Sidan 1 av 11 123 ... sistasista
Visar resultat 1 till 10 av 110

Ämne: Sagan om Moderatorerna

Standard Berättelsen om Moderatorerna

Kom på imorse att man kunde skriva en saga om våra kära mods här på forumet
    OBS! Har frågat alla mods om jag får använda deras namn här och tagit med dem som sagt ja ( hittils)
    ( I historian använder jag modsens nick name då jag ej vet vad de heter IRL)
    Första delen

Rob satt och vinglade på sin stol framför sin data.
    Klockan var strax över elva och han hade suttit klistrad sen middagen.
    - Rob! ,ropade hans föräldrar.
    Du har suttit där sen sju! Du måste gå och läggga dig du har skola imorgon.
    - Okej då!, svarade Rob och stängde dörren.
    Rob flinade elakt. Han tog en filt och lade den över datan. Nu lät det inte lika mycket.
    Han föräldrar gick och la sig och när Rob hörde dem snarka tog han bort filten och satte sig på sin stol.
    - Åter till arbetet sade han lågt...

Brali tog upp en ny snöboll och fick in en fullträff på Robs huvud.
    - Headshot! , ropade Brali.
    Rob log men han såg verkligen inte pigg ut. Han mindes inte när han gick och la sig igår kväll.
    Han hade kanse bara sovit i några timmar. Plötligtkom AlternativeGirl springande emot dem.
    - Fort! ni måste hem och gå in på Travians forum!, ropade hon.
    - Var är det som har hänt?, frågade Rob genast mer piggare.
    - Det får ni se, sade AlternativeGirl och sprang tillbaka följd av Brali och Rob.

Brali öppnade dörren och klev in och slängde av sig skorna.
    Han hälsade på sin lillebror och sprang upp för trappen och startade datan.
    Efter han äntligen lyckats få igång den och han öppnade internet så kom chocken.
    Istället för att travian forumet dök upp så stod det med enorma svarta bokstäver.
    ( sry för att jag skriver med bara stort nu)

VI HAR HACKAT SIDAN! LÄNGE LEVE BLÅA FÖRBUNDET!

-Järnspikar , sade Brali.
    Han tog fram telefonen och slog Robs nummer.

Rob: Ja hallå?
    Brali: ROB HAR DU SETT VAD SOM HAR HÄNT?
    Rob: Ehh nej har data förbud.
    Brali: Forumet har blivit Hackat av några som kallar sig för Blåa förbundet!
    Rob: Du? Vad sägs som att träffas här oss mig. Har ändå inget för mig.
    Brali: Visst ses!

Brali lade på och tog på sig sina skor och gick ut.
    Han knackade på hos Rob och Rob öppnade. Utan ett ord klev de båda in och gick till källaren där Rob hade sin data. Brali tappade hakan när han såg källaren. Källaren bestod av ett enda rum , väl uppvärmt och med blå färg på väggarna. Mitt i Rummet stod Robs dator och inte långt ifrån ett kylskåp.
    - Får jag titta in?,frågade Brali. Rob nickade och när Brali öppnade kylskåpet så tappade han återigen hakan. Hela kylskåpter var fullt av Powerade och nu förstod Brali hur Rob höll sig vaken på nätterna.
    De stängde kylskåpet och startade datan. När de kom in på forumet så såg de att forumet var uppe igen. De första de gjorda var att se vilken IP adress som tillhörde de som hade hackat sidan. När de hade hittat den rätte så bannade den.
    - Då var det klart sade Rob och stängde av datan.
    Brali tog fram en Powerade och tog ett par klunkar.
    Plötsligt ringde det på Robs mobil.

Rob: Ja hallå?
    Okänd: Vi vet vilka ni är. Ta bort IP banningen så kommer inget hemskt att hända er.
    Rob och Brali såg förskräckt på varandra. De var upptäckta!

Oj så spännande! Kommer Rob och Brali få reda på vilka Blå förbundet är? Hur fick de Robs nummer och sist men inte minst, hur fick Rob tag på så många Powerades? Fortsättning följer...
    Senast redigerad av almarecuador den 08-06-02 klockan 16:02
    Gammal forumsmedlem och travianveteran. Länge sen sist , men det är riktigt kul att vara tillbaka på forumet!

Senior Member Reezes avatar
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Det var ju kul historia om moderatorerna!
    Senast redigerad av Reeze den 08-02-20 klockan 20:31
    Små idioter är misslyckade nördar... Folk som ni Travianspelare är exakt sådana, därför får ni en gratis biljett till helvetet. Visst är det trevligt? Varför inte acceptera den? Dessutom är ni alla misslyckade människor, hoppas ni inser det. Därför ska jag ge er ett tips: Titta åt höger och ni ha fribiljetten i handen...

Brali
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av almarecuador Visa inlägg
    Brali tog upp en ny snöboll och fick in en fullträff på Robs huvud.
    - Headshot! , ropade Brali.
    Rob log men han såg verkligen inte pigg ut. Han mindes inte när han gick och la sig igår kväll.
    Jag garvade ju så himla hårt så det bara inte fanns, dock tycker jag robs reaktion borde varit annorlunda
    Menmen^^

Fortsätt bara, glöm inte att komma med sådana offtopic grejer senare i historien också bara ^^

Standard

Brali Din önskan kommer att bli uppfylld
    Gammal forumsmedlem och travianveteran. Länge sen sist , men det är riktigt kul att vara tillbaka på forumet!

Senior Member colonelbuss avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Bästa sagan hittils! Suverän och haaha " hur fick rob tag på så många powerade"

Standard

Nu skall vi inte vara sånadära Brali (tror du hette så, satt och gjorde annat en bra tid medans jag hade "post reply" rutan uppe ^^) anyway, det var en rätt bra "saga" , looking forward till nästa del, eller...finns det en sådan?

Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

hur kul som helst!!! specielt det där med rob och hans kylskåp
    LEKSAND TILL ELITSERIEN!!!

Senior Member jnssons avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Brali Visa inlägg
    Jag garvade ju så himla hårt så det bara inte fanns, dock tycker jag robs reaktion borde varit annorlunda
    Menmen^^

Fortsätt bara, glöm inte att komma med sådana offtopic grejer senare i historien också bara ^^
    Jag garvade också jätte mycket, fortsätt!!!

Smile

Den var jätte bra

Wink

vad bar saga lite kull med mods ochså!

Jag gillar frölunda,om du inte gör det lär dig det då.
    frölunda,hockey,innebandy,fotboll och travian=life!

Sidan 1 av 11 123 ... sistasista

Tags for this Thread

Regler för att posta