Sidan 1 av 5 123 ... sistasista
Visar resultat 1 till 10 av 50

Ämne: Guide i hur du hanterar guldöverföringar med mera...

Senior Member
    Reg.datum
    Apr 2007

Exclamation Guide i hur du hanterar guldöverföringar med mera...

Hej alla!

Eftersom det kommer väldigt många frågor om hur man som spelare ska hantera sitt guld, tänkte jag skriva några rader som jag tror besvarar de vanligaste frågorna.

Fråga 1.
    Jag vill överföra mitt guld till ett annat konto, hur gör jag?

Svar:
    Du måste radera det konto som du vill flytta guldet från.
    När kontot är HELT borta (alltså inte bara satt på radering), kommer du att få ett mail till den email som kontot var registrerat på. Mailet innehåller en överföringslänk på det guld som fanns på kontot. Detta mail kommer inom 72 timmar efter att kontot är helt borta (återigen, tålamod).
    Du kan bara flytta guld mellan svenska servrar.
    Länken är giltig så länge som det finns en svensk Travianserver.

Om du får ett felmeddelande när du försöker avsluta ditt konto och flytta guldet ska du skriva till mig
    plus@travian.se

Fråga 2.
    Servern som jag spelade på har avslutats. Vad händer med guldet som jag hade på kontot?

Svar:
    Per automatik får du samma slags mail som jag beskrev ovan, dvs till din registrerade mailadress på spelkontot innehållande en överföringslänk.

Fråga 3.
    Kan jag spara överföringslänken tills att "min server" startar om?

Svar:
    Ja, länken är giltig så länge det finns en svensk Travianserver

Fråga 4.
    Jag co-spelar med en annan spelare. Vi köper guld bägge två. Vem äger guldet när kontot avslutas?

Svar:
    Den som styr över den registrerade mailadressen på spelkontot är den som också äger och styr över guldet. Detta är viktigt att komma ihåg, admin går inte in och "dömer" i guldkonfliker mellan co-spelare.

Fråga 5.
    Jag har köpt guld via PayPal/Payex/kreditkort och fått betala för det, men inte fått ngt guld. Vad gör jag?

Svar: Du skriver till plus@travian.se . Du måste också bifoga screenshot på din betalning för att Plus-supporten ska kunna hjälpa dig.

Fråga 6.
    Jag har köpt guld via telefonsamtal och fått betala för det, men inte fått något guld. Vad gör jag?

Svar: Du skriver till plus@travian.se. I ditt meddelande måste du ange telefonnumret som du gjorde din
    guldbeställning från. Tid och datum är också viktigt att ange.

Fråga 7.
    Jag har fått en guldlänk, men råkat radera den? Kan jag få guldet ändå på något sätt?

Svar: Guldlänken är en värdehandling som du är själv ansvarig för att bevara. Men i många fall så kan vi hjälpa dig ändå, genom att skicka den länken igen. Men servern får inte vara för gammal. Ofta går det bra att skicka länken från föregående server, alltså en server bakåt.
    Men du måste skriva till plus@travian.se från den e-post som tillhörde kontot, och ange kontonamn och server som det gäller.

Fråga 8.
    Jag har inte längre kvar e-posten som min guldlänk finns på, kan ni skicka den istället till en annan adress?

Svar: Nej, har du förlorat åtkomsten till e-posten kan vi inte hjälpa dig. Vi byter aldrig adress på ett mail med guldlänk.

Fråga 9.
    Jag har köpt guld med betalsätt banköverföring, men inte fått något guld trots att det står omedelbart färdigställande.

Svar: Beroende på din banks kommunikation med oss, så kan det ändå dröja 3 bankdagar innan transaktionen går igenom och du får ditt guld. Dras det pengar, och du inte fått ditt guld efter 3 dagar så hör du av dig till PLUS på plus@travian.se med ett screenshot på transaktionen så hjälper vi dig.

I all kontakt med admin/plus-mail skall du ALLTID ange ditt spelarnamn + server.

Jag hoppas att det här bringar lite klarhet i vad som gäller angående guldfrågor.

Må gott alla!
    Ditt TravianTeam
    Senast redigerad av Amaris den 08-06-04 klockan 13:37 Anledning: förtydligande

Senior Member vonfersens avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Gäller detta start guldet också?
    //von_fersen

Lagt travian på hyllan, men det var skoj så länge det vara!

Senior Member
    Reg.datum
    Apr 2007

Standard

Ah, den frågan missade jag.

De initiala 35 gulden som en spelare får på sitt konto är en gåva från Travian. De är INTE överflyttningsbara utan är knutna till det specifika spelkontot.

//Amaris

Junior Member
    Reg.datum
    May 2008

Standard Skänka guld.

Det finns alltså ingen möjlighet att överföra guld, eller skänka guld till annan spelare?

Senior Member AlexZanders avatar
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Jodå det går om han sätter dig som sitter så kan du köpa guld därifrån till han
    http://www.travian.se/?uc=se1_14010

http://kill.se/Aelx

"Glory Into Heaven. Live And Die With Red Alert."

RA/R <3

Luxaxix
    Guest

Standard

Du har glömt att även rekryteringsguldet kan inte flyttas.

En fråga: Om man har guld på en server, men tycker man behöver det på en annan server. Kan man inte få flytta det då? Om man fortfarande vill ha kvar kontot på den första servern.
    Senast redigerad av Luxaxix den 08-06-16 klockan 17:45

Member
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard

Verkar nice, men jag vet inte om det stod (är trött och hinner inte med riktigt :\ )

Om tex. speed servern startar om, får jag ett likadant mail i min inkorg med en guldöverföringslänk så att jag kan flytta över mitt guld till nästa omgång?

//Smeroth

Senior Member
    Reg.datum
    Apr 2007

Standard

Hej Smeroth!

Svaret finner du under fråga 2.

//Amaris

Luxaxix
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Luxaxix Visa inlägg
    Du har glömt att även rekryteringsguldet kan inte flyttas.

En fråga: Om man har guld på en server, men tycker man behöver det på en annan server. Kan man inte få flytta det då? Om man fortfarande vill ha kvar kontot på den första servern.
    Väntar fortfarande svar ifall någon kan ge? Sorry för bump.

Senior Member
    Reg.datum
    Apr 2007

Standard

Hej!

Nej, det enda sättet att flytta guld från ett konto är genom att radera det kontot.

Mvh
    Amaris

Sidan 1 av 5 123 ... sistasista

Tags for this Thread

Regler för att posta