Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Visar resultat 41 till 50 av 50

Ämne: Guide i hur du hanterar guldöverföringar med mera...

Junior Member
    Reg.datum
    Jul 2009

Standard

Hej, jag har problem med guld via telefon (sms) jag har skickat brev till plus@travian.se men det enda jag får tillbaks är

Tråkigt att höra att det strular för dig.
    Var snäll och läs den här guiden på forumet:

http://forum.travian.se/showthread.php?t=21191

och så återkommer du med den information som jag behöver, så ska jag genast hjälpa dig med detta. :S
    Jag har skrivit till plus@travian.se men jag får samma medelande tillbaks :/

Vad ska jag göra ?

Senior Member
    Reg.datum
    Apr 2007

Standard

Hej!

Det betyder att du ska skriva tillbaka till mig och ge den information som jag behöver (om du läser det första inlägget i den här tråden så ser du vilken information du ska lämna).

Mvh,
    Amaris

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 2007

Standard

Tjena,
    När s3 tog slut så hade jag en massa guld kvar, då jag inte visste att överflyttningslänken inte hade nått slut datum så skapade jag ett konto på s5 för att kunna lägga det nånstans.
    Nu är det ju så att jag startat ett seriöst konto på s2 och skulle vilja ha guldet där istället, Går det?
    Om man går in på plus sidan och FAQ ( http://s2.travian.se/plus.php?id=4 ) och andra frågan så står det :
    "Kan jag överföra kvarvarande guld?
    Du kan bara överföra guld om du har köpt guld minst en gång....."

Betyder det att jag måste , köpa 30 guld till s5 kontot först för att sen kunna radera och flytta allt guld ?.

Senior Member Ford-Prefects avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av teamnisseelit Visa inlägg
    Tjena,
    När s3 tog slut så hade jag en massa guld kvar, då jag inte visste att överflyttningslänken inte hade nått slut datum så skapade jag ett konto på s5 för att kunna lägga det nånstans.
    Nu är det ju så att jag startat ett seriöst konto på s2 och skulle vilja ha guldet där istället, Går det?
    Om man går in på plus sidan och FAQ ( http://s2.travian.se/plus.php?id=4 ) och andra frågan så står det :
    "Kan jag överföra kvarvarande guld?
    Du kan bara överföra guld om du har köpt guld minst en gång....."

Betyder det att jag måste , köpa 30 guld till s5 kontot först för att sen kunna radera och flytta allt guld ?.
    Du kan överföra överfört guld, dock måste du avsluta kontot som du har guldet på för att föra över det till en annan server.

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 2007

Standard

Okej, tack ford

Senior Member
    Reg.datum
    May 2009

Standard

jag har en fråga om sms guld, om man köper via sms kommer det att synas på telefonräkningen min vän har frågat mig det idag.

och en till fråga förra s1 ville en spelare överföra 61 guld på mit acc men jag kände inte till den spelaren och tog inte emot det.men får man ta emot det fast man inte känner spelaren?
    Senast redigerad av tysken11 den 10-04-17 klockan 08:22

Senior Member Der Schattens avatar
    Reg.datum
    Jul 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av tysken11 Visa inlägg
    jag har en fråga om sms guld, om man köper via sms kommer det att synas på telefonräkningen min vän har frågat mig det idag.

och en till fråga förra s1 ville en spelare överföra 61 guld på mit acc men jag kände inte till den spelaren och tog inte emot det.men får man ta emot det fast man inte känner spelaren?
    1. ja det syns på räkningen dock inte som "travian" utan som "Data spel på internet cellsynt"

2. ÄR osäkert på den punkten, är svårt att bevisa att du inte känner spelaren, dvs om du ta emot guldet kan du ju alltid påstå att du känner honom, men om du ska vara moralisk rätt så ska du ju inte ta emot det. Frågan är om det verkligen är förbjudet eller inte. Det få en moderat svara på.
    Sez1 la felix-DP [vann]
    Sez2 la felix-Dweomer [vann]
    Sez3 Beachpumper-Vendetta(co ledare)[vann] släggkonto, hitta inte rapporten
    Sez4 Terminator-DOW(co ledare) krigskonto
    Sez5 illuminati-TDS(off ledare)"höll ett vu" http://forum.travian.se/showpost.php...1&postcount=74
    Sez6 Jenito tulaway- LF(ledare)
    Sez7 DieRose-Mupp http://img72.imageshack.us/img72/6945/trupp.jpg (ca 1 vecka innan endgame)
    Sez8 LaAmore-SW [vann] http://travian-reports.net/se/report...31,390409a687a

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 2011

Standard Guide i hur du hanterar guldöverföringar med mera

Har dessverre ingen erfaring med alfa 166, men sharan derimot er jo dette ett kjent problem, da dreier det seg som oftes om dårlig kontakt i sikringsboks i forbindelse med viskerreleet.... Om det er mulig når den stopper helt kan du jo prøve å vri og klemme på ledninger,rele, kontakter som tilhører viskermotor... releet kan i noen tilfeller gi fra seg en skurre lyd.....

Junior Member
    Reg.datum
    May 2011

Standard

Så man kan inte skicka guld till en annan spelare?

Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2011

Standard

Denna tråd är lite förvirrande eftersom andra än Amaris svarar på frågor och då vet man inte riktigt vad som gäller. Denna frågan är därför endast till Amaris:

1) 35 guld från Travian kan inte flyttas eftersom det är en gåva. Andra säger att det även gäller t ex de 50 guld man kan få i värvningsbonus. Stämmer det?

2) Vad gäller för silver man tjänat på t ex auktioner som växlats till guld?

3) Kan man flytta silver mellan konton, eller måste det i så fall växlas till guld?

Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345

Tags for this Thread

Regler för att posta