Sidan 10 av 10 FörstaFörsta ... 8910
Visar resultat 91 till 94 av 94

Ämne: Castors sumering av rundan!

Junior Member
    Reg.datum
    Aug 2008

Standard

Jag har svårt att förstå bitterheten över antal trupper andra har...
    Tycker det är dags att tagga ner nu....

Junior Member no10s avatar
    Reg.datum
    May 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Neo Rec Visa inlägg
    Jadu varför är det dåligt att sakna trupp? Hoppas du driver med oss i den frågan när det är ett krigs/strategispel vi spelar, att man vinner utan trupp är som det sagts i många trådar, ren tur. Ja siffrorna stämmer, offarna ( 2st från samma konto) utnyttjades maximalt precis som alla andra offar, problemet är väl att 2 offar inte räcker så långt i EG, deffen ni hade fått ihop på över 100 pers var inte direkt heller imponerande, den växte inte nåt på en vecka heller. Som jämförelse kan jag säga att mitt konto proddade mer deff än hela Musketör/Musketös på en vecka tillsammans. Ne ni drog inga attacker på er, Castor var vänlig nog att dra upp *sitt* VU för at dra på sig släggor så andra skulle ha en chans.
    Bara för att hjälpa till lite med fakta. Musketör/Musketös va aldrig 100 konton det va runt 60 kanske 70.

Att vi saknade trupp är oxå en ganska dåligt baserad "sanning", det frågade bara efter trupper med mer än 5k katas vid detta tillfälle och den uppgiften fick ni då dvs att det fanns bara två "släggor" som ni nämner det. Dessa "släggor" hade dessutom varit med att ta både VUby och BP innan så.

Vi hade flera spelare som hade 100k+ trupper men saknade katas, deffen vi hade har jag som sagt "erkänt" innan att den inte va den bästa. Men oxå att vi inte tvingat fram trupper heller samt hade flera spelare som inte alls bidrog med trupper till VU utan fortsatte sitt småskaliga farmande istället.

Men som sagt innan och nu igen, vi va inte den truppstarkaste alliansen och vi vann iaf. Sen får ni kalla det dåligt deffat, dåligt byggt eller enbart tur om ni vill. Låt nu trupperna vila, dom har gjort sitt.

Sen kan jag meddela att man som sändare är ansvarig för att mottagaren får samma bild som man försöker sända i en diskussion oavsett vilken form den utspelar sig i.

Så alla som idiotförklarar andra för att inte förstå borde kanske titta över hur man själv skriver först!

Standard

Citat Ursprungligen postat av Neo Rec Visa inlägg
    Jadu varför är det dåligt att sakna trupp? Hoppas du driver med oss i den frågan när det är ett krigs/strategispel vi spelar, att man vinner utan trupp är som det sagts i många trådar, ren tur. Ja siffrorna stämmer, offarna ( 2st från samma konto) utnyttjades maximalt precis som alla andra offar, problemet är väl att 2 offar inte räcker så långt i EG, deffen ni hade fått ihop på över 100 pers var inte direkt heller imponerande, den växte inte nåt på en vecka heller. Som jämförelse kan jag säga att mitt konto proddade mer deff än hela Musketör/Musketös på en vecka tillsammans. Ne ni drog inga attacker på er, Castor var vänlig nog att dra upp *sitt* VU för at dra på sig släggor så andra skulle ha en chans.
    Nej jag driver inte mer dig eller andra, detta var min första runda travian från början ( 2 månader s6 slutspel) och har bara hela tiden hört att trupp är allt, utan trupp ( mycket mycket) är man ingenting, jag kan mycket väl förstå nollläget, det skulle inte funka, men lite sådär lagom med trupp funkar ju det ochså.

Angående antalet trupp. Jag vet inte hur mycket deff vi ställde hos ZoT ett par gånger för att skydda trupp men jag har en känsla av att det kontot uppskattade mängden ( kanske kan upplysa oss, skulle vara roligt att veta).

Jag var sitter på lite olika konton under resans gång och under ett tag där i mitten var jag sitter åt två konton som med trupperna på mitt hade ca 350-400k deff och det då på tre spelare, detta spritt på 1 veteätare samt snabbare större insatts trupper ( 20 k deffutvecklade ceasar o sånt bjaffs).

Nu vet jag inte vilket konto du spelade på men det måste varit riktigt mycket deff det du producerade. Grattis det måste vara ett rekord av sällan skådat slag.

Och vi drog inga attacker på oss men det viktigt att kommai håg att vi inte drog några ( större) attacker på oss innan EG heller, nog så viktigt.

Standard

castor

Sidan 10 av 10 FörstaFörsta ... 8910

Regler för att posta