Sidan 7 av 7 FörstaFörsta ... 567
Visar resultat 61 till 69 av 69

Ämne: Äntligen lansering av Rixns efterlängtade Travianverktyg

Senior Member BareJags avatar
    Reg.datum
    Nov 2006

Standard

Efter en krash så kunde jag öppna bladet i Open Office calc. Har dock ännu inte testat om det funkar i övigt.

Open Office är gratis och funkar både på windows och linux. Tycker själv att det kräver mindre av datorn än exel. Ett i övrigt mycket liknade program. Brukar inte vara några problem att använda filer från exel i OO och tvärt om.

En fråga. Rymms detta inom reglerna för travian? Eftersom den uppdaterar infon automatiskt så började jag fundera lite på det.

Förstod inte riktigt hur man ska uppdatera infon automatiskt. Behövs ett extraprogram för det?

Räknar det med att man kan ha PLUS på många saker?

När jag försökte öppna filen så tjatade datorn om att det innehöll länkar till externa dokument. Fanns dock bara med bara den där xls filen.

Vet inte om det funkar i exel. Men i OO kan man ändra storleken genom att hålla in Ctrl och rulla på mushjulet.

Övriga synpunkter:
    Har pysslat en hel del med exel och open office när jag spelat. Använder det nästan dagligen. Hade tidigare ett kalkylblad med ganska avancerade formler flör alla möjliga lönsamhetsberäkningar. Sen jag började spela som german så har dock det ändrats. Man räknar fortssättningsvis hur mycket som helst. Men eftersom minst 50% av inkomsterna kommer i form av plundringar så räknar man inte på samma saker. Det är en myvket oförutsägbar inkomst. Som exempel: Igår kl 8 på morgonen betalade jag tillbaks en skuld på 90k res till en granne. Kunde inte betala mer än en bråkdel av det i form av järn. 15 h senare hade jag 40k järn i lager medan allt annat var nästan slut. Vanliga beräkningar nuförtiden är, hur snabbt lönar det sig att erövra oasen brevid byn? När kan jag tidigast ha x antal stamledare i byn? Är byn lönsammare att erövra, eller borde jag bygga en egen? Hur snabbt blir tornerplatsen lönsam? Hur snart bör jag skaffa nästa by? Det är mer i den stilen som det går. Formlerna har försvunnit grån de dagliga verktygen och bytts ut av ett fåtal tabeller med färdiga uträkningar och en kalkylator och/eller ett kalkylprogram man startar bara de gånger man ska räkna på flera siffror samtidigt.
    Senast redigerad av BareJag den 09-01-18 klockan 06:47

Spelar inte för närvarande.
    Är ledig som co och övrig hjälp för spelare/allianser om någon behöver. Har tidigare erfarenhet från många tidigare servrar. Bara att kontakta, hjälper gärna. 03.07.2010

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard Import

Har problem med importen av data.

Väl i "Ny Webbfråga" så skriver jag i min webbadress. därpå följer ett felmedelande som säger att "Webbsidan kan inte visas i det här programet"

Vad ska jag göra åt saken?

Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2006

Standard

har inte läst hela tråden men förstaposten står de att de bara funkar med svensk version men ja kan starta det med den engelska också...
    sen väldigt bra gjort!

Senior Member Kuckelies avatar
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av dNs Visa inlägg
    grymt! fast jag kommer nog inte använda det.
    Undrar varför ? Den är väldigt bra funkar fint för mig...

Junior Member
    Reg.datum
    Feb 2009

Lightbulb

Synd att du inte skapade detta själv för hade jag bara fått alla beräkningar mm så skulle jag kunna knackat ihop ett program i java.

Det bästa med java är att det fungerar på alla platformar
    OBAMA RATAR PC

Senior Member BareJags avatar
    Reg.datum
    Nov 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av MasterMind Visa inlägg
    Synd att du inte skapade detta själv för hade jag bara fått alla beräkningar mm så skulle jag kunna knackat ihop ett program i java.

Det bästa med java är att det fungerar på alla platformar
    Kan fixa formler och beräkningar om någon bara kunde fixa programmeringen. Har sökt efter någon som kan sånt länge. Ta kontakt med pm så kan vi fundera närmare på det.

Spelar inte för närvarande.
    Är ledig som co och övrig hjälp för spelare/allianser om någon behöver. Har tidigare erfarenhet från många tidigare servrar. Bara att kontakta, hjälper gärna. 03.07.2010

FoOo
    Guest

Standard

Värkar knasigt inte har den online baserad man spelar ju travian online och inte i exel eller något annant program man kan ju vara vart som helst.

Standard

får ju de inte att funka får ju bara felmeddelande:

"Början av de angivna destinationsområdet ligger redan i ett befintligt externt dataområde. Välj en annan destination"
    År 1492 upptäckte de amerikanska indianerna Columbus.

Standard

Ursaekta att jag varit borta ett tag - men nu aer jag tillbaka (och med en kommande ny version med lite buggfixar och smaaplock).

Jag har nu sjaelv testat att koera med en engelsk version av Excel och det fungerar utmaerkt.

Haall ut en stund sa kommer en ny version inom kort!

/Rixn

Sidan 7 av 7 FörstaFörsta ... 567

Regler för att posta