Visa resultat för omröstning: Respekterar du om någon ber om tid på sorg?

Antal röster
42. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Ja

13 30.95%
  • Nej

29 69.05%
Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 sistasista
Visar resultat 21 till 30 av 34

Ämne: Avtalsbrytare och ohederliga personer

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard

Arkas, jag hoppas du hittar ditt liv och ett hjärta snart. Du vet ingenting om mig eller vad jag gör eller inte. Jag har informerat och jag frågar folk om vad dom tycker.

Försök måla det till jag "använder" det och du visar din dumhet och brist på information. Så tyst med dig tills du har fakta för din dyngspridare till "mun" gör inte dig några tjänster.

Jag tänker inte tolerera person angrep på mig.

Senior Member
    Reg.datum
    Apr 2008

Standard

Skulle aldrig falla mig in att inte anfalla någon som skriver någonting av ens nästan liknande karaktär. Då jag vet att i 99% av fallen så görs det bara för att slippa att bli farmad, inte för att det faktiskt har hänt nåt irl.
    Sez 3 - Flaxelis (Första rundan)
    Sez 4 - Uppercut - GF
    Sez 5 - Invers - TDS
    Sez 6 - Uppercut > ConZec - TBWE
    Sez 7 - Paus
    Sez 8 - Sir Care-A-Lot - TR-Stars > BR!

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard

Bra att veta jag är 1% då.
    Men nog sagt, tror det är redan sagt allt som kan om detta ämne så jag säger inge mer.

Junior Member
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Skulle attakera som aldrig förr, jag struntar väll i om din mormor dog eller inte. Detta berör mig inte det minsta, varför ska jag då låtsas att jag bryr mig och leka "snäll"? Jag skulle alldrg sagt något till någon om jag vore du.

Standard

Först och främst, beklagar sorgen SirLance. Vet att det är en klen tröst just nu men det blir lättare med tiden även om saknaden aldrig försvinner helt.

Men sen tycker jag att Travianvärlden med forum är helt fel plats att sörja på, det här är en fiktiv värld och ett spel dit jag och många andra tar vår tillflykt för att slippa undan den riktiga världens allvar för en stund och inrikta oss enbart på nöje.
    Jag hade också en nära anhörig som gick bort för ett år sen och jag hade en oerhört jobbig period, under den tiden så var Travian det sista jag tänkte på och att mina byar var fullständigt sönderbombade när jag återvände var inget som i det läget kändes det minsta viktigt.
    Håller med flera av de föregående inläggen, vad som händer motspelare irl, positivt eller negativt, är inget som övriga spelare ska behöva ta hänsyn till i spelet.
    Kanske låter hjärtlöst men tycker man kan kosta på sig det i just ett spel.

Senior Member Twilices avatar
    Reg.datum
    Jul 2008

Standard

Be multihunter att "låsa" (banna) accountet ett tag. Så kan du senare komma tillbaka.

Men jag skulle tyvärr inte gå med på det pga det är ett spel.

När jag firade min födelsedag med hela famljen blev 3 av mina byar övertagna på speed och låg på top 300 i ungefär allt (pop, off, deff)

För att jag inte kunde samanordna försvar.

Kul födelsedag skulle man kunna säga? Men det finns inte så mycket att göra åt, blanda INTE ihop irl med spel.

Jag hade en kul födelsedag och det var bara och börja om. (efter att ha skickat lite katapulter)
    Vill du spela travian i sverige?
    Klicka Här!

Senior Member Ford-Prefects avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Jag kan säga att jag råkade ut för en liknande sak på se3 förut. Min stora förebild och mentor gick bort.

Jag skrev då till alliansledaren för den alliansen vi låg i krig med och bad om uppehåll från anfall. Skrev att jag inte skulle anfall någon av dem och bad dem inte anfalla mig på 1 vecka. Vi kom överense om detta och jag satte en sitter på att spela med strikta order om att inget anfall fick gå ut från mina städer.

När veckan var över så började vi slå på varandra igen.

Så mitt svar blir faktiskt såhär:

Ja - Men enbart om förfrågan görs IGM och jag har haft en "historia" med spelaren. Exempelvis krig mot dennes allians eller har haft viss kontakt med spelaren.

Nej - Skrivs det enbart i en presentation kan jag med 99% säkerhet säga att jag inte läser den. Enda gången jag tittar på presentationer är när jag ska skicka anfall mot ny motspelare. Även då läser jag inte alliansen utan fixar bara upp tabbar med dennes städer.

Senior Member
    Reg.datum
    Mar 2007

Standard

Eftersom jag fattar frågan som så att det är en ny "farm" man ska skaffa sig. På presentationen står det infromationen om sorgen osv. Jag skulle då inte anfalla spelaren utan ge honom några dagar, skicka ett IGM och fråga något och om det verkar vara ett svepskäl för att slippa farmning så så har han förhoppningsvis byggt ut resurserna så jag får mer nu. Annars skulle jag fortsätta respektera personens sorg och inte "mosa" kontot.

Är personen som redan farm åt mig så spelare ju presentationen ingen roll och man läser sällan sina farmers presentationer utan ofta bara nya farmer om de har nått en viss population.

Jag antar att personen ifråga inte har någon allians för tillfället som han/hon har något större förtroende för än, förtroendet byggs ju upp med tiden och då finns det ofta någons om är sitter men nu i början kan det ju vara svårt att få tag i en pålitlig sitter.
    s2 Amphiler
    com5 Gharbad

Thumbs down

Citat Ursprungligen postat av rishaki Visa inlägg
    Skulle attakera som aldrig förr, jag struntar väll i om din mormor dog eller inte. Detta berör mig inte det minsta, varför ska jag då låtsas att jag bryr mig och leka "snäll"? Jag skulle alldrg sagt något till någon om jag vore du.
    Och vad är det för fel med att leka snäll?
    Jag tror att just den här sortens tråd klarar sig utan svar av den sorten,.
    Det finns en värd utanför travian vet du.
    Och utanför den värd som vi kallar travian så ser spelreglerna annorlunda ut, om ens account i den riktiga värden raderas så kan man inte göra ett nytt, då e man nollad på riktigt.
    Och det finns inga resurser i värden som kan bygga upp någonting på samma ställe igen.
    Och nej servrarna startar inte om i verkliga värden, får man en dålig start så får man leva med det eller radera kontot...
    Hoppas du förstår vad jag menar
    Senast redigerad av jontebiogas den 09-01-24 klockan 11:40
    drive biogas

Banned
    Reg.datum
    Sep 2008
    i mitt slott i mitt land där jag rigerar.

Standard

På din fråga skulle jag kunna svar ja och nej.

Föra S4 råkade jag ju utför en olycka som höll på att kosta mig livet. och i stort sett ALLA allianser slutade anfalla mitt konto. Så ja jag skulle kunna va så storsinta att visa den respekten för en farm. Eftersom den finna respekten visats för mig. I livet ska man ge och ta anser jag.

Dock skulle jag bet MH låst mitt konto om jag själv råkat ut för ett dödsfall i min familj.
    Annars finns siter funktionen så att man kan sätta in en kompis eller likande som kan ta hand om ens konto och på det sättet spela kontot till dess fördel.

Till TS hoppas att du snart mår bättre och jag beklagar verkligen din sorg!
    Kram Lejonstjärna

Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 sistasista

Regler för att posta