Sidan 1 av 3 123 sistasista
Visar resultat 1 till 10 av 21

Ämne: Låst tråd?

Senior Member
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard Låst tråd?

Jag ser till min förvåning att Ockerman har låst tråden "Vem vinner s1". Moderatorernas uppgift är rimligen att serva oss forumdeltagare så vi får en så trevlig upplevelse som möjligt. Trådskaparen kan låsa tråden själv om han/hon vill. På vilket vis hjälper det oss forumdeltagare till en trevligare upplevelse?

Jag skulle önska att ni moderatorer funderar på om det

a) Vi tycker det var en bra sak.
    b) Vi upplever det som en meningslös maktdemonstration.

Ni höll tassarna borta från s1-forumet och för detta var vi tacksamma. Var vänliga lås upp tråden och låt oss sköta oss själva de sista dagarna till servern startar om.

Senior Member joals avatar
    Reg.datum
    Dec 2006

Standard

Det här är fan det löjligaste jag sett och ett totalt misslyckat försök att visa sin makt direkt.
    Det kommenteras mycket om att medlemmarna gnäller för mycket på moderatorerna men det är ju uppenbart att man har all rätt att göra det.
    Önskvärt vore om personer som inte har koll inte heller kommer in och sabbar s1 forumet.
    Inom ett par dagar kommer det vara helt dött och det är nu forumet har sin höjdpunkt.
    Är skandal om inte tråden öppnas igen (men nu när nån varit där och pillat lär tråden ändå dö, tack!) och det är ärligt talat dags att fundera över vilka som väljs till moderatorer.
    Stavning, formulering, kunnande och engagemang måste vara kriterier för en moderator, inte den som är mest kåt på posthunting.
    Penisförlängare:
    s1 (2): Joal 1048700 offpoäng (dåvarande rekord), hjälte: nivå 142 (dåvarande rekord)
    s1 (4): Tribble (tillsammans med kråkan): 2422860 offpoäng (rekord), hjälte: nivå 193 (rekord)

Senior Member
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av ockemen Visa inlägg
    Tråden handlade om vilka som skulle vinna. Inte off topic. Därför låses den. Det finns trådar som handlar om vilka som van besök dem.
    Åter till min fråga på vilket vis ökar din låsning av tråden servicen till oss forumanvändare?

Tror du vi uppskattar den eller tycker illa om den?

AlternativeGirl
    Guest

Standard

joal - varning för ovårdat språk. Svordomar och liknande är som sagt förbjudna på detta forum.

Och så ska jag kolla upp trådarna och vilka som är låsta och se vad som ska göras.

Senior Member joals avatar
    Reg.datum
    Dec 2006

Standard

Jag bjuder på en varning på dubbelpost nu, jag blir för fan förbannad.
    Nu är nästa tråd låst, bara minuter efter cerils klagomål för första tråden. Det är helt uppenbart att denna maktkåta moderator inte hör hemma som moderator på nån som helst plan.
    "Tycker tråden inte är så vetig längre då man vet vem som van." är argumentet. Man kan för det första fråga sig vem det är som är van och om någon tänkt för mycket på vete i detta, och för det andra vad egentligen argumentet är. Att någon som inte har nån som helst koll på server 1 tycker att en tråd inte är "vetig"?
    Nä för fan, men 99% av alla som lirar server 1 är nog av en helt annan åsikt.
    Snacka om att komma in och totalt ruinera de sista dagarna som en del av dessa spelare håller någon som helst kontakt.
    Det är dags att jävligt seriöst tänka över vad som håller på att hända, då användare som inte ens är skolmogna får ta över forumet och göra till en sandlåda.
    Mig kan ni gärna stänga av tills detta retts ut, det finns ändå ingen som helst ide att läsa detta så som det ser ut nu.
    PINSAMT; RIKTIGT ***** PINSAMT; TRAVIAN!
    Penisförlängare:
    s1 (2): Joal 1048700 offpoäng (dåvarande rekord), hjälte: nivå 142 (dåvarande rekord)
    s1 (4): Tribble (tillsammans med kråkan): 2422860 offpoäng (rekord), hjälte: nivå 193 (rekord)

Junior Member
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Hmmm vad tjänar man på att låsa trådar för en "död" server, så länge inga påhopp eller dylikt pågår, låt oss prata av oss krigsruset ifred.
    RTFM

S1 2 Winner SFI member (Trialis)
    S4 1 Winner GOL member (GE-GOL)

Senior Member davvess avatar
    Reg.datum
    Aug 2008

Standard

Joal har faktsikt all rätt att svära där!

Den där ockeman Moderatorn är löjlig! Han stavar dåligt och verkar ha dålig erfarenhet av Travian! Banna ni mig, men detta känns som att det kommer bli "kommunistiskt"
    Den där ockemannen, ha inte honom som moderator! Som sagt han saknar erfarenhet och vissa säger att de känner honom IRL och han är trettonår, W00T?!
    Det Dummaste-dummaste-dummaste-dummaste nånsing!

Lås gärna upp den nu. Snacka om att det kommer finnas förbannade personer här!
    Och ja, nu förstår jag verkligen! Verkligen varför folk ibland gnäller på moderatorerna!
    S4: Går att klura ut

Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2006

Standard

Det var inte bara Joals snatter som höll HT/ABS ifrån det här forumet.. :-)
    Skämt å sido, om man inte får sitta och analysera, kommentera, prata av sig, berömma, gratulera och kritisera sina med/mot-spelare i forumet som hör till en server som rullat på i dryga året, och som blev en osedvanligt spännande dito, då kan det kvitta med ett server-forum. Vitsen måste la ändå vara att man kan komma i kontakt med sina med och motspelare på ett lätt sätt via Travian-sidan eller skall vi vara tvungna att börja smyga runt med privata forum dit dessa moderatorer inte hittar?
    //
    gg

Junior Member svans avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av ockemen Visa inlägg
    Tråden handlade om vilka som skulle vinna. Inte off topic. Därför låses den. Det finns trådar som handlar om vilka som van besök dem.

Asså fy vad sur jag blir när jag ser vad som händer i forumet, du har inte sagt ett ord i s1 forumet och kommer in och säger grattis, i en mening där man behöver tolk för att kunna lista ut vad som skrevs. Sedan börjas det låsas trådar i ett forum som fungerar utan problem, vem *** gynnar det? vad stör det att vi har våra trådar vid liv dem sista dagarna? i ett spel som vi hållt på med i över ett år och lagt ner sjukt med tid på!

pinsamt!
    Mvh / Svan

s1 Spiderpig/LOOlau, Freedom

gamla s3 Kenobe, Ledningen-x

AlternativeGirl
    Guest

Standard

joal - ännu en till varning för ovårdat språk.

Skriv gärna ett PM till mig med klagomål på de nya testmoderatorerna, om du skriver det lite lugnare och utan att ilskna till. Jag lovar att lyssna (läsa) på det du säger och ge dig ett förhoppningsvis bra svar på dina frågor.
    Alla kritik ni ger (om den är konstruktiv och inte bara allmänt gnäll) hjälper bara oss.

Finns sedan en tråd som heter "Kritiken emot moderatorerna", där kan ni allmänt kritisera oss och vad som bör göras.

Testmoderatorernas agerande tycker jag dock att ni ska ta med mig i PM och hålla en lugn attityd.
    Kom ihåg att de bara är moderatorer på test än så länge.

Jag ska som sagt kolla igenom detta forum och se vilka trådar som bör fortsätta vara låsta, och vilka som kan låsas upp.

Sidan 1 av 3 123 sistasista

Regler för att posta