Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Visar resultat 51 till 57 av 57

Ämne: Nomineringar S3

Standard

Dags att sammanställa för omröstning?

edit* eller kanske inte omröstning men iaf sammanställa nomineringarna!
    Senast redigerad av Anonyma Hemliga Mannen den 09-06-15 klockan 13:03
    Jag är Trocadero

Avslutade:
    3:e s3
    Enkrona (vinnare med Awesome/Narwhals) offrank top 10, pop rank top 10
    http://travian-reports.net/se/report/645240d5d5d

3:e s1:
    Oompa Loompas (Vinnare med Hedone)Rank 13
    http://travian-reports.net/se/raport.php?id=20485f7dc
    2:a s3:
    Trocadero (Förlorare med Lappi)
    + några lekrundor

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Anonyma Hemliga Mannen Visa inlägg
    Dags att sammanställa för omröstning?

edit* eller kanske inte omröstning men iaf sammanställa nomineringarna!
    Är väl egentligen onödigt med omröstning.
    Sluggo kommer ju ändå bara rösta på sig själv 100 ggr
    s3 Buckcherry

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Buckcherry Visa inlägg
    Är väl egentligen onödigt med omröstning.
    Sluggo kommer ju ändå bara rösta på sig själv 100 ggr
    Exakt!
    S3 (1) -Sluggo-
    S3 (2) Richardstallman / Djur Tänjare
    S3 (3) Leif Pagrotsky

http://travianpagrotsky.blogg.se

Senior Member
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

De brukar ju dock bara gå att rösta en gång... *rolling eyes* ...om man inte sitter inne på många konton
    Aku: s2 2007, s4 2007, s5 2007-08, s2 2008, s4 2009

s3 2007-08 Hurri o. Guestic
    s1 2007-08 Barathrum
    s6 2008 Gusi o. Sim-City
    s3 2008-09 F4rm3r,FayerOne
    s3 2009-10 Svarta Änkan

http://bloggen.fi/tbwd/

Standard

Finns väl inte så många kategorier kvar att rösta om. Flera går inte att rösta om och följande kategorier har redan en segrare:
    Bästa anfallare: RichardStallman
    Bästa allians: 60
    Bästa stridsgrupp: OP

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard

Bästa offensiva spelare
    Buckcherry med sina oas-räder och ständiga deltagande i större gemensamma operationer får min röst. Dessutom har han, så vitt jag vet och till skillnad från andra, varken utnyttjat sig av 'ful-scoutningar' eller 'koll av prickar' genom sitteraccess.

Roger, som troligen vunnit off-ranken om han inte tappat släggan på hemmaplan, efter det att servern var "körd" för vår del, får hedersomnämnande.

Bästa defensiva spelaren
    Som jag ser det handlar om utnyttja de de resurser/deff-trupper som finns tillgängliga på bästa sätt. Jag nominerar Woffelito som med små medel deffat ut oräkneliga attacker i SÖ.

Bästa defensiv
    Travian är ett lagspel och utan en allians i ryggen skulle de flesta av oss snabbt gå under. Av de allianser som jag varit med i krig mot (eller varit med i/haft insyn i) tycker jag första upplagan av NB försvarat sig bäst. Svårt att veta hur mycket hjälp de fick in utifrån men oavsett hade de rätt många väggar och tämligen få städer med cannonfodder.

Kompakt/Impakt/Norrland/Lappi bör också nämnas då de så vitt jag vet jag vet de ända som hade VU med mycket deff.

Bästa allians
    Klämmer till med 60, mest tanke på hur stor inverkan de hade på servern.

Bästa team/stridsgrupp
    Jag nominerar Majestix's (DT) skötebarn TDE. Gruppen bestod av konto i 60 som bodde så långt ifrån fienden att vi var tvungna att göra gemesam sak för att inte lätt kunna deffas bort. De urspungliga medlemmar var Buckcherry, roger107, richardstallman, Plingo och Djur Tänjare. Peder kom in efter en månad eller två och majoriteten av alla konto i 60 var vid minst något tillfälle delaktiga.

Snyggast/skickligaste attack
    Tycker Kompakt offby övertagande mot RichardStallman sekundära offby var nog den mest riskfyllda som någon lyckades med på servern. Om alla släggorna som anföll väggat, hade det varit en stor moral-boost för oss och tror jag servern hade sett annerlunda ut för kompakts del.

Bästa manipulatör
    S-G, Sydväst & Sluggo. Moderatorerna på allmänna forumet kan få sig en släng då de vad jag kan se sällan handlat opartiskt eller behandlat överträdelser likvärdigt. Plant blir bannad för en småsak, peders poster/trådar blir låsta eller raderade, sydväst postar 2 sidor text mer eller mindre direkt från 60 forum och endast de delar som är ordagrannt tagna blir utsuddade medan resten samt att en quote med det ursprungliga innehållet får ligga kvar, en allians en moderator tillhör får till synes fördelaktig behandling osv osv..

MIP (Most Important Player)
    Dessa spelare tror jag påverkat vad som hänt på servern mest: Plant, Jacobsen(X), Wessle, Sluggo och S-G.

Viktigaste/bästa ledaren
    Kompakt-grupperingen gjorde det bra. Jacobsen får min nominering.

Mest underskattade
    EM. De vann tillsynes servern utan att få speciellt många attacker mot sina VU:n.

Trevligaste spelare
    Samba, McGyver, ciccio, majje, widow, henrik, peder, pontus osv..

Bästa startspelaren
    Lord Leon på UltimatOffender. Att trots ett läge en bit bort från centrum, där nybörjarskyddet gällde 'betydligt' längre, och i konkurrens med övriga framtida 60 plundra mest redan från första veckan (och alla veckor därefter tills han sluta) är grymt imponerande.

Samtidigt så är travian inte ett springtlopp utan mer av att maraton. Om man ser det på lite längre sikt, typ den första 1/4 delen av servern, så tycker jag följande konto utmärkte sig: Richardstallman, med MMXoaq och kozz vid rodret var som jag förstår det klart först med att bygga klart n19 på huvudstadsfälten och hade även tidigt en stor slägga, Plingo (slägga, kp), DT(slägga), Widow(kp), Jacobsen.

Övrigt:

Mitt största frågatecken:
    Hur H&M hitta rätt med deffen i tokers offby. Attacken var något slarvigt skickad men volymen av fakes tycker jag borde gjort det näst intill omöjligt att få in all info och "räkna baklänges" för att skilja fakes från skarp. Strong gjort.

Standard

Bästa offensiva spelare

Svårt att säga , frågan är vad man skall gå på den som har slagit ut en massa trupper, eller plundrat in en massa resurser, eller något annat
    men 2st som jag tänker på direkt är TYKO och Sadow, framför allt Sadow om man kollar på hennes storlek och ändå lyckas slå sig in på plundra listan imellan åt,
    sen så har vi Widow som trotts alla anfall mot sig lyckas slå tillbaka offensivt,

Bästa defensiva spelaren
    här är det inte så himmla svårt
    måste säga ABC/Bruins hur mkt inkommande som helst i mellan åt men ändå lika glad och trevlig.

Bästa allians (Vore roligt om folk kunde tänka till här, så inte alla svarar sin egen allians)
    jag avslutade min kariär i MBF och man får inte nämna dessa men jävlar vilket socialt trevligt forum dom hade mkt trevlig läsning.
    så Bästa allians får bli WW så hatade av alla men ändå håller sig i topp.bevisar bara en sak det är ett gäng lojala spelare som vet hur man hänger ihop.jag lyfter på hatten och bockar mig djup för dessa.
    sen att dom jag har pratat med är fruktansvärt trevliga och har glimten i ögat är ju inte något negativt,

Bästa team/stridsgrupp

är väldigt svårt att utala sig om man inte skall nämna sin egen allians

Snyggast/skickligaste attack

lika så här då

Bästa manipulatör

han/hon som vi inte känner till men ändå har styrt allt

MVP (Most Valuble Player)
    här finns det några stycken som måste nämnas tycker jag allt

ABC - bland dom största i mina ögon hur svårt eller jobbigt så är det alltid possetivt som strömmar från kontot,

Widow - 50% av kontot är en av anledningarna till att man fortfarande lirar Travian ett ljus i mörkret är hon , andra 50% fick jag kontakt med för första gången och finns inte så mkt negativ att säga där utan han kan man lära sig mkt av.

Thotar Khan - utan han så hade nog inte MBF överlevt (även om det finns några till)

Viktigaste/bästa ledaren

får nämna samma som ovan.

Mest underskattade

Jag själv

Trevligaste spelare

behöver jag nämna dessa igen
    ABC, Widow , Thotar khan.

kan faktiskt lägga till en och det är Hemio eller vem som gömde sig bakom det kontot, trevlig och var en bland dom få trevilga och som man respekterade i NB

Bästa startspelaren

var inte med från start så jag vet inte

Övrigt:

lägger ihop dom sista i denna rubrik
    tråkigt att folk inte förstår att det är ett spel.och bakom varje konto så finns en levande själ bakom som har kännslor, vi alla spelar för att vi älskar detta spel , sen är det det tråkigt att det blir så mkt person angrepp som det har varit på denna server,

jag fanns på kontot Kirtap kanske men skall nämnas

så jag inte får skit att jag är anonym

Puss och kram på er alla

Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 456

Regler för att posta