Bra, säger samma sak.Jag skulle farma på. Här är mina skäl:
1. Hur ska jag veta att det inte bara är en "krigslist"? Dvs att personen ljuger för att undvika att bli anfallen. I det här spelet bluffar ju folk hela tiden.
2. Som tidigare sagts, Travian är ett spel. Ett spel, ingen rättighet. Oavsett om man lagt ner pengar på det eller inte. (Man väljer ju trots allt själv om man vill lägga pengar på det här spelet, ingen tvingar en.)
Om jag spelar Monopol med ett par kompisar, får ett telefonsamtal och måste åka därifrån, inte ber jag dem att låta min gubbe vara kvar orörd samtidigt som de kan spela vidare. Antingen hoppar jag av den spelomgången och börjar om nästa gång vi spelar. Eller om jag tycker det är jätteviktigt att spela klart just den omgången, så ber jag förstås någon att ta över och spela i mitt ställe medan jag är borta.
I Travian finns en funktion som är speciellt tillkommen för att hantera irl-situationer: Sitterskapet. Behöver man täckning för en tid pga något som hänt irl, ska man skaffa sig en sitter. Eller så får man hoppa av just den spelomgången och komma tillbaks någon annan omgång. Värre än så är det inte, för Travian är trots allt bara ett spel. Ingen rättighet.
Det är vad jag tycker.