Sidan 1 av 7 123 ... sistasista
Visar resultat 1 till 10 av 68

Ämne: Filosofiska Nyheter

Senior Member Telluss avatar
    Reg.datum
    Mar 2007

Standard Filosofiska Nyheter

Ny server, nya förutsättningar, delvis nytt manskap och nya Nyheter, än en gång presenterar vi, med stolthet och förhoppningar om att inte stängas ner och att ge alla läsare glada nyheter, samt såklart i åtanke att rädda barnen i Afrika, Irland, Iran, Irak, Skåne och Mars., så presenterar vi alltså: (Charleston, Brali, Polipero & Tellus, på kontot Filosoferna, som förra rundan)

Filosofiska Nyheter

Vi kommer numera släppa numret på tisdagar istället för på söndagar som förra rundan, såklart för att ha tid att intervjua just DIG, som vann veckans X/Y/Z/Ö medalj, förhoppningsvis kniper inte Filosoferande typer alla möjliga medaljer.

Några av sakerna som ni kommer få se i denna tidning är; Underbara rapporter, intervjuer & avslöjanden, som kan få er att undra "hur lyckades det", förhoppningsvis med bättre utgång än sist, vi försöker som alltid vara så objektiva som möjligt, utan att blanda in personliga åsikter, för att göra servern mer intressant. allt vi vill ge er är underhållning, på våran bekostnad

"Kunden har alltid rätt"

Vi önskar er en god Start,
    Hälsningar,
    Era Favorit Filosofer

Första numret uppenbarar sig nästa vecka

- - - - - - - - - -
    Vill ni komma med egna åsikter och kommentarer? Kontakta Filosoferna så kanske just ditt uttalande eller din rapport kommer med. Vi kommer skriva en artikel varje vecka. Detta var s2’s senaste Filosofiska Nyheter.

Nytt blad varje Tisdag klockan 22.00

Vill ni stödja oss fattiga Filosofer att kunna fortsätta skriva? Vänligen spela mera Travian genom denna Reffererande länk
    Eller är ni högfärdiga och snåla personer som bara tänker på egen vinning när ni spelar? tryck här.

Tellus, Polipero, Brali & Charleston Copyright © 2008-2009 Filosoferna
    All Rights reserved
    Senast redigerad av Tellus den 09-08-03 klockan 15:57

Reg.datum
    Mar 2007

Standard

Filosofiska Nyheter!

Filosoferna blottar sig direkt!
    Filosoferna blottar kontot!

Vi vänder här helt upp och ned på koncepten i den vanligtvis så hemlighetsfulla travian-världen och avslöjar med några screenshoots (nästan) allt som finns att se på vårt konto. Med hänsyn av andra kontons integritet har vi dock utelämnat all information som innefattar andra konton, dvs farmlänkar, igm och anfallsrapporter. Bilderna är skjutna igår, måndag 13 juli, vid niotiden på kvällen.

bildtext: Självklart passade vi på att ta bilder när nästan alla trupper var iväg skickade på farmning så att det ser aktivt och fint ut, eh... som det är 24/7 givetvis. Tellus håller också stämningen hög på kontot genom att skälla på oss andra om ineffektiv farmning efter att själv ha farmat ca 1,5 h på natten.

bildtext: Japp vi erkänner stolt att vi poppat massor byggnader i onödan, allt för den turkosa vimpeln i söndags. Det var det lätt värt. Eller hur Brali?

bildtext: Se där, Filosoferna kommer kunna slå upp sitt nybygge redan i början på augusti!

Filosoferna blottade sig först. Vem vågar blotta sig i nästa nummer? Okej vi erkänner att det inte är så modigt kanske att blotta sig så här efter första veckan på servern. Därför uppmanar vi de som kanske bara vill blotta nån viss del av sitt konto att höra av sig. Kanske vetefälten i huvudstaden? kanske total falanxmängd? eller vad som helst som kan tänkas vara lite små farligt och kul att avslöja för oss andra på servern. Kommer någon våga?

top10bilder:

Ovan ser ni veckans anfallare, veckans klättrare, veckans plundrare samt veckans försvarare. Det var jämt i toppen bland anfallarna, några timmar innan 24:00 ledde Peace&Love med 9 dödade trupper i offensivt uppdrag över Filosoferna och nästan omärkligt smög vinnaren ByNurullah upp och ”snodde” den åtråvärda attack medaljen. Han verkar vara från Turkiet och verkar även vara på väg att radera sitt konto. Måste ha känts än mer snopet får Peace&Love som sammanlagt i talande stund har dödat mer trupper, men tror de ändock är nöjda med silver. Grattis (noterbart: Filosoferna fick brons)

Plundringen vann Spade(n) rätt så ohotat. 250k farmat första veckan får räknas som godkänt. Tiondeplatsen togs av Guama, som hade farmat in 150k, en märkbar skillnad, speciellt om man räknar in att tvåan Amphiler var 50k bakom Spade. Grattis.

Veckans ”poppare” vanns av ByAerizil (mitt tangentbord har icke dessa fina bokstavskombinationer, eller skribenten hittar dem inte) Grattis.

R.C.A.D har stått för försvarandet och jag tror alla konton i alla fall skulle känna av förlusten av 72 anfallande trupper i detta läge av stadiet, skulle inte vara ödesdigert för alla – men alla skulle märka den fina veteproduktionen i byarna, bra jobbat.

Filosoferna återfinns tack vare ohederligt populations byggande, fula nattliga attacker och med 15 koppar kaffe på plundring, attack och populations listan, tack alla som hjälpt oss med råvaror (alltså ni snälla ”farmer”)

Då till allians rankingen:
    *woops märkte att vi tappat bort allians-bilderna, har någon demskicka gärna igm till Filosoferna*
    Ber faktiskt om ursäkt för detta. En redaktionsmiss. Än en gång ber vi om ursäkt, vi skola bättra oss till nästa vecka.

Intervju med Spade:

Vad är målet, kortsiktigt och långsiktigt med erat konto?

Kortsiktigt är det väl, att få upp andra byn fort. Farma på som vanligt. Samt diskutera alla ansökningar om blivande alliansen. Det som är en ganska bra plan på kontot är kriga, kriga hela servern lång. Vi gillar inte sim-city. Om ni minns starten? Så hade vi 15 pop tillskillnad från alla andra. Men nu blir det en del pop med olika byggnader.

Mot mitten kommer vi satsa på att ta artefakter. Mot slutet av servern satsar vi, som många andra, på att överleva, leda plundringslistan samt ha en slägga.

Blir nog först en off som vi leker med, byggs upp efter vi väggat. Och ja en stor Vu-off är aldrig fel.

Har ni plundrat oaser, har ni paladins och är ni nöjda med eran start?

Nej, vi har inte plundrat en enda oas. Plundra oaser ger bara döda trupper enormt mycket onödigt döda trupper, ang. paladiner vill jag inte uttrycka mig om. Och våran start, ja den har varit ruskigt bra. Dock snålt på råvaror just nu…

Spade fortsätter med att förtälja att ”Farmar gör man med klubbor, dödar jobbiga spelare med yxor… Blir en blandning där.”

Spelarna på kontot Spade (inte engelskans spader, utan en svensk, rostfri, spade, så uttalas namnet):
    kalman(Badanka s.5)
    Andrei ( Burnsak s.5)
    Karl (Knorken s.5)
    FreakyFrick
    Sen den där konstiga typen... The Taker

(Det sista namnet bör rendera i någon slags reaktion red.kom.)

Vad tycker ni om denna nya version 3.5?
    Enligt mig är det ingen skillnad? Finns typ inget speciellt men nya 3.5.… Mest att Artefakterna verkar roliga
    Vad tycker ni om att bräck-ikonen gått mera mot falloshållet?
    Den frågan var lite omogen Men visst, har inte tänkt på det. Men jag tycker nog inget om det …

Alliansen Awesome, bakom kulisserna:

Det helade började med att vi fick ett meddelande där det står stod :

“Dear Spade,

I’m contacting you because of the following, me and 10 friends (all top 50 players on normal servers on Holland) are going to make an elite-northeast alliance on this server.
    We already achieved several successes with our small-core alliance, an alliance with a max of 40 people, with close cooperation to wipe out entire alliances (we wiped out the nr 1 alliance on NL6, with us 25.) And
    And we are planning to do similar things on this server, we are a well communicated team, using forum/chat/skype.
    Every single one of us controls his 14 x 14 totally, no resistance at all. And we are all farmers (You are doing great btw.)

I hope you are interested in our alliance, questions, anything you want to know?
    Just ask

Regards,
    ????????”

Sen bestämde vi oss för att starta en allians ihop. Och ja, nu är det lackofskill och vi ifrån spade som är i ledningen. Det var så det började, har fått många seriösa erbjudanden. Så det ska gå bra.

Vad tänker ni på i värvningsprocessen? (Tumstockar och mått för intag i dagsläget, läses som måndag morgon)

Vi ser mycket på ansökan, juh längre desto bättre. Så att få reda på folket är inte helt fel, visserligen ökar spion risken nu. Men det är ganska få som kommit in i A, vi är ganska hårda med regler. En german utan klubbmän hör inte hemma här. Samt en galler utan deff. Så sittercheck är ett måste. Vi tänker även på hur kontot ser ut, tittar igenom det lite snabbt. Men som sagt, man vinner inte Travian utan trupper!

Värvar ni aktivt eller passivt och var är minimumkraven?

Aha, nja vi har frågat några. Dock har de flesta sökt sig in. Minimumkraven för trupper ligger runt 150 och upp gällande german. Galler och romare lite lägre... Sedan kan jag tillägga att vi har ju ganska många erfarna ledare på kontot, skalman en av 60 ledningen och Andrei ifrån burnsak på NN. Som själva gör ett bra jobb. Kan inte ta åt mig all ära! Själv tycker jag det är väldigt kul att sitta i ledningen då jag själv är en "nisse" som måste ha koll på folket!

http://travilog.org.ua/se/7039876/08...a05f661780de71
    ….Ett helt okej farmningsresultat…

Kommentar angående eran förstaplats?
    Många sena nätter, lite sömn, blir otrevlig, jobbigt att försöka vara trevlig. Jag älskar skalman, andrei & karl Väl kämpat .

Intervju med Peace&Love:

Vad är ditt riktiga namn samt Travian nickname?
    Kevin Granlund, Equx

Vad är din ålder, var bor du?
    20 Karleby Finland

När, hur och varför började du spela travian?
    Ungefär ett år före sez kom. Började spela för att en kompis visade mig

Vad tycker ni om denna nya version 3.5?
    Jag tycker att den är bättre än den förra versionen. tex dethär att det syns 2 svärd på den by du attackerar. Bra så att man inte dubbel sänder och artefakterna tycker jag är bra

Du ser alltså fram emot artefakterna?
    ”Jepp”

Gillar ni de övriga nya ikonerna? Någon som är extra fin/ful?
    Ikonerna är ok. Lite snyggare "Byöversikt", "Bycentrum" och "Kart" ikoner hade jag dock hoppats på.

Vilka förändringar gillar du bäst/sämst?

Bästa förändringen är nog artefakterna.
    sämsta: att gallerna kan bygga fler fällor

Vad tycker ni om att bräck-ikonen gått mera mot falloshållet?
    Har inte lagt märka till det. Kollar inte på ikonerna utan hur mkt trupper motståndaren förlorade.

Skulle ni vilja visa några rapporter för läsarna?
    De hade tyvärr raderat alla rapporter, får de in några, så syns det nedan:

Har ni paladins?
    Det låter vi läsarna gissa sig till. Om man kollar att vi är på plundrings listan trots att det inte finns så många byar i våran närhet som man får resurser av
    Om man kollar på andra spelare i top10 som har ca 17-20 byar inom 7x7 så har vi 14st och en av dem är def spelare för oss. lite taskig spawn men vi gör det bästa vi kan utav det.

Vad är erat kortsiktiga respektive långsiktiga mål med kontot?
    all klara sig igenom server, vara med bland topp listorna och ha kul

Vad är era förhoppningar med servern?
    helst hela servern och bli joker i slutet. vi får se om vi går med i en allians + att ha den största VU släggan.

Är ni nöjd med eran start?
    Nej, hade gärna sett fler byar kring vår by. Jag är inte nöjd förrän vi är 1a på alla listor

Vill ni lägga upp screenshoots från eran by, för att visa allmänheten?
    Den avstår vi tack.

Kommentar angående era medaljer?

Attacker under veckan:
    http://travian-reports.net/se/raport.php?id=3fecea447
    http://travian-reports.net/se/raport.php?id=613d20c40
    http://travilog.org.ua/se/5794981/67...0a4fc230ca5462

Filosofiska attacker under veckan:

Misstagsattack/InteMenatAttMörda:
    http://travilog.org.ua/se/8486182/11...939a8bb5c5df2e

Ett ordinärt anfall…
    http://travilog.org.ua/se/1091121/09...c44c4fe706e0d2
    En gång…
    http://travilog.org.ua/se/2425043/86...d96142bcb4e69e
    En gång till… (Efter förra var vi tvungna att rensa)
    http://travilog.org.ua/se/5604347/a0...038b02877975e7

var tvungna att tjuvkika lite
    http://travilog.org.ua/se/8200180/5b...e6fe0ef03f607d

En annan normal attack:
    http://travilog.org.ua/se/9438179/58...0c2f18e334706a

En attack mot ” Vampyr-rolig”
    http://travilog.org.ua/se/6165222/d3...92eba9d196e893
    En överassknng från ” Vampyr-rolig”
    http://travilog.org.ua/se/5296333/97...c372b8669ebc94

dryg rapport, men ”fin”…
    http://travilog.org.ua/se/1274293/18...f9262df81d4cca

Ytterliggare attacker som vi fått skickade till oss från trevliga spelare på servern:
    http://travilog.org.ua/se/3990214/3f...ecddac3f47dbd0
    http://travilog.org.ua/se/6845496/e7...cbb3b44bdc75d3
    http://travilog.org.ua/se/3347168/e2...23945bc986943b

Hoppas ni uppskattar alla rapporter och intervjuer vi vaskat fram.

Senior Member Poliperos avatar
    Reg.datum
    Aug 2008

Standard

-
    Vi ber om ursäkt för att nummret denna gången blev ganska långt men Challes undersökning tog väldigt stor plats!

Intervju med kontot Eirene!
    (Pax, Tjabz, Mahaja)

Storplundraren Spade förra veckan, och denna veckan intervju med topp-kontot Eirene![/CENTER]

Varför valde ni just namnet Eirene?
    Det anspelar på en grekisk gudinna som har en del likheter med en romersk gudinna som heter Pax.
    Då tänkte jag att vi kunde ha det som ett alternativ..Vi kollade en del på mytologiska figurer och just den var ju ganska direkt anknuten till mig(Pax).

Hur har ni jobbat för att bli så snabba med er nya by?
    Vi satte igång fester tidigt nog och vi har även farmat på rätt bra sedan vi fick klubbor.

Vad har ni för förhoppningar om S2? Vad är målet?
    Vi ska leka mycket, vägen är viktigare än målet. Vår prio är väl att ha så kul vi kan och inte bekymra oss så mycket om det skulle gå dåligt.

I nuläget vilken allians skulle ni då säga är den starkaste, i eran mening? Och vilka tror ni klarar sig längst?
    Starkaste har vi ingen aning om. -R- kommer förmodligen klara sig på något sätt, om än kanske inte med samma förkortning (var tal om att byta till -Ros- ). Tror även ICE/NICE kommer hålla till slutet.
    Stark ledning och dedikerade medlemmar som många lirade förra rundan ihop.

Eftersom ni leder pop-rankingen så måste jag bara fråga, är ni popspelare eller är det för att ni uppgraderat barack, stall och såndant som ni har så mycket mer invånare än alla andra?
    Vi har väl en del nivåer på truppbyggnader samt andra viktiga byggnader men även har vi byggt en del fält. Allt hör ju samman så det är svårt att svara ja eller nej på din fråga. Man får ju inte direkt så mycket pop som vi har genom att inte bygga trupp, inte såhär tidigt iaf.

Jag vet att det är tidigt på servern men känner ni att ni redan gjort någon miss som behövt ändra era planer om fortsättningen?
    Nej

Gillar ni blommor eftersom ni har blomnamn på byarna och er allians heter Rosorna?
    Vi älskar blommor! Mm... Det blir flera rabatter med byar..

Har ni någon kommentar till att Griefer lyckades få ny by så pass snabbt fast de spelar som Galler?
    Duktigt. Bra spelare samt lite tursamt område antar jag. Svårt att få så många blixtar de fick så snabbt om man hamnar fel, fast det är ju inte helt ovanligt med snabba galler, men jag tror Griefer är ett eller två dygn före det tidigare svenska rekordet. Starkt jobbat!

Vad var det som lockade er till att gå med i -R- ? Var det bara för att alliansen hade ett blomnamn?
    Anledningen till att det blev Rosorna var egentligen att vi haft kontakt med spelare som diskuterade att starta allians, sedan tidigare. Vi hade bra geografiska samband och visste att det var vettiga spelare som man kan lita på. Rosorna var vi ju med och gav namn till.

Har ni någon "kapten" på kontot?
    Vi har ingen kapten! Vi är fröjägare, trädgårdsmästare, blomfantaster osv. Inte några andra konstiga rangordningar.

Hur mycket guld har ni spenderat?
    Lite mer än 500.

Hur snart kommer tredje byn?
    Om ungefär 3-5 dagar.

Övriga kommentarer?
    Förresten får du gärna skriva att vi var snabbast på servern med ny by eftersom vi startade 50h efter de flesta, 35h innan spade med ny by alltså.

Stort bakslag för S.A - 6 medlemmar stängda av Multihunter

Förrgår var en riktig mardrömsdag för S.A. 6 av deras medlemmar blev låsta av Multihunter. Tre är låsta anklagade för trippelkonto och de andra tre har inte hört av sig än.
    Enligt talesmannen för S.A. blev de tre spelarna låsta på felaktiga grunder.
    Här är S.A:s ledare, Jajjas kommentar:
    Hej!

Jacobleiman, Edwardleiman och Seridian har blivit avstängda för att MH tror att dem har trippel konto bara för att dem spelar på samma dator.

I själva verket så är Edwardleiman och Jacobleiman bröder och Seridian är deras kompis och dem allihopa är på Jacobleimans och edwardleimans landställe där det bara finns en bärbar dator. Jag vet detta p.g.a att jag känner dem allihopa IRL.

MVH / Jajja
    Detta förklarar ju en hel del, men då återstår frågan: Varför blev de andra tre låsta? På detta svarar Jajja:
    Jag vet ingenting om det än eftersom jag inte känner någon av dem IRL och vi i S.A har inte fått något form av meddelande om varför dem blivit avstängda. Vi väntar alltså på förklaring.
    Dessa tre har, enligt teorier som inte alls behöver stämma blivit stängda för att ha skickat för mycket råvaror till alliansbygget. Vi har fortfarande inga uppgifter om varför dessa tre blev stängda.
    Det ser dessutom ut som om Edwardleidman, Jacobleidman och Seridian kanske skulle kunna bli rentvådda. Kort efter Jajjas kommentarer kontaktade han oss igen med detta meddelande:
    Jag skulle vilja få lägga till att spelaren Seridian nu har åkt hem ifrån landstället och att det kommer att visa sig att det hela inte handlar om fusk när han börjar använda sin egen dator. Så vitt jag vet kan ingen vara på 2 ställen samtidigt.
    Även om de blir rentvådda är detta ett stort bakslag för S.A. Sex spelare stängda är något ingen allians kommer ur utan problem. Vi får se de kommande dagarna ifall S.A. Tar upp sig igen, eller ifall det börjar rasa.

Filosofiska Nyheters alliansenkät.

Det är fortfarande tidigt på servern och förmodligen kommer flertalet allianser som finns nu att försvinna/ombildas/omvandlas/slås ihop/splittras under serverns gång. Men förmodligen ser vi redan nu embryon till de allianser som till slut kommer dominera meta-blocken i slutspelet. Så därför tyckte vi att det ändå kunde vara lite intressant att höra med topallianserna lite kort vad de är för några och vad de tror om slutspelet. Vi skickade ut frågorna nedan till de 11 högst
    rankade allianserna i slutet på förra veckan och publicerar här de svar vi fått.

Frågor:

1: Hur skulle ni beskriva er allians?
    2: Har er allians spelat ihop tidigare omgångar/servrar?
    3: Var på kartan finns ni?
    4: Vilka allianser tycker ni ser starkast ut just nu?
    5: Vilka allianser tror ni kommer finnas kvar till EG?

Svar:

T.F

1: Vi är ett positivt äng som spelar för att ha roligt och har fin social samvaro. Är otroligt solidariska mot varandra
    2: T.F startades på förra s1 och spelade sen på gamla s2. Och nu finns vi på s4 och s1 och så här på s2. De är i stort samma spelare som följs åt hela tiden
    3: Vi finns i NÖ
    4: Jag tycker de är svårt att säga något om det så här tidigt in på servern. Alla hoppar lite upp och ner i rankingen
    5: Inte en aning om det. Men vi finns kvar

(N)ICE

1: ICE är ett "familjeföretag" som bygger medlemskapet främst på relationer, Travianrelationer eller relationer irl. Sedan adopterar vi några nya också.
    2: ICE har spelat på denna server två ggr tidigare, under ett annat namn. Vi har kopplingar även till andra servrar och vi har många medlemmar som spelar främst på s4.
    3:
    4: Jag spekulerar aldrig i sådant och bryr mig inte heller. En travianserver är föränderlig.
    5: Jag vet att ICE, T.F och AeM3 kommer att finnas kvar.

LOST

1: Jag skulle kunna beskriva min allians ganska kort men ändå bra, vi är en allians som består av många irl spelare och framförallt lojala spelare som jag tycker är viktigast under spelet. Det är dessa spelare som kan offra allt för att hjälpa en allianskompis. Just precis så är vårt allians, vi offrar oss för våra egna.
    2: Vi spelade på sez1 och var då samma gäng som gjorde en mini allians där vi hjälpte varandra mycket. s1 spelade vi också under namnet UCK och var topp 10 allians under hela spelet.
    3: Vi finns i SÖ
    4: Just nu är det A -R- och LOST
    5: Jag personligen tror att de jag nyss nämnde och så kan jag lägga till JL samt S-TEAM, de som inte kommer hålla är Syntax och S.A

Syntax

1: Hur skulle ni beskriva er allians?
    Alliansen är ett ihopkok av mestadels spelare från speed. Vi försöker ha en bra kommunikation även om den brustit i början.
    Vi har en stor blandning med spelare, från alla olika stammar och med olika erfarenheter. Några av spelarna har hållt i VU's och hämtat BPs medans andra tidigare spelat defensivt. Vi siktar på att ta hem S2, samtidigt som vi har roligt när vi gör det.
    Gissar på att vår allians har trevligast chat i dagsläget.
    Alliansen i sig är uppe för första gången. Däremot känner många av oss varandra från speed där vi spelar i bland annat JD, DOW och SWAT.
    Vi ligger ganska nära 0 | 0, men kommer börja bygga mot sydväst.
    I dagsläget är det utan tvekan -R- och A. Jag tycker vi ligger ganska bra till, även om A varit inne i vår medlemslista och rotat.
    Många. Frågan är bara vilka som har något där att göra

S-TEAM

1:Vi skulle vilja beskriva vår allians som en blandning mellan sushi och en igelkott ungefär – vi är råa och taggade.
    Inte i den här konstellationen, men många känner varandra sen innan. Hos oss spelar bland annat gifta par, pappa och son, matte och katt. Det är bara ett fåtal av oss som har spelat i samma allians på tidigare servrar, men vi har fort lärt känna varandra och har redan blivit som en enda stor familj. Och planer på att flytta ihop i ett kollektiv med Travian på storbilds-TV har redan diskuterats. Vi börjar titta på lämpliga hus i nästa vecka.
    Många av Sveriges vackra städer finns representerade bland våra medlemmar. Men vi har några som har villat bort sig lite och ligger på helt andra delar av kartan, vi har till exempel en danska med oss och några som bor i Skåne. Men i Travian finns vi samlade i nord-väst.
    Som pressansvarig måste jag lyfta fram oss själva som den starkaste alliansen just nu. Vi är precis vad vi heter: SKILL-TEAM. Där många skickliga travianspelare och nya entusiaster samlats för att slåss för en åtråvärd seger. Med en lyhörd ledning (dock en general med något ofördelaktigt yttre) drivs alliansen framåt mot en ljus framtid i Travians underbara värld.
    MH (Multihunter) tror vi kommer finnas kvar till end game.

A.A.

Vi är en ny allians som jag grundade här på S2 med en ny konstellation av spelare. Jag tycker i allmänhet att gamla saxade/inklistrade allianser från andra servrar är lite tråkiga och dessutom fungerar de sällan lika väl igen. Att men dessutom har meningsskiljaktigheter med samma motspelare i samma allianser som på andra servrar, om och om igen, kan bäst beskrivas som andefattigt. Slutligen finner jag det kul att träffa nya spelare.

Vi ligger väl koncentrerade i SÖ och du kan finna oss i relation till er egen allians om du följer länken (Ad Astra och –R-):
    http://travmap.shishnet.org/map.php?...on&format=png&

Vi fokuserar på vår egen allians, spel och närområde. Som det ser ut just nu är vi i ett fint slagläge och är ensamma som stor, centrerad allians här i SÖ. Dock kan man väl i allmänhet notera att det ser ganska trångt ut i NÖ med ICE, NICE, T.F och några till, dock skulle jag tro att de kommer att reda ut sina meningsskiljaktigheter med svärd och penna vad servern lider.

Top-10

A agerade precis som dom heter, Awesome, och plockade hem två guld och ett silver förra veckan, ganska överlägset t o m. Syntax är den allians som duckar sämst vad det verkar, dock har dom dödat långt fler på bortaplan än på hemmaplan.
    Peace & Love köttade på bra i off-toppen. Griefer utmärker sig som galler i off- och plundringstoppen så här tidigt i omgången. Både Griefer och P & L och några till i toppen har det gemensamt att dom är smarta och kalla och inte valt någon allians ännu. Om dom nu tänkt göra det överhuvud taget
    alltså. Vi kommer märka framöver om så är fallet kan man anta.

- - - - - - - - - -
    Vill ni komma med egna åsikter och kommentarer? Kontakta Filosoferna så kanske just ditt uttalande eller din rapport kommer med. Vi kommer skriva en artikel varje vecka. Detta var s2’s senaste Filosofiska Nyheter.

Vill ni stödja oss fattiga Filosofer att kunna fortsätta skriva? Vänligen spela mera Travian genom denna Reffererande länk
    Eller är ni högfärdiga och snåla personer som bara tänker på egen vinning när ni spelar? tryck här.

Tellus, Polipero, Jonate20, Brali & Charleston Copyright © 2008-2009 Filosoferna
    All Rights reserved
    Senast redigerad av Tellus den 09-08-16 klockan 18:39

Senior Member Poliperos avatar
    Reg.datum
    Aug 2008

Standard

-
    För en gångs skull utan strul har vi nu lyckats!

"Jag tror att emperor.2000 är en sådan spelare som slutar efter 1 månad eller 2."

Som många känner till från rapport tråden så fick sig ett visst metall föremål några smällar på nosen.
    Här visar vi attackerna än en gång:

http://travilog.org.ua/se/9639879/ab...0ba447853e107f
    http://travilog.org.ua/se/1847763/f0...48cea5fe9b134a

Filosofiskt samtal med Amphiler

Vårt kortsiktiga mål för tillfället är att plundra igen det vi har missat den här veckan pga helgens förluster sedan är det en 4:e by. Framåt slutspelet så ska förhopnningsvis ha krigat och haft skoj hela rundan och ändå ha en av de större släggorna kvar.
    Om man kan kalla det fiende så skulle emperor.2000 vara vår enda förrutom en del farmer som kommer med fanbrev
    Det som jag ser som den största skillnaden på s2 och andra servrar är att här har det kommit in fler brev där vi erbjuds deff osv istället för klagobrev på farmningen vilket jag ser som väldigt posetivt. På det sättet har vi knutit kontakten med fler spelare än jag vanligtvis hade gjort vid den här tidpunkten på servern.

http://travilog.org.ua/se/9236190/4b...d783e815bf4b0a
    http://travilog.org.ua/se/5863351/70...4e2908f0605f58

Varför valde ni det namnet, vad är bakgrunden? Hur ser du på eran allians relationer gentemot andra allianser, någonstans du anar trubbel?

Från början så skulle Amphiler och lobster köra själva. Jag och Noyah skulle köra på ett annat konto. Efter några dagar bestämde vi oss för att satsa på ett gemensamt och eftesom Amphiler kontot hade fått en bättre start så flyttade vi över dit.

Intervju med ett spännande Gallerkonto!
    (Entrecote och New-Caprica)

Who are the players behind the name Griefer, and how did you meet?
    We both had decent quick-starting accounts on the current .com5. Entrecote needed a break in early december, but joined NCs account in march upon request. Had some great players on that server. Some nice strategies were picked up by looking and learning.

According to Wikipedia a griefer "is a player who plays a computer game in order to irritate and harass other players, rather than in pursuit of game objectives". Does this description fit in well with your account? or do you have any other objectives you want to fulfill?
    People give up easier when dealing with what they believe is a griefer. I don’t want to negotiate, I just want to have a fun time for the rest of the server. We have a rather traditional approach to what objectives to fulfill. Just have to keep the motivation up.
    Had other alternatives such as Baby Shaker, sEXXY bABY, nR1_sNIPPER, Real Doll Lover. But those names didn't have the same impact. (entrecote)

Whats the secret? How is it possible for a gaul to become the third player with a third village?
    The secret is hard work and a coplayer that sleeps in 2-3 hour shifts twice a day. (New-Caprica)
    Some things are not worth done if done casually. Have to compete. Keep the account active as much as possible. Knowing a lot of statistics, handling a lot of information. Push for one goal at a time. Having a sense of responsibility towards any current objective. Had to start away from the center, Eliminate some of the opposition. etc. (entrecote)

Whats your opinions on 3.5? Whats better, whats not?
    The raiding bonus reduction for teutons is a step in the right direction but still doesn’t balance the tribes. The horse troughs were a good addition for the romans but the gaul upgrade was a joke. An upgrade in the amount of traps doesn’t help much at all. (New-Caprica)
    Like that troops train faster, the teuton raiding bonus used to be a little OP. Would have preferred if the tribes had balanced strengths suitable for different purposes, instead of everyone having to use the similar offensive approaches to success. I believe the artefacts could have a positive impact on the mid-game. (entrecote)

Why have you chosen to play gaul? Do you like everything french or do you play with the other tribes on other servers?
    I have played as gaul in most of my travian “career” but I have also played seriously as teutons before on com6. My account there had similar results to the griefer account on this server. (New-Caprica)
    Like the challenge and flexibility of the tribe, sometimes opportunities arise that couldn’t have been pulled off by another tribe, both offensively and defensively. Like the idea of being able to switch to a defensive/support mode mid-game by choice or anytime if some accident occurred. (entrecote)

Have you any ideas how much gold you have used so far?
    Bought 1000 gold, have 236 left. Used _a lot_ in the beginning, mostly for NPC, don’t use that much at the moment. Was planning to buy a graphics card this summer, but it is not needed for this. I kind of saved money on that.

You have recently joined -R-, what was the reason for joining their ranks?
    We were looking for an alliance with the same mentality as ourselves with plenty of space between players to farm.
    Hate to switch alliances, so it had to be a good decision. (entrecote)

Whats your record amount of outgoing attacks at the same time so far?
    Above one hundred, but the exciting stuff happens when there are few attacks out at this stage of the server.

Whats your most successful attack so far? Any battle-reports you want to share?
    Also there was an Italian on the top climber list quite close to us. After minutes of us sending an attack he sent us a message saying. “I DEATH YOU” the funny thing was that he didn’t dodge the attack and we killed all of his clubswingers.
    My favorites are sending the hero alone to places, its to save troops, not to show off. The hero needs some regeneration points for that. 100% of enemy soldiers from the six – seven acconts that attacked us so far have been killed one way or another. Those accounts are now deleted or inactive. I do appreciate a good match though. (entrecote)
    -
    This is my favorite kind of reports.
    http://travian-reports.net/se/img/2ed3ec18b.png
    -

Do you think you will continue to climb the pop-ladder and take over the number one spot?
    I think our account should stay in the general area in regards to population. I guess we’ll just have to wait and see what happens. (New-Caprica)
    Will drop, I demolish buildings, want crop villages, I weigh the morale bonus against resource income, raiding will go down the next few months when far away friendly teutons expand their raiding area and crannies upgrade. Have to accept that. (entrecote)

Whats your favourite music to listen to while playing travian?
    Haha well, I’ve actually been listening to a audiobook while I play travian so I can finish my summer reading assignment. Other than that I normally listen to alternative music. (New-Caprica)
    Listened to Harout Pamboukjian couple of times recently while raiding :P. (entrecote)

Any additional information about your account you would like to share?
    First TT with timestamp.
    http://yfrog.com/3vblixtp

- - - - - - - - - -

Tellus, Polipero, Jonate20, Brali & Charleston Copyright © 2008-2009 Filosoferna
    All Rights reserved

Reg.datum
    Mar 2007

Standard

Denna vecka har som föregående varit en spännande sådan. De flesta allianser och spelare börjar etablera sig emedan vissa allianser och spelare faller ihop efter gemensamma ansträngningar av motståndare. Server 2 blir mer och mer het för varje vecka som går - så starta på server 2 du också, så även du får vara med och fajtas.

Hur har då veckan varit för era kära Filosofer? Jodå, den har varit alldeles utmärkt, och den började på ett väldigt spännande sätt.
    Här satte försvararen in ett fint försvar - men det räckte inte riktigt till.
    http://travilog.org.ua/se/6704817/ea...66b7b4623049cc
    Och förutom denna
    http://travilog.org.ua/se/5617795/91...1915cf048e1c46
    (som kom tillbaka samma sekund som våra styrkor återvände, mycket fint gjort, dock inte så svårt eftersom vi sprang i katapult fart, men ändå, mycket vackert)
    Så såg det mest ut så här:
    http://travilog.org.ua/se/4009074/77...b619a3e471dc26

Men spelaren är inte helt ofarlig även fast denna har fått en by nerbombad till ungefärligen tre invånare, för den har en annan by, där vi har hittat detta:
    http://travilog.org.ua/se/9524827/03...e939433b98a781
    vilket resulterar i att Filosoferna sover med ena örat öppet... För även en armé i den storleken kan göra en viss skada. Och är inte att förakta.
    Det skall tilläggas att beröm skickades åt båda håll och att båda tyckte det var synd att detta nödvändiga ont hände, båda var mycket artiga och belevade.

Hjälten Sokrates mötte den benige scouten Tell Us. Tell Us hade hittat en guldåder, bara en halvtimme bort från Filosofernas domäner. 16000 guld, som bara väntade på att bli plockat, försvarat bara av en liten garnison. Sokrates började genast smida planer. Han väntade in Tredje regementet och red ut under den bara natthimmeln. Han red fort och oförsiktigt. När de kom fram blev striden kort men ruskig. Sokrates yxa var blodig och manskapet hans vrålade och skrek okvädesord. En klubbarmé är oborstad, full, ful och alldeles alldeles underbar tänkte Sokrates, Filosofernas samlade råds stora hjälte. Han kunde ridit ut med fjärde kavalleriet regementet men efter som skatten vaktades av en garnison spjut, så fick han ta patrasket. De må vara patrask... men de är mitt patrask.
    http://travilog.org.ua/se/9008114/83...8adb0e23c4713b

Detta är delvis anledningen till Filosofernas fina medaljer som de införskaffade i söndags.

Filosofiska Nyheter har även varit ute och känt på luften, som tidigare nämnts var het, och fått detta bekräftat.

Och hett är det. Det är inte alls stor skillnad mellan plats nummer sex och tio på plundringslistan, dessa små belopp gör att det är omöjligt att i detta läge (fredag, 13.51) att veta vilka som kommer vara kvar på söndag, som denna veckans bästa plundrare. I vissa allianser kan det skönjas splittring, mellan andra avsky. Det börjar på allvar. Det börjar bli allvar. Sokrates har gjort sin dagliga plikt. Han kollar ut över horisonten. Överallt marscherar soldater knutna till Rosornas riken, men de är icke ensamma. De är icke ensamma, mången alliansers soldater vandrar vida över Travians värld och skapar skräck, förintelse och död. Redan nu trumpetar krigshornen vida över slätterna, folks huggs i ryggen av fränder och ont blod pulserar i ådrorna.

Hur är relationerna mellan A och B?
    Har det inträffat några skärmytslingar?
    Hur ser ni på framtiden gentemot denna allians?

Hälsningar,
    Filosofiska Redaktionen

Eran relation med B vet jag inte riktigt hur den är för tillfället, vet att det var en del bittra personer iaf här på spade när en spelare kallad alving tog ut alla våra klubbor i 02.
    Dock går det ganska snabbt att få ihop. I framtiden har jag ingen aning, vi var ju på deras ledare och tog ut en del hästar där. Tror inte han är jätte glad på oss inom A. Men som sagt, varken någon relation eller fientlig insats har vi i A emot B.

ganska neutralt gentemot B med andra ord?
    Japp helt rätt, vi är ganska neutrala då vi inte har allt för många spelare med kattas. Onödigt att skapa små bråk.

Sedan börjar Spade tala om LOST. Spade menar att LOST skrev att de ville ha med A i attacker mot A.A. och kanske även bilda en allians eller icke aggressiv pakt med A. Lite efter att de har sagt detta så attackerar LOST vissa medlemmar ur A. De avslutar med att säga att det finns många spelare i LOST och att de försöker lösa sina problem i talande stund.
    - Spade kontot

* * * * *
    Alliansen B startades som en motpol till alliansen A. Vi är mycket bittra på deras sätt att självutnämna sig som "Awesome" i inte bara Nord Öst utan hela servern, och tycker att en manifestation borde utföras för att ta ner dem på jorden. Om inte detta skulle fungera, så får vi väl helt enkelt gå ut i fullskaligt krig, men det återstår att se.
    Vi har haft en del duster, fast på senare tid har det mer och mer börjat likna kalla kriget. Rapporterna som är av intresse skall ha varit med i tidigare upplagor av nyheterna. Men dock inte denna, som en viss reporter väldigt klumpigt nog lyckades slarva bort :

http://travilog.org.ua/se/2000272/da...376bc9be8a6292

Framtiden är oviss. Om jag fått bestämma skulle vi förklara krig mot dem redan idag när nyheterna släpper, fast det är inte upp till mig att bestämma. Min personliga åsikt om A är att de är en bunt fegisar som borde kastas i sjön. Jag lovar att så fort det börjar blinka lite rött i deras byar kommer de att fly som yra höns.

Tack för mig,
    En väldigt bitter pollieponken.
    (Talar som medlem av den bittra alliansen)

A talar väl om B men illa om LOST. B talar illa om A. S! (tidigare Hawaii) som var delvis (ledaren iallafall) medlem av A, talar väl om A.

Intrigerna tätnar. Moln skockas. Arméerna rustar för krig. En nya era har påbörjats!

* * * * *
    Hej, det finns inga som helst hard feelings mellan oss, och jag anser att kontot spade spelas av väldigt erfarna spelare.
    Angående framtiden så vet man inte vad som händer, mycket hänger på hur de politiska korten läggs ut.
    Men vi har ju en lång runda framför oss, vi är ju bara inne omgångens linda än så länge.

varför lämnade ni A?
    Anledningen till att vi lämnade A var för att våra åsikter gick inte i samma linje, men från våran sida så betyder det inte att vi är bittra fiender. Vi respekterar dem som bra spelare, och man får se vad som händer i framtiden.

LackOfSkill
    (En spelare som hoppade av Awesome och startade sin egen nordöst allians - Hawaii)

--------------------
    Har ni några kommentarer över denna veckas händelse så här långt?
    har ni mottagit eller delgett er av någon intressant försvarsaktion eller anfallsaktion, som ni vill delge servern och tidningen?

Vi har haft lite anfallsaktion mot alliansen A men inget allvarligt då det löste ganska så snabbt. Och våra spelare ser väldigt hungriga ut. och glöm inte Runar ska gifta sig. Annars är vi mest snygga
    Hälsningar,
    Rolf

--------------------
    Kort filosofiskt samtal med Lagom:
    Just nu är du den som klättrat mest placeringar på servern, kommer det hålla veckan ut?
    Hur ser du på framtiden, är du speciellt intresserad av någon allians?
    Har du någon rapport att dela med dig av?
    Hur känns det att ligga etta på veckans klättrare, börjar du populations - spela eller bygger du bara trupper och hoppas på det bästa?
    Har du någon nemesis?

Svar från Lagom:

Jag tror inte jag kommer hålla veckan ut. Kommer försöka få fram blixtar nu så det kan ta en stund och jag kommer troligtvis tappa en del i rank. Men, men, vi får se

Jag har inte kollat runt efter en allians ännu. Jag tror jag avvaktar en stund tills jag har växt lite mer. Både trupp och pop mässigt.

Jag har använt mig lite blandat av trupper och poppande. Dock starkt övervägande pop då nästan alla i 7x7 fortfarande har skydd så de känns inte så lönsamt att ha för mkt trupper nu.

Jag har inget direkt mål inför framtiden förutom att försöka bli så stor, farma och få så mycket trupper ja kan

(fotnot Lagom blev veckans klättrare föregående vecka)
    --------------------
    Molnlilja spalten
    Molnlilja anfaller en spelare utan trupper. Samlat och koncentrerat fullgör de sin plikt gentemot den Rosiga Alliansen.
    http://travilog.org.ua/se/1179237/01...7eb234b9f94d74
    Molnlilja slår till igen, blodet flyter ut och hjälten USB ansluten singlar en ros till marken. Skriken från de hungrande byborna vore hjärtskärande om inte Rosornas sak så bländade denna scen att allting annat blev oviktigt. Rosen i blodet skapar en perfekt symmetri, en symmetri av död. USB ansluten har än en gång gått segrande ur en batalj. En batalj som inte ger några bestående men, men som ändå känns och skapar respekt. Rosorna visar taggarna:
    http://travilog.org.ua/se/1142741/43...e89805ba5c43a3
    Och än en gång får personer smaka Molnliljas hjältes vrede...hästarna äro aggressiva:
    http://travilog.org.ua/se/3507617/43...f9007b77995e8d

En något äldre rapport där vissa av dem inblandade fick bestående men...
    http://travilog.org.ua/se/2724987/96...72cec14ba24e30
    Ett antal män fick ge sitt liv "for the greater good", some believe, other believe it is the devil...
    http://travilog.org.ua/se/4663033/80...88cce6e381a2e5
    Två sista heroiska insatser av Molnens och Liljornas förkämpar:
    http://travilog.org.ua/se/4097184/15...0a4b83ca14d987
    http://travilog.org.ua/se/6071576/c8...87bdb86adb3d57

--------------------

Natten faller och soldaterna inleder sina språngmarscher. Spadar gräver djupt ner i marken, tyska varningsskyltar syns överallt, Sådana som är emot farmning dödar soldater istället, medan stinkande saker, Filosofer i nattskjortor och människor somärsåvackraattdeintekanvarasant ägnar sin tid åt att älta mat åt sina hungriga bybor.

folks hem blir plundrade på allt de äger, på vissa ställen vadar bybor i eld och skräck, ty deras matförråd brinner - snabbt.

Katapulter gnisslar, fotsoldaterna muttrar och befälen skaffar mer stjärnor på bröstet. Vissa riken är starka - andra riken är svaga. Vissa riken är nygrundade, andra har existerat en längre tid.

Men nu är det slut på god natt sagor.

För mycket rapporter från just Dina fiender? Klaga inte - skicka in dina egna rapporter, så blir det tvärtom

Gott å Blandat:
    http://travilog.org.ua/se/8953021/06...098b97d84fb65d
    http://travilog.org.ua/se/7565383/a7...7e121667c4c465
    http://travilog.org.ua/se/5163435/d8...8c4b88cac52f11
    http://travilog.org.ua/se/9463530/b0...2f8e47d53a56fc
    http://travilog.org.ua/se/9390281/47...2dec13e1ff272f (vådligt?)
    http://travilog.org.ua/se/6976252/95...dbe2eff0b18b0c (roligt?)

Intervju med A.A. och LOST angående deras krig:

Vad är bakgrunden till kriget?
    Hur har kriget framskridit här långt? (=rapporter)
    Hur tror ni kriget kommer utveckla sig?
    När/Varför/kommer kriget avslutas?
    Några andra kommentarer?

Ni har filosoferat så hårt över ofredstid i sydost att det har blivit en så kallad "självfilosoferande profetia"*.

Mig veterligen finns ingen bakgrund till kriget, när inget krig existerat ens i den Sprakelspenska idévärlden, vidare då själva basen till konflikten saknas; alltså kriget i sig självt, verkar ert a priori antagande relativt stukat.

Utvecklingen av den icke-existerande konflikten tror jag mer är en filosofisk frågeställning och jag anser då att ni själva är bättre att komma med ett betänkande och detta kan även följas upp med en klatschig välskriven essä om avslutningen på våldsamheterna från er eminenta penna.

Skrivet i total avsaknad av humor och ironi som mitt tyskklingande namn kräver!

Eder alltid tillfyllest,

/Ragnar von Sprakelspene

*Copyright Sprakelspene 2009
    * * * * *
    Mer åsikter om LOST - A.A. kriget

Tjena som du kanske ser på forum skryter TT om att vår allians suger drf vi fick detta mail.
    .................................................. .............................................
    Var Hälsad!

Först men inte främst, hur står det till?

Som du vet så önskar vi i Awesome ett bra samarbete med LOST och vad jag har hört så önskar även ni ett bra samarbete med oss. Ni är en av de framstående allianserna på denna servern liksom vi. Därför skulle ett samarbete mellan oss vara någonting positivt, men också därför är explosiv's attacker på en alliansmedlem i Awesome inte alls lika positivt.

Finns det något du kan/vill göra åt de attackerna? Det skulle vara väldigt gulligt och uppskattat!

Mvh Mossy
    .................................................. ..........................................

Om vi är så dåliga vrf då sammarbeta med oss:O

Sedan fick vi detta mail
    .................................................. ..........................
    Spade skrev:

Om ni ens vill ha oss som hjälp bör EXPLOSIV ge fan i alla våra medlemar..
    .................................................. ................................

Visar att en topp allians inte kan deffa sina spelare och sedan lipar hos oss

Tack för mig

Mvh SEVEN
    * * * * *
    jaha om ni ska ta med saker från vårat samtal med seven i LOST i nästa nr så tänkte jag ge er versionen från mitt håll så det inte speglas endast från deras håll.
    Detta är då angående LOST krig mot A.A

LOST - ni e inte sugna på att slå tillbaka mot dem?
    Skalman - hmm kanske det
    LOST - Låt oss ingå i en Allians och slå ut dessa jävlar
    då äger vi SÖ tillsamans
    och vi är skyldiga er en tjänst
    vad sägs?
    Skalman - snackar lite med de andra
    Skalman - men ingen som verkar på då inte många har kattas
    LOST - De kommer köra ett onödigt krig, drf vi måste göra dem till våra farms

Efter detta har jag inte pratat mer med dem och inte haft några konflikter. Dessvärre är jag inte ensam på detta kontot och därmed inte den ända som kan skapa fiender eller vänner genom poster i forum eller igms. Vet inte va de hade tänkt bjuda er på för information, men där är allt som jag är inblandad i och vill inte bli neddragen i något jag inte gjort.

Sedan har vår vd i alliansen även haft kontakt med LOST då de erbjudit oss en IAP som vi tackade nej till.

Där är iaf vår version av vad nu de anser vara en konflikt, så får vi väll antagligen se vad de har att erbjuda i nyheterna sedan.

Mvh Skalman

--------------------

Som sagt...det är hett på server 2, när inträffar nästa vulkanutbrott?

En garnison soldater rensar utan fruktan en by.

Nu till Veckans Värstingar:

Denna Vecka så har A, -Ros- och LOST varit aktiva i dödandet och allianserna har spridit skräck över kartan. Men Rosorna kan inte bara attackera, de kan även försvara sig, vilket visar sig på den höga försvarsrankingen denna vecka. KVASI har nog inte setts till på dessa sidor tidigare, det gör dem dock nu. Annars är det deg gamla godingarna som syns mest på veckans top-tio - Allianser.
    Ja, se och begrunda själv den föregående veckan.

Vi låter även denna bild tala för sig själv...dock så säger vi inom parantes (Filosof Veckan!)

- - - - - - - - - -

All Rights reserved
    Senast redigerad av Tellus den 09-08-04 klockan 22:19

Reg.datum
    Mar 2007

Standard

Trupperna marscherar i raka led och solen gassar på så att manskapet nästan blir galna. När de kommer fram till staden så upptäcker de att de är i numerärt överläge men att försvararen har hästburet kavalleri till försvar, detta skulle kunna bli problematiskt...

http://travilog.org.ua/se/8155949/45...324d04da514f4e

Även andra härförare suktade efter blod denna Lunes eftermiddag:

http://travilog.org.ua/se/9122811/3c...b716259b2018aa

http://travilog.org.ua/se/6408823/7e...7677375a2f8239

http://travilog.org.ua/se/3887189/9d...8aba33a05c5538

http://travian-reports.net/se/raport.php?id=8d6b15890

http://travian-reports.net/se/raport.php?id=c5879b53c

Förra veckan så har Travians största strider utspelat sig. Det var utanför Död grävarnas gille som slaktandet av människoliv nådde nya höjder. Det var alliansen Tjuren Ferdinand som bestämde att de ville sätta ner foten och visa vad som händer, när de går för långt. Ni är säkerligen medvetna om utgången, men det var ändå ett av dem första koordinerade försöken att kasta ifrån sig täcket och försöka rubba maktbalansen. Det kanske inte gick så bra som de hade hoppats, men de har satt spår och visat att även de största kan blöda.

Här ser ni även hur Dado5239 attackerar en medlem ur KVASI.

I början av veckans så blev det en stor kollision mellan P&L och Cosa Nostra. Vi tänkte nedan visa hur det avlöpte, för de som finner detta av intresse:

Sedan så går det ordentliga rykten om att det är "sönderfarmat i Nordöst"

Därför tänkte vi till nästa vecka kolla hur respektive allianser inom respektive väderstreck numera ser på servern, väderstrecket de är beläget i, allieringar, krig m.m.

För en månad sedan intervjuade vi vissa allianser med vissa frågor, nu blir det fler allianser, med nya frågor och nya svar.

Kan även meddela, för de som inte uppmärksammat denna händelse att LackOfSkill och resten från S! har sammanslagit sig med alliansen A.

- - - - - - - - - -

All Rights reserved

Senior Member Bralis avatar
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Kära läsare,
    Ni bad oss förra veckan om att ni tyckte att förra numret var för kort, den här veckan har vi tagit till vara era vädjanden, denna veckans nummer är så långt att det inte fick plats i ett inlägg, det är nämligen över 26 000 tecken långt (maximala är 20 000)! Vi hoppas numret inte är för långt. Den Filosofiska redaktionen önskar er en mycket god läsning!

Innehåll:
    Inlägg#1:
    Vad händer på servern?
    Exklusivt material - Vad hände med A?
    Presskonferens med Spade och Achtung!
    Top10, allianser och spelare
    Rapporter
    Lite halvkul grej..

Inlägg#2:
    Alliansenkäter
    Veckans krönika - Av Brali
    Lite reklam och trams, det gamla vanliga

Vad händer egentligen på servern?

Som ni märker av diagrammet nedan så guppar attackerna som skickas ut upp och ner, emedan soldater som slaktas sakta men säkert höjs.

Men den nionde augusti inträffade ett intressant fenomen. Attackerna var lägre än vanligt, nere på cirka 40000 medan dödssiffrorna nästan var uppe på 20000. Sex dagar senare hände något liknande:
    46901 attacker 23417 döda den 15. Augusti

Men vi kan även skönja en markant ökning i spelare som registrerar sig till denna server. En väldigt extraordinär ökning. Vi spekulerar i att det beror på att speed startar, men inga andra normala och att folk helt enkelt känner ett sug efter att spela på normala hastighets servrar.

Server 2 är en server med många spelare, många aktiva spelare skall tilläggas. I och för sig är inte så många svenska servrar igång, men det är ändå rätt högt för en svensk server, som inte är server 1 eller speed, att ha över 8500 registrerade spelare. Och tänk på att bara 787 spelare är inaktiva, tänk på det, nästa gång just du skickar en attack...

Även ett helt okej antal som är inloggade denna vackra söndags eftermiddag.

Som ni ser är germanerna i ovanligt stort underläge, det brukar av tradition vara ganska jämnt mellan galler och Germaner, medan romare av hävd alltid har mer procent, men än så länge, denna runda, så följer inte denna server reglerna, detta är en speciell server utan dess like, dels för att ni får nyheter, och dels för att det är den första, och hittills enda svenska servern som har alla 3.5 features inlagda, tänk på det, nästa gång ni loggar in på erat konto, att ni är med om något speciellt, ni skriver historia.

EXKLUSIVT MATERIAL!
    Zezzier bakom kaoset i A! Zezzier är nog allmänt ganska (ö)känd som bråkstake här i travian-världen, och har ganska mycket på nacken!
    Nu ska ni få läsa något som inte ens de inblandade vet något om, så ta för er och njut eller hata.

Filosoferna har, som vanligt(?), lyckats luska fram vad som händer på S2.
    Förra veckans hetaste ämne har varit A, då de helst plötsligt löstes upp och i dess plats, med nästan samma spelare, kom alliansen [A]lko upp. Nedan följer en presskonferens med Skalman från kontot Spade och Björn från Achtung!.
    Allt var som vanligt den dagen, men helt plötsligt såg man att den topprankade alliansen, Awesome (A), tappar spelare. Strax efter det kom Zezzier till oss på redaktionen och tyckte att han skulle dela med sig av vad som hänt.
    Det som hände var att Zezzier kom in som co-spelare på ett av ledarkontona, som även hade minimalt med trupper efter olika nätters bravader, därför var Zezzier bara aktiv på kontot någon dag innan han hoppade av kontot, och trots det så bytte kontoägaren inte lösenord, allt detta gjorde att Zezzier inte kunde motstå frestelsen att lösa upp alliansen, vad han då gjorde var att han började med att avfärda ledningen från alliansen och därefter gå till större delen av medlemmarna. Men Likt fågeln Fenix reser sig [A]lko ur askan!

Nu kommer den omtalade presskonferensen med Skalman (Spade) och Björn (Achtung!), vi har ställt lite frågor och de ger oss svar på dessa som offentliga uttalanden.

Vad var det för upphov till att A löstes upp och nästan alla medlemmar från A är med i [A]lko?
    Sabotage kan man sammanfatta det med
    Vilket ledde till detta, och även några fick då gå - för alliansens bästa

Ni säger att några fick gå för alliansens bästa; betyder det att ni har nos om vem som kan ha stått bakom sabotaget? Har ni några belägg för era misstankar? Eller kanske fanns det andra anledningar till att de fick gå?
    Fanns en del misstankar om vissa spelare , inga namn nämnda , sen var det vissa som inte passade in i alliansen och därför fick söka sig vidare.

Hur ställer ni er till denna händelse? Har något förändrats förutom bara namnet av er allians? Om ja, vad och varför?
    Inställningen till händelsen, ja inte så kul att det händer sådant överhuvudtaget , då man vill allt ska ske en ärlig kamp med trupper och anfall/deff.
    Och det som ändrats är att enbart 2 personer sitter med rättigheter i alliansen som jobbar för alliansen och är pålitliga

Ponera att ni skulle få veta vem det var som sabbade, hur skulle ni reagera? Vad skulle er spontana reaktion vara?
    Beror på , det gav ingen större effekt mer än att -R- förmodligen får något guld.
    Men viss irritation skulle väl den spelaren få stå ut med.
    Har man spelat ett tag vet man när man ska släppa saker och gå vidare.
    Inget att hänga upp sig på, då vi inte förlorade några spelare, trupper eller något av värde.

När vi först tog kontakt med dig, Björn så svarade du att "det var lite internt sabotage blandat med behov av att starta om på nytt"
    Har du lust att utveckla lite den lilla biten med "starta om på något nytt"?

Tror vi båda kände att de borde rensas upp lite bland ledningen och struktureras om, säger Skalman.
    Nej, A hade fått lite skamfilat rykte kände jag i början, med hetsande mot vissa spelare + allianser, jag går inte in på några namn
    Så en nystart med lite mer öppen syn på området och allianser
    kände jag var behövlig då jag personligen inte har någon allians/spelare jag har något emot i dagsläget, utvecklar Björn.

Ni menar alltså att ni inte vill att [A]lko ska förknippas på något sätt med A, utan ska se ut som en helt ny allians?
    Det är ju i princip samma allians, men lite nytänkande vill jag personligen ha iaf, inleder Björn.
    vi är ju fortfarande Awesome och samma spelare så bara namnet som är nytt, lägger Skalman till.

Och till sist; Varför just "Alkolisterna"? I alliansprofilen står det att "Namnet härstammar från den alltjämt promillehaltiga spelaren Björn från Achtung!", är det bara så eller något mer bakom detta?
    Björn tycker Skalman ska få svara på den frågan;
    Är lite internt inom alliansen, men björn gillar ibland att dricka lite alkohol och då hamnar han även ibland inne på skype och fylle skriver, därmed har han fått nick som fyllebjörn och liknande ^^
    Familjär stämning så blirre sådär, lägger Björn till med ett leende.
    Nästan gång vi byter namn kanske det blir Rehab eller Nykter, skämtar Skalman.

Den Filosofiska redaktionen tackar Björn och Skalman ödmjukast för deras tid!

Senaste veckan har varit full av händelser, och man kan se att -Ros- och LOST har slagits om första anfallarplatsen! Vi i -Ros- får gratulera till guldet och själva ta emot silvret. Sen har ju -Ros- lyckats erövra en pop-medalj också, det är vi glada för!
    Troja kammade hem sin första medalj i form av guld på försvararlistan. Jag själv (Brali) har ingen koll på denna allians alls, och vi har inte heller med några rapporter från dom... intressant..

Gällande spelare så har Achtung! återigen kammat hem första platsen på plundrarlistan, och även roffat åt sig anfallarguldet, vi på redaktionen gratulerar Achtung till de båda gulden! Shusaku förtjänar gratulationer för sin första plats på försvararlistan, vilket de får av oss! Och till sist, och även i detta fall med minst population kommer Chokladboll som tog hem segern i kampen om guldet i pop-medaljen, ännu verkar bollen vara allianslös, vi på redaktionen frågor oss hur länge han kommer vara det..?

Rapporter

Ett rosenrasande försvar visar vad taggar kan åstadkomma.
    http://travian-reports.net/se/raport.php?id=865663079

En fin uppvisning i vad en NICE armé kan göra:

http://travian-reports.net/se/raport.php?id=9c1bb9840

Achtung!, borde blivit varnad
    http://travilog.org.ua/se/2577668/c8...f5a6cd3964ee5f

JimJim var lite oförsiktig
    http://www.travian-reports.net/se/ra...p?id=52ba0ab98

Hur kunde vi förutse detta?!
    I nedanstående rapport får ni se undertecknad åka på pisk...
    http://travilog.org.ua/se/4815301/af...60109ca0510f73

Så här kan det gå om ovanstående romare tror sig kunna behandla Filosofer hur som helst...
    http://travilog.org.ua/se/8123612/15...41b9c59152178a

Stort hemlighetsmakeri angående vilka denna incident utspelar sig emellan
    http://travilog.org.ua/se/1992003/b1...ea5ce93477baad

[A]lko hittade lite klubbor...
    http://travian-reports.net/se/raport.php?id=a921d1a4c

Rosornas taggar sticks ganska hårt!
    http://travilog.org.ua/se/2510207/1f...d9fdb30ffa00b9

Men även rosor kan känna av infektioner
    http://travilog.org.ua/se/7171130/12...ef0ccfa064a773

Filosoferna leker
    http://travilog.org.ua/se/3138710/e9...83411088738ac0

JimJim gör tappert försök mot l13joerNl
    http://travilog.org.ua/se/4901400/3e...146099eb62d983
    http://travilog.org.ua/se/4223917/56...43e0ae6a7ca6a9
    http://travilog.org.ua/se/1828406/e7...0af0c138c10295

LOST genomför en mycket fin attack mot A.A.
    http://travilog.org.ua/se/3458271/23...3791e8eb3fe0cb

Någon blir ledsen
    http://travilog.org.ua/se/2786454/a7...7a2f92b8c55adf

Härligt Giftiga Farmningar från Topp spelare!
    http://travilog.org.ua/se/6974958/e4...b56f34ae4e5872
    http://travilog.org.ua/se/8039108/72...f11573d50d6fde

Gallerna ovan gjorde motstånd på detta viset:
    http://travilog.org.ua/se/8785535/11...91531370014048

Nja officiellt vet jag inte, vi lekte runt lite i Guds trädgård då några galna tyskar valt att slå upp ett tält på marken. Som sedvänlig svensk är jag dock bekant med Naturvårdsverkets regler, låt mig citera:

"Tält i skog och mark.
    Utgångspunkten är brottsbalkens regel om ”olovlig väg”. Risken att störa markägaren eller att skada marken är avgörande. Det är i grunden tillåtet att tälta något enstaka dygn på mark som inte används för jordbruk och som ligger avlägset från boningshus."

Så jag och Den helige ande bytte om till galosher och knallade ut på markerna med nyligen hemkomna trupper.

http://travilog.org.ua/se/3462135/38...abb3a0f383f1a3

http://travilog.org.ua/se/5064567/20...1e0564bbd5d52a

http://travilog.org.ua/se/2921558/9e...3167754bf82b3f

http://travilog.org.ua/se/4820079/e5...20537494e770fe

#5 (feltajmad Smile
    http://travilog.org.ua/se/4694905/98...0fb18a150b440f

http://travilog.org.ua/se/2342477/1b...939530c1c27f59

http://travilog.org.ua/se/7376149/77...5e23625c2f5b66

http://travilog.org.ua/se/7180965/66...b7077160b36427

Sen blev vi ju väggade när vi var ute på andra marker och lekte med offen, men samtidigt lät barnen leka på gården, slarvigt, men den bjuder vi på Smile

/Gud

Denna hör ihop med ovanstående:
    http://travian-reports.net/se/raport...2019,f8a16448b,
    faaf14a68,fa988cba3

Vad som har hänt är alltså att AeM³ & [A]lko har haft lite vredesutbrott

Sen när vi bläddrade runt på marknaden och rapporterna så fick vi se detta... det var ganska komiskt, och vi har nog inte uträtt vem det var som gjorde det än.
    Se2 (något år..) Filosoferna - [-Ros-]
    Sez8 - Sir Care-A-Lot - Ponny!

-I stood on a stonefish once.
    -How was it?
    -Worst fucking pain known to man.

Senior Member Bralis avatar
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Nedan följer alliansenkäterna; de skickades ut till 10 allianser, varav 8 st svarade.
    Lite allmäna frågor om hur det går för allianserna och även... Äsch, läs själva och se efter!

Alliansenkäter
    1. I erat område, vilka är dem största hoten och varför?
    2. Har det inträffat några större skärmytslingar mellan allianser i eran närhet?
    3. Är ni nöjda med den nuvarande situationen eller vill ni åstadkomma förändringar på kartan?
    4. Hyser ni agg mot någon allians? Varför/Varför inte?
    5. Anser ni att erat område är "tufft"?
    6. Sia om framtiden:
    Vilka allianser går ihop, vilka försvinner, vilka allieringar tror du kommer göras?
    7. Mellan vilka kommer det första riktiga kriget stå?
    8. Övriga kommentarer?

B

1. Jag må vara blåögd och blond, men jag ser inte längre än snabeln dvs. Jag är ohotad så länge alving är bitter, alltså, i all evighet eller tills kameler kan flyga.

2. Inget på senare tid.

3. Jag är nöjd så länge Frolin går på Dr.pepper och käkar kebab dvs. Livet leker.

4. -Inga kommentarer-

5. Jo, är väl rätt fräckt, coolt, nice eller hur du nu vill att jag ska uttrycka det.

6. Citerar en av tidernas sexigaste krigare "Alla vägar leder till B"

7. Cosa Nostra allianserna och GR kommer kriga i NW, garanterat! NW är med hästlängder det väderstreck som det kommer krigas mest i under hela servern.

8. "Skärp dig"

/popo på alving kontot då alving är för bitter för att svara.

KVASI

1. Kvasi ligger i ett för tillfället ganska fridfullt område. I dagsläget handlar det inte om att bråka speciellt mycket mer än på hos farmerna, utan gäller att vara först hos farmerna. Där tävlar främst Gota, Rosorna och Kvasi.

2. Hotet blir ju således att vi inte lyckas roffa åt oss tillräckligt mycket av kakan för att avskräcka attacker från de två andra allianserna.

3. Kvasi har inte haft några duster med några andra allianser, utan det handlar mest om att leta nya farmer, även inom andras ranker, och det är så man får ta tempen på grannallianserna.

4. Självklart skulle vi vilja ändra massa saker. Flytta in lite fler oaser, flytta bort lite farmare och lägga in fler nya farmer, men det ligger i framtiden.

5. Hum, skulle inte säga att vi hyser agg mot några allianser, och helt enkelt för att vi inte fått några som helst anledningar.

6. Confidential

7. Tror många allianser som sitter på 50-50 farmer respektive spelare som faktisk kan spela kommer kunna möblera om lite i vår kvadrant, och framförallt så tror jag dom taggiga rosorna kommer reta upp många spelare med sitt överlägsna farmande (typsikt, men en eloge till er som sliter lite extra med farmningen).

8. Ta trapporna istället för hissen!

Rob in Hoods, then they'll never know who took it!

ICE

1.På det hela taget har vi det relativt lugnt, men vi ska väl inte sticka under stol med att Alko är det största orosmomentet. Vår farhåga är att dom är periodare, så att vi får tampas med dom i perioder.

2. Det har väl inträffat lite skärmytslingar med just Alko. Jag tror inte dom ser så nyktert på oss.

3. Vi känner oss ganska nöjda och vet vad vi håller på med, vilket kanske inte alla gör.

4. Agg var väl att ta i. Vi är ju historiskt sett den snälla alliansen, men vi avser inte att vända andra kinden till.Jag citerar istället den 11:e satanistregeln: "Om någon besvärar dig, säg åt denne att sluta. Om denne inte slutar, förgör denne."

5. Centralt är det alltid tufft.

6. Jag hade rätt i att A, skulle försvinna. Jag tror även Alko kommer att försvinna. Dom tar ju in terrorister som fixar sånt. ICE består, kyliga och vassa.

7.
    Svårt att säga mellan vilka, men jag siar om att det utbryter i SÖ. Våra kära kamikazepiloter härjar ju där.

8. Har ni sett att klubbmannens symbol ser ut som en mikrofon? En sådan där luddig sak som dom på SvT sträcker fram i ansiktet på folk.

Mvh // Shmrg

AeM³

1. Just nu så är väl A.A. det största hotet här, vi har haft lite smågruff varandra i mellan. Därför Sæhrimnir i skrivande stund ligger först på defflistan.

2. Har inte varit några katapulter inblandade en så länge vad vi vet i alla fall.

3. Vi är mycket nöjda med vår position just nu, vi är inte några farms och vi sköter våra affärer mycket bra. Självklart skulle man vilja vara lite mer dominerande, men som alla allianser så växer man till sig just nu, men vi tror på en mycket ljus och underhållande framtid på servern.

4. Agg o agg, små attacker sker ju alltid mellan allianser.

5. Vi kallar vårt område (Sydöst) för helvete, det brukar vara så här. Minns goda tider från förra rundan när vi hade Semper och X i hälarna. Fina minnen!

6. ”Vi vet att de allianser som har ledare som vet vad de sysslar med och som kan leda en allians kommer att hålla, oavsett om de ligger rank 1 eller 40 Bara för att man ligger rankad högt nu så behöver det inte betyda att man kommer att ligga där jämt. Mycket beror på samarbete och hur alliansen sköts. Framför allt hur medlemmarna tycker, om de inte trivs så finns det risk för flykt, och det brukar ha en viss kedjereaktion bland resten (har vi fel?)

Så vi säger inga namn, bara att de som kan samarbeta och sköta en allians kommer att leva ett tag.”

7. Tror att första stora kriget kommer att starta ganska snart. Dock vet vi ej vilka som kommer att drabbas samman. Mycket smågruff överallt, och man vet aldrig vem som tar steget från gruff till krig. Vi tror i alla fall att första stora kriget kommer vara mellan någon av toppallianserna för att markera deras jakt marker.

8. Vi hoppas på fortsatt bra nyheter från er. Och Challe, ge fan i att ansöka i vårat forum ^^

//AeM³

NOSTRA

1. Faktum är att vi inte ser några större hot i form av allianser.
    Vi har etablerat oss på ett bra sätt och har en väldigt stark ställning i NV.
    Dock har vi, precis som vem som helst, även små sandkorn i skorna.

2. Nej det vill jag inte påstå.

3. Missnöjd kan jag väl inte säga att jag är. Men vi har ju inte alla de finaste vetebyarna än *hehe*.

4.
    Nej det vill jag inte påstå, vi må vara maffiamedlemmar. Men vi är snälla sådana

5. Finns inga dåliga område, det finns bara dåliga spelare.

6. Bra fråga, men att spekulera i framtiden är inte riktigt min grej.

Jag tror att de större allianserna från och med månad 2 kommer vara för stolta för att slå sig samman med andra.
    Däremot kommer alla de mindre allianserna säkerligen försöka sig på ett eventuellt "operation landstorm" precis som på S4an.
    Dvs att alla mindre allianser går ihop till en allians med 300 medlemmar bara för att ha en ställning och att överleva till endgame.
    Patetiskt men roligt.

De allianserna med så utspridda spelare kommer antingen satsa på ett väderstreck eller helt enkelt splittras.
    Då jag av erfarenhet kan säga att spridda allianser får det svårt efter att utomstående "medelspelare" börjar komma igång med katapulter och dylikt.

7. Mycket svår fråga att svara på ur diplomatisk synpunkt.

Ett krig kan dyka upp var som helst. Det finns dock några riskzoner.

8. Vill bara hylla Filosofiska nyheter! De tillför verkligen något och gör denna travianrunda mycket roligare med lite skojig läsning om vad som händer.

Mvh
    Don Pimkim

GR

1. Svårt att säga vilket största hotet är, A är väl ganska offensiva av sig. Men kalla det jättestort hot är väl att ta i.. Men får de arbeta ostört så kan de säkert bli farliga i framtiden.. Annars är det väl lite allianser som försöker farma spelare, men så är det ju i början.. ICE/NICE är ju stor allians i vårt område också, så visst finns det väl potentiella hot..

2. Det har väl varit ganska lugnt i vårt område, kan väl endast tala om vår egen allians.. Vi deffar väl och tar bort trupper för dem som försöker använda oss som farmer.. Men det är väl normalt allians-arbete..?

3. Nuvarande situation är svårt att säga något om, servern är ju så pass ny att det kommer ju att ske förändringar i framtiden..
    Annars är det väl klart att man vill se en centrering av den egna alliansen utan några främmande allianser i det området..

4. Att hysa agg mot någon är nog för tidigt att börja med.. Det lär väl komma spelare / allianser som man inte gärna vill bjuda in till sitt fredags-mys..

5. Att allieringar kommer att ske är ju självklart, men det kan jag inte sia något om just nu.. Har ingen större koll på övriga kvadranter så vet inte hur allianserna förhåller sig till varandra där.. Blir ju samma med kriget, inga kommentarer på det..
    Men att större block kommer att skapas är ju klart, men det dröjer nog en bit in på servern innan det kommer bli något riktigt krig av det hela..

MVh
    Miclj

Små Blå

Var hälsad.

Då alla era frågor är att berakta som intell. DVS information som är av värde för våra ev fiender kommer jag inte att besvara dem.

Beklagar min misstänksamhet.

/W

LOST

1.Vi har inga större hot, men en allians som är "liten" men stark är AeM³som vi känner till är starka då vi haft insidenter mot dom förut och vet att dom kan deffa, men nu har vi iap's och vi är inget hot mot varandra i dagsläget.

2. Jorå, Många spelare (Konton) börjar få Katapulter så man eliminerar dom runt om sig och alliansen A.A. gjorde ett sådant test där dom föröskte radera vissa konton från oss men vi svarade snabbt tillbaks, nu e det lite rajtan tajtan, hehe

3. Då Alliansen LOST satsar på att befinna sig i Sydöst så tar vi bara in spelare från sydöst, dock har vi vissa spelare från andra delar som är erfarna och IRL vänner som kommer skapa sina nya byar i sydöst, så vårat mål är att dom ska befinna sig i sydöst så vi blir 100% Sydöstare.

4. Just nu gillar vi inte A.A. så speciellt mycket då dom använde katapulter mot en av våra mindre spelare några få minuter efter att dom tagit bort iap's så vi har lite attacker mot dom som vi sköter kanon!
    Anser ni att erat område är "tufft"?
    5. Nej, vi är erfarna spelare som är med i en Bra allians med bra ledning, som har bra struktur, meriter och erfarenheter så vi sköter alliansen så bra att ingen kan stoppa oss just nu.

6. Vilka allianser går ihop, vilka försvinner, vilka allieringar tror du kommer göras?
    Vet tyvär inte hur folk tänker så svårt att svara på, många allinaser är utan allierade så vi får helt enkelt vänta och se.

7. [A]lko vs B skulle jag tro

Övriga kommentarer?
    Enade ska vi stå, LOST!

Veckans Krönika
    Av: Brali [Filosoferna] (17 augusti 2009)

Jag kom hem strax efter lunchtid i söndags (9/8-09).
    Jag kastade mig in på datorn och kollade till en början min mail... Grillfest med seglarsällskapet! Lätt den ska vi vara med på!
    "Badkläder för de som vill bada" stod det i mailet. Dum som jag var tänkte jag att jag inte orkar bada, så jag tog varken med mig ombyte eller badkläder. När jag var där i någon timme eller 2 så fick jag helt plötsligt 5 andra personer på mig, och efter en vild kamp åkte jag ner i poolen. Det tog mycket på krafterna... Det var få som var torra den kvällen, oavsett om de hade badkläder eller ombyte... Jobbet i ett nötskal... *mummel* Men kvällen var hur rolig som helst, hade skitkul!
    Hur som helst kom jag hem för sent för att sätta mig vid datorn igen så jag la mig och gick istället upp tidigt nästa morgon för att snoka runt på kontot och ta reda på vad jag gått miste om under min fyra veckors långa semester. När jag kom in på kontot så visade sig att det stod helt stilla, ingen var inne och enbart jag kunde göra något på kontot. Det bör tilläggas att kollen jag hade var mycket begränsad och genast blev jag lite tjurig. Det slutade med att jag farmade 90% av dagen, men ändå fick vi inte in mycket eftersom att jag inte hade koll på farmerna och omgivningen. Tisdagen var precis likadan, jag satt ensam och farmade lika dåligt som dagen innan, genast hade spelglädjen och spelsuget minskat kraftigt, jag blev mindre och mindre engagerad, tills Jonate20 kom in och farmade i en timme tills han försvann för att han skulle göra något. Jaha, då satt jag där igen. Tellus kom in på kvällen, så jag bussade honom på kontot, skällde lite på alla som spelat under min frånvaro och tyckte att de borde skärpa sig, dock visade det sig att han var sjuk och mådde piss..
    Onsdagen såg bättre ut, Polipero smet in på skype och det visade sig att han inte hade varit hemma - därav hans frånvaro. Från och med onsdag gick det bara bättre och bättre (men inte var det Poliperos förtjänst inte!) ända tills fredagen, där vi led en förlust på totalt 180 000 råvaror bara för att jag var inne på facebook och spelade ett fult spel 10 minuter innan ett anfall landade på vår by som jag helt tack vare spelet glömde bort (rapport finns med i denna veckas tidning). Jag blev rosenrasande, på mig själv och på romarfan som skulle skicka anfall på oss. Detta satte ordentlig fart på kontot från alla håll och fronter, helt plötsligt hade alla tid att spela och det satte av i en hisklig fart, under tiden hade jag hunnit sätta mig in i allt som fanns runt omkring. Samma natt deffade vi även ut, med hjälp av andra från Rosorna, resten av den lilla armén som vi fick på oss, romarn blev tydligen väldigt modig av att han lyckats plocka ut en liten del av våra trupper.
    Lördagen blev lite flams och trams, vi omplanerade på kontot nytt farmsystem med mera. Tellus och Polipero bråkade om huruvida man ska radera rapporter eller inte, sen kom jag in och krossade Poliperos dröm genom att säga att rapporter ska raderas. Det medföljde att lite mer än 16450 rapporter raderades. Värt att lägga till är att lördagen var första gången som 4 personer var inne på kontot samtidigt.
    På söndagen kom jag i underfund med, efter allt snokande efter nyheter, spelande, krigssmidande, omplanerande och massa mer upptäckte jag hur kul denna server är, och hur kul det är att få vara med och skriva i tidningen.
    Jag märkte att det var så enormt höjande på spelstandarden, för mig i alla fall, att jag blev så himla glad och taggad på att lira vidare på den här servern.
    Veckan började tufft, men sen blev det bara lättare och lättare, känns skönt att svackan på kontot är över och jag hoppas att den aldrig återkommer.

Nu sitter jag hemma framför datorn, belåten och sörplar oboy.

- - - - - - - - - -

All Rights reserved
    Se2 (något år..) Filosoferna - [-Ros-]
    Sez8 - Sir Care-A-Lot - Ponny!

-I stood on a stonefish once.
    -How was it?
    -Worst fucking pain known to man.

Reg.datum
    Mar 2007

Standard

__________________________________________________ ___________
    Förslagspalten

Vad vill du ha med i tidningen?
    Mer rapporter?
    Mer intervjuer?
    Mer information om allianser?
    Längre beskrivningar av allt som sker?
    Mer koncis alt. kortare beskrivning av vad som sker?
    Mer/mindre färger?
    Mer krönikor (gäst krönikor också?)
    Annat ni kan komma på?
    Mer bilder?

Skicka in dina förslag till Filosoferna eller till Tidningens officiella kommentar tråd

Vilket som går bra, bara just DU säger vad just DU vill ha med i tidningen.

Filosofiska Nyheter undrade varför Aem hade så många Iap's, och om de visste något om kriget mellan A.A. & LOST

Vi spelar den här rundan för att ha kul och vi gillar dom vi samarbetade med förra rundan därav IAP med några. Sen har det varit ett par som vi har tyckt att vi tjänat på att ha och då har det blivit så.

Vi ingår inte i allianser än så länge för vi vet inte vilka vi vill kriga mot. Blir kanske nån allians sen när det drar igång på allvar. Men har ni info om nått krig så skicka gärna ett igm till oss

Det mellan A.A och LOST känner jag inte till. Visste att det förekom farmning och lite pajkastning men det gör det hela tiden. Tyvärr inga andra nyheter att komma med

/totalnob

Bråket mellan Lost, A.A. & W ota

LOST och A.A. har krigat en längre stund denna server. LOST har haft en vinge som har gått från att vara W ota till LOST W till W ota, då dem avslutade samarbetet med LOST och nu till att bli W otaA.A.

W ota har alltså gått från att stödja ena sidan i kriget - till att stödja den andra, under pågående krig. Detta kommer nog väcka ont blod, därför har vi intervjuat några personer med ledande positioner inom respektive allians:

Hör ledarnas historia:

SpelareSprakelspenefrån Ad Astra

Konflikten mellan LOST och Ad Astra kan egentligen bäst beskrivas som en klassisk, nästan biblisk historia, om kampen mellan gott och ont. Det som kan vid första anblicken kan te sig komplext är precis så enkelt som före detta President Bushs anfall på Irak. Det är ljuset mot mörkret, gryningen mot skymningen, solen mot månen eller Degerfors IF mot Örebro SK om ni så vill.

På den ena sidan av spelplanen har vi LOST; som är de otvivelaktigt onda, de är edsbrytande fasansfulla troll vilkas etter förgiftar de fagra dalarna där deras järnskodda fötter trampar ned de första sköra snödropparna till ljudet av fasansfulla hånskratt*.

På den andra sidan finns Ad Astra; som är goda bortom det greppbaras horisont, de är ljusets riddare, i skinande rustningar och Elysiums eld omger dem och klara källor springer fram där de gått, vars helande vatten bringar liv och strålglans till människans fromma*.

*Egentligen var det så att samarbete med LOST inte fungerade då de sysslade med ganska banala ting som hot samt ointresse av långsiktigt samarbete då alla inom LOST ville bråka innan speed började igen, men det är liksom så tråkigt att skriva.

Vad har hänt hittills och var är konflikten på väg?
    När konflikten startade låg LOST på 5:e plats bland allianserna och nu ligger de på en 10:e plats, många medlemmar har lämnat LOST och en del har blivit ersatta med lägre rankade spelare. Ad Astra har raderat två LOST byar från servern och svårt sargat många andra. Hos Ad Astra är det de lägst rankade spelarna som fått några katapulteringsanfall mot sig, men dessa skador har snabbt boostats upp. Skillnaden i valda mål är slående då Ad Astra har anfallit ledningen i LOST och lämnat deras patetiska svans i fred. För att på ett effektivt sätt åskådliggöra detta finn nedan några rapporter som visar hur s.H.m attackerar på SEVEN (LOSTs storpappa):

Den första rensningen:
    http://travilog.org.ua/se/4010269/87...717ff480426f9b

Uppföljning:
    http://travilog.org.ua/se/3475760/4c...c599c3a9a0d416

Andra småfåniga deff-försöket:
    http://travilog.org.ua/se/2630289/c4...4a957049575835

Precis som Piff och Puff på julafton så är det ibland bättre att visa hur det gick till när den sista attacken landade. Finn nedan skildringen av händelseförloppet så som Ragnar von Sprakelspene såg det genom sin kristallkula.

På s.H.m kontot återfinner vi, i ordning:
    S = sura-pelle
    H = Hallard
    m = manges

För att kunna sköta spelet så har varje spelare tagit kontroll över en trupptyp som bäst passar in på deras mentalitet och allmänna psykiska (o)hälsa.
    Sura-pelle är en klubbman av rang och för befälet över denna trupp, han har alla attribut som krävs för denna rasande eleganta trupp, vilka är i fallande ordning. Talar i grymtande stötar, kan räkna till 100 långsamt om ingen stör honom, använder klubban både till strid och i känslolivet (finns det någon egentlig skillnad?)
    Hallard är ibland känd under sitt andra smeknamn; ”Yxmördaren från Minsk” och han har en naturlig fallenhet för att fälla både björkar och envisa galler med ett välriktat yxsvep mot mellangärdet. Enligt obekräftad utsago har han döpt sin yxa till ”sista sucken”. Med detta curriculum vitae leder han yxbrigaden på kontot.
    Detta leder oss till sist till manges, som till yrket är en Germansk knekt, eller som sura-pelle och Hallard kallar honom; ”Gnäggisen”. Manges är stor, stolt och butig, luktar armsvett, surt öl och han har en morgon-andedräkt som en gång beskrevs av ett romerskt sändebud som: ”I sanning skrämmande, lite som ett stillastående träsk fast med inslag av björnbär”.
    Detta är deras historia.

Det var en strålande gryning tidigt i april, solen kastade sina första tveksamma strålar över de böljande kullarna och en koltrast kvittrade muntert i den ståtliga eken bredvid stigen. Ett stort krigståg rörde sig upp mot toppen av kullen och främst i ledet kom en klubbman vid namn sura-pelle, en yxman bärande namnet Hallard och en knekt som kallades för manges.
    ”Jag hatar fågelkvitter” sade manges irriterat, samtidigt som en yrvaken fluga förirrade sig nära hans mun och föll omedelbart död till marken.
    ”Grymt” sade sura-pelle medhållande.
    Hallards kastyxa kolliderade med koltrasten i en förödande fart, och kvittret stoppades abrupt i ett moln av fjädrar och Hallard tillade: ”Jag med”.
    Resten av den mödosamma klättringen upp mot kullens topp gick under tystnad och snart tittade de 550 klubbmännen, 320 yxgossarna (alla i nystrukna skjortor, Hallard gillar stärkta kragar) och 55 knektar till häst ned över byn SKYCITY.
    ”Grymt” sade sura-pelle och knyckte med huvudet mot byn.
    ”Japp!” svarade manges glatt, ”dårarna har byggt upp baracken igen, helt strålande!”
    Hallard, som aldrig kunde tolka sura-pelles grymtningar lika bra som manges, vrålade ned mot de 8 katapulterna som sura-pelle envist propsat på skulle med: ”ställ upp 4 till höger och 4 till vänster om huvudtruppen och vänta tills vi slaktat förstärkningen som är samlad utanför byn”
    ”Grymt” sade sura-pelle nöjt och plirade ned mot den lilla samlingen romare, galler och germaner som stod förskräckt uppställda utanför SKYCITYs portar.
    ”Ållrajt mannar” sade manges myndigt, ”ingen anfaller förrän kavalleriet är redo på flanken och endast på min order!” Han vände sig mot mannarna och fortsatte: ”Idag är en stor dag i s.H.m riket, vi skall omigen visa vår takiska överlägsenhet och styrka, etc, etc.”
    Hallard klappade manges försiktigt på axeln avbröt hans pågående peptalk till trupperna. Manges vände sig irriterat mot honom och frågade: ”Vad nu?” Han såg Hallards flin och följde det utsträckta pekfinger nedåt kullens slänt och han såg snart sura-pelle som rusade mot fienden, med klubban vilt vevande ovanför sitt huvud, vrålandes sitt stridsrop: ”GRYMT!”.
    Manges fann sig snabbt och hojtade mot trupperna: ”Ok, ny plan! Vi kör som vanligt och anfaller bara! Försten ner får slakta mest!”.
    Till ljudet av glada tillrop och skämt som inte passar sig för skrift så vällde den Germanska massan ned mot byn SKYCITY.
    Sura-pelle nådde först fram till den lilla klumpen fiendesoldater, och rakt framför honom stod 10 praetorianer ledda av en centurion, Som Romare vilka i allmänhet tycker att man skall vara civiliserade, så saluterade han artigt och sade med en klar röst: ”Ave”.
    Sura-pelles klubba däremot svingades i en vid båge och romarens skalle gav ifrån sig samma, ganska olycksbådande ljud som ett ägg som krossas i en mortel. Det stänkte blod, benbitar, hjärna och annat otrevligt över de 10 praetorianerna som stod på prydligt led bakom deras numer döde ledare: ”Grymt” hälsade sura-pelle vänligt tillbaka.
    Resten av bataljen gick snabbt och snart stod manges, Hallard och sura-pelle och beundrade katapultstenarna som ven genom luften och de stora rökmoln som poppade upp där de slog ned. Efter några timmars bombarderande så hade barackerna omvandlats till ett brädlager och med dagsverket sålunda avklarat så oljade de upp katapulthjulen med valspäck och vände hem mot byn Globen, där öl skulle drickas och sura-pelles klubba kunde användas till sin andra funktion.

Alltid eder trogne,

/Ragnar von Sprakelspene

(Som skall ha grymt tack för den underbara liknelse, alldeles underbar och helt Sprakelspenes förtjänst, mycket kreditvite? till honom!)

SpelareSEVENfrån LOST

En sak som jag vill att ni tar med som alla ska få veta

Många kanske undrar vrf LOST W blev W ota

Historien började med att de ville tillhöra LOST och vi välkomnade dem med ett krav, att i krig så skulle man kriga, det gick dem med på. 3 veckor senare anfaller A.A. oss och när jag skriver att de ska rusta upp får jag följande svar
    - Tyvärr är det ingen i vår allians som har soldater och vi kommer nog att välja att ha kvar iaps med A.A. eftersom vi vill hålla en rak linje genom hela spelet och på så sätt vinna allt.

Jag personligen tror att de blandat ihop travian med simcity

Grejen till att jag skriver detta är att jag verkligen hatar förräddare och W ota är såna, den fegaste alliansen jag mött på som visade oss ryggen när de väll hände, ett tips till alla andra allianser, anfall dem, de har ändå inget o komma med

Tack för mig och denna tid på spelet iaf, LOST ägde enligt mig och mitt mail här har inget med alliansen att göra då detta är mitt sista inlägg här innan en annan tar över

Mvh M

Spelare BonaDea från W ota

Jag har fått detta brev av Lathund och tänker nu besvara era frågor.

Vi har absolut inte något emot lost och deras medlemmar, där flera stycken är jätte trevliga och vi har kontakt med, problemet är eller var Losts ledning som bestod av Bister och Seven.
    Att vi gick in i lost var ett stort misstag, vi gjorde det för fort utan att lära känna Bister och Seven först, vi hade ingen aning om att den ena e i tonåren och den andra precis över, det behövde inte vara dåligt men tyvärr visade de sig väldigt omogna.
    Att avbryta samarbetet med Lost var inget beslut vi tog över en dag utan från dag ett hade vi problem med kommunikationen. Vi i W ota har en jätte bra ledning där vi diskuterar allt och bollar idéer mellan varandra, för oss var det en självklarhet att det skulle bli likadant mellan Lost s och W otas ledning.
    Bister och Seven gör precis hur de vill utan att bry sig om någon annan inte ens sina egna medlemmar och absolut inte våra. De gjorde saker bakom våra ryggar som att kontakta våra medlemmar och kräva de på råvaror till sig själva, vi fick veta det genom att vi har lojala medlemmar som direkt vände sig till oss utan att lyssna på de.
    När vi diskuterade med andra allianser och det var bestämt att nilles skulle sköta det, då gick de och kontaktade även de utan att säga något och vi fick veta det genom att andra alliansen som frågade oss rakt ut om vi verkligen kan lita på Lost, vi sa aldrig ett ont ord om de.
    Listan hade kunnat göras hur lång som helst men jag tror inte det behövs, jag hoppas ni förstår hela poängen i det. Vi planerade att lämna lost långt innan konflikten med A.A startades som även den var på grund av att de två avbröt ett överenskommelsen och Iap utan att berätta något för oss, och vi fick som vanligt veta det genom någon annan.

Vad vi anser om A.A tycker jag inte är relevant då detta handlar om W ota och Lost men jag har inget ont att säga om de.

Jag tänker inte heller kommentera innehållet i Mazlums brev då jag tycker att det talar för sig de lämnar servern utan att bry sig om att de har en allians och utan ens upplysa sina medlemmar om detta men att smutskasta oss in i det sista och även försöka förstöra för oss så mycket det går, det anser de är mycket viktigare.

Att vi inte har några trupper tycker jag e lite konstigt då vi e med både på veckans plundrare och veckans anfallare.

Jag hoppas ni har fått svar på era frågor annars får ni gärna höra av er med fler, önskar er lycka till i fortsatt spel

mvh BonaDea

Prince Zydius säger sitt (A.A. diplomat):

hmmm, jadu

det starta pga av att båda allianserna provocera varandra
    Lost kommer att förlora kriget pga av att ledare tagit sig vatten över huvudet och att dom lämnar klanen för att dom börjar skolan så dom inte kan spela, så dom lämnar lost i sticket.

Veckans Allianser:
    Denna vecka var det hård kamp om Fjärde och sjunde platsen i Veckans Anfallare, men A.A. var något mer effektiv än LOST och COSA något effektivare än W otaA.A.

LOST har fått försvara sig ordentligt denna vecka, antagligen mot Ad Astra attacker. Vi kan tolka, eftersom A.A. har högre off-poäng, och LOST högre deff poäng, att fler slag har utspelat sig runt LOST's byar, än tvärtom.

[A]lko fick silvermedaljen i försvar och guldet i anfall, denna vecka.

[A]lko har 45 medlemmar, i snitt farmade varje medlem in 189333 råvaror förra veckan
    -Ros- har 22 medlemmar, i snitt farmade varje medlem in 375100
    A.A. har 48 medlemmar, i snitt farmade varje medlem in 131750
    Det var topp tre Allians i farmning denna vecka.

Vilkade poppade mest popcorn då? Det gjorde [A]lko, där varje medlem växte 122 i population i genomsnitt
    NOSTRA växte 112/medlem
    A.A. växte 103/medlem

Veckans Spelare:
    Achtung!, Dracula & Barbaren
    Var alla tre hyfsat säkra på att få sina glimrande offensiva medaljer vid tolvslaget i söndags.
    Achtung! vann dubbelt guld denna vecka.
    JimJim fick "bara" ett farmningssilver, anfallen gick något sämre..."bara" 4:a, och på tal om farmning, det känns som att Achtung! och JimJim är i sin egna division...

SEVEN, Polaris & Missnice var denna veckas mardröm att anfalla, då de införskaffade denna veckas försvars guld, silver & brons.

Isolde, är serverns nya komet, då denne spelare växte snabbare än ALLA andra.

(Lite annan "insiderinfo." är dock att Matte Nördarna hoppas upp 48 placeringar på 2 veckor)

Så här kan ett slag gå till...(spelare XXXXY)
    http://travilog.org.ua/se/3028255/0d...6718790f24896c
    Eller så här: (spelare XXXXY)
    http://travilog.org.ua/se/6087426/a6...a82d3a914fa7b7

Vi tror att detta är Gajus som deffar, lite vaga upplysningar, men eftersom denne spelare i nuläget (måndag 21.15) är den enda med över 336 i försvarspoäng, så använder vi oss av uteslutningsmetoden och konstaterar att Rampage har deffat någon...som attackerar på ett synnerligen intressant sätt:
    http://travian-reports.net/se/raport.php?id=a3b580bca

Spelare som "smällt 5 nybyggare på tre dagar"
    http://travilog.org.ua/se/3385059/07...7a3a0d327253c5

Inte så trevligt för en rosen kindad spelare:
    http://travilog.org.ua/se/4820343/44...7479e12026415c

KVASI och Små Blå är tydligen inte allra bästa vänner.
    http://travilog.org.ua/se/6763457/f1...a751fba0656e7f
    http://travilog.org.ua/se/8208527/07...8926796c0cc47c

En av mina vänner blev attackerad så svarade med en liten counter på han som attackera:

http://travilog.org.ua/se/6833139/d4...93571756f74ada

följer såklart X antal catta våger, vill inte gå in på detaljer men tror han får skicka vete ifrån hans 9c tills hans första by om han vill bygga något (inte för att han har någon silo att lägga vetet i) ^^

tjo //gifti

2hot2btrue mot Tonto (-Ros- vs LOST)
    http://travilog.org.ua/se/7805735/fb...ae010bca620610

Ett av Anti-Farmarens sista anfall på server 2 mot s.H.m (LOST -A.A.)

Tellus uppmärksammade att några trupper blivit dödade hos denna person. Tellus bestämde sig då för att rensa, men det gick inte så jättebra.
    http://travilog.org.ua/se/1432274/79...fcb616e965b768
    Så Tellus kom tillbaka lite senare igen... (Tellus är co-spelare på Filosoferna, som ni förstår)
    http://travilog.org.ua/se/6723339/31...e33aa5c3535e02

En "TaskigSnubbe" hyser tydligen agg mot Filosoferna, kanske denne ogillar tidningen, vad vet vi?
    http://travilog.org.ua/se/8329378/9a...8a9ae6293470e8
    http://travilog.org.ua/se/7587768/05...f0d5052328d6ec
    http://travilog.org.ua/se/8645926/29...08a65bace88bfd
    http://travilog.org.ua/se/3931621/27...0c2c230bbf4891

Filosoferna rensar grannarna denna söndag, här är en av dusterna:
    http://travilog.org.ua/se/1608642/46...2cf80b2e85744e

Vi vet vad som händer varje vecka, men hur ser det egentligen ut?

- - - - - - - - - -

Tellus, Polipero, Jonate20, Brali & Charleston Copyright © 2008-2009
    Senast redigerad av Tellus den 09-08-26 klockan 10:35

Standard

Dagens nummer blir nog aningens kortare - vi, Filosofer, har haft lite bristande organisation när det gäller tidningen, vi ber om ursäkt om det inte håller lika bra standard som vanligt!

Förslagspalten

Vad vill du ha med i tidningen?
    Mer rapporter?
    Mer intervjuer?
    Mer information om allianser?
    Längre beskrivningar av allt som sker?
    Mer koncis alt. kortare beskrivning av vad som sker?
    Mer/mindre färger?
    Mer krönikor (gäst krönikor också?)
    Annat ni kan komma på?
    Mer bilder?

Skicka in dina förslag till Filosoferna eller till Tidningens officiella kommentar tråd

Vilket som går bra, bara just DU säger vad just DU vill ha med i tidningen.

Vi har fått äran att intervjua kontot Dracula, lite mindre konto, men med en hög offrank!

Berätta för oss om individerna bakom kontot "Dracula"

Macke: Startade kontot och är en trevlig person som farmar väldigt bra och håller kontot på hög nivå
    Han är också ganska smart när det gäller uppbyggnad och farmning och har nog mest tålamod när det kommer till att skicka ut trupper

Isak: var 2 på kontot och är nog mest blodtörstig och vill döda trupper hela tiden men han nöjer sig med att farma
    Han är den som rycker in mest på diplomati och han rycker också in när det behövs en väldigt bra spelare

Modig: Jag kom in 3 och jag kanske inte kan berätta så mycket om mig själv men jag kan la säga så här
    Jag kör mest anfall farma är inte min starka sida så jag lämnar det åt dom andra och dom klarar det bra utan mig
    Så jag får mest göra så vi får lite off poäng här och där

Evuuul: kom in senast och är nog den som är mest online tror jag och när han är online händer det grejer
    Sen han kom med har vi klättrat många placeringar
    Han är en bra spelare som kan mycket

Vad anser ni om dem olika allianserna på servern?

Hm tja vi tycker att -Ros- är en bra allians som har väldigt många bra spelare
    Alko har vi försökt komma med i länge men det var först när Achtung kontakta oss när vi var med på off listan föra veckan som vi kom med

Vi tycker inte illa om någon allians än så länge
    Hm vi tycker inte någon allians bara är farm allians
    Hm just nu ser dom allianser i toppen stabila ut så just nu lägger vi den frågan bredvid oss
    Måste säga att Små Blå poppar rätt mycket men sen så poppar Alko och Nostra med
    Jag hoppas på att Alko håller sen tror jag att Ros och Nostra och Lost håller
    Har inte en aning om vilka som kommer gå ihop får vi se senare

Vilka allianser kommer börja kriga först, och varför?

först ut tror jag att A.A och Nostra blir för dom 2 är dom som krigar ner på andra platsen och jag tror båda vill att den andre ska bort

Lost mot A.A Lost har mindre medlemmar och A.A har större och lite bättre spelare så jag tror inte att Lost kommer hålla länge till mot A.A

Dracula kontot tror att LOST kommer förlora, A.A. är helt enkelt lite för bra.

Vad tycker ni om dem nya reglerna?

Hm jag har inte läst igenom alla men om att bara få skicka en timmes prod totalt per dag suger enligt mig

Berätta om ditt (Modigs) Travian förflutna

Jag har spelat travian i typ snart 3 år så jag har några servrar bakom mig mest speed för jag har inget tålamod så speed är bra för mig
    Jag är inte så jätte bra spelare men 200 top har man la kommit jag har vunnit någon liten medalj mest för anfall inte många plundring kanske en vimpel men nån anfalls medalj har jag vunnit
    Jag spear mest som german eller galler
    deff är inte min spelstil för varje gång jag kör deff så tänker jag att jag måste har lite trupper att farma med så jag kan bygga mer deff och sen så har jag helt plötsligt rätt mycket off trupper så jag fortsätter att bygga det och shiter i deffen

Bästa minnet från se2 så här långt?

Använder ni guld?
    Hur kommer servern utveckla sig?
    Vilka kommer få tag i artefakter
    ?

Vi anväder pytte lite guld
    servern kommer utveckla sig så att vi kommer ta ledningen snart
    ne men jag tror att servern kommer vara lite tråkig ett tag till innan krigen kommer igång

Filosoferna tror jag får en
    jimjim tror jag tar en med
    Achtung! tror jag tar en
    Gifti får nog en med
    Griefer har nog en bra chans på en med
    sen vet jag inte men jag hoppas på att vi får en vi med

(Snällt sagt av Dracula)

Vad är erat kortsiktiga respektive långsiktiga mål?

Just nu inom en kort framtid så satsar vi på en plundrings medalj men det verkar som om vi bara kan å anfalls medaljer
    i en längre sikt av framtiden så satsar vi på att växa oss upp till topp 20

Hur är stämningen på kontot?
    rapporter?
    Annat roligt

Stämningen är på topp vi alla är väldigt bra sams och pratar mycket med varandra och gör inte mycket om inte alla är med på det
    Modig: ska se om vi har någon smaskig rapport
    Modig: http://travian-reports.net/se/raport.php?id=337a030d5
    Modig: det var nog den bästa jag kunde hitta som inte avslöja för mycket
    Modig: annat roligt med vårat konto är nog inte så roligt men kan jue berätta att för några dagar sen så blev vårat konto förstört av en CO spelare men nu har vi kickat dom som vi tror kan gjort det det är jue lite synd mot dom som inte gjorde det men nu är kontot helt normalt igen
    Hm vi kan jue avslöja att vi har växt över 30 placeringar denna vecka
    sen kan ju jag skryta lite med att säga att innan jag kom på kontot låg off ranken på mellan 70-90 och nu har vi off rank 10

Ragnar Von Sprakelspene har ännu en gång varit i farten med pennan! Läs och njut!

Då vi tack och lov bor i ett samhälle där man får tycka vad man vill så har även SEVEN rätten att befinna sig i ett opiumrus av självömkan och illusioner. Dock så tycker jag att det är under Filosofiska Nyheters ansvarige utgivares normala standard att ”trycka” denna typ av sinneslött dravel som SEVEN hostade upp till förra numret.

Jag är säker på att de flesta som läser bladet inser att SEVENs inlägg kommer från en utomordentligt dålig förlorare som just dundertorskat både det diplomatiska och fysiska kriget mot en helt enkelt skickligare motståndare. I vilket fall så avser jag ändå klargöra några punkter, om än inte enbart för mitt höga nöjes skull. Ok, mest för mitt höga nöjes skull!

Många kanske undrar vrf LOST W blev W ota
    Sprakelspenes not: På grund av din utsökta vältalighet och fyndighet får man anta?

Historien började med att de ville tillhöra LOST och vi välkomnade dem med ett krav, att i krig så skulle man kriga, det gick dem med på. 3 veckor senare anfaller A.A. oss och när jag skriver att de ska rusta upp får jag följande svar
    - Tyvärr är det ingen i vår allians som har soldater och vi kommer nog att välja att ha kvar iaps med A.A. eftersom vi vill hålla en rak linje genom hela spelet och på så sätt vinna allt.
    Sprakelspenes not: Ett klassiskt misstag att tro att krig enbart utkämpas med svärd och att lojalitet är något som man åtnjuter utan att på något sätt göra sig förtjänt av det.

Jag personligen tror att de blandat ihop travian med simcity
    Sprakelspenes not: Travian ÄR en blandning av Doom och simcity.

Grejen till att jag skriver detta är att jag verkligen hatar förräddare och W ota är såna, den fegaste alliansen jag mött på som visade oss ryggen när de väll hände, ett tips till alla andra allianser, anfall dem, de har ändå inget o komma med
    Sprakelspenes not: Att som ledare föra in alliansen i konflikt och sedan likt en gnagare lämna det sjuknade skeppet är alltså SEVENs idé om lojalitet? Att lämna alliansen vid första motgång? Bergmans klassiska film är härmed omdöpt till ”Det Sjunde Utseglet” i den hals över huvud flyende SEVENs ära.

Tack för mig och denna tid på spelet iaf, LOST ägde enligt mig och mitt mail här har inget med alliansen att göra då detta är mitt sista inlägg här innan en annan tar över
    Sprakelspenes not: Jag är mycket imponerad över att SEVEN använder verbet äga i rätt böjningsform, i detta fall ”preteritum” som indikerar obestämd dåtid. Vi inom Ad Astra föredrar ”presens”, vi äger LOST.

Jag skrev till min gamla kompis Ulf Lundell och han skickade ut originaltexten till den gamla slagdängan ”Öppna Landskap”. Jag skickar med den nedan då den av en lycklig slump passar väl in. Kom ihåg att sjunga ut högt framför datorerna kära S2-medspelare.

Sång: ”Massa vete”
    Melodi: ”Öppna Landskap”
    Text: Ragnar von Sprakelspene

Jag trivs bäst bland massa vete, gärna i en 15c
    Några klubbisar och yxor, lite katas får jag be
    Jag trivs bäst bland massa vete, där trupperna får fart
    Där knektarna slår volter, och vrålar underbart
    Där mosar jag vår SEVEN själv, och lilla byn han byggt så fin
    Jag ryser då med välbehag, nar han får lida pin!
    Jag trivs bäst bland massa vete, gärna i en 15c

Jag trivs bäst i krig och konflikt, för både kropp och själ
    Ingen bygger by i min närhet, de vill jag aldrig väl
    Jag trivs bäst när byar rämnar, i katapulters brus
    När Sprakels trupper skövlar och s.H.m ställer till bus
    Där Jimjim farmar alla, Castors hämnd når alla fatt
    När LOST slaktas under stjärnorna, till allas glada skratt
    Jag trivs bäst i krig och konflikt, för både kropp och själ

Uti filosofers tidning, där SEVEN skrivit strunt
    Han klagar på oss alla, det verkar ganska tunt!
    Han gnäller då om trofasthet, och lättar sedan snart
    Det är ganska förkastligt, det rumpan lämnar bart
    Då binder jag ett mäktigt ris, och smiska glatt den bara bak
    Lögner om W ota rättas skall, det är i Sprakels smak.
    Uti filosofers tidning, där SEVEN skrivit strunt

Eder ödmjuke,

/Ragnar von Sprakelspene

Veckans top 10

Tidig måndagmorgon för den ende av oss som kom ihåg innebar att vi fick svårt att tajma in skärmskotten på top-10 denna vecka. Dessa siffror är från straxt före 23 på söndagskvällen så hände det mycket sista timmen får ni ta åt er eller ge cred för det i kommentartråden.

Achtung dominerar servern både i plundringen och i mordstatistiken. A-lagarna tog även denna vecka två fina guldmedaljer i allianskampen. Det blir dock [A]lkos sista guldmedaljer vad det verkar, i alla fall med det namnet. Numera har de nämligen bytt namn till HEAT samt att Achtung har brutit upp med dom och söker nu nya lekkamrater. Vi på redaktionen hoppas att nästa vecka kunna ge en bättre redogörelse över detta intressanta skeende. Det är ju faktiskt först v9 detta inträffat och detta nummer behandlar v8. Jimjim kan noteras som god tvåa efter Achtung på både offen och plundringen. Vi noterar också vårt intervjuobjekt Dracula på en 4:e-plats i anfallslistan, väl dödat! Medalj nästa vecka för den blodtörstande rumänen kanske?

Rapporter

s.H.m anfaller
    http://travilog.org.ua/se/2193630/1c...78ac12315c598c

Vi (Tellus) försöker ställa till oreda med dryg galler...går inte så bra, och efter första missen dör väl en 50 katapulter ungefär. Vi (Tellus) trodde inte han hade något av truppvärde i byn, så kan de gå:
    http://travilog.org.ua/se/4385806/a4...a30ccf39cd115f
    Vi ger igen
    http://travilog.org.ua/se/1546572/88...b615219ee0608f

Ett kamikaze-anfall från en person som raderade kontot:
    http://travilog.org.ua/se/1018881/51...bb4a7b62d8a172

SPQR A vs -Ros-
    http://travilog.org.ua/se/7487440/0c...0d849d1b59ca55

Hej!

Var på 25 års fest hela dagen i går och en del trupper hade varit på vandring hela vecka och kom hem efter jag hade åkt. Saint Martin visste att jag skulle iväg men skulle själv på dop men hade inte haft tid att säga till en sitter. Så kontot var obemannat nästan hela dagen. Då kom det här:

http://travilog.org.ua/se/8784980/e8...116d74ca54ed17

Som ni kanske förstår så är man rätt trött efter en 25 års fest och ett dop med för den delen. Så vi fixa ihop lite deff sen gick vi och la oss. På morgonen vaknade vi till den här:

http://travilog.org.ua/se/4008234/e8...6a7111680e9fb7

Det var inte jätte mycket off vi förlorade ca 400 off trupper, det är uppbyggt på någon dag igen. Det är ju roligt att [A] med kan få ta död på lite trupper för oss med ibland, så det inte bara är vi som dödar trupper och byar för dem

//Gustav.-.

The Patriot:
    Är inte så förtjust i uppmärksamhet om jag ska vara helt ärlig.
    Rapporterna ifråga är inte så otroligt märkvärdiga, kommer inte ihåg alla men har fått ner en hel del offensiva trupper från närliggande byar.
    Var mestadels kontots andra halva som körde på offensivt den här veckan.

Suttit o letat igenom attackloggen nu en stund och den kanske mest ”roliga” rapporten jag kunde hitta är nog den här;
    http://travian-reports.net/se/raport.php?id=c8ba0020c

Veckans Krönika
    Av: Torgrim (1 september 2009)

Fredag morgon (28:e Augusti), måste kliva upp tidigt för att lämna ungarna, trots att jag på jobbet bara arbetar 4-dagars veckor fram till årsskiftet så måste även ungarna lämnas. Reser mig sömndrucken upp ur sängen för att göra välling, klä på barn, fixa frukost. NEJ, visst ja, Travian först, ungarna får vänta (Reds anm: Prioritering på hög nivå). Sätter mig vid datorn för att se vad min co-spelare gjort under natten, han verkar ha skött sig, iväg med lite trupper på farmning innan det är dags för ungarna att få sin dos av pappa.

Ungarna lämnas i skolan och på dagis, sen hem igen, har fullt schema idag, ska fixas massa efter flytt, packas upp, målas hus, jag har fått en lång lista av frugan vad som ska ske. Jag är ju ändå ledig från jobb. Jag sköter mig exemplariskt under hela dagen, eller ja, oss emellan så blir det väl mest Travian-spelande, men måste ju göra nåt som syns så att "regeringen" inte blir för sur, så det städas lite på uppfarten mellan farmningarna.

Dagen lider mot kväll, vi är bjudna på grillfest hos några av de nya grannarna, dags att beblanda sig med ortsbefolkningen på nya orten och göra ett gott intryck. Först kontaktar jag min co-spelare och informerar att jag är borta, han får sköta kontot och det är lugnt han ska bara måla huset. Som vanligt när man ska på fest slutar det med att jag sitter i bilen, ungarna är på plats och allt är frid och fröjd förutom det där eviga tutandet på tutan. Ser mig omkring och inser att det är jag som tutar, bara för att försöka få lite fart på det där man kallar fru, så man i alla fall kanske för en gångs skull hålla sig inom den akademiska kvarten. Något som aldrig kan hållas. Nåväl, efter ett tag är vi äntligen på plats och kan börja vara sociala.

Det grillas, och ölen bärs fram, sakta men säkert börjar dimman lägga sig över nejden, eller så är det bara min nyktra tillvaro som börjar förvandlas till ett töcken. Vi har det trevligt, det pratas och skämtas, och efter ett tag är det dags att ta pissa och mata kräftan lite (Reds anm. Kräfta på latin är Cancer, och vi pratar här om rökning). När jag ändå står där, ute i skogen och tömmer blåsan är det väl dags att kolla med min co-spelare hur allt går, han måste ha farmat rejält under alla dessa timmar. Det ringer i andra änden, och jag hör en väldigt onykter co-spelare svara. "Skulle inte du måla hus", frågar jag, då jag märker att hans tillstånd är många resor värre än mitt, och trots att jag kännt personen i fråga i 34 år, har jag ännu en gång missat en detalj i hans sjuka hjärna. Självklart skulle han måla huset, men han kom på att innan man målar ska man grunda, och gärna ordentligt. Så karln har börjat med att grunda sig själv, rejält. Där står man nu, inne i dimman och inser att ingen sköter kontot, eller nja. Med tanke på min co-spelare och hans sjuka hjärna finns det väl risk att han gör om sitt klassiska misstag på fyllan och deff:ar upp en av våra farmer för att andra ska sluta farma där. Sen skickar han våra trupper dit för att farma men glömmer att ta hem deff trupperna, alltid lika intressant att se de rapporterna då sina egna trupper slåss mot varandra. Ångesten fylls, måste hem, måste ändra lösen så han inte kan leka inatt. Frugan trivs på grillfesten och ungarna har hur kul som helst. Hur ska jag lösa detta? Efter viss övertalning av den minsta så vill hon hem och sova i sin säng, kan du använda detta som medel mot frugan vid diskussionen. "Jag vill egentligen vara kvar, men Freja vill sova, vi kanske ska röra oss?".

Väl hemma, får jag spendera större delen av natten att skicka ut trupper för farmningar, ta tillbaka försvunnen tid som min co-spelare supit bort. Det har varit väldigt inaktivt kontot under kvällen, inte en enda attack har han fått iväg *pustar', skönt, han har inte spelat kontot full igen. Varenda farm ger full pott, måste ju hinna dit innan andra från andra allianser börjar ta ifrån mina farmer. Det dras iväg trupper till höger och vänster, och stridsrapporterna bara trillar in. Är dock lite svårt att läsa dem när man inte är helt nykter, men framåt går det. Blir den bästa natten sen starten, så det redde upp sig till slut.

Och då sitter man här nu igen, och spelar, och vet att i helgen ska jag och min co-spelare fiska kräftor. Vi har en bärbar dator och mobilt bredband, men vad kommer det att hjälpa under natten, för ska det fiskas kräftor, så måste man ju smaka på snapsen först. Och jag har hört, att alkohol och sjön går hand i hand.

Så, nu behöver man en sitter, och har insett att man ska välja sina co-spelare med omsorg.

- - - - - - - - - -

All Rights reserved
    Senast redigerad av Charleston den 09-09-01 klockan 22:14
    s1: ?
    s3, 09-10: Aelium
    s2, 09-10: Filosoferna
    s2, 08-09: Charleston
    s3, 08-09: Challeballe

Sidan 1 av 7 123 ... sistasista

Regler för att posta