Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Visar resultat 31 till 34 av 34

Ämne: Nätetik 101

Senior Member
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Moralpanik och trams är vad detta är.

Imho bör det bara finnas en regel i ett netikett-manifest:

1. Internet är på riktigt, samma regler som gäller utanför nätet gäller på nätet.

Svårare än så behöver det inte vara.
    S3 - Leif Pagrotsky - Awesome

Gamla servrar
    S3-1 - Majestix - Riket/Styrelsen/Ledningen
    S1-2 - Parzo - Freedom
    S3-2 - Djur Tänjare - 60/OP
    S1-3 - Ankmamma - Hedone

Banned
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

När ni säger "behandla människor på nätet som ni skulle behandla människor i verkliga livet", måste jag bara flika in att många behandlar människor illa i riktiga världen också.
    Om någon kan nämna en människa som inte gjort något ont i sitt liv, så är mitt inlägg rätt onödigt, men jag är rätt säker på att alla, någon gång, gjort något ont, vissa mer än andra.

Men tycker initiativet till tråden är mycket bra.. Men det behövs ändå mer... Tror att många skulle, inte bara behöva läsa om, utan även att vissa övningar sattes upp för att lära dessa "Moraliska förbrytare" du talade om, att bete sig rätt.

Vad jag vill få fram är, att trådens syfte är bra, men att själva tråden är relativt meningslös eftersom ingen lär lära sig någonting utav den, tyvärr.

Banned
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

För övrigt undrar jag hur du Kamil, har tänkt gå till väga för att uppnå målen du har skrivit om? jag tror inte det hjälper vidare mycket att posta en lång lista i ett forum, om jag ska vara helt ärlig :rolleyes:

Member
    Reg.datum
    Jul 2010

Standard

Mycket bra guide.

Dock så är det stora problemet att dom som hade behövt läsa detta inte kommer läsa det. Kommer nu hålla mej inom ramarna för travian.se (och jag kommer stava som en kråka dvs helst ingen kommentar om detta)

Nätetik är för mej: Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

Är du trevlig så är andra trevliga
    Är du en idiot så är andra idioter tillbaka.

Det var allt!!!

jaja jag ska förklara mej för dom som framöver kommer kommentera detta.

Om någon attackerar dej, skriv ALDRIG (idiot, k*k f***a osv, hota aldrig någon) skriv istället att "trevligt att du kom på besök skulle uppskatta ifall du aldrig kommer oanmäld igen, då jag blivit upplärd med att man för anmäler sig" så brukar man kunna komma ifrån farmarna.

Om man nu skulle fått ett brev från någon (som du farmar) som tydligen fick IG på dagis och ej kan uppföra sig verbalt inte ens lite. Med andra ord du får ett brev med K*K, F***a osv skicka ett brev till den personen som ett skämtsamt men trevligt skrivet brev, hjälper inte detta så anmäl den personen.

Då blir han/hon avstängd och du slipper dom. (men det är en moralisk fråga om farmen är tillräckligt bra för att stå ut me breven.)

Eller så bara radera alla brev du får och skicka aldriga några så behöver du ej heller bry dej om guiden.

Det var mina 5 cent.

Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234

Regler för att posta