Sidan 1 av 11 123 ... sistasista
Visar resultat 1 till 10 av 105

Ämne: Topp 10 allianserna

Standard Topp 10 allianserna

Här tänkte jag att vi berättar lite om de olika allianserna som kommit. Hoppas att det kommer bli en bra tråd. Kommer att komma uppdateringar lite då och då.
    Får väl se om det kommer upp en liknande tråd fast om topp-spelarna sen. Jag kommer iaf inte att skapa den.

1. {[NN]} = Enligt mig själv en väldigt bra allians. Är själv med i den

2. [B]M^ = Vet inget om de

3. TWO = En bra allians som kom långt förra rundan

4. HW =Vet inget om de

5. TWO³ = Vinge till TWO verkar gå bra för de

6. TWO² =Vinge till TWO verkar gå bra för de

7. B-B = Vet inget om de

8. ? = Har väldigt många bra spelare. Kommer säker att jobba upp sig under rundans gång

9. TheCrash = Vet inget om de

10. Nomen = Förra rundan va de bra. Hade väldigt många allierade och va inte så roligt att ha de som grannar

Senior Member Barathrums avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

För tidigt att säga, återkommer om x antal veckor om detta
    Sez 7: -M-
    Sez 6: Mumin - S.B.V (radering)
    Sez 5: Skurt - TDS (radering)
    Sez 4: VÄM-Elite - VIP|AiCi
    Sez 3: Romanista - !|Crowd
    Sez 2: Slithice - V|[A-L]
    Sez 1: Barathrum - VÄM[NI]

Comx: Trying Out Farm
    Vinst med !|Crowd och VIP|AiCi

Standard

Vi ska inte säga vad vi tror allianserna kommer att komma eller hur det kommer att gå, det är för tidigt. Tanken är att vi bara ska disskutera om de medans de växer osv.

Senior Member Barathrums avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Fridh Visa inlägg
    Vi ska inte säga vad vi tror allianserna kommer att komma eller hur det kommer att gå, det är för tidigt. Tanken är att vi bara ska disskutera om de medans de växer osv.
    fortf för tidigt att säga det då knappt en vecka har spelats av servern...
    Sez 7: -M-
    Sez 6: Mumin - S.B.V (radering)
    Sez 5: Skurt - TDS (radering)
    Sez 4: VÄM-Elite - VIP|AiCi
    Sez 3: Romanista - !|Crowd
    Sez 2: Slithice - V|[A-L]
    Sez 1: Barathrum - VÄM[NI]

Comx: Trying Out Farm
    Vinst med !|Crowd och VIP|AiCi

Senior Member
    Reg.datum
    Apr 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Barathrum Visa inlägg
    För tidigt att säga, återkommer om x antal veckor om detta
    Äsch barah, du är så snäll som inte vågar säga vad du tycker om de olika allianserna. Nu ska jag ärligt talat säga vad jag tycker om allianserna. Alla nuvarande mellan 1-10 är skit förutom undefined, de lite seriösare allianserna består av små grupper typ MYS, Salva och såna.

NN är förresten också en skitally, som antagligen helt saknar infrastruktur och medlemmar som kan kriga.
    Ända sen vi var små grabbar har vi hatat alla andra
    Vi är Luleå Hockey tills vi dör

la felix
    Guest

Standard

tycker inte någon i topp 10 är speciellt än, det lukta även så som om flera allianser komemr slås samma osv. tror de bästa allianserna just nu är fm och totw, sedan se mys mad och dm inte heller så dåligt ut.
    är nog fler allianser som kommer vara med i toppen sen, men som flera har sagt tidigare är det väldigt svårt att bedömmer dem flesta allianser så här tidig.

edit håller med nerva :P
    Senast redigerad av la felix den 09-04-09 klockan 15:09

Senior Member
    Reg.datum
    Aug 2008

Standard

Aj! Jag fick ont i ögonen...

Citat Ursprungligen postat av Fridh Visa inlägg
    2. [B]M^ = Vet inget om de

10. Nomen = Förra rundan va de bra. Hade väldigt många allierade och va inte så roligt att ha de som grannar
    Vet inget om DEM.

Förra rundan VAR de bra. (De) Hade väldigt många allierade och (det) VAR inte så roligt (för mig) att ha DEM som grannar.

Skillnaden mellan de och dem är egentligen inte så svår. Prova att byta ut "de" mot "vi" och "dem" mot "oss". Det är en bra regel för den som inte vill gå in på "avancerad" grammatik med subjekt och objekt...

I första meningen "Vet inget om dem" skulle det passa bra att byta ut "dem" mot "oss" men inte mot "vi". "Vet inget om oss" är en grammatiskt korrekt sats vilket inte "Vet inget om vi" är. Precis som "Förra rundan var de bra" passar med "Förra rundan var vi bra" men inte "Förra rundan var oss bra"...

Skippa också chatspråket och skriv hela ord och hela meningar. Vilket är skillnaden mellan meningarna "Va va de ja sa" och "Vad var det jag sa"?
    Senast redigerad av Freispiel den 09-04-09 klockan 14:56 Anledning: Ytterligare förtydlingar

Senior Member _asmodean_s avatar
    Reg.datum
    Apr 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Freispiel Visa inlägg
    Aj! Jag fick ont i ögonen...

Vet inget om DEM.

Förra rundan VAR de bra. (De) Hade väldigt många allierade och (det) VAR inte så roligt (för mig) att ha DEM som grannar.

Skillnaden mellan de och dem är egentligen inte så svår. Prova att byta ut "de" mot "vi" och "dem" mot "oss". Det är en bra regel för den som inte vill gå in på "avancerad" grammatik med subjekt och objekt...

I första meningen "Vet inget om dem" skulle det passa bra att byta ut "dem" mot "oss" men inte mot "vi". "Vet inget om oss" är en grammatiskt korrekt sats vilket inte "Vet inget om vi" är. Precis som "Förra rundan var de bra" passar med "Förra rundan var vi bra" men inte "Förra rundan var oss bra"...

Skippa också chatspråket och skriv hela ord och hela meningar. Vilket är skillnaden mellan meningarna "Va va de ja sa" och "Vad var det jag sa"?
    Varför klankar du nu ner på honom? Det finns folk i alla möjliga åldrar och med olikaw etniskt utrsprung på detta forumet, för att inte tala om dyslektiker osv. Jag är inte helt säker, men jag är ganska säker på att du inte vet något om spelaren i fråga som du klankar ner på och även om du gjorde det är det ändå tråkig stil att göra på det sättet som du gör. Det tillför inget till det syfte som tråden ursprungligen skapades och är ett helt onödigt inlägg (precis som detta, men jag tycker inte att inlägg som ditt ska gå obemärkta)
    //the one and only, Asmodean

Sez1: Asmodean - G2L
    Sez2: Asmodean
    Sez3: Ishamael - Crowd
    Sez4: SPQR - AiCi
    Sez5: Städarna - DX-AL
    Sez6: Asmodean (raderade i förtid) - UWS
    Sez7: The League - SAGA, senare Mupp-SW
    Sez8: Demon Gods - Crowd
    Sez9: Kali - GYMS
    Sez10: Cruella De Vill - Disney
    Sez11: Lone Starr - #1
    Sez14: Monarkerna - Tok

Usx - Almighty Thor - [North]
    Com2x - Sidrius Dx

Senior Member
    Reg.datum
    Aug 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av _asmodean_ Visa inlägg
    Varför klankar du nu ner på honom? Det finns folk i alla möjliga åldrar och med olikaw etniskt utrsprung på detta forumet, för att inte tala om dyslektiker osv. Jag är inte helt säker, men jag är ganska säker på att du inte vet något om spelaren i fråga som du klankar ner på och även om du gjorde det är det ändå tråkig stil att göra på det sättet som du gör. Det tillför inget till det syfte som tråden ursprungligen skapades och är ett helt onödigt inlägg (precis som detta, men jag tycker inte att inlägg som ditt ska gå obemärkta)
    Jodå, jag känner till Fridh.

Senior Member jokers avatar
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Precis som _asmodean_ säger så ska man inte klaga på andras stavning, så kom ihåg det till nästa gång.

Jag själv tror The Crash kan gå rätt så långt då deras sammanhållning är riktigt bra.

Sidan 1 av 11 123 ... sistasista

Regler för att posta