Visar resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Märklig nivå

Senior Member Ford-Prefects avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard Märklig nivå

Jag måste säga att efter att ha läst igenom nattens inlägg i denna forumsdel att det är verkligen en märklig nivå här.

Jag vet tyvärr inte vad som försigår på servern egentligen, men ni verkar avsky varandra ända ifrån tårna. Dock skulle jag uppskatta om ni kunde försöka undvika allt för mycket smutskastning på forumet samt försöka att undvika att ta erat krig till forumet. Många av de sakerna som anmäls ifrån s1 är saker som i helt andra forumsdelar går obemärkt förbi.

Det är bra att ni vill ha en hög nivå, men i många fall ger det mig känslan att ni är mest intresserade av att få varandra avstängda genom att anmäla saker som egentligen inte är en större sak. Resultatet blir lite att pojken som ropade varg över dethela. Ni har anmält varandra ganska ofta (ibland befogat, oftast inte) i tro om att vi moderatorer vet vad som försigår på servern och vad som skrivs på olika forum.

Kan säga detta:

Vi moderatorer vet inte vad respektive sida skriver till varandra i spelet, i spelet får ni kontakta multihunter om ni mottar något som inte är OK där.

Vi vet inte vad som skrivs på respektive allians forum, det har vi inget med och göra och kommer inte agera över det. Anser ni att det är något som är grova övertramp så är den enda instansen ni kan vända er till antingen den som hostar forumet eller sveriges polis.

Vi moderatorer vet enbart det vi läser här på forumet, vi bedömmer även enbart det som händer här på forumet. Vi har ingen som hälst möjlighet att koppla samman forumet med andra delar. Vi kommer heller inte i dagsläget ha någon önskan om att göra det. Har ni så kraftiga problem både i spelet och på forumet att ni anser att denna ska bannas med omedelbar verkan någon får jag be er vända er till Conundrum, Amaris eller Tink direkt. De tre ligger på den nivån att de kan skapa någon sorts samarbete.

Men ni bör ha en sak klar för er, Amaris har utsett Tink och Conundrum att sköta två av travians delar, de har i sin tur deligerat vidare till andra. Vi som har fått deligerat ansvar till oss har det ansvaret på en begränsad del. Vi kan inte agera utanför det och kan enbart bedömma våran del utifrån den. En multihunter kan inte göra en bedömning efter vad som skrivits här och en moderator kan inte göra en bedömning utifrån vad som skrivits i spelet.

Nu vet ni varför vi moderatorer ibland kanske agerar enligt er slappt, men ni måste komma ihåg att vi kan inte göra bedömning ifrån att någon först skickar ett meddelande till er i spelet, skriver om er på sitt alliansforum och sen skriver om er här. Vi har enbart pusselbiten ifrån detta forum. Är denna pusselbit inte speciellt kraftig kommer vi inte göra något av det. Vill ni koppla samman två av pusselbitarna måste ni vända er direkt till högre instanser.

Senior Member Ford-Prefects avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Nu är jag glad, det har skett en stor attitydförändring här på s1 delen . Det ska ni alla ha cred för!

Regler för att posta