Sidan 1 av 10 123 ... sistasista
Visar resultat 1 till 10 av 94

Ämne: Castors sumering av rundan!

castor
    Guest

Standard Castors sumering av rundan!

Ja, då var denna rundan över" Rundornas Runda" och den gick inte som många hade trott
    Har skett många saker som jag tror kommer förändra travian under kommande servrar!
    Denna rundan hade allt man kan önska sig och mer där till!

Ohederliga allianser, sid byten, helvändningar, avancerade spionhistorier och allt som hör ett modernt Travian till, kanske inte alltid det roligaste, men verkligheten.
    Utöver den biten, gott om trupper och massa krig med underbara krigs aktioner i form av deffningar och nollningar/övertagningar, och en massa fejk av palmen

Lite surt med alliansen som vann, den som förtjänade det minst tyvär, OS har gjort sig ett bra namn och är värda detta, dom har fått stryk servern i genom och står fortfarande upprätt, önskar jag kunde säga det samma om Musk!
    Det fans ju en annledning att dom fick lämna unionen, har alldrig stött på en allians med mer avsaknad av trupper i form av def eller off! Men inte så farligt bitter endå, ångrar inte en sekund att vi sparkade ut dom, och dom spelade sina sista kort väl och det skall dom ha creed för.
    Är nog nöjd med att samarbetet inte blev av med TDS heller, trista omständigheter var det, men det förgylde endgame, med TDS hade endgame vart en 5 minuters tripp till vinst.

Jag är själv fruktansvärt nöjd över rundan som gått, allt har klaffat till 95% och taktiken och upplägget visade sig stämma, Slägg rutinen visade sig ödestigern då våran bristande rutin visade sig och leveransen gick inte helt smärt fritt!
    Men är fruktansvärt imponerad vad vi åstakommit!
    För att förtydliga lite så skall jag försöka förklara min syn i vårt agerande, och skall anstränga mig till att vara opartisk(kan bli svårt)

Jag leder en allians som består av ett antal medlemmar, många är första gångs spelare, jag har topp åldrar på 60+ och minimi ålder på 10!
    Här finns dotter mamma och mormor, Fru och man, svärson och son, dotter och mamma, majoriteten har familjer, andra skola!
    Antalet co konton är lätt räknade och den genomsnitsliga online tiden är någon timma om dagen på dom mesta
    När jag ber om vete MM har svaret av många vart "kan jag skicka nu, mamma låter mig inte starta datan innan skolan i morgon"
    Bad om kattas uppgifter och svaren som kom lät "vad är kattas?"
    Bad dom sikta på enkel mål svaret blev " hur gör man det?"
    Givetvis har vi undan tag, men jag generaliserar för att förklara vad jag är så stolt över.
    80% har alldrig haft en off på mer än 25k innan
    kanske 5 spelare som haft en slägga innan!
    Men har trivts varje sekund med dessa medlemmar, det var dessa jag sökte från start

Och med den bakgrunden lyckas samla alla dessa medlemmar och få dom bygga en edngame maskin som nästan tog oss hela vägen i mål, med toppen av Travian som motståndare, och tvingar dom till att gå samman för att klara av oss, och dessutom producera mängder med def och leverera ett stort antall slägger och vackra anfall är en bedrift och det är en underbar känsla att ha klarat det!
    Trode alldrig det skulle gå så här långt, viste vi skulle leverera, men inte så bra.

Hela servern har vart lyckad för oss, vi har vart stabila servern igenom, till stor del dominerat vårat geografiska läge med våra allianser, deffat i det mesta och bombat vid behov!
    Hade en svacka när DM lämnade oss, men det varade några dagar tills det blev stabiliserat och tyvär gick vi skilda vägar med DM, hade dom stannat så vem vet hur det gått då

Många anser oss fega, varsegod, det bjuder jag på, jag kan contra och säga att ni är fega som samlar er i era elit allianser med 24/7 online tid, men det gör jag inte, ni spelar med dom ni vill på erat sätt ni vill och kan spela, vi kan inte mäta oss med det så vi anpassar oss och spelar vårat sätt och som vi vill spela och för att inte bli en farm till någon, och samtidigt vill vi satsa på och vinna.

Majoriteten hos våra motståndare har vunnit massa servrar, med varandra dom senaste! Nu var vi nära, vi som alldrig vunnit, vi som ständigt bombats och som ständigt vart för svaga i endgame, men denna servern tog det slut, nu har vi visat att man kan ha en vinnst chans som fritids spelare med, att man kan bygga slägga på halv tid och faktiskt ha en chans att segra!
    Hoppas bara att andra kan förvalta detta i framtiden.

Vill gratulera alla allianserna som stred in till slutet om VU bygge, många sista sekunden bombningar från alla sidor, många mastodont släggor och raserade VU, sådant som man vill under VU, katt och råtta lek.

Lite besviken över raporteringen i forumet bara, för dålig info tyvär.

Men i stora hela, Grattis OS, och tack till alla motståndare och allierade och ni därimellan.

Kommer tillbaks till hösten med en garanti på vinst och en utmaning till övriga!

Castor/Oberon Nescio/100
    Senast redigerad av castor den 09-03-30 klockan 13:33

Senior Member
    Reg.datum
    Aug 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av castor Visa inlägg
    Lite besviken över raporteringen i forumet bara, för dålig info tyvär.
    Trevlig läsning, thanks for sharing som det heter på engelska.

Angående citatet ovan så kan det ju bero på att precis varenda rapport som publicerats har dissats 10 gånger om av diverse förståsigpåare. Till slut ledsnar man på att posta rapporter.

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Uhh, hur ska man orka läsa allt det där. Får försöka göra det om några timmar.
    Sez 2: Roteda (Xzagt)
    Sez 3: Roteda (Xzagt H)
    Sez 4: RMD (GF) <3
    Sez 5: Cosa Nostra (DX) <3
    Sez 6: Angels
    Sez 8: Sun Tzu

Motto: Vi gör vad vi vill för vi kan.
    DX är den obestridligt bästa alliansen i sez historia.

Min bästa attack: http://travilog.org.ua/se/2391438/70...ae4f84c6a3ce52
    Servern var lite mer än 1 månad gammal..

castor
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Freispiel Visa inlägg
    Trevlig läsning, thanks for sharing som det heter på engelska.

Angående citatet ovan så kan det ju bero på att precis varenda rapport som publicerats har dissats 10 gånger om av diverse förståsigpåare. Till slut ledsnar man på att posta rapporter.
    Sant, ni om några skall ha creed för erat agerande, vi har alldrig kommit överens och kommer nog inte göra det, men ni har min fulla respekt för erat agerande rundan igenom.

Junior Member
    Reg.datum
    Feb 2009

Thumbs up

Fin post, Castor. Du gjorde bra ifrån dig denna runda. Och jag tycker ändå i slutändan var det 100 unionen som vann ;P. Vi v.s hela servern, det är en tuff utmaning när alla är emot en. Jajamensan det är det!

Och jag vill tacka Palm och alla DXare för alla fina fejks - men ni ska veta att vi deffade upp varje by för det kunde vi, samtidigt som vi deffade upp andra; hade hoppats på bättre deff rank men så är det när man slåss mot fegisar.

Off rank däremot är jag nöjd med - visar att ett Gall Konto kan det med : )

Tack för denna runda och vi ses säkert någon annan gång, hej då!

Standard

Citat Ursprungligen postat av castor Visa inlägg
    Många anser oss fega, varsegod, det bjuder jag på, jag kan contra och säga att ni är fega som samlar er i era elit allianser med 24/7 online tid, men det gör jag inte, ni spelar med dom ni vill på erat sätt ni vill och kan spela, vi kan inte mäta oss med det så vi anpassar oss och spelar vårat sätt och som vi vill spela och för att inte bli en farm till någon, och samtidigt vill vi satsa på och vinna.
    Amen to that!

Hoppas detta kan gå fram till alla "elit"spelare som gråtit ut över hur fega många allianser inom 100 har varit. Det säger ju sig själv att man spelar efter sina resurser! Givetvis anpassar man sig, om i princip alla "elit"spelare samlas under ett tak för att kriga, ja då bör man räkna med att motståndet man får består till stor del av deffningar, inte motattacker!
    Ungefär som att vara en fullvuxen man och gå fram o hota en liten unge med stryk, och sedan blir förbannad & kalla ungen feg när han springer därifrån till sin pappa, istället för att står kvar o slåss!

( Med elitspelare, menas konton med 3-4spelare på ) det är väl det som krävs för att bli elit, onlinetid & mycket fritid ?

Senior Member dr.nicks avatar
    Reg.datum
    Apr 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Achtung Visa inlägg
    men så är det när man slåss mot fegisar.
    Vi? Fega? Njaa...
    Visst ni har väggat många offar av oss osv.
    Men generellt har vi nog skadat er mer, det ända aktivt/bra krigande kontot jag sett på er sida är BIOS!
    Och givetvis Wraith Shade som bombade vår huvudstad Puss på er!
    sez5: Wolwet - DX
    sez4: Severath - AiCi

castor
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av dr.nick Visa inlägg
    Vi? Fega? Njaa...
    Visst ni har väggat många offar av oss osv.
    Men generellt har vi nog skadat er mer, det ända aktivt/bra krigande kontot jag sett på er sida är BIOS!
    Och givetvis Wraith Shade som bombade vår huvudstad Puss på er!
    Vem som skadat mest är ovesentligt, hela grejen är att alla agerar efter sin bästa förmåga, ni bombar vi deffar, och i den mån vi kan av olika skäl bombade vi!
    Finns ingen som håller räkningen på vem som skadat mest.

Ingen är feg, bara olika taktiker och jag anser att vi lyckades väl, men föringar inte eran insats, ni var grymma denna rundan.

Junior Member BoBards avatar
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard Tack Oberon

Tack Oberon för att du uttrycker det så bra. Det har varit en jättekul runda och att ett fritidsgäng som DGDF lyckats så bra har ju delvis med er i Nescio och Nomen att göra, en stor del till och med. Tack till er för ett kanonsamarbetet spelet igenom.
    /BoBard-Patrask

Member
    Reg.datum
    Aug 2008

Standard

Mycket bra summering och jag måste säga att jag tycker alla i 100 har slitit på riktigt bra! Och lätt roligaste, jobbigaste Endgamet jag varit med om hittills iallafall!
    <3 The Penetrators <3

Sidan 1 av 10 123 ... sistasista

Regler för att posta