Schmure Visa inlägg
    Antrax var duktig på sin tid, men höll inte hela vägen ut, så får nog säga någon ur Hts/sekten. Försvann imponerande många offbyar för oss under EG. Det görs inte utan bra planering och kartläggning. Hedone spelade dessutom utan samordnad offensiv ledning, även om många fina individuella prestationer finns. Känner tyvärr inte till vilka som stod bakom de offensiva insatserna från Hts/sketens sida men en eloge till er för bra krigsinsatser under EG!

Sjukt skoj händelse:
    När S&M Bonksalot nollar muren hos Thom och vi inser att den inte är uppbyggd sedan förra anfallet, och vi vet att segern är säkrad! Märkligt strategival där...
    Chimera och Mossherren drog i offandet för sekten och i vissa fall fick vi även låna offar från hTs,
    Andra som körde offensiver var Sianna, Styrbjörn (Sacrium?). Dock tror jag de allra flesta offensiverna kördes utav Mooler.

Angående strategivalet, då tiden var kort och vi var relativt säkra på att muren skulle dras ner (rommarmurar är ju svaga trotts allt) kördes det på för att spara dyrbar tid.
    Gaius, Crude, Chimera, Elik, Dufftown etc. Kärt barn har många namn.
    Bästa off-rank: se5 - Elik Poäng 1149338, Hulda Nivå 131 (Imperieriddare)
    Hjälp, Moss hackade min signatur *snyft*

Sidan 3 av 10 FörstaFörsta 12345 ... sistasista

Regler för att posta