Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... sistasista
Visar resultat 21 till 30 av 53

Ämne: Nomineringsdags :)

Junior Member
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

MvP (Most valuble Player)

Red Brigades - undra hur mycket man lärt sig från dom ?

MvO (most valuble officer)

Lord_Denta - seriöst, är en maskin. undra hur många bombningar som inte blivit av om han inte hade funnits ?

Bäst defensivt

Red Brigades - pallar vi inte fixa försvar så tajmar vi in residens bygget. oavsett tid på dygnet kan dom få ihop en 200k deff med.

Bäst offensivt

finns många, kan inte komma på någon som stuckit ut extra mycket.

Mest underskattade:

Eden - Trodde aldrig dom skulle ta ett VU, trodde definitivt inte dom skulle få upp det så mycket

Bästa manipulatör:

Respekt åt:

Eden självklart, men även alla som ingår i R unionen. orkar man spela mot såna odds förtjänar man respekt

Bästa team:

koalitionen, behövs motivering ?

Mest irriterande :

hydlide - vet inte hur många gånger jag väggat mini offen där..

Trevligaste spelaren

väldigt många som är trevliga, ja kommer bara på 1 som jag inte kunnat hålla god ton mot. men sånt man kommer ihåg är igm konversationerna med remuz, allt snack med bruins. sen får vi ju inte glömma allt från skype :P men tror inte vi ska gå in på det ^^ ni som är med i AeM vet vad jag menar :P

Trevligaste forumsdeltagaren

är nästan aldrig är så ingen aning

A walk in memory lane!

Sån miss när:

tappat räkningen på hur många senatorer jag dödat av mig själv..

Sjukt skoj händelse:

mycket som varit roligt, men när man såg att alla R:s VU:n va på lvl 0, ja en ruskigt bra start på dagen

Sjukt tung händelse

när man fick reda på spion grejen, känns inte rätt även om jag vill se 2nd vinna

Såhär kommer jag minnas s2

rundan där jag lärde mig det mesta. rätt så ojämn runda, ibland undrade man varför man lirade för att någon vecka senare se att det hände hur mycket som helst.

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Beaver i HONOUR här.

Och mina nominerade är:

MvP (Most valuble Player) Byggmark, som har visat sig vara en koordinatör extra ordinaire.
    Först i början av servern som offensiv motor i divers elaka attacker mot oss i PAKT/HONOUR. Sedan som deffensiv piska i deffensivjobbet.

MvO (most valuble officer) Pax har ju gjort ett hästjobb med tanke på ledningssituationen i HONOUR. På delad första plats med henne, så kommer den eminente Byggmark som ju verkar vara online dygnet runt!

Bäst defensivt ----

Bäst offensivt Bosse Knäcke är och förblir min idol, även efter denna servers slut.

Mest underskattade: -----

Bästa manipulatör: Torde väl vara Pax , som fick mig att gå "all in" med en deff till henne, trots att magkänslan varnade för mass-slakt...

Respekt åt: Alla som stod upp mot koallitionen. Kändes som ett omöjligt uppdrag på förhand... Och naturligtvis även stor respekt till Koallitionen!

Bästa team: HONOUR, som gick in i spelet med inställningen att inte alliera sig med alla stora allianser.Det gjorde nog denna kanontråkigat server lite roligare. Och naturligtvis övriga medlemmar i "R" !

Mest irriterande : Pass !

Trevligaste spelaren: Dawie är ju en pärla! Sista servern tillsammans, kommer att sakna denne yngling ! Måste även lyfta på hatten för Bruins, som jag hade lite trevligt hockeysnack med den korta tid som PAKT och 2nd kamperade ihop!

Trevligaste forumsdeltagaren Vet icke. Är sällan här på forumet, eftersom att det mest verkar tjafsas...

A walk in memory lane!

Sån miss när: Jag somnade framför dumburken och vaknade 25 minuter efter det att jag skulle deffa upp min huvudstad. Det gick sönder väldigt mycket i min huvudstad den kvällen...

Sjukt skoj händelse: När hela (?) Thelians off väggades styggt mot en frodig köttmur i min huvudstad.

Sjukt tung händelse Tappet av våra kära ledare Alfa och Cialas Flamma, servern blev liksom inte densamma efter det, trots PAX hästjobb.

Såhär kommer jag minnas s2 Tråkig... Den server som fick mig att inse att min tid med Travian tar slut efter denna server.
    Senast redigerad av Hellhound den 09-03-22 klockan 01:24

Standard

MvP (Most valuble Player): För min del Testeron, han gick in och hjälpte upp mitt konto när jag inte själv hade tid. Jag fick till och med tillbaka lite spelglädje så här på slutet till familjens förtvivlan. Beowulf när har startade Honour. Jag gillade verkligen hans totala kompromisslöshet och beslutsamhet.

MvO (most valuble officer): Pax utan tvekan. Hon har gjort ett jättejobb med att hålla ihop Honour helt på egen hand. En av huvudanledningarna till att jag hängt kvar trots långvarig brist på motivation är att jag inte velat vika ner mig av respekt för henne och den tid hon har lagt in på att få saker att fungera för oss andra.

Bäst defensivt: Deff? Sånt håller inte jag på med :P Men Byggmark verkar ha ett väldigt bra sinne för hur defensiven ska skötas.

Bäst offensivt: Med risk för att verka arrogant så håller jag mig själv högt här. Jag har krigat konstant och lyckats undvika de flesta murarna. Jag tappade dessvärre min mainoff p g a diverse IRL-relaterade omständigheter, annars hade jag nog legat bättre till på ranken också

Mest underskattade: Jag underskattar ingen. Det är första steget till att göra misstag.

Bästa manipulatör: The Taker. Han har lyckats lura till sig ett gäng konton som varit bra innan han tagit över dem. Det är lite imponerande att vara så oduglig men ändå lyckas få normalt sett sansade individer att lita på en även om det har skett genom enfaldigt tjat och en hel del patetiskt gråtande.

Respekt åt: De flesta som hållit ut. Koalitionen som haft en konsekvent genomförd och välfungerande strategi. Motståndsrörelsen som kämpat enträget trots låga utsikter att lyckas.

Bästa team: Jag är ingen team player.

Mest irriterande : The Taker utan konkurrens. Maken till tjatande människa utan förmåga att inse när man inte är önskad är svår att hitta. Sen är alla som inte kan stava till enkla ord i sina profiler också oerhört irriterande. Jag hade gärna bombat dem alla.

Trevligaste spelaren: Daansk är nog den jag haft mest utbyte med. Sen högaktar jag folk i fiendelägret som kan föra en bra dialog trots katapultningar fram och tillbaka mellan byarna.

Trevligaste forumsdeltagaren: Pass. Travianforumet är ett tillhåll för särskrivare och okunniga småbarn med för mycket fritid. När jag hör meningen "pop dödar inte" eller anklagelser om Sim City-lir så osäkrar jag min revolver.

A walk in memory lane!

Sån miss när: Brandlarmet gick hos min sitter så 10k knektar dog i min huvudby. Själv prioriterade jag en promenad i solen med min son.

Sjukt skoj händelse: Kriget mot DH var nog höjdpunkten för mig under den här servern. Det var bra action och bra propaganda.

Sjukt tung händelse: Jag tyckte inte ens det var särskilt tungt när jag fick vetefälten bortbombade i huvudbyn, så pass här också. Det är bara ett spel trots allt

Såhär kommer jag minnas s2: Halvseg överlag med ett par mer stimulerande ögonblick.
    Nobody´s seen the troubles I´ve seen - but it can be arranged.

Standard

Med risk för att bli tjatig så anser jag att Red Brigades är den som påverkat koalitionen mest och bäst. Det hände något väsentligt när Red Brigades blev AeMs representant i koalitionsledningen.

Ur ett koalitionsperspektiv är det Bruins och Red Brigades

Bäst defensivt

Låter jag vara osagt

Bäst offensivt

Här skulle nog många i både koalitionen och motparten kunna nämnas, men jag vill ändå ta fram Anonymous i IM, som ställt till mycket förtret för PDA, men på ett sätt som inte kan kritiseras.

Mest underskattade:

Låter jag vara osagt

Bästa manipulatör:

Här vill jag framhålla Travianvärldens bästa diplomat TankGirl, men jag vill även nämna en outsider, den näst bäste Danny Chavasse, som finns i en mycket liten allians.

Respekt åt:

Alla trevliga spelare på s2

Bästa team:

Koalitionsledningen

Mest irriterande :

Han tvingade vi att radera sig och jag minns inte vad han hette nu.

Trevligaste spelaren

Jag vill trycka på att det till skillnad mot många andra servrar nästan bara har funnits trevliga spelare på s2 oavsett sida. Jag hoppas att den trevliga andan på s2 står sig.

Inte för att jag brukar vara där så ofta, men jag gillar Tellus, trots att han publicerade koalitionsavtalet

A walk in memory lane!

Sån miss när:

--

Sjukt skoj händelse:

--

Sjukt tung händelse

--

En server med alldeles får få spelare, men ack så trevliga dom som fanns där. Även om luften till viss mån gick ur servern när koalitionsavtalet publicerades, så vissnade jag rätt rejält när R:s VU försvann och koalitionens VU:n skadades svårt och man insåg att det inte var över än. Bara massa dötid kvar.

Member Fasth89s avatar
    Reg.datum
    Jul 2008

Standard

Jag är då koffe från AeM, okänd för de flesta (hade ett eget konto i början men blev ihjälfarmad, startade om när jag tog över kontot Fasth89, efter några månaders kamikaze skuttade jag med kirean. Nu lever jag rövare här.)

MvP (Most valuble Player): Här har vi ett dilemma, det finns många duktiga spelare och jag är alltför mycket nybörjare för att egentligen utvärdera några slags "skills" på travian. Men jag säger väl Majzzz då.

MvO (most valuble officer): Bruins gör bra ifrån sig, även Darth. Dock så kan maximus få min bukett med rosor för att han är så söt mot mig <3

Bäst defensivt: Skulle nog vara alla de som skickar deff till de mest behövande, såväl stora som små deff-mål. Kärlek och gemenskap är allt i travian-världen och det enda som kan ge ett lyckat game.

Bäst offensivt: stillfire. VU-släggan som ingen visste fanns (iaf inte jag )

Mest underskattade: Joasva94. Snubben byggde upp sig till 2kpop och en 1k off på någon månad mitt under brinnande EG-förspel. Duktig pojke.

Bästa manipulatör: Nightfall. Fick mig att sitta uppe en hel natt och snacka skit med koalitionen istället för att sova värdefulla timmar inför en snowboard-trip. Dock var den natten värd det hela (vu-bombar-natten).

Respekt åt: Nu minns jag tyvärr inte ditt nick, men du farmade en by för mig på mitt gamla konto och jag skrev i stridens hetta ett ganska skarpladdat IGM. Ditt svar fick mig att inse att man inte selektivt ska vara diplomatisk och framlägga argument utan göra det som en automatiserad handling gentemot ALLA medspelare. Du vet vem du är när du läser detta.

Bästa team: Måste vara "Katt"-alliansen. Under dess glansdagar utfördes stordåd gentemot ärke-nemesisen V.1.
    Dock var det en kul fajt, den elogen ger jag er V.1'are!

Mest irriterande : Jonica, vår älskade och uppdeffade farm <3

Trevligaste spelaren: Det är nog Danny Chavasse, dina IGM's är mer uttömmande än en blöt krog-afton med happy ending

Trevligaste forumsdeltagaren: -

A walk in memory lane!

Sån miss när: Jag brände min off för sjunde(!) gången mot en deff-pool hos V.1

Sjukt skoj händelse: Finns många, när man lyckades med ett instick som plockade runt 500 katas, eller när Maximus önskade godjul med megaoffen. Eller när jag för första gången nollade alla vetefält+silo i en 6c, och en 9c, och en 15c (durga<3)

Sjukt tung händelse: När man the hard way fick reda på att man inte fick skicka råvaror till varandra utan att ge 100% payback när man har delad dator. Eller när man för 7e gången ser hur veteprodden helt plötsligt sprutar och det inte finns några inkommande förstärkningar....

Såhär kommer jag minnas s2:
    Min första travian-server. Har lärt mig otroligt mycket, förlorat en hel del fritid och grymma mängder sömn.
    Älskar er mina sötisar i AeM, även om vi inte alltid går ihop i alla åsiktsfrågor.

För att tillägga under sjukt skoj;
    Skype-chatten. Har ägnat många timmar åt spammande om diverse, ofta ämnen som avhandlar ErkRans rumpa och andra kroppsdelar.
    ErkRan 4 life <3
    Spelar på

katt

Junior Member
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Winnie.. grym off, teamplayer till max, vänlig, snäll..
    Älskad av de sina, hatade utav hennes fiender.. precis som en bra travianspelare ska vara

Bruins är den som fått oss andra att kämpa, han har styrt och ställt internt, i koalitionen, ringt och skickat meddelanden och drivit på. Lyckats styra som en ledare ska!

Bäst defensivt

Bäst offensivt
    Gran > - 35 000 i sin lilla c6:a och var en femtedel så stor som alla andra när han låg på toppen i början! Tröttnade dock när alla motståndare inom 5 timmar var helt nedslagna men ligger fortfarande på toppen fastän knappt anfall har gjorts på sex månader!!

Mest underskattade:

Bästa manipulatör:
    Bruins > Får alla att tro att det är deras förslag som beslutas fastän Bruins lurat i dem en massa hyss! Grym!

Respekt åt:
    De spelare i HONOUR/DH som gjort riktiga fina offensiva anfall mot Winnie, Qucksound, Slartibartfast mfl.

Bästa team:
    -

Mest irriterande :
    Den där lilla dryga liraren med en population på 78 invånare som trots detta envisas med att anfalla mig konstant trots mina 20 k invånare!

Trevligaste spelaren
    Finns så oerhört många! 2nd har grymt många trevliga, Rat, Gandalf, Winnie sticker ut! DH har också haft några man haft grymma diskussioner med!

-

A walk in memory lane!

Sån miss när:
    Jag glömde dra hem 20 000 yxor inför anfall mot mig.. vetefält borta och.. svält..

Sjukt skoj händelse:
    Det enda riktiga anfall jag gjorde ifrån min offby!
    http://travilog.org.ua/se/3897295/21...826fbc796d828d

Sjukt tung händelse
    När helt plötsligt (nästan) alla mina offtrupper dog!
    http://travilog.org.ua/se/3897295/21...826fbc796d828d

Beviset på travians förfall.. En femtedel så många spelare som behövs för att ständigt ha spänning!

Senior Member SilverLis avatar
    Reg.datum
    Dec 2008

Standard

MvP (Most valuble Player): Då jag har sett många spelare på denna server som är duktiga, men det blir Red Brigades som sitter uppe jämt och svarar på vad man vill.

MvO (most valuble officer): AeM:s lilla kelgris (??) Maximus, finns ingen mer diktatoriskt spelare, någon kommer störta dig snart

Bäst defensivt: Till de som deffar de byar som kommer upp i MM brev, utan er skulle det inte vara kul att spela farligt.

Bäst offensivt: Måste faktiskt nominera mig själv, kommer inte glömma bort Demi och hans hjärnsläpp när jag raderade hans off. Men det finns också en hel del andra som förtjänar denna utmärkelse.

Mest underskattade: Tanian, trots att du var lämnad ensam bland AeM så kämpade du på utan support från DH, du ska inte bli bortglömd.

Bästa manipulatör: De på VU bygget, hur många MM per dag skickade ni?

Respekt åt: Löf, en alians som splittrades, men vi var tappra till slutet.

Bästa team: Koalitionen, underbart sammarbete trots flera alianser.

Mest irriterande : Skypechatten i AeM, ibland vill man att den ska vara tyst, men dock är den nerspammad och aktiv dygnet runt

Trevligaste spelaren: totalnob, du har alltid varit trevlig, oavsett om man har frågat olika saker.

Trevligaste forumsdeltagaren: -

A walk in memory lane!

Sån miss när: Jag glömde bort att pricka deff så den kom 3 sek senare än attacken (Byn blev bombad...)

Sjukt skoj händelse: När jag mosade Demi och vetebombade hans huvudstad.

Sjukt tung händelse: När mitt konto blev bombat av Discus.

Såhär kommer jag minnas s2: Skypechatten i AeM, om den försvinner kommer jag inte leva länge till, många skratt förgyller dagen

//SilverLi
    CO med Jkkb
    Senast redigerad av SilverLi den 09-03-22 klockan 22:12

Senior Member
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Självklart ska jag var med och säga mitt

Red Brigades! Duktiga offensivt som defensivt och totalt trogna Aem. Oerhörd respekt för dom. Vad jag har förstått har de även varit ansvariga för mycket av vad Aem står för och i mina ögon är Aem koalitionens absolut bästa allians. Snygga offensiver, bra planerade VU-svep, duktiga på att deffa. Tja, de hade det mesta.

Pax, Honour. Har ensam skött skutan där. Har varit alltiallo – och ändå expert på allt. Har även lärt mig oerhört mycket, främst offensivt. När vi fördjupade samarbetet med Honour fick jag en nytändning, mycket tack vare allt jag hade att lära mig av Pax. Tror Pax gjorde mer än någon annan för att hålla servern vid liv.

Bäst defensivt
    Blir väl blacksuit då, eftersom jag väggades där

Men egentligen kan jag bara säga en: Nottsan. Hon har ensam mellandeffat hela DH (nåja, men finns ingen annan på servern som är i närheten).

När det gäller att bygga deff är Mlukvai, Bozze, Korchen, Obben, Revanche och Napoleon i en klass för sig själv. Kanske främst The Bride iofs.

Bäst offensivt
    Anna. Satt som sitter hos andersd länge, och det var ett slit att mota alla anfall. Svårlästa, ihärdiga och stora. Bosse Knäcke kommer på god andraplats. Jag har själv aldrig mött hans anfall, men jäklar vad jobbiga de var för många i DH.

Mest underskattade:
    IM! Satan vad bra de är. Aktiva, duktiga, glada, trevliga, ALLT! Fantastiskt gäng. Dessutom totalt orädda. Har sett IM-spelare anfalla motståndare med tre gånger så hög pop, utan att blinka.

Bästa manipulatör:
    pass

Respekt åt:
    Förutom ovanstående? Några närstående, som Mlukvai, Nottsan, Lampard, TulanEk, Rosco, Assor, Engman, Tjotta, DD, resten av Ekarna, Bruno på the Bride och kanske framförallt alla som tagit emot återkommande anfall utan att gnälla. Många fler naturligtvis, men dessa är dom som sticker ut hos mig. Ni har gjort servern till en trevlig tid för mig. Tack!

Bästa team:
    Definitivt Eden. Bygga VU på så få spelare? Det är coolt, minst sagt.

Mest irriterande:
    Skolde & Discus

Trevligaste spelaren
    Finns så många

Tjotta (dh-forum i början )

A walk in memory lane!

Sån miss när:
    Jag tappade svep mot en farm under övertag. Eller när jag slutade vara sitter hos demi, veckan innan hans off träffades eftersom demi ändå alltid är online.

Sjukt skoj händelse:
    När rosco återuppstod från internetvila i flera månader.

Sjukt tung händelse
    När någon fuskade bort Roscos offby. Samt kanske framförallt när koalitionen bildades. Var millimeter från att lägga av båda gångerna.

För få spelare, för lite krig, för mycket uppgjort innan serverstart - rent spelmässigt.

Roliga spelare, kul häng på skype, defftajmingar med Nottsan och många roliga stunder.

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Kan inte riktigt säga vilken som var den viktigaste spelarn för det finns väldigt många som minst lika duktiga. Men ska jag nominera en spelare så tycker jag Buddadruga som slutade och sen starte om igen långt efter alla andra. Ändå så kommer han ca rank 100 och med en mycket fin off. Har inte sett något liknande

Här står det mellan 3 st ledare, Pax, Byggmark och Bruins. Men tror Pax och byggmark får dela på första platsen för det misstaget som komer fram i slutet som Bruins gjorde.

Bäst defensivt
    Bästa deffensivt vet jag faktist inte. Men byggmark kom fram som en vädligt potential spelare inom deff. Han hade alltid planerat vad deff skulle och och när. Men vet inte vem som har gjort någon mega deff.
    Bäst offensivt
    Bästa offensivt får jag säga bosse knäcke med sina fint planerade attacker. Jag vill aldrig vara motståndare till han. Måste ha varit väldigt jobbigt. Han bara pumpa upp rapport efter rapport i froumet.

Mest underskattade:
    Mest underskattad är IM. Jag hade aldrig trott att en sånn liten allians som IM kunde göra så mycket skada. Dem har bara hostat upp rapporter sen EG börja. Helt SJUKT!

Bästa manipulatör:
    Där får jag säga discus kontot som var spion i ett VU konto. OK att vara spion men inte på det visset.

Respekt åt:
    Koalitionen som har givit oss ett mycket stort motstånd!

Bästa team:
    VI som hjälptes till med VU:na i R gjorde ett mycket bra jobb för att kunna få det gå runt 24/7

Mest irriterande :
    För mig finns det ingen annan än Discus som gjorde mig riktigt förbannad när jag fick reda på det.

Trevligaste spelaren
    Här går det inte att nominera någon speciell person, helt omöjligt. Jag har pratat med många goa personer från alla allianser på S2.

Jag är aldrig här inne. Men om jag kommer ihåg rätt så har Ford gjort ett riktigt bra jobb.

A walk in memory lane!

Sån miss när: Jag var på båten och skulle ducka en attack för bosse. Men 5 min ca innan attacken kom så gick brandalarmet. Jag kunde inte ducka dem då för trupperna var då på vägg hem och skulle komma precis innan attacken kom. var riktigt ledsen då!

Sjukt skoj händelse:
    Det var när jag såg att Durga hade tagit Kilgorrs HQ och hela kilgorrs off försvann.

Sjukt tung händelse
    Samma som där uppe. När brandalarmet gick precis innan attacken.

En riktigt rolig server men många trevliga personer, men även att det blev en stor skandal när spelarna på Discus kontot spionera på ett VU och gav info till våran fiende. HÖGST respekt löst. Förstör hela EG.

Junior Member
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Gran här:

Linkans- styr upp rundan på ett strålande sätt!

Lord_denta- hade han varit med tidigare hade servern varit ännu mer ojämn. Snacka om tempoväxling när han kom in

Bästa Diplomat:

Tank Girl- smidigaste munlädret på servern. Vet inte hur många konflikter hon styrt upp…

Bäst defensivt

Rat- Det är lätt att vara offensiv när man vet att man snabbt kan få in serverns skönaste försvar

Bäst offensivt

Svårt… Anna, Winnie och Remuz har varit riktigt grymma och aktiva. Bosse knäcke är högt på listan… måste jag välja så får det bli Remuz- helt rätt inställning när han anfaller

Mest underskattade:

2nd i början av rundan. Mycket snack om DC och ääk och vad det nu va…

Bästa manipulatör:

Team Bruins och Tank Girl- har lekt med servern från dag ett och vi pjäser har utfört deras drag.

Respekt åt:

Qucksound som orkar sitta och hålla på sin slägga. Även respekt till alla trevliga motståndare.

Bästa team:

Koalitionen

Mest irriterande :

Sitta och lobba 40h attacker. Motståndet runt mig tog slut på tok för fort :s

Trevligaste spelaren:

Rude- riktigt trevlig och duktig spelare.

---

A walk in memory lane!

Sån miss när:

Försökt glömma alla missar… men tror några av Qucksounds trupper kan ha dött hos mig

Sjukt skoj händelse:

Vakna upp och se att 2nd har alla VU:n

Sjukt tung händelse:

DH/HONOUR visar på stor styrka och skickar vältajmade massanfall mot viktiga spelare i 2nd. Blev riktigt imponerad och undrade varför vi inte fått det mot oss tidigare?

Riktigt segt efter att min duktiga Granne Lord_Cariblo med co gav upp och lämnade servern. Ångrar i efterhand att jag var så offensiv då. Hade varit kul med lite motstånd kvar på min del av kartan! Efter det har det varit riktigt segt… men med ett trevlig gäng så kan man ha kul iaf

Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... sistasista

Regler för att posta