Sidan 1 av 6 123 ... sistasista
Visar resultat 1 till 10 av 57

Ämne: Nomineringar S3

Standard Nomineringar S3

Då endgame har startat så är det väll dags att starta en sådan här tråd. Jag måste själv tänka över vilka jag ska nominera. Men här är kategorierna:

Bästa offensiva spelare
    Jag tycker Richardstallman varit i en klass för sig själv. Ingen har lyckats med så påhittiga attacker som killarna på det kontot.

Bästa defensiva spelaren
    Woffelito. Trots att han bodde i princip helt ensam och ett helt vädersträck krigade mot honom, så var det ingen som kunnde rubba honom.
    Jag nominerar dock nataren. Han leder ju deffrankingen!

Bästa allians (Vore roligt om folk kunde tänka till här, så inte alla svarar sin egen allians)
    60 var serverns bästa allians

Bästa team/stridsgrupp (Alltså mindre grupp av spelare som krigat bra)
    OP. Är väll inget snack,, Lite samma stuk som som FLA. Det som dock gör Op överlägsna här, är alla de fina militära meriterna, medan det inte var så mycket action i FLA.

Snyggast/skickligaste attack
    Nominerar Stallmans attack när de slog ut MBFs förmodligen största VU-slägga. Även om avståndet inte var lika stort som i andra attacker som beskrivit i denna tråden, så är det denna attack som har tagit död på den enskilt största truppmängden. 70k Imperiesoldater och 20k kavalleri.

Bästa manipulatör
    Sydväst krossade Plant denna rundan.

MVP (Most Valuble Player)
    -

Viktigaste/bästa ledaren
    De som fått mest rubriker är väll spelarna i nordväst. Dock i negativ bemärkelse, typ att de åtadkommit splittringar eller fått egna VU bombat etc. Den viktigaste ledaren är nog någon som karar att hålla ihop ett gäng. Därför nominerar jag The Pretender.

Mest underskattade
    [AIP].
    Ulla passar nog också in här. Hög placering på offranikngen men inga rubriker.

Trevligaste spelare
    Alla i MBF!
    Alfa på Djur Tänjare var jäkligt trevlig också.

Bästa startspelaren
    Djur Tänjare

Övrigt:

Roligaste händelsen
    När 60 besegrades

Jobbigaste händelsen
    -

Detta ångrar jag
    Att jag inte var med bättre från start.
    Senast redigerad av Qwerty8 den 09-04-26 klockan 23:29

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Kul! Den här tråden har jag väntat på

Bästa offensiva spelare
    Varför inte börja med att vara dryg och nominera mig själv och mina co-spelare? Motiverar det med . att vi ligger tvåa på offrankingen och har gjort serverns "skickligaste" attacker. skryt skryt..

Jag nominerar Richardstallman

Bästa defensiva spelaren
    Här nominerar jag Ojac. Det är väldigt svårt att se vad andra gör i andra allianser. Men bland de jag har spelat med så har Ojac varit skickligast på detta område. Dessutom måste han ha sveriges snabbaste uppkoppling, med tanke på de perfekta instick han levererar. Varje gång.
    Edir: Glömde Lastro. Stark tvåa.

Jag nominerar Ojac.

Bästa allians
    Är svårt att inte skriva 60 här, även om det inte höll hela vägen. 60 dominerade totalt under majoriteten av servern då alliansen existerade.

Jag nominerar 60

Bästa team/stridsgrupp
    Drar till med OP här. Vi var så få så vi nog kan räknas som en stridsgrupp. På meritlistan finns ju total domination i de krig OP deltagit i. Fullkmlig utmanövrering av H&M t.e.x. Att hälften av kontona (bl.a de rankade 1-4) på topp 20 off tillhörde OP är bevis nog.

Jag nominerar OP.

Här nominerar jag mig själv. Igen.
    En erövring av en offby i H&M som låg 52h bort (-63,-220) tycker jag tar priset. I byn fanns det för en månad sedan 7700 katapulter.
    Jag skulle lika gärna kunna nominera Wajert o Co´s attack mot vår offby här. Det var trots allt den första attacken av detta slaget på servern. Dock faller det på att avståndet var kortare, försvararen förlorade mindre trupp, samt att det var tre konton inblandade medan Richardstallman gjorde det helt på egen hand.
    Om man bara ska nominera vilken attack som var snyggast. Dvs snyggast rapport så ligger Elsacornelias attack mot J i KomPakt bra till. Men här känns det dock inte som utfallet var planerat.
    Buckcherrys alla oasplundringar är ju en annan favorit. Även GDs attack mot -Plant- var ju otroligt väl utförd. Finns många att välja på.

Jag nominerar Richardstallmans erövring av en H&M offby.

Bästa manipulatör
    Hittar ingen bra kandidat här, då Plant inte lyckats fullt ut som under förra rundan.

Jag tror Jacobsen betyder mer för de allianser kontot spelat i än något annat konto på servern.

Jag nominerar Jacobsen.

Viktigaste/bästa ledaren
    Här nominerar jag Majje som spelade på Djur Tänjare. Gjorde ett stort jobb i 60, och fick allt att fungera. Utan honom hade det aldrig gått så bra så länge som det gick. Ruskigt duktig spelare. Hade kategorin "bästa spelare" funnits så hade jag nominerat honom där.

Jag nominerar Majje

Mest underskattade
    Jag tror att en del Norrland-spelare till sist lärt sig liret. Serverns uppfattning är i många fall fortfarande lite halvdant. Därav skulle jag kunna nominera de här.
    Men jag tror att folk har underskattat E.V ännu mer. Därav får de min röst

Edit: Efter 23 poster i denna tråd, så har ingen nämt Roger107 som bästa anfallare. Detta trots att han har dödat mest trupp. Det om något är väl ett bevis på underskattning?

Jag nominerar Roger107

Trevligaste spelare
    Mina co-spelare denna rundan. Majje, Mcgyver, MMxoaq och Kozz. Otroligt trevliga personer allihopa. Jag har ju haft en väldig tur denna runda som fått spela mer serverns 4 bästa och trevligaste spelare. Inte svårt att glänsa då
    Sen finns det givetvis många andra trevliga spelare så som Romozaz, Masse, spelarna på Ciccio-kontot, spelarna på Wajert-kontot etc, etc

Jag nominerar mina co-spelare

Övrigt:

Roligaste händelsen
    Vår erövring av MBFs största (?) VU-slägga.

Jobbigaste händelsen
    När vi insåg att 60 inte fungerade

Detta ångrar jag
    Att folk inte kan hålla sams i NV

Edit: Buckcherry har ju lagt till massa saker att rösta om. Givetvis måste jag nominera i dessa kategorier också.

Bästa startspelare
    Ja det beror väll lite på vad som menas med start. Lord Leon på UltimatOffender var ju outstanding så länge han lirade. Han slutade dock lite längre. Woffelito hade ju otroliga militära framgångar. Trots att kontot varit inaktivt i 5 månader ligger han 11a på offrankingen och 3a på deffrankingen

Jag nominerar Woffelito

Svåraste motståndare
    De tog en av våra offbyar.

Jag nominerar FLA/KomPakt
    Senast redigerad av -Sluggo- den 09-05-01 klockan 22:03
    S3 (1) -Sluggo-
    S3 (2) Richardstallman / Djur Tänjare
    S3 (3) Leif Pagrotsky

http://travianpagrotsky.blogg.se

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Bästa offensiva spelare
    Finns många duktiga, men för mig sticker två konton ut. richardstallman och buckcherry.

Måste säga att RS off by erövring slåt buckes oas plundringar i mina ögon.

jag nominerar richardstallman

Bästa defensiva spelaren

Bästa allians (Vore roligt om folk kunde tänka till här, så inte alla svarar sin egen allians)
    OP aldrig någonsin haft och upplevt den samman hållningen i en allians. 60 domminerade väldigt länge men höll inte i längden.

Jag nominerar OP.

Har ingen större koll på grupper denna runda.

Jag nominerar det som just nu kommer upp.

Elsacornelias slakt av Herr J's slägga.

Bästa manipulatör
    -

Sluggo, ingen tvekan om saken för mig här. Även om det slutade som det gjorde så anser jag att hans driv i OP är oöverträffat.

Jag nominerar Sluggo.

Viktigaste/bästa ledaren
    Inte spelat i en allians med ledare ännu tror jag.

Men eftersom vår union nu har några nominerar jag FLOPPA!

Mest underskattade
    Vet inte riktigt.

Trevligaste spelare
    Jag nominerar Lia.

Övrigt:

Roligaste händelsen
    hmm J's slägga återkommer här.

Jobbigaste händelsen
    När 60 dog eller när RS slutade..

väljer när RS killarna la av.

Detta ångrar jag
    Att det blivit som det blev med 60
    Online:

Randomkonto @ sez

Old Stuff.

Idefiks @ s1 runda 2 - Freedom.
    VVV @ s3 runda 1 - Legio Romana/Ledningen.
    UltimatOffender @ s3 runda 2 - 60/BUSH/OP.
    Falle89 @ s3 runda 3 - Narwhals.
    TerminatorGunde @ s3 runda 4 - OldS

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Bästa offensiva spelare
    Plingo
    Kan inte nominera någon annan än Plingo här. Skulle tippa att Plingo ligger bakom kanske 50 förstörda huvudstäder samt stölder av 5-6 offbyar med sitt fantastiska planerande och deltagande.

Bästa defensiva spelaren
    Lastrovitch
    Sole och Mosquito - Hatten av för er! Även Pingla och en del i Norrland har deffat bra.

Bästa allians
    Svårt att svara innan man vet hur det går men MBF har ju haft ett tydligt mål hela servern och har säkert ett par ess i rockärmen fortfarande. Nominerar MBF.

Bästa team/stridsgrupp

Tropa de elite i forna 60. Tack vare Plingos och till viss del Majjes planerande hade vi det jättekul och lyckades förstöra en hel del för motståndarna.

Svårt att välja en enskild (kanske inte har landat än) men någon byerövring som gjorts av en enskild spelare smäller alltid högt. Får väl se om någon fin attack mot något VU trillar in också.

Bästa manipulatör
    S-G i WW får min röst om bara hälften av Plants anklagelser visa sig stämma

MVP
    Plingo. Läs ovan.

Viktigaste/bästa ledaren
    Det var tungt när den driftige Sluggo lämnade oss även om han inte var något uttalad ledare.
    Gissar dock att Jacobsen haft mer att säga till om än vad dom själva påpekar
    Nominerar Sluggo och Jacobsen.

Mest underskattade
    Pingla

Trevligaste spelare
    Finns så många... Ciccio är ju alltid en favorit precis som alla andra som spelat i OP och framförallt RS förra rundan
    Elsacornelia och snubbarna på Sambyllo hamnar högt...
    Tråkigt att bara nominera från de man spelat med så jag nominerar Sambyllo och Wessle.

Nu lägger jag till lite fler grejer som jag vill det skall röstas om

Bästa startspelare
    WOFFELITO! nuf said

Svårast motståndare
    Störst problem har mina allianser haft med Jacobsen och Wajert men även gais71 och några till ifrån sydväst har gett oss stora problem. Nominerar gais71. Slutade aldrig att anfalla (förän nu då...)
    Senast redigerad av Buckcherry den 09-04-25 klockan 15:58
    s3 Buckcherry

Standard

Trevligaste spelaren: Igraine

Senior Member
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Bästa offensiva spelare
    Enklast vore det att säga roger eftersom han leder offranken just nu men jag måste säga ciccio eftersom dom vann vårt vad. Bra jobbat

Bästa defensiva spelaren
    Woffelito

Bästa allians
    Om 60 klarat av att hålla sams skulle de tagit hem denna kategori. En allians framgång bygger till stor del på sammanhållning, det finns det mycket av hos oss i Kompakt/Impakt. Därför nominerar jag Kompakt/Impakt.

Bästa team/stridsgrupp
    Jag vill nomminera både FLA och OP. Upplägget är precis lika. Bra spelare som vill spela med spelare som dom trivs tillsammans med. Trivs man bra ihop krigar man bra. Det sägs att när OP grundades användes FLA:s upplägg som mall.

Här nomierar jag vår, jimms och senilix attack mot stallmann. Vi var först på s3 att ta över en offby bara för att ta bort svepet. Planeringen tog en hel kväll. Spelarna på stallmannkontot var som väntat skickliga och hetsade fram ett palats när de insåg vad som var på väg att hända. Det hade vi iofs redan tänkt på. Alla andra som tagit över offbyar är copycats. nu såhär i efterhand skulle vi använt den mot ultimate offenders kattasby medans han flyttade i jan/feb.

På tal om senilix så gjorde vi i FLA en snygg attack mot honom medans han lirade i strix. men det är en annan historia.

Den här kategorin är dock svårbedömd. Den tyngsta attacken är ju mot jacobsen men det är samtidigt en attack utan finess och med en rejäl skopa tur så det känns som den diskar sig själv. om man nu inte bara tittar rapporten.

Bästa manipulatör
    Pass

Jacobsen. Ingen annan har haft så stor betydelse för sin allians som dom.

Viktigaste/bästa ledaren
    Se ovan

Mest underskattade
    Marble. En klippa som alltid ställer upp.

Trevligaste spelare
    Dom flesta på servern är trevliga hjältar. Förutom tefat + samtliga hjältar inom FLA och kompakt vill jag nominera Igraine, Aikarn, trocadero, sluggo och ciccio.

Övrigt:

Roligaste händelsen
    Vår övertagning av stallmanns offby 05:56 en torsdag eller fredag morgon

Jobbigaste händelsen
    Det var rätt jobbigt då micke64 rensade våra fält i huvudstaden. i en vecka låg vi på dryga 120 k minus i timmen. MBf och Norrland får credd för att ni skickade vete. tack!

Detta ångrar jag
    Det fanns en tid då jag ångrade att jag tackade nej till 60. Vi ville se action.

Bäste Startspelare
    None. Vi på Wajert var inte med från starten.

Svårast motståndare
    60
    Senast redigerad av wajert den 09-04-26 klockan 01:44

Standard

Citat Ursprungligen postat av wajert Visa inlägg
    Roligaste händelsen
    Vår övertagning av stallmanns offby 05:56 en torsdag eller fredag morgon
    Får det ju att låta som vi bara hade en offby vid det tillfället

Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2006

Standard

*modcensur av FP* Jag missade att det låg nomineringar längre ner, om jag råkat radera någon annans nomineringar så skicka ett PM till mig

----

Mina nomineringar:

Bästa offensiva spelare
    Tycker jacobsen och hans hejdukar uträttade en jäkla massa i första halvan av spelet.

Bästa defensiva spelaren

Min co Rebecca. Hon är grym och envis. Har dock inte fått så mycket cred genom vårat konto men desto mer genom sitterfunktionen.

NK III, föredetta OP, utan konkurrens.

fanns flera bra då jag spelade i 60. Nån av dem.

Snyggast/skickligaste attack.
    Attacken mot jacobsen var ju snygg på sitt sätt men den var inte speciellt skicklig i den bemärkelsen. Snygg dock. Kan nog även vederbörande hålla med om :P

Bästa manipulatör
    -

skulle vilja säga Woffelito på sin tid. Ett föredöme åt oss alla. R.I.P

Viktigaste/bästa ledaren
    Bästa ledaren återstår och se. Den ledare som vinner anser jag är bäst

Mest underskattade
    -

Trevligaste spelare
    ABC är en het kandidat till den här utmärkelsen.
    Senast redigerad av Ford-Prefect den 09-05-05 klockan 07:09
    co på Widow Mcbain

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Bästa offensiva spelare
    Plingo
    Tror inte att någon motståndare fick en lugn stund när hans planer sattes i verket. Vetefält brann i många huvudstäder under lång tid.

Bästa defensiva spelaren
    Pingla
    Tror inte att någon hackat sönder så mycket off med _egna_ trupper. Annars så kallades woffelito inte "kinesisk mur" för ingenting. Även lastrofolket m.fl i 60s front mot syd har ju gjort en bra insats eftersom de skulle vara borta inom två veckor när antagonisterna ville ha krig.

Bästa allians
    60 Var den bästa alliansen med upplägget och tankarna runtomkring, tyvärr kan man ju inte säga så längre så då får man hitta någon annan att nominera. Återkommer nog till det.

Bästa team/stridsgrupp
    TDE (Stridsgruppen ur 60 med Plingo bakom de taktiska spakarna.

Den har vi inte sett än, hade inte sekundspöket varit i farten så skulle jag nog nominera team plant för den än så länge.

Bästa manipulatör
    SG, desvärre inte på det braiga och snygga sättet.

MVP
    Pingla/plingo

Viktigaste/bästa ledaren
    Misstänker att Jacobsenfolket är duktiga, de verkar tillräckligt prestigelösa utåt för att kunna vara det iaf, och de har ju än så länge lyckats.

Mest underskattade
    Pingla

Trevligaste spelare
    Buckcherry har iaf gentemot mig visat sig vara en trevlig och ärlig prick, annars så har xoog och hellraiser på jacobsen varit roliga att igm:a med.

Bästa startspelare
    Woffe känns som ett bra val här.

Svårast motståndare
    Jacobsen/wajert har iaf fått mig att grubbla om de kommer skarpt nångång.
    [/QUOTE]
    s3 - post-60 (störst, bäst, vackrast och framför allt ödmjukast)
    s2 - vinnare av största lerhög med -Ros- sedermera -FP-

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Bästa offensiva spelare
    Plingo

Bästa defensiva spelaren
    Woffe var otrolig, tänk på att truppsiffrorna är från tidigt på servern

60 var absolut bäst alla kategorier

TDE i gamla 60. Men OP var väldigt bra med, även om det kanske räknas som en allians

Buckes oasplundringar var fina. Här kommenterar många att min (elsacornelias) attack nyligen byggde på tur, men det var ju såklart massor med jobb även bakom denna, men speciella fejk osv. Men jag är den första att erkänna att det var tur inblandad, men egentligen gäller det ju alla attacker. Om deffen träffat rätt vid offbyövertagningarna så hade de misslyckat de med.

Bästa manipulatör
    Regnmössan (tyvärr)

Wessle, slår nog de andra med hästlängder här

Viktigaste/bästa ledaren
    Plant var otroligt viktig och framgångsrik innan han åkte till thailand i 3 månader. Men innan dess var det en stor bedrift att få ihop 60 och få det att funka.

Mest underskattade
    Elsacornelia faktiskt. Skulle tro att det var den största anledningen till att min attack lyckades.

Trevligaste spelare
    Fabriken, absolut

Övrigt:

Roligaste händelsen
    min attack precis, det senaste hända är oftast det roligaste

Jobbigaste händelsen
    när 60 lade ner

Detta ångrar jag
    att jag inte mer aktivt klev fram och tog ansvar när det blåste i 60.

bästa start
    Bucke så klart, spelar ju fortfarande

svåraste motståndare
    jacobsen mosade massor med sin slägga i kriget mellan kompakt och 60.

Sidan 1 av 6 123 ... sistasista

Regler för att posta