Sidan 3 av 13 FörstaFörsta 12345 ... sistasista
Visar resultat 21 till 30 av 126

Ämne: Kyrkoskatt införs i nordöst.

Senior Member
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mossherren Visa inlägg
    Härmed inför kyrkan skatteplikt på sin mark i Nö.
    Ni är ju för söta.

Eftersom ni har rätt lite mark i NÖ som tillhör kyrkan så blir väl rimligen kyrkoskatten rätt liten med...

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ceril Visa inlägg
    Ni är ju för söta.

Eftersom ni har rätt lite mark i NÖ som tillhör kyrkan så blir väl rimligen kyrkoskatten rätt liten med...
    Tvärtom Ceril, i och med att vi är tvingade att utveckla och bebygga marken, plus att undervisning av folk och fä inte är gratis i dessa tider, så kommer det krävas en del resurser. Skatten behöver därför inledningsvis vara förhållandevis hög men för detta ändamål ska man inte stirra sig blind på siffror tycker jag. Eventuellt kan skatten sänkas i framtiden men sådana beslut får GUD fundera på. Och, vilken mark som tillhör och inte tillhör kyrkan kommer det tvistas om till servern avslutas men det måste väl ändå vara vår plikt att leda de vilseledda till rätta så de får vandra på vår upplysta stig.
    Senast redigerad av manhalv den 08-12-22 klockan 14:35

Senior Member Juless avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ceril Visa inlägg
    Ni är ju för söta.
    Vi gör vårt bästa
    Gaius, Crude, Chimera, Elik, Dufftown etc. Kärt barn har många namn.
    Bästa off-rank: se5 - Elik Poäng 1149338, Hulda Nivå 131 (Imperieriddare)
    Hjälp, Moss hackade min signatur *snyft*

Senior Member Hövding Mogs avatar
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Var befinner sig ert skattekontor? Jag behåller gärna min gudomliga mark med färgfläckar..

Vad är det för slags undervisning ni kommer bistå med, med hjälp av pengarna kyrkan får in?
    Jag har en önskan att man mellan bön och mässa kan lära alla att det inte bara är Gud som visar vägen, utan att vi alla väljer våra egna vägar genom livet med konst och med uttrycksfulla sinnen. Jag vill gärna att varje medlem ska förses med två stora dukar, en pensel och en samling färg av olika kulörer. De övriga tillbehören ska kunna finnas tillgängliga för alla i stora salen, där dem står under altartavlan och väntar på att bli förda av en konstnärlig rörelse.
    S.1 omg 2 - Hog
    S.1 omg 3 - Hoffe
    S.1 omg 4 - Spiff

”En given struktur kan hämma det logiska och det kreativa tänkandet” - Hog

”Att leva väl ger mer tid. Att leva väl för andra ger en evighet” – Hog

”Genom att ge människan egoistiska motiv kan man skapa både fred och krig” – Hog

Senior Member
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Min förutsägelse är att insamlingen av skatten kan mötas av vissa hinder. Kan hända blir de logistiska kostnaderna för insamlingen högre än inkomsterna därav? I vilket fall så sitter jag i NV så jag störs inte så mycket av det hela.

Junior Member
    Reg.datum
    Dec 2008

Standard

ni får nog piska på era indrivare om detta ska leda någon vart. med 2 klubbisar blir ju inte mkt skatt

Banned
    Reg.datum
    Sep 2008
    i mitt slott i mitt land där jag rigerar.

Standard

Jo vad det gnälls över lite skatt. klart att man betalar skatt till kyrkan lika klart som man seger amen i kyrkan.
    Tycker det är häftigt att betala skatt.

Member stormvesslans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Wink

dom har inte fått in nog med skatt för att ha mer än 2 klubbisar.. skulle vara roligt att se skatte indrivning i NW...

Senior Member Rorass avatar
    Reg.datum
    Jan 2007

Standard

Måste man betala skatt till kyrkan även om man är Muslim? Jag tänker inte betala för något som inte finns skrivet i Koranen!

Senior Member Mossherrens avatar
    Reg.datum
    Apr 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Roras Visa inlägg
    Måste man betala skatt till kyrkan även om man är Muslim? Jag tänker inte betala för något som inte finns skrivet i Koranen!
    testa och läs igen
    Alla djur, utom människan, vet mycket väl att livets huvudsakliga mening är att njuta av det. /Samuel Baulder
    Allsång på sekten:
    http://www.youtube.com/watch?v=LHUsV7oOh84

Bästa off-rank: se5 - Elik Poäng 1149338, Hulda Nivå 131 (Imperieriddare)

|-------> Jag är världens bästa travian spelare. <--------|

Sidan 3 av 13 FörstaFörsta 12345 ... sistasista

Regler för att posta