Sidan 3 av 37 FörstaFörsta 1234513 ... sistasista
Visar resultat 21 till 30 av 368

Ämne: Ställningen i Endgame

Senior Member Pro sworder1s avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Kolla denna ställningen...

Världens underverk
    Spelare Namn Allians nivå
    1. Carola Tower of Light N.K - VU 12
    2. Torren Babels torn BF4e 4 -
    3. Lunand Dvärgpåken N.K - VU 4 -
    4. SoftMan N.B MTS N.B.M 2 -
    5. phix Under Construction BF4e 1 -
    6. Kaniko FG 0 -
    7. nataren - 0 -
    8. nataren - 0 -
    9. nataren - 0 -
    10. nataren - 0 -
    11. nataren - 0 -
    12. Lillmulan TT-VU 0 -
    13. nataren - 0 -

Carola är under attack också...

Nu har dom allt dragit ifrån lite..... men dom kanske inte satsar på silos/magasin nu ibörjan...

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Vi satsar på allt samtidigt. De verkar som att de unga och pigga spelarna i N.K har den glöd som krävs för slutspelet medans de gamla dinosauriernas tid är förbi.

Jag trodde ärligt talat inte att vi skulle kunna samla ett så otroligt stöd men det är nu tydligt att folk vill inte stödja led längre. En underdog är det som gäller. Precis som i sagans värld vill man att den goda sidan vinner och det sätter i gång ett engagemang överallt runt om på kartan.

Jag vill samtidigt passa på att hälsa alla mindre allianser som inte är med i stridens mittpunkt ännu att ni är välkomna att stödja vårt underverk och dela äran med den goda sidan.

Själv är jag nu odödlig. Vad som än händer har jag redan vunnit allt som går att vinna.

We love you all!

Rock,n,roll

YYEEEEAAAAHHHHH!!!

Junior Member
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

grymt skrivet Plant.

N.K & R.S kommer tillsammans med alla dem mindre allianserna ta hem detta från dem jag hatat ifrån första början. R.W.F och VENI spelare finns i dessa båda allianser och jag Big-Buddha lever fortfarande såklart kvar.

Standard

Njut av läget så länge det går plant

Alla som vet hur ett endgame funkar vet ju att ni trots nivå 13 på VU ligger plats 3 .. eller kanske tom 4.

Jag förstår att du skriver som du gör och försöker att få flera spelare att skicka hjälp till er. Men oavsett vad ni gör så ligger ni långt efter. Skulle vara kul att veta exakt hur mycket ni är efter ..
    Klockan 17:01 den 9:e maj -08

Tillsammans med sina förbrödrade och alliansen ALF färdigställde Torren med insats av miljoner råvaror, skyddad till slut av över en miljon tappra sammansvurna, som den förste detta byggnadsverk går därmed till historien som vinnare ur denna epok.

(S3 1:A) Torren
    (S3 2:A) Torren / greymon
    (S3 3:E) WaMaTo

Senior Member
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Vive la Plant o kom igen nu NK. Nu kör vi!
    För övrigt anser jag att Legio och Styr bör förstöras

Senior Member phixs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Torren Visa inlägg
    Inte så konstigt att N.K har gjort ett litet ryck .. Vårat bygge tog stopp när jag tog över bygget och märkte efter några timmar att jag höll byggnadsplanen upp och ner. Är numera helt bortplockad för att undvika framtida problem. Enl ett rykte så drog phix´s hjälte ut på en krogsväng ist för hem till skattkammaren och kom hem först för någon timma sen. Kan vara misstag som gör att BF4e aldrig kommer ifatt igen
    Exakt, och från vilken krog får jag släpa hem den jäveln? Jo, CRAZY HORSE! Okej att han är en impriddare men *****, det där var lågvattenmärket.
    Phix, <not yet>, S1

Tidigare omgångar:
    Phix, Cosa Nostra, S2 runda ?, (1:a)
    Phix, Legio/Styr/Led, S3 runda 1 (3:a + VU)

Senior Member
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av plant Visa inlägg
    Vi satsar på allt samtidigt. De verkar som att de unga och pigga spelarna i N.K har den glöd som krävs för slutspelet medans de gamla dinosauriernas tid är förbi.

Jag trodde ärligt talat inte att vi skulle kunna samla ett så otroligt stöd men det är nu tydligt att folk vill inte stödja led längre. En underdog är det som gäller. Precis som i sagans värld vill man att den goda sidan vinner och det sätter i gång ett engagemang överallt runt om på kartan.

Jag vill samtidigt passa på att hälsa alla mindre allianser som inte är med i stridens mittpunkt ännu att ni är välkomna att stödja vårt underverk och dela äran med den goda sidan.

Själv är jag nu odödlig. Vad som än händer har jag redan vunnit allt som går att vinna.

We love you all!

Rock,n,roll

YYEEEEAAAAHHHHH!!!
    Dinosaurisernas tygnd kan säkerligen komma till nytta när vi mosar era VU-byar, annars en bra sammanfattning på läget plant.

Bullen och co
    Guest

Standard

Ne, LED har väl inte gjort allt än? Annars har jag underskattat er!

Senior Member phixs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Bullen och co Visa inlägg
    Ne, LED har väl inte gjort allt än? Annars har jag underskattat er!
    Det har du inte. Vi ligger lååååångt efter med byggandet, släggorna är redan brända och vi har runt 80k deff i vår VU-by.

Vadan detta? Det är en lång historia, så här var det.

När vi byggde de första byggnaderna (huvudbyggnad, magasin, silos etc) i vår VU-by så var det på den vecka jag var på konferans med jobbet. Som ni säkert kan ana så är det en hel del festandes på sådana, typ varje kväll. Det börjar med att jag på fyllan ryker ihop med Rossie på IRC och därför bestämde mig för att sköta VU-kontot själv - så jag fimpade mina sitters.

Nu vet vi ju redan hur illa alkohol i kombination med bilkörning är, så hur är det då med alkohol och VU-by-körning? Well, första kvällen så börjar jag bygga ett stadshus och en hjältes egendom, sen går jag ned till baren. Jag kommer upp snabbt för att hämta något jag glömt på hotellrummet och klickar i ytterligare varsin nivå på dessa byggnader. När jag kommer hem senare den natten så har jag glömt detta och smäller igång bygge av barracker eftersom jag tänkte att nu ska jag deffa upp skiten i brygga.

Dagen efter inser jag vad jag har gjort men då har vi möte på hotellets konferanslokaler och jag hinner inte styra upp det hela. Dagen går och efter mötet kastar vi oss ner i bubbelpoolarna med 3-4 öl vardera i nävarna. Jag är således berusad redan när jag kommer tillbaka till hotellrummet och det första jag gör är att sätta mig vid laptopen och be 4 pers att skicka sina VU-släggor på två fienders VU-byggnader. De ifrågasatte varför jag bad dem sikta med katapulterna på skogshuggare och järngruvor men jag svarade någonting i stil med att "bara luuuugn, jag vet vad jag gör, kör nu, det blir bra".

Sen blev det middag och barhäng efter det och när jag kommer till hotellrummet vid 6 på morgonen så inser jag att oj då, jag har ju inte byggt något, på ett dygn. Så vad göra? Jo för fan vi måste ju ha upp hjältens egendom till nivå 10 fort som fan för att börja plocka veteoaser, det ska ju stå en helvetes massa def här sedan!

Det är precis att jag hinner klicka i ytterligare två nivåer på hjältens egendom innan jag faller ihop på golvet i dvala.

2 timmar senare är det möte i stora konferanssalen och åter igen upptäcker jag vad jag har gjort, men hinner inte åtgärda. Samma veva igen, när mötet är klart så plumsar vi ned i bubbelpoolarna med en massa drinkar och när jag kommer tillbaka till hotellrummet och loggar in på kontot så ser allting klockrent ut! Yieeehaa, snart jefflar skall det intas veteoaser. Vidare så beordar jag 4 nya VU-släggor att gå på fiendens hjälteegendomar eftersom jag tänkte att nog fan finns det någon dåre som listat ut att det är hur smart som helst att bygga hjälteegendomar och sedan fixa veteoaser för VU-byn. Efter lite motsträv så är släggorna i väg.

Innan jag däckade kom jag på den briljanta idén att dra iväg all min def (180k) mot ALFs VU-by eftersom jag tyckte torren hade för sorgligt låg def-rank. Vad gör man inte för sina allierade? Raj raj, klick, hick, zzzz.

Nu var det helt plötsligt lördag och vi slapp möten denna dag och eftersom jag ändå vaknat 0800 på morgonen och de andra säkert skulle sova till typ 1200 så tänkte jag att jaja, då kan jag jobba lite på VUt. Brevid laptopen står det ett sexpack och en halv flaska Captain Morgan's. Jag hittade lite cola i kylen och isbitar i frysfacket så jag drog på mig kläderna och satte mig på balkongen i solen och började grogga. Vid 10-tiden kom jag på att jag skulle ju köra lite travian så jag snubblar in i rummet igen och sätter mig vid laptopen.

Torrens defrank var fortfarande under all kritik så jag tänkte att ääääääh, jag drar iväg all def från de konton jag är sitter åt också. Nu var även hjältens egendom färdig i VU-byn på nivå 10 så jag drog dit hjälten och började leta veteoaser. Någonstans uppe runt obbes konto 60-70 rutor bort ungefär hittade jag en ball veteoas på 50% som jag skickade iväg hjälten till tillsammans med 10 prättar från VU-byn för att ta över. Stadshuset var ju bara på nivå 3 så jag klickade i två hack där också, tänkte att jag måste ju kunna köra stora fester fort så jag kan få upp flera byar för att på så sätt få in mer råvaror att skicka till VU-byn sedan när bamsedeffen var klar. Resterande resurser smällde jag upp i byggkön på prättar i barrackerna på nivå 1.

Sen hällde jag drinken över laptopen och ärligt talat så minns jag inte mer från den där konferansen mer än att jag vaknar upp bland mina kollegor ett dygn senare på en chartrad buss på väg mot stockholm.

Nu kanske ni förstår att vi hade en del att återställa, därav så kom vi inte igång med VU-byggandet förrän lååångt efter NK.

Så kan det gå.
    Senast redigerad av phix den 08-04-12 klockan 22:54
    Phix, <not yet>, S1

Tidigare omgångar:
    Phix, Cosa Nostra, S2 runda ?, (1:a)
    Phix, Legio/Styr/Led, S3 runda 1 (3:a + VU)

Bullen och co
    Guest

Talking

Tack för förklaring Phix! Det lilla konstiga är ju att erat VU låg lite före i mer pop än vårat.
    Jag säger att alla får tro vad man vill om denna "historien" och går vidare.

P.S Kolla upp levern D.S

Sidan 3 av 37 FörstaFörsta 1234513 ... sistasista

Regler för att posta