Sidan 1 av 2 12 sistasista
Visar resultat 1 till 10 av 15

Ämne: snälla E-4-H

Junior Member
    Reg.datum
    May 2008

Standard snälla E-4-H

jag ber om nåd.
    tanke me att ja var emot detta kriget från början.

mvh bebbe78 förre detta S.F

Senior Member fpss avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Det är olyckligt hur kriget blev, en rejält tabbe iaf. :/
    Man is still as he was. Is still brutal, violent, aggressive, acquisitive, competitive. And, he's built a society along these lines. - J. Krishnamurti

: firstup.se - :
    Crash and burn.
    RA, där vi besegrar moderatorer - http://forum.travian.se/showthread.php?t=17818

Standard

Heter inte alliansen E-4-F ?
    /Supermon - Lappi/Norrland

Junior Member
    Reg.datum
    May 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av conquerer Visa inlägg
    Heter inte alliansen E-4-F ?
    jo jag märkte att ja har skrivit fel :)

Junior Member
    Reg.datum
    May 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av fps Visa inlägg
    Det är olyckligt hur kriget blev, en rejält tabbe iaf. :/
    ja du du anföll mr än oss och gjorde nästan mest skada på e4f alliansen men du blev fredad.
    men men lycka till i din nya allians

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av bebbe78 Visa inlägg
    ja du du anföll mr än oss och gjorde nästan mest skada på e4f alliansen men du blev fredad.
    men men lycka till i din nya allians
    Jag kom precis in på kontot när kriget tog fart. Jag hoppas att E-4-F har sympati nog att skona majoriteten då det inte var allmogens strid utan något helt annat...
    Man is still as he was. Is still brutal, violent, aggressive, acquisitive, competitive. And, he's built a society along these lines. - J. Krishnamurti

Crash and burn.
    RA, där vi besegrar moderatorer - http://forum.travian.se/showthread.php?t=17818

Standard

då jag "sagt upp mej" och blivit vanlig soldat i e4f pga tidsbrist känner jag nu jag kan tala lite mera öppet här.

Som jag ser det handlar det om långt mera än detta. BW blev SF osv osv hela tiden med ett snett öga till oss. Har många fina mailade citat från era krigare med hot osv mot e4f. Vi bidade våran tid i väntan.

När dagen kom slog vi tillbaka och vann slaget som stog vilket fick konsekvensen att ni tappade kämpaglöden. Nu idag står vi här med oss som "segrare" då vill ni alla helt plötsligt ha fred eller kryper in i skydd hos andra allianser. Min fråga är snarare om vi INTE hade slagit tillbaka och klippt montana. Hade ni då "skonat" oss bara för att vi inte "ville detta" eller "var medvetna om" att det skulle ske?

Hur mycket alla än vill lägga all skit på montana så återstår faktum.
    1. Han var inte ensam om att anfalla
    2. Han var inte den enda som visste vad som hände.
    3. När ni förlorade honom kliver hälften in hos andra allianser övriga ber om nåd. Samma övriga som innan förklarat för oss och våra allierade att gör ni inte som vi säger krossar vi er.

T10 000 har jag inget agg emot då han hela tiden fört en rak öppen dialog med mej och det finns flera som jag ser på hos SF på samma sätt.
    Finns dock 2 för varje 1 som bettet sej som svin och nu är livrädda för att vi ska behandla er på det sätt ni behandlat oss och andra.

(Detta är mina åsikter och inte e4f officiela uttalanden eller tankar)

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av rosco Visa inlägg
    då jag "sagt upp mej" och blivit vanlig soldat i e4f pga tidsbrist känner jag nu jag kan tala lite mera öppet här.

Som jag ser det handlar det om långt mera än detta. BW blev SF osv osv hela tiden med ett snett öga till oss. Har många fina mailade citat från era krigare med hot osv mot e4f. Vi bidade våran tid i väntan.

När dagen kom slog vi tillbaka och vann slaget som stog vilket fick konsekvensen att ni tappade kämpaglöden. Nu idag står vi här med oss som "segrare" då vill ni alla helt plötsligt ha fred eller kryper in i skydd hos andra allianser. Min fråga är snarare om vi INTE hade slagit tillbaka och klippt montana. Hade ni då "skonat" oss bara för att vi inte "ville detta" eller "var medvetna om" att det skulle ske?

Hur mycket alla än vill lägga all skit på montana så återstår faktum.
    1. Han var inte ensam om att anfalla
    2. Han var inte den enda som visste vad som hände.
    3. När ni förlorade honom kliver hälften in hos andra allianser övriga ber om nåd. Samma övriga som innan förklarat för oss och våra allierade att gör ni inte som vi säger krossar vi er.

T10 000 har jag inget agg emot då han hela tiden fört en rak öppen dialog med mej och det finns flera som jag ser på hos SF på samma sätt.
    Finns dock 2 för varje 1 som bettet sej som svin och nu är livrädda för att vi ska behandla er på det sätt ni behandlat oss och andra.

(Detta är mina åsikter och inte e4f officiela uttalanden eller tankar)
    Hugg av huvudet och kroppen faller. Jag vet ingenting om de forna relationerna emellan S.F och E-4-F, då jag hoppade in samma stund som kriget förklarades. För T10000's del så handlade det om ett personligt krig. Många sökte sig till oss när Montana slutade replikera via meddelanden.

Jag vill dock inte klandra spelarna i S.F som söker sig till nya allianser. När det inte fanns någon ledare och ingen direkt förklaring på varför kriget skedde (i alla fall inte vad jag har förstått) så fanns det väl inte heller någon anledning för spelarna att strida?
    Vi satt uppe enda tills 10:00 igår (hela natten) och diskuterade och bollade idéer inbördes om hur vi skulle gå till väga med detta. Alliansledaren förklarar krig, spelarna rustar emot hotet som med rustar, ledaren försvinner. Kvar har vi en strukturerad sida och en annan allians som står utan några som helst direktiv. Att bedriva slakt på enskilda spelare nu vore barbariskt, t.o.m något vi undviker på SEZ.

Det är iallafall min mening som en "utomstående".

x fps, jag för min egna talan och inte T10000's.

Crash and burn.

Standard

Kan ge dej lite bakround om du vill sen FPS så kommer du troligen se på saken med lite andra ögon :).

Jag säger inte det kommer att hända men om jag får order att slå på vissa platser tvivlar jag på att jag skulle tveka. Det är lätt att vara kaxxig bakom stora soldater men då bör man även vara redo att stå upp för sin sak.

En häxjakt vore om vi slaktade oskyldiga soldater vilket vi inte kommer att göra i det här fallet.

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av rosco Visa inlägg
    Kan ge dej lite bakround om du vill sen FPS så kommer du troligen se på saken med lite andra ögon :).

Jag säger inte det kommer att hända men om jag får order att slå på vissa platser tvivlar jag på att jag skulle tveka. Det är lätt att vara kaxxig bakom stora soldater men då bör man även vara redo att stå upp för sin sak.

En häxjakt vore om vi slaktade oskyldiga soldater vilket vi inte kommer att göra i det här fallet.
    Då förstår jag läget lite bättre, som jag sade tidigare, jag har inte läst alla konversationer och vet inte bakgrundshistoriken. Du får gärna maila mig bakgrunden senare, jag skulle uppskatta det. :]

Crash and burn.

Sidan 1 av 2 12 sistasista

Regler för att posta