Visa resultat för omröstning: Censureras eller ej?

Antal röster
12. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Lars är dömd till ett liv bland tiggare och syndare. Texten ska censureras.

4 33.33%
  • Lars's skämt var roligt och jag har dålig humor. Texten ska inte censureras.

3 25.00%
  • Nalle Puh's sånger om heffaklumpar ska censureras.

1 8.33%
  • Jag har ingen rösträtt i Sverige. Jag får inte rösta.

4 33.33%
Sidan 1 av 4 123 ... sistasista
Visar resultat 1 till 10 av 39

Ämne: Censurerad eller inte?

Bullen och co
    Guest

Standard Censurerad eller inte?

Nu har jag kommit fram till en viktig fråga i detta demokratisk styrda land.

Skulle denna låt censureras eller inte censureras i U.S.A?

http://www.youtube.com/watch?v=g9zzxsFm8HM

Min åsikt är att man inte får provocera ungdomar i de mindre åren att ljuga. Detta kommer att ta hårda konsekvenser för dem när de växer upp och ska få jobb.

Nåväl...

Rösta och motivera!

Min tekniska sida har talat! Jag misslyckades att lägga till omröstning. Ni får lägga er röst i era poster.
    Senast redigerad av Bullen och co den 08-12-08 klockan 15:29

Junior Member
    Reg.datum
    Dec 2008

Standard

Helt klart uppmuntrar denna "låt" barn i de yngre åren till våld, (Jag glömde tänderna) detta hänvisar helt klart till att barnet har varit i bråk, samt att ljuga (Jag lurade mor) detta för att dölja att han varit involverad i slagsmål och fått sina tänder utslagna.

Nonian.
    Guest

Standard

men asså de va väl inge farlit me den låten eller? :rolleyes:

Senior Member studspers avatar
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Jag tycker inte den ska censureras.

Att han glömde tänderna, där tänkte jag på att han hade löständer, vilket är ganska komiskt, och inte alls särskilt uppmanande till något, anser jag. Han ljuger... So what? Vi kommer i kontakt med lögner jämt, att en sång som de flesta inte kommer att titta på(eller höra över huvud taget(Jag hade inte hört den innan iaf)) ska få folk att ljuga. Folk ljuger ändå. Väldigt mycket.
    //Studsper

Don't piss me off, I'm running out of places to hide the bodies!
    Visca el Barça!
    StudsPersAllmänbildadeMeddelanden

Junior Member
    Reg.datum
    Dec 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av studsper Visa inlägg
    Jag tycker inte den ska censureras.

"Han ljuger... So what? Vi kommer i kontakt med lögner jämt, att en sång som de flesta inte kommer att titta på(eller höra över huvud taget(Jag hade inte hört den innan iaf)) ska få folk att ljuga. Folk ljuger ändå. Väldigt mycket."
    Det är precis detta som vi vill undvika, att uppmuntra de små att ljuga bara för att det redan är ett accepterat beteende, det skickar ju signaler att det är okej att lura sin mamma.

Vi måste vara tydliga att lura sin mor i den uppenbart låga åldern som barnet är i är inte okej.

Senior Member Meudwys avatar
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Mwahahahaha, ve er, innan denna lömska visa hjärntvättar er och får er att ljuga till allt och alla! Hahahahahaa...!

<.<

>.>

Did I say that aloud?

Nå, om man ska låtsas att vara seriös då, så skulle jag bli oerhört förvånad om de censurerade den även om det ganska ofta känns som att de censurerar allt

Den är nog inte lika illa som en irlänsk barnvisa som jag har fått höra på en konsert iaf. Den var visserligen på gaeliska så jag inte fattade ett jota av texten men artisten (Christy O'Leary tror jag han hette) översatte titeln innan han började sjunga den: "The Old Hag with the Money". Den skulle nog bli censurerad bara för titelns skull kan jag tänka mig XP
    Det är feligt att mänskla!.

Filmjolk92
    Guest

Standard

Jag anser att när han lurade mor så busade han bara. Alltså helt normalt och något som nästan alla barn gör, vare sig de har hört låten eller inte.

Spoofer
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Bullen och co Visa inlägg
    Min åsikt är att man inte får provocera ungdomar i de mindre åren att ljuga. Detta kommer att ta hårda konsekvenser för dem när de växer upp och ska få jobb.
    Provocera? Skulle du vara vänlig och förklara hur det där är en provokation?

Citat Ursprungligen postat av Bakfylla
    Helt klart uppmuntrar denna "låt" barn i de yngre åren till våld, (Jag glömde tänderna) detta hänvisar helt klart till att barnet har varit i bråk, samt att ljuga (Jag lurade mor) detta för att dölja att han varit involverad i slagsmål och fått sina tänder utslagna.
    Helt min åsikt!

//Spoofer

Bullen och co
    Guest

Standard

Du är nog bara för liten för att se allvaret i problemet. Den provocerar fram ilskan ur barnen. Den lilla busiga sidan av dem. Ingen gillar den, punkt slut.

Senior Member ForceFists avatar
    Reg.datum
    Mar 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Bullen och co Visa inlägg
    Du är nog bara för liten för att se allvaret i problemet. Den provocerar fram ilskan ur barnen. Den lilla busiga sidan av dem. Ingen gillar den, punkt slut.
    Barn ska va barn, och barn är busiga.
    "It's all fun and games 'till someone loses an eye, then it's just fun you can't see" -Hetfield

Russel's Teapot

"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
    — Stephen F. Roberts

Sidan 1 av 4 123 ... sistasista

Regler för att posta