Visar resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Maktmissbruk

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard Maktmissbruk

NU FÅR VI SE HUR LÄNGE DET DRÖJER INNAN STALIN KOMMER OCH BESTRAFFAR IGEN!
    Kopia på pm:

Du har fått en anmärkning för en förseelse på Forum :: Travian.se

--------------------------------------------------------------------------------

Hej plant,

Du har fått en anmärkning om förseelse på Forum :: Travian.se.

Anledning: SPAM
    -------

Denna förseelse är värd 1 straffpoäng och kan resultera i begränsad behörighet tills den förfaller. Allvarliga förseelser förfaller aldrig.

Ursprungligt inlägg:
    http://forum.travian.se/showthread.php?p=632633

Citat:
    Citat Ursprungligen postat av Ford-Prefect Visa inlägg
    Ursprungligen postat av Ford-Prefect
    Uj, det var lite jobbigt faktiskt, men jag har nu på allmän begäran tagitbort en hejdundrandes massa OT. Inga bestraffningar gjorda utan vi kan väl enas om att försöka hålla tråden ren från SPAM och OT då de flesta verkar vilja ha tråden ren.

Det verkar ha blivit nåt fel när Ford-Prefect skulle rensa bort OT i nomineringstråden. Tack för bra initiativ Ford-Prefect men du tog bort det som visar hur "trevlig" t.ex S-G är och har samtidigt lämnat kvar mycket av spammet?
    Ford-Prefect har åtskilliga gånger bestraffat mej här på forumet. Man får nästan lite konspirationsteorier. ;-)

Citat Ursprungligen postat av Ford-Prefect Visa inlägg
    Ursprungligen postat av Ford-Prefect
    .. i smyg har småspelat lite på servern har vi mina nomineringar:

Bäste Offensiva spelare: Widow McBain - Jisses vilket jobb som är nerlagt där och snacka om stor armé....
    ...
    .....Bästa team: GD, de fick ju de "bästa" på fall..

Vidare anser jag att det var en miss av Ford-prefect att gå ut med att han småspelat på S3 och själv nominerar. Det sänker hans trovärdighet som opartisk på det här forumet. Han nominerar den största pop-byggaren som bästa off-spelare?? Jag vet exakt hur offensiva de är. Det är jättebra på att bygga offen men tyvärr inte på att använda den. Väggade ju sist mot en resursby på Pinglakontot.

GD...Möjligen en av de snyggaste attackerna men DET FICK INTE DE BÄSTA PÅ FALL.
    Det var helt andra krafter som orsakade det fallet.
    Senast redigerad av plant den 09-05-22 klockan 11:40
    Som den största fältherren kommer Plant ingå i historieböckerna för denna epok. s3 Maj 08
    Grundare av 60, den mest framgångsrika alliansen i första delen av s3 08/09.
    Kabul Awesome s3 2009/2010
    Fikaren S3 2010/2011
    Pensionerad

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Nu går det kanske att läsa ovanstående. Har snyggat till det lite. Ska försöka göra det tydligare också.
    Min teori, som alltså verkar förbjudet att diskutera här, är att Ford-Prefekt är påverkad av ledaren i WW och därför ej är opartisk som moderator i den här delen av forumet. Ska jag bannas för att vilja diskutera detta här eller är det Ford-Prefekt som ska bort?
    Som den största fältherren kommer Plant ingå i historieböckerna för denna epok. s3 Maj 08
    Grundare av 60, den mest framgångsrika alliansen i första delen av s3 08/09.
    Kabul Awesome s3 2009/2010
    Fikaren S3 2010/2011
    Pensionerad

Standard

Citat Ursprungligen postat av plant Visa inlägg
    Nu går det kanske att läsa ovanstående. Har snyggat till det lite. Ska försöka göra det tydligare också.
    Min teori, som alltså verkar förbjudet att diskutera här, är att Ford-Prefekt är påverkad av ledaren i WW och därför ej är opartisk som moderator i den här delen av forumet. Ska jag bannas för att vilja diskutera detta här eller är det Ford-Prefekt som ska bort?
    Vi kan väl börja med att tussa ihop Er två i ett å samma vadderat rum på 2*2 meter så ni får känna lite närkontakt av 3:e graden med risk för att FP får in en pungspark och du Plant hostar upp kulorna och säger med gäll röst “You win!”
    Senast redigerad av Xoogman den 09-05-22 klockan 16:22

Senior Member
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Utan att ha större insikt i just detta fall kan det kännas som om moderatorer som spelar på en server de även modererar här kan ge lite taskiga vibbar ibland. Och andra sidan antar jag det är intressantare vara moderator på ett serverforum där man även är delaktig i spelet.
    Aku: s2 2007, s4 2007, s5 2007-08, s2 2008, s4 2009

s3 2007-08 Hurri o. Guestic
    s1 2007-08 Barathrum
    s6 2008 Gusi o. Sim-City
    s3 2008-09 F4rm3r,FayerOne
    s3 2009-10 Svarta Änkan

http://bloggen.fi/tbwd/

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Jag håller med Plant om att det inte ser så snyggt ut när en mod också är part i målet! Då är det väl bättre att sätta en annan moderator som inte spelar på just den servern så slipper man ju ganska enkelt problemet med dessa misstankar!

"makt korrumperar!"

Senior Member Nactoxs avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Vi moderatorer är också spelare, vi kan inte hålla oss ifrån att moderera delar av forumet bara för att vi råkar ha ett konto och vänner på en server. Risken att ta folks parti finns alltid där, och jag är säker på att Ford i bästa möjliga mån försöker göra detta så rättvist som möjligt, likaså resten av oss i TT. Men vi är människor, och ibland missar man saker. Vissa går att rätta till, och vissa inte, men det får man leva med helt enkelt.

Nu låter jag er hålla denna diskussion, så länge ingen annan har några invändningar och ni håller det på en vuxen nivå.

MVH
    Nactox
    s3 2009-2010 : Risan @ 60
    com3 classic 2012-2013 : Bob Marley @ DAS http://travian-reports.net/us/report/19995687a36
    com3 classic 2013-2014 : Jack Burton @ Sutra - Veteran Quitter
    Sez14 : Björn Ranelid @ SkärpEr! Park

Ts5 2014 : Shhh!

Regler för att posta