Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Visar resultat 21 till 24 av 24

Ämne: Alliansprestationer

Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av SpeedBoats Visa inlägg
    Haha siken dålig förlorare.

Titans kommer sist ? Det är något jag tvekar på hårt.
    Dålig förlorare? Vad har du fått det från? Utläste du det från mitt meddelande på något vis, eller är det bara det nya trendinlägget på forumet?

Att Titans kommer sist är väl kanske inte så troligt men man kan ju alltid hoppas, eller?

Junior Member
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Tarzan Tapir Visa inlägg
    50% alltså... Det är ju en del. Varför gjorde inte vi så?

För övrigt är det löjligt att funktionen finns. Varför ska små spelare skyddas i ett spel som går ut på att man plundrar varandra? Orealistiskt är det också. Skulle acceptera funktionen om den bara gällde de första veckorna av spelet, när det ändå kvittar men tycker egentligen att den inte borde finnas i endgame just på grund av dessa möjligheter. Å andra sidan anser jag att man ska utnyttja funktionen om den finns...

När jag körde mud en gång i tiden var det praxis att man utnyttjade alla loopholes man kunde hitta; det blir lite av en sport att veta allt, och jag tycker inte det är något fel med det. Det är som att använda "crouch" på counterstrike för att kika över stenar och skit. Man bobbar ju snabbt upp ett par cm när man reser sig från en kvick crouch.

Eller att slänga flashar över "tak" på banorna.
    Tänkte börja med att fortsätta på CS tanken.

Om man silent plantar på dust2 ( ni som spelar vet vad jag menar) så brukar det räknas som fusk. OBS brukar.. I de fall då de räknas som fusk har det klart och tydligt angets i reglerna för servern eller den "tävling" man deltar i. Likaså att bugg flasha vilket kan görs på några olika banor men även det är klart och tydligt skrivet i reglerna att det inte är tillåtet.

Det jag i detta fall pratar om är sk. buggar och inte utnyttjande av en möjlighet i spelet.

Sen kan jag tycka det är tråkigt att alla inte känner till möjligheten med ökad deff bonus (eller tänkte på den). Förstår nu även till viss del varför vissa attacker har gett mycket mer i skada än andra (förutom eventuell tokdeff).

Gennerelt kan man ju säga att det finns 2 olika skolor att skriva regler i från.

De jag mött i bilsportsammanhang brukar börja med en dylik text.
    "Det som inte utryckligen står är tillåtet är förbjudet och kan betraktas som fusk med påföljande bestraffning"

Det var den ena skolan sen kan man se på den "bekväma" sidan där reglerna skrivs lite efter hand vilket alltid är olyckligt och man gör tillägg om både tillåtna saker och icke tillåtna saker.

Med bekväma menar jag att man inte behöver tänka igenom lika nogrannt från början om vad som skall vara tillåtet eller inte tillåtet. Att använda den inställningen gör tyvär att det alltid kommer att finnas folk som blir anklagade för "omoraliskt" betende då de utnyttjar de möjligheter som finns.

Vi kan ju se på utplaceringen av VU byar och planbyar. Att vissa allianser visste var de skulle placeras gav onekligen en klar taktisk fördel men jag har inte hört någon bli anklagad för den kunskapen och jag påstår att det är på samma nivå som kunskapen om pop och deff bonusen. Kanske till och med värre om man inte någonstans i reglerna eller de taktiska råd som finns kan utläsa att man har ett högre deff värde som mindre spelare gentemot en större spelare (har inte lusläst efter det).

Däremot kan jag påstå att det inte någonstans står att natarbyar eller planbyar hadde bestämda kordinater av "tradition". Nu kan jag till min glädje se att det är slut med det och de skall slumpas fram i forsättningen. Vilket jag ser som en klar förbättring av spelet.

Moralisk segrer är för övrigt ett väldigt svårt begrepp. Vem skall bestämma vad som är moraliskt riktigt och inte?
    Tänk även på att det i verkliga livet alltid är vinnarna som skriver historian och att påstå att de är opartiska är nog ganska naivt.

Med de orden avlutar jag detta inlägga av mig (ett av få) och önskar alla lycka till och segern till de som förjänar den enligt sin moralkodex (för de är de som skall leva med sitt samvete).

//PRO-Ake

Senior Member SpeedBoatss avatar
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Tarzan Tapir Visa inlägg
    Dålig förlorare? Vad har du fått det från? Utläste du det från mitt meddelande på något vis, eller är det bara det nya trendinlägget på forumet?

Att Titans kommer sist är väl kanske inte så troligt men man kan ju alltid hoppas, eller?
    Nej. Jag hoppas så hårt på att zirza och co kommer sist.
    Titans Center Squad

- Victory through Unity -

Senior Member
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Trao Visa inlägg

Nej bara för att man kan göra något är det alls inte säkert att man får göra det. Bara för att det inte står uttryckligen i reglerna att något inte är tillåtet innebär det inte att något är tillåtet. Min uppfattning om vad som normalt gäller i onlinespel är att det inte är ok att utnytja spelmekanik på annat sätt än vad som är tänkt om detta drabbar andra spelare.
    Att utnyttja spelmekaniken ser jag inget fel i. Lyckas min fiende komma på ett sätt att bättre att uttnyttja spelets möjligheter, så är det bara att applådera honom/henne, bättre än att sitta och gnälla över att han/hon kom på det först iaf.
    Är det inte lite underligt att man börjar gnälla över något som man själv missat att använda. Finns ju massor s.k exploits isåfall. Tex så kan man ångra en skickad förstärkning/anfall efter 90 sekunder, vilket används av många för att studsa med trupperna för att ducka eller att tima def.
    Jag tror inte det var vad som var meningen med funktionen utan att man helt enkelt ska kunna ångra sitt anfall om man råkar skicka ett anfall emot fel by.
    Bara för att man använder sig av denna funktion så gör det inte enligt mig dessa spelare sämre på något sätt. Att sitta och gnälla över en sak när spelet är fullt av sådana ger snarare ett sken av att man är en dålig förlorare.

Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123

Regler för att posta