Sidan 3 av 9 FörstaFörsta 12345 ... sistasista
Visar resultat 21 till 30 av 86

Ämne: En natt på s1

Senior Member Torstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2007

Standard

Ni får väl låta er hunger efter Bokstavsbarnens rapporter vänta lite på sig, dom ligger kanske lite fel i tajmingen..?

Kan bara hålla med Ceril och övriga att sånna här berättelser slår många rapporter!

Hoppas den goda tonen får fortsätta i denna tråden och att vi slipper alla troll som brukar förstöra intressanta forumtrådar....

Senior Member fpss avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Bra "historia", får mig att vilja spela på en slow-server!
    Man is still as he was. Is still brutal, violent, aggressive, acquisitive, competitive. And, he's built a society along these lines. - J. Krishnamurti

: firstup.se - :
    Crash and burn.
    RA, där vi besegrar moderatorer - http://forum.travian.se/showthread.php?t=17818

Standard

Specielt till AxxA då. Jag förstår om du inte orkade läsa den förra så skrev den här specifikt till dej . Tack till er andra skönt att se att nån gillar mina natt rabblingar gör att det finns ett syfte att låta folk se vad man skriver med .

-----------------------------

Dagarna går sin gilla gång nu. Stridslarmet har blivit en vana att vakna till men det är inte längre många som reagerar. Jag står på borgården och ser mina kattapultherrar rulla in. Brevid mej står min hjälte muttrandes något om slå odugliga kattpultförare på käften. I vanlig ordning vaknade han full som en alika och har inte slutat dricka sedan dess. Kattpult kaptenen kommer fram och avlägger rapport. Inget finns kvar byn är borta byarna brevid brinner redan som beodrat och deras murar har fallit vi är redo att marscher igen. Han får sina order och beger sej omedelbart tillbaka till sina groteska anordningar för att marschera mot nästa by.

Jag fundear lite över dom senaste rapporterna från slagfältetet världen nu har blivit.
    dom första behandlar dagens övertagningsförsök. Kan bara le när jag läser en del av dom. Totalt kanske 20 försök och rapporterna visar på 3 lyckade. Nånting i det säger mej det kostar en del för fienden.

Nästa rapport behandlar två stora hjältar som vandrade ensamma mot fiendens städer. Den första en själmordsbenägen kattapultförare som ensam stormade en fiende by och sprängde en smedja innan han dog. Nummer två på listan var en ensam svärdskämpe som stred tappert och slog ihjäl ett par scouter innan han återvände hem.

Inser att antalet självmordssoldater som dyker upp hos mej och mina bröder har markant ökat i styrka och mängd. vilket leder mej till att känna att fienden känner en viss desperation i nuläget, dom förlorar massivt på många fronter vilket alla rapporter i nuläget visar på. trots sitt enorma överläge i antal har dom förlorat över 5000 mera i total befolkning än vad mina bröder och systrar gjort.

Det senaste av galna anfall var ännu en ensam soldat som försökte storma min mur.
    Jag stog på borggården och studerade mina sovande soldater när det hände. En av dom kastade helt sonika bara en sten över muren när skriket från ännu en självmords soldat närmade sej. Blev ett snabbt slut på skriket och ingen utom soldaten som kastat stenen bemödade sej ens om att resa sej upp.

Börjar helt sonika fundera på om bokstavsbarnen har något kvar att skicka som inte är helt grönt ur barracken.

Då jag vet det är hög tid att inspektera ägorna gör jag druiderna sällskap till ägorna längre ut. Föga förvånande möts vi även här av samma syner. Galna självmordssoldater som en och en stormar murarna i dom yttre borgarna. Här händer dock något oväntat. jag möter en stridens broder från forna dagar som ridit med ut för att se självmordet hans soldat begår mot min mur.

När han ser mej är hans första reflektion att dra sitt svärd. Jag håller tillbaka mina druider och rider honom till mötes.
    Vaksamheten ligger tung i våra ögon när vi kliver av våra hästar och går varandra till mötes. Jag vet jag inte kan höja handen mot denne man i första taget och släpper därför handen från mitt svärd och visar honom att slå sej ner i gräset. Varför inte ta denna chans att se hur fienden tänker. Eller om inte annat bara föra en dialog med en gammal vän.

Vi pratar länge om allt gamla minnen gamla äventyr. Den ed jag svor att hämnas mina forna bröder och som jag nu har chansen att uppfylla och dom kvinnor vi mötte.
    Natten hinner lägra sej och elden som druiderna skapat åt oss börjar nästan falna i mörkret när vi återgår från gamla minnen och börjar prata om tiden som är framför oss och kriget vi är i nu.
    Jag har saknat hans visdom och framförallt hans vänskap. Men jag väljer mina ord med omsorg då han trots allt går i fiendens led.

Jag frågar varför dessa självmordsattacker är så sanslöst många och framförallt varför han skickar mot mej.
    Hans svar var oförståligt och mitt förakt för Bokstavsbarnens metoder blev inte mindre.
    - Dom fruktar er så även jag. Men min fruktan når även till dom. Lämnar jag dör jag.
    -Du som en gång var min bror jag är ledsen.
    - Mina order är klara och det som nu gått ut är underförstått. Offra allt du har annars offrar vi dej. Dom har inte gett mej ett val och jag kan inte göra annat än att lyda om jag ska klara morgondagen.
    - En gång min bror alltid min bror. Mina trupper kommer aldrig storma dina städer vad du än gör. Den respekt du visat är för stor och min respekt till dej är större än du tror.
    Jag kan inte svara för min bröder och systrar i kjol
    och jag kommer aldrig föråda dom, aldrig någonsin men du har intet att frukta från mej, Inga armeer kommer någonsin vandra mot dina borgar, detta svär jag.

Han tittar på mej en stund.
    -Varje anfall jag skickar mot dej kommer att vara en självmordsattack. Men be mej inte förråda våra mina nya herrar ty då förråder jag våra forna bröder och systrar och det kan jag inte göra lika lite som jag kan förådda dej. Vi tittar på varandra vi vet att samtalet är över.

Vi reser oss upp och han går mot sin häst. När vi suttit upp säger han kort.
    -Din natt kommer att bli mörk. Sov nu om några timmar står blodet högt utanför dina murar. Med dom orden tar han adjö.

Jag kommer inte tala med honom igen. Vi visste det båda två när han red iväg. Inte desto mindre består våra band. Denna värld är en lustig plats där fiender blir vän och vän blir fiende. Jag rider hemåt igen och beordrar mina druider till häst. Natten kommer bli lång och det är mycket blod kvar att spilla många hus kvar att riva.

Väl hemma igen möts jag av något oväntat. En febril aktivitet har tagit fart. Min hjälte har dragit på sej sin rustning för första gången på hela dagen och han ser nästan nykter ut.
    - Det är dags. är hans enda ord när han sadlar upp.
    Sammtidigt mottar jag rapporter från hela riket. Enorma styrkor på väg mot oss i detta nu. Vi känner våran fiendes styrka och vet att vi inte hinner få över något understöd.

Ordern delas ut snabbt. Varje rapport gås igenom och analyseras. För första gången står vi nu öga mot öga med ett begåvat bokstavsbarn. Kattapult anfallen är perfekt tajmade på samtliga av mina städer och anfallen minst ett av anfallen är skarpt nu gäller det bara att välja rätt by att försvara.

Jag minns varningen från min forna vän. "Sov nu om några timmar står blodet högt".
    Mina falaxner får snabba order. Ducka dom två första smällarna i utkantens borg det är den han vill ha. Jag är säker på min sak. Jag stannar till och vänder mej min snabbaste kurir.
    - Rid för allt var benen bär du har inte mycket tid. Våran broder i kjol till öst kan hjälpa.
    Väl medveten om att jag bara har sekunder att spela på förbereder jag mitt försvar. Han tänker ta min by och det tänker jag inte tillåta.

Första vågen om två anfall kommer jag duckar och öser in falaxner bakom dom. När rapporten återkommer stirrar jag klentroget. Självmordsfolk? Har jag gissat fel har han en annan by i sikte?

Strax efter kommer nästa rapport samtliga falxner döda. Nio tusen svärd förvisade dom till dödsriket för evig tid. Kattpulterna och bräckorna som följde svepet slog med full styrka sönder min mur OCH ETT SÅGVERK. Jag log när jag såg det. Dels pga det mål han valt när han försökte stjäla min by. Och dels för att jag hade genomskådat honom och gissat rätt.

Det han inte räknat med var att jag inte tänkte chansa. Direkt bakom hans svep la jag in ytterligare en drös druider som uppbackning. Samtidigt ser jag till min glädje hur min broders druider gör dom sälskap. Dom senatorer som anländer för att ta min by möter ett brutalt öde när våra druider gemensamt, som en släcker deras liv.

Totalt gick det hela på sju sekunder men det kändes som en evighet innan jag fick alla rapporter och kunde sammanställa. Dom visade 2 döda senatorer och 900 slaktade svärd för fienden totalt räknar vi våra döda till 789 falna infanterister och 10 ryttare.

För att fira våran seger marscherar i detta nu en del av min armee. En huvudstad ska inatt förlora allt sitt försvar och ytterligare en ska lämnas kvar som ett hål i marken. Min väst flank som förut var ett starkt tillhåll för fienden ser nu ut mer och mer som ett parklandskap då mina härar tillsammans med mina bröder och systrar i kjol driver dom bakåt slaktandes by för by.
    Senast redigerad av Candy den 08-05-08 klockan 03:50

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Fin berättelse men den påminner en hel del om Tempelriddaren Arn

Standard

Bra skrivet. Trevligt att läsa, fortsätt så här!
    Skorpionen2 S1.
    Smull S6.

Junior Member
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Bra jobbat!

Senior Member fpss avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Längtar tills nästa natt då vi kanske kan få en uppdatering, om inte ännu tidigare? ;]
    Man is still as he was. Is still brutal, violent, aggressive, acquisitive, competitive. And, he's built a society along these lines. - J. Krishnamurti

: firstup.se - :
    Crash and burn.
    RA, där vi besegrar moderatorer - http://forum.travian.se/showthread.php?t=17818

Standard

Hmm har iofs inte sett filmen men läste boken för nåt år sedan så inte omöjligt jag är influerad omedvetet . Mest rabblingar för att få tiden att gå medans jag väntar .

----------------------------------------------------
    Mina kattapulter kommer in över borgården och reparerar det sista innan dom får sin order att ge sej ut igen mot samma mål ännu en gång. En vända till sen är ännu en by glömd för gott.Att bryta ner ännu en stad kommer inte se vackert ut i bokstavsbarnens ögon. Försöker hitta pilträd min hjälte med blicken men han står inte att finna.

En kurir kommer in på borggården och lämnar över en del oroande nyheter. Ett boksvasbarn försöker ta över en av våra borgar i norr och den står på gränsen till att falla. Jag väger mina alternativ jag vet att det är bråttom men sammtidigt ligger en av byarna i rikets utkant under hård press.

Jag tar mitt beslut och beordrar mina ryttare till häst ytterbyarna är starkt försvarade som det är och ingen kommer bryta igenom där i första taget. Många bröder i kjol har kommit till undsättning och för att bryta ner mitt största försvar krävs det bra mycket mer än bokstavsbarnen har kvar.

Hittar pilträd sovandes bakom ett träd. Dom vanliga spritångorna efter gårdagens fest sticker i min näsa men det kan jag ta. Det är inte många som tar denna man på slagfältet och hans seger i fiendens huvudstad igår gjorde honom värd en fest.

Ger honom order att överse försvaret och ta över ännu en fiende oas tills jag kommer tillbaka och beger mej iväg. Mina druider är få till antalet denna gång men desto mera beslutsamma. Fiendens härar måste dö och dom är alla redo att ge sina liv för saken.

Vi har tur och anländer i tid. Fiendens anfall var som vanligt synkade i ordningen svep timma Hövding. När vi närmar oss murarna möts vi dock av en glädjande syn. tusentals falaxner samlade över hela regionen. Muren har återställts till sitt forna skick med stöd av guldmutade byggare och två leende hjältar i kjol går oss till mötes.

Fiendens anfall kommer blixtrande lagom tills mina druider kommit in i staden. Vid åsynen av det som väntar tvekar dom en sekund tystnaden blir total, till slut tar dock galenskapen över. Dom stormar fram skrikandes redo att möta sitt öde.

Jag reflekterar en kort stund över vad bokstavsbarnen egentligen tvingar sina soldater att röka innan jag ger ordern till mina druider att rida ut i slakten.
    Min broder från norr rider ensam i en svepande rörelse runt blixtarna och sliter fram hövdingen som gömt sej i skogen en bit bort. Med ett snabbt hugg från hans svärd skiljs hövdingens huvud från kroppen.

Hundratals blixtar ligger nu i en hög efter att falaxner och druider gjort gemensam sak mot dom och längst fram på ett spjut vajar nu en hövdings huvud. Huvudet blir en tydlig varning till nästa soldat som närmar sej våran broder i norr.

Vi tar farväll av våran broder och jag rider hemåt sida vid sida men en annan bror som deltagit i försvaret. Vi båda vet vilken syn som kommer möta oss när vi kommer hem och att vi har ännu en lång natt att vänta. Trots det finns det en stolthet i hans blick en stolthet och en tyst förvissning i att vi kommer att segra.

Vi delar på oss där våra rikens gränser möter varandra. En kort nick är det enda avsked som behövs. En ny fiende kommer få sin huvudstad raserad inatt och jag kommer snart sitta vid planeringsbordet igen. Planerandes för att krossa våran sista riktit farliga granne.

Standard

Har en fråga (förmodligen väldigt dum sådann) men vilka är det som krigar?

Senior Member
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av passinen Visa inlägg
    Har en fråga (förmodligen väldigt dum sådann) men vilka är det som krigar?
    Freedom mot HT & ABS.

Sidan 3 av 9 FörstaFörsta 12345 ... sistasista

Regler för att posta