Sidan 2 av 23 FörstaFörsta 123412 ... sistasista
Visar resultat 11 till 20 av 230

Ämne: Endgame snack

Senior Member lacken12s avatar
    Reg.datum
    Apr 2008

Standard

jag tror på HRA, själv spelar jag där.. och jag vet att
    HRA har en del riktigt stora offar och ett riktigt bra sammarbete.. nu är det ju flera HRA allianser, jag är med i NÖ och där kommer vi alltid igenom med kattapulterna.. och vi har inte fått riktigt stora attacker på oss på länge.. men om HRA får den tanken som vissa allianser får att man ska ha mer än 1 VU kan det bli svårt...

Standard

Citat Ursprungligen postat av lacken12 Visa inlägg
    HRA har en del riktigt stora offar och ett riktigt bra sammarbete.. nu är det ju flera HRA allianser, jag är med i NÖ och där kommer vi alltid igenom med kattapulterna.. och vi har inte fått riktigt stora attacker på oss på länge.. men om HRA får den tanken som vissa allianser får att man ska ha mer än 1 VU kan det bli svårt...
    "nu är det ju flera HRA allianser, jag är med i NÖ och där kommer vi alltid igenom med kattapulterna.."

som jag läser det låter det som att du skriver att i Hra nö finns det aldrig någon deff, så alla kommer igenom. Men tror inte det är det du menar?

"och vi har inte fått riktigt stora attacker på oss på länge.."

sure...

"men om HRA får den tanken som vissa allianser får att man ska ha mer än 1 VU kan det bli svårt..."

om en allians så stor som HRA inte tar fler än 1 VU så bör de inte spela end game. HRA borde klara av minst 4-5st. (några mer seriösa än andra givetvis)

Senior Member
    Reg.datum
    Apr 2007

Standard

HRA kommer inte ta ett VU.

Standard

inga stora på er på länge??

hehe därför ni vunnit deffen 11ggr i rad eller vad det är?

Senior Member Torstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2007

Standard

Som läget är nu samlar både HRA och GRAWR på sig flera allianser som stöd till Endgame, eller som kanonmat, välj själv.. Med drygt 1600 aktiva spelare på servern långt innan Endgame ens kommit på tal lär ju knappast mer än 1000 finnas kvar vid serverns slut. Känns tunnt..

Då farmer försvinner och med det möjligheterna att föda de släggor som finns tror jag planen är att låta de mindre allianserna efterhand kicka ut mindre spelare för att på så sätt hitta nya resurser. Samtidigt finns ett par vete-artefakter som helt klart påverkar möjligheten för att bygga stora arméer.

Som det sagts innan är det nog aktiviteten som fäller avgörandet, inte storleken på allians. Även att hitta rätt plattform där spelarna känner sig delaktiga och har kul kommer bli viktigt. Är det tillräckligt kul å spännande ökar aktiviteten och vete/def-flödet till VU:na, är det långtråkigt och ointressant kommer fler och fler konton falla i glömska.

Blir det två stora block som stångas och som med all kraft bara piskar på sina allianser att supporta sina VU:n mer och mer tror jag många tröttnar. Att 10% av spelarna i Endgame kör off å 90% enbart bygger def å skyfflar vete är nog ganska nära sanningen, och det gäller att dom 90% känner sig betydelsefulla..
    Jag trodde vägen var utstakad, men plötsligt svängde det...

AvisVesuvius - Aldur - Flash
    30+ - Ronin
    SFI - Trialis
    7'th O - UN
    Kaos - GKKF
    +46 - Galaxy

Standard

Citat Ursprungligen postat av Torsten Visa inlägg
    Som läget är nu samlar både HRA och GRAWR på sig flera allianser som stöd till Endgame, eller som kanonmat, välj själv.. Med drygt 1600 aktiva spelare på servern långt innan Endgame ens kommit på tal lär ju knappast mer än 1000 finnas kvar vid serverns slut. Känns tunnt..

Då farmer försvinner och med det möjligheterna att föda de släggor som finns tror jag planen är att låta de mindre allianserna efterhand kicka ut mindre spelare för att på så sätt hitta nya resurser. Samtidigt finns ett par vete-artefakter som helt klart påverkar möjligheten för att bygga stora arméer.

Som det sagts innan är det nog aktiviteten som fäller avgörandet, inte storleken på allians. Även att hitta rätt plattform där spelarna känner sig delaktiga och har kul kommer bli viktigt. Är det tillräckligt kul å spännande ökar aktiviteten och vete/def-flödet till VU:na, är det långtråkigt och ointressant kommer fler och fler konton falla i glömska.

Blir det två stora block som stångas och som med all kraft bara piskar på sina allianser att supporta sina VU:n mer och mer tror jag många tröttnar. Att 10% av spelarna i Endgame kör off å 90% enbart bygger def å skyfflar vete är nog ganska nära sanningen, och det gäller att dom 90% känner sig betydelsefulla..

Du kan inte ha mer rätt i dina åsikter. Tycker om personer som kan stå för det dem tycker och på ett så fint sätt förklara anledningen. Det är synd att det är så få spelare med på svenska servrar. Kanske är det vårat fel som farmar allt som finns i början, kanske....oavsett hut det blir kan jag rätt så övertygad säga att det blir en jämn kamp. Jag önskar er lycka till, men vill ändå passa på och slänga in lite propaganda, ni har inte en chans

Senior Member lacken12s avatar
    Reg.datum
    Apr 2008

Standard

varför inte ? varför vi är med på 1an försvarare hela tiden är för att vi vet hur man deffar och det gör inte GRAWR den största deffen jag fått mot mej var på 400 prettar... och vi har visst en stor chans.. vi har en del stora offar..

Standard

varför inte ? varför vi är med på 1an försvarare hela tiden är för att vi vet hur man deffar och det gör inte GRAWR den största deffen jag fått mot mej var på 400 prettar... och vi har visst en stor chans.. vi har en del stora offar..

Era offensiva insatser mot alliansen FA bevisar just ingeting. Ni anfaller byar med 60 i pop med era största offar (som inte ens i närheten av namnet släggor). Jag antar att du glömt bort hur man spelar ett EG. Det viktigaste är inte deffen eller offen, som en av dina alliansvänner skrev innan mig så krävs aktivitet från alla, av ledningen krävs att stimulera våra spelare att spela färdigt, ha kul och bara njuta. Hur kan man vara aktiv utan sin HS? Hur kan man forsla det vete som är så viktigt utan HS? Hur kan man stimulera sina spelare när dem dag efter dag tappar off på hemmaplan, off som är så drygt att bygga upp igen. Hur kan man förklara för medlemmarna varför ledningen deffas upp men inte de själva?Det är funderingar du bör ta dig tid att fundera över.

Ja, du har rätt, vi har säkerligen fått en eller två vetebombade resursbyar, men jag tror du håller med mig om jag säger att ni ligger efter på en del fronter? Dem deffningar ni skryter om är våra offringstrupper, ledsen om jag sårar dig men det är ren fakta. Utöver det så hade ni tagit ut ca 150 k veteätare för oss genom deffningar( då räknar jag med alla era vingar), vi å andra sidan hade dödat ca 500 k veteätare för er. Utöver det hade vi ca 150 k dödade vid deffningar. Ni ligger alltså kort och gott 500 k back, oavsett om det rör sig om deff eller off, detta var förra veckan. För att inte påpeka hur lätt vi faktiskt tar era artefakter....för er är dem kanske inte värda något?

För att ha roligt i framtida EG så får ni banne mig börja ge oss lite motstånd...kanske är det som är taktiken, "spelar vi tråkigt och utan motstånd kanske Grawr raderar sina konton" ? Det kommer inte hända av sig själv söta vän...

Standard

Jag har svårt att se HRA som vinnare om jag ska vara ärlig. Under kriget som pågått i en hel månad nu mellan HRA och Grawr+FA så har HRA verkligen inte övertygat mig.

Som jag förstått det så har HRA bestämt sig för att radera ut FA innan de ger sig på Grawr... Eller iaf riktar de ofta sina stora skarpa svep mot oss.

På en hel månad har de bara lyckats sänka en inaktiv spelare, Iznogoud som lämnade s4, och gjort märkbar skada på en spelare, Unknown Soldier, som är en utmärkt kämpe.

Jag kan garantera att det är svårt att sortera ut äkta anfall mot våra byar när hela HRA dundrar in på oss 7 spelare, och ofta misslyckas vi att deffa bort anfallen, men lika ofta så skjuter de på betydelselösa mål.

Själv har jag fått 3 byar övertagna och 3 st vetelåsta. Under samma period så har jag tagit över 4 HRA-byar, svept 4 huvudstäder snott en artefakt och säkert vetelåst 10-15 byar.
    Detsamma gäller övriga FA. Få spelare i alliansen har tagit någon betydande skada. Tror nog ärligt sagt att FA gjort tredubbel skada mot HRA än vad de gjort mot oss.

Samtidigt som kriget pågår i nord-ost tar Grawr ut flera viktiga mål i HRA-land, ofta utan någon större skada.

Som sagt, jag har svårt att se HRA gå vinnande ur detta.. Då måste de få sina spelare aktiva igen. Om flertalet medlemmar inte ens vet att de får anfall emot sig så är de inte särskilt engagerade.

Men vill samtidigt tacka alla på servern som gör den så otroligt rolig och intressant i dagsläget att spela!
    /Mvh Gandhi

Senior Member Torstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av gandhi Visa inlägg
    Jag har svårt att se HRA som vinnare om jag ska vara ärlig. Under kriget som pågått i en hel månad nu mellan HRA och Grawr+FA så har HRA verkligen inte övertygat mig.
    /Mvh Gandhi
    Kul att höra att kriget bara pågår mellan er!
    Jag trodde vägen var utstakad, men plötsligt svängde det...

AvisVesuvius - Aldur - Flash
    30+ - Ronin
    SFI - Trialis
    7'th O - UN
    Kaos - GKKF
    +46 - Galaxy

Sidan 2 av 23 FörstaFörsta 123412 ... sistasista

Regler för att posta