Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 sistasista
Visar resultat 21 till 30 av 32

Ämne: Allmänt ircparty för s1

Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Solis, Frankie Visa inlägg
    Jisses Trazan, om jag ville gör det personligt skulle jag kunna berätta en och annan annekdot sen du hängde på SPQRs vent i början på servern
    Näääääääj. Orättvist...

Standard

Du är lite sent ute denna gång... de är kortlivade under ett par timmar dessa irc-kanaler när resten av servern går ihop för att bomba mig i småbitar...
    nejfan minst 5 pers som idlar för fulla muggar! Nog bästa idlarplejset på ircn med krypin.

Sen tror...eller iaf hoppas jag att folk kryper fram alternativt hoppar in när det är dags för nästa actionrulle på s1.
    Senast redigerad av tehweasel den 08-08-17 klockan 17:38

Senior Member Torstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2007

Standard

Det kan du fethajja!!

Räkna med att när aktiviteten ökar där ökar antalet trupper marschera...

Standard

Citat Ursprungligen postat av Torsten Visa inlägg
    Det kan du fethajja!!

Räkna med att när aktiviteten ökar där ökar antalet trupper marschera...
    Jodå det har vart lite folk där ikväll

Och S-S försökte sig på att demolera mina magasin... märker en klar koppling...

Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Jodå det har vart lite folk där ikväll

Och S-S försökte sig på att demolera mina magasin... märker en klar koppling...
    Försökte sig på... Det är så det heter alltså. Vill minnas att jag fick ner hela två nivåer.

Senior Member
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Japp absolut visst gjorde du det. Du tog magasinet från nivå 12 till nivå 10. Detta innebär en tidsförlust på knappt 7h.

Om jag simulerar med dina trupper så får jag den skadan med följande försvar:

1.500.000 praetorians
    800.000 spjut
    1.300.000 falanxer

Observera att jag inte vet vad som står i byn jag bara gör ett antagande för jämförelsens skull. Om vi nu tar samma försvar men har skickat en bräckarmé innan som har rivit pallisaden och du har väntat till magasinen är på nivå 20 så skulle du med samma trupp och samma försvar riva från lvl 20 -> 17.

Detta skulle innebära en tidsförlust på 32,5h, dvs 1,35 dagar.

Jag har inte räknat på de andra trupperna som följde med men rimligtvis skulle deras effekt bli större utan pallisad med.

Senior Member Bulldosers avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ceril Visa inlägg
    Japp absolut visst gjorde du det. Du tog magasinet från nivå 12 till nivå 10. Detta innebär en tidsförlust på knappt 7h.

Om jag simulerar med dina trupper så får jag den skadan med följande försvar:

1.500.000 praetorians
    800.000 spjut
    1.300.000 falanxer

Observera att jag inte vet vad som står i byn jag bara gör ett antagande för jämförelsens skull. Om vi nu tar samma försvar men har skickat en bräckarmé innan som har rivit pallisaden och du har väntat till magasinen är på nivå 20 så skulle du med samma trupp och samma försvar riva från lvl 20 -> 17.

Detta skulle innebära en tidsförlust på 32,5h, dvs 1,35 dagar.

Jag har inte räknat på de andra trupperna som följde med men rimligtvis skulle deras effekt bli större utan pallisad med.
    Kan ni inte alliera er så man kan lägga ner sina tvivel om att det självklara inte av någon anledning är sant?

Senior Member Torstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2007

Standard

Jag tyckte du försökte "alliera" dig med en hel hög igår på IRC:n SirK! Eller var det bara ett behov att få dans?

Jag tror att har man samma fiende ,kan man för ett ögonblick jobba ihop för att när världsbilden ändrar sig ändras oxå eventuella måltavlor! Det är ju snarare ett uttryck i god diplomati och ett gemensamt strategiskt tänkande att vissa för stunden samarbetar...

Men #irc-party har mer och mer liv för var kväll, även fast det mest är Titans och FCG-folk inne. Eller är det så att alla andra redan följt med i utveclingen och använder andra chattprogram!!

Standard

Citat Ursprungligen postat av Torsten Visa inlägg
    Eller är det så att alla andra redan följt med i utveclingen och använder andra chattprogram!!
    Ähhh, vad ska man med chat över huvud taget till när man har en egen ventrilo?

Kanske skulle ta nästa möte där? man kan vara upp till 100 pers... rekordet hittills ligger på drygt 20 samtidigt

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Tarzan Tapir Visa inlägg
    Försökte sig på... Det är så det heter alltså. Vill minnas att jag fick ner hela två nivåer.
    Som sagt försökte ;-)

Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 sistasista

Regler för att posta