Visa resultat för omröstning: Respekterar du om någon ber om tid på sorg?

Antal röster
42. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Ja

13 30.95%
  • Nej

29 69.05%
Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 sistasista
Visar resultat 11 till 20 av 34

Ämne: Avtalsbrytare och ohederliga personer

Senior Member
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av s4-greken Visa inlägg
    Jag skulle farma på. Här är mina skäl:

1. Hur ska jag veta att det inte bara är en "krigslist"? Dvs att personen ljuger för att undvika att bli anfallen. I det här spelet bluffar ju folk hela tiden.

2. Som tidigare sagts, Travian är ett spel. Ett spel, ingen rättighet. Oavsett om man lagt ner pengar på det eller inte. (Man väljer ju trots allt själv om man vill lägga pengar på det här spelet, ingen tvingar en.)

Om jag spelar Monopol med ett par kompisar, får ett telefonsamtal och måste åka därifrån, inte ber jag dem att låta min gubbe vara kvar orörd samtidigt som de kan spela vidare. Antingen hoppar jag av den spelomgången och börjar om nästa gång vi spelar. Eller om jag tycker det är jätteviktigt att spela klart just den omgången, så ber jag förstås någon att ta över och spela i mitt ställe medan jag är borta.

I Travian finns en funktion som är speciellt tillkommen för att hantera irl-situationer: Sitterskapet. Behöver man täckning för en tid pga något som hänt irl, ska man skaffa sig en sitter. Eller så får man hoppa av just den spelomgången och komma tillbaks någon annan omgång. Värre än så är det inte, för Travian är trots allt bara ett spel. Ingen rättighet.

Det är vad jag tycker.
    Bra, säger samma sak.
    Alla har vi en djävul och en ängel på våra axlar.

Elfereth
    Guest

Standard

Eftersom jag är en människa som spelar skulle jag naturligtvis inte attackera om tillräcklig information varit närvarande.

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Fårstår inte riktigt vad rubriken har med det hela att göra. Avtal kräver att bägge parter aktivt går med på vad som avtalats, och kan inte utfärdas ensidigt.

Själv skulle jag nog respektera begäran till viss del (iaf så pass att jag inte använder dig som övningsplats för katapulter). Om det nu är så att du inte tänkt spela på en tid och sedan komma tillbaka, och dessutom inte tänkt ha en sitter som hjälper dig att använda de resurser din by tillverkar under tiden så är det inte mer än rätt att andra farmar dig under tiden, men det rätta för dig är att skaffa en sitter som sköter uppbyggnad och försvar under tiden så har du förhoppningsvis ett hyffsat konto att komma tilbaka till sedan.

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard

Mr. Real: Om dina allians bröder först LOVAr dom _inte_ skall atakera (detta var före jag begärde tid och ens före mormor dog) och sen 2-3 dagar senare bryter ord...är inte definitionen av en lögnare precis det...att inte hålla ord?

Men det var ju löst iofs.

Sen så satt jag och tänkte. Jag önskar aldrig något ont för en person men jag tror dom flesta som skriver sina svar här har aldrig varit i den situationen som jag är i och det är enkelt att bara säga att man tycker si och så, så jag önskar er som skriver så lättvindigt att ni går igenom vad jag gör, bara för en vecka eller två eller så.... och sen skriv vad ni tyckte om det.

Och i slutänden handlar det om respekt för en spelare, har ni någon?

Och till dom som säger att ta en sitter, en kompis som tar över, jag har ingen kompis som jag litar på till den graden som spelar travian. Jag litar inte en främling med mina pengar som jag satt in i detta. Jag gjorde det på en annan server och kom tillbaka efter jul uppehållet och hade min stad sönder bombad och alla resurser åt helvete...inte igen.
    Senast redigerad av SirLance den 09-01-18 klockan 16:49 Anledning: stavfel

Junior Member
    Reg.datum
    Dec 2008

Standard

SirLance vad heter du IGM?

Senior Member Befolkad bys avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av SirLance Visa inlägg
    Mr. Real: Om dina allians bröder först LOVAr dom _inte_ skall atakera (detta var före jag begärde tid och ens före mormor dog) och sen 2-3 dagar senare bryter ord...är inte definitionen av en lögnare precis det...att inte hålla ord?

Men det var ju löst iofs.

Sen så satt jag och tänkte. Jag önskar aldrig något ont för en person men jag tror dom flesta som skriver sina svar här har aldrig varit i den situationen som jag är i och det är enkelt att bara säga att man tycker si och så, så jag önskar er som skriver så lättvindigt att ni går igenom vad jag gör, bara för en vecka eller två eller så.... och sen skriv vad ni tyckte om det.

Och i slutänden handlar det om respekt för en spelare, har ni någon?

Och till dom som säger att ta en sitter, en kompis som tar över, jag har ingen kompis som jag litar på till den graden som spelar travian. Jag litar inte en främling med mina pengar som jag satt in i detta. Jag gjorde det på en annan server och kom tillbaka efter jul uppehållet och hade min stad sönder bombad och alla resurser åt helvete...inte igen.
    Så... Ni hade kommit överens INNAN detta med din mormor om IAP? Och så drar du på oss att det är dålig moral att vi trampar på dig fast du har sorg? Jag vet inte vilka kriterier eran IAP har haft, men har ni fått några dagars frist utan att behöva betala en timmes prod så skall ni vara glad för genorisiteten...

Angåeende att ni ej vill köra med sitter... Prata med admin eller MH och se om ni kan bli låst ett tag. Det gjorde jag medans jag låg på sjukhus och det fungerade bra, blev låst i lite mer än en vecka. (MYCKET stort tack till crew för det). För att du lämnar spelet ett tag så pausar tyvärr inte spelet runtom dig. Vill du pausa så gör det riktigt.
    SEZ1 - Befolkad by - JustWe
    SEZ2 - Befolkad by - FortKnox, DX
    SEZ3 - FireZtreaM - GOSU, Vendetta
    SEZ5 - Befolkad by, DreamHacker - FortKnox, DX
    SEZ7 - Roidrage - FM
    S3 - Anticimex - MBF-IRL
    SEZ9 - Bäst - Bäst
    X2 - Roidrage
    ts20 - Hano - Aktiv
    ts2 - Bäst - Aktiv

Standard

jag håller helt med befolkad by på detta. självklart ska man aldrig prioritera travian framför irl (även om det händer) men rundan kan inte stanna bara för att du inte "vill" spela. när man farmar en person så kan man inte hålla koll på vad som står på profilen, och man kan iaf inte ta den på allvar. Gör som de sa förut, be MH stänga av dit konto ett tag, och använd sitter funktionen! den finns av en anledning, det måste finnas någon du litar på.

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard

Hade ingen aning man kunde göra det. Skall tänka på det om det blir för mycke.

Divikajva
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av SirLance Visa inlägg
    Så du menar i fullaste allvar att du skulle utan vidare sätta en sitter på ditt konto som du lagt en 300 eller 400 kronor på?

Jaa, det hade jag gjort...

För den delen så är travian ett spel MEN det kan finnas respekt mellan spelare även i spel och jag anser att visar man respekt mot sin spelare så får man respekt tillbaka.

Klart man ska ha respekt emot dom man spelar med. Men det här är ett strategispel och jag kan inte sluta attackera dig mm bara för att något hänt dig irl...

Och detta med off rank etc, du menar välan inte på fullaste allvar att en enda person eller så skulle påverka någons off rank pga den vill bli lämnad ifred? Hur många andra finns det som man kan ge sig på...5000 eller 6000 eller så....

En liten attack på många spelare blir bra med resurser och offrank med tiden...Du kanske är en av dom få spelarna.
    .............

Junior Member Arkass avatar
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Ursäkta mig, men jag tycker det är lite motbjudande hur du försöker använda din mormors bortgång i ett jävla spel. Inte speciellt värdigt.

Skaffa perspektiv!

I övrigt håller jag med s4-greken.

/En som varit med om saker.

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 sistasista

Regler för att posta