Sidan 3 av 7 FörstaFörsta 12345 ... sistasista
Visar resultat 21 till 30 av 66

Ämne: GOL säger upp IAP och anfaller direkt utan krigsförklaring

Junior Member
    Reg.datum
    Apr 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av pikiek Visa inlägg
    Istället för att sitta här och spekulera så kan man ta en kik på top 10 veckans anfallare och konstatera att GOL inte insett att det behövs trupper för att spela offensivt.
    HRA däremot verkar nästan varit föreberedda på denna situation.

/opartisk s4:are
    Att ni är på top10 a veckans anfallare har bara med att vi deffar att göra. ni verkar helt skita i era spelare medans vi bombar sönder dom.
    Anledningen till att ni är på topp10 är att vi bryr oss om våra spelare och deffar dom i alla lägen.

Ha det så bra på top10 off denna vecka för nästa vecka kommer ni inte att existera.
    Tanaki --> s4 --> GOL NV

R.I.P Ingmar Magnusson

Junior Member
    Reg.datum
    Apr 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av wemex1 Visa inlägg
    Det finns 6 stycken HRA spelare på veckans anfallare, 2 GOL. På Veckans försvarare så finns det 7 GOL spelare och 2 HRA. Tyder inte det på att HRA attackerar mera?
    Nej....det tyder på att GOL deffar sina spelare.
    Tanaki --> s4 --> GOL NV

R.I.P Ingmar Magnusson

Senior Member Bartmans avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Gol verkar ju ha tråkigt och vill starta krig med någon.Dessutom hade HRA varit enormt oförskämda med att tagit oaser, farms och territorium från Gol.Och ni verkar, Fenrisulven.Vinna mot Gol.

Inget att gnälla över.
    //Bartman
    Ämnesverktyg → lås ämne

"Travian är en drog, man blir beroende, och lyckas aldrig slita sig från den.Kanske därför jag är kvar?"

Senior Member
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Godafton herrar och damer från båda sidor i konflikten.

Låt mig börja med att säga att detta har varit en intressant tråd för den som är insatt. Folk pratar om samma sak fast om två olika sidor av myntet. HRA-spelarna pratar om deras placeringar på veckans anfallare eftersom de dödat fientliga trupper. GOL talar om sina placeringar på veckans försvarare eftersom de dödat trupper. Självklart är det så.

Är det någon av er som sitter på en redogörelse av hur mycket trupper HRA/GOL förlorat offensivt och defensivt? Har det varit dyra trupper? Har trupperna tagit länge att producera? Hur mäter man framgång i ett fall av "han sa hon sa"?. Rapporter är det enda som kan agera vågspel i denna konflikten vad gäller truppförluster. Men ställ er själva denna fråga: Hur många har lämnat GOL för HRA? Och hur många har lämnat HRA för GOL? Siffrorna talar för sig själv. Detta ni för här är inte en diskussion om ni inte lär er att se saker från båda sidorna. Allt ni vräker ur er bortsett från rapporterna är självklarheter som "offpoäng betyder dödade trupper" och "deffpoäng betyder utdeffade trupper".

Likt Ollboll har jag spelat i GOL men har gått över till HRA och lämnade eftersom jag inte trivdes i den dåvarande stämningen eftersom det inte tilläts chatt mellan medlemmarna och att man skulle skatta och boosta för annat än ambassad. Detta var mitt val och det var bara glada toner när jag bad om avsked. Däremot kan jag tänka mig att man blev "förrädaren" när kriget drog igång men detta är bara en spekulation.

För att kanske spåra in på det faktiska ämnet av tråden vill jag lägga ut mitt. GOL attackerade enligt min observation före IAP bröts och det var fel gjort enligt travianetikett. 24 timmars tidsfrist brukar vara normalt vad gäller brytning av IAP av denna skala. Denna fråga handlar om etikett och vett. Och många av er har bevisat stor brist på båda.

För er som inte listat ut det än så är det en av spelarna på Actiumkontot som lämnar in sin åsikt i grälets tjocka luft

/ Actium

Senior Member kallejs avatar
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

nu är ju hra sura för att gol har attackerat de innan de bröt IAPen . jag har igenkligen inte så mycket att komma med. men det kanske inte var så shysst av gol men nu hra så har de faktigst föklarat krig mot er och även om de inte hade brutit IAPen innan de anföll så hade de säkert föklarat krig. så även om de gjorde det eller inte så bara och lämna bakom sig.

finns det mer rapporter?

Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2008

Standard

Deffar Gol sina spelare ? Igår bad en gol-spelare mej att skicka deff .Då jag varken spelar i Gol eller Hra så avstod jag då båda allianser syns i min allians attacklogg

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Nja, GOL har snarare slut på deff och därför söker stöd hos andra allianser. HRA hämtar stöd från enskilda spelare utanför alliansen...

Standard

Av min erfarenhet av internationella servrar, så brukar detta sluta med en allians död. Tydligen är det många som har lämnat gol, för hra....och då har ju inte ledningen skött sitt jobb. Jag kan anta att gol får en större massflykt, och det kommer bara att gynna alla allianser utom gol....

Fundera gärna på det golledningen....

Toker.

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2009

Standard

Det är ju bara gamla geisha som har lämnat. Och de kanske ångrat sig eller något? Finns visa som kommer från hra till gol som är kvar. Så man kan inte säga så heller.

Standard

Jag hör bara en massa tomma ord om hur det anfalls och deffas. Utan rapporter så bevisas inget!
    Så fram med dem bara så att vi andra kan få liten del av krigets händelser också, tack.
    __________________________________________________ _
    Din speciella kompis från f.d. TF - s5

Sidan 3 av 7 FörstaFörsta 12345 ... sistasista

Regler för att posta