Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... sistasista
Visar resultat 11 till 20 av 50

Ämne: Kristen Alians?

Banned
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

En kristen allians låter ganska fånigt, och att ni ska "döda dem som vägrar omvända sig" låter helt löjligt. Att hålla på såhär och kriga på travian på grund av religioner/övertygelser är ju lika menigslöst som kriget mellan Israel och Palestina. Jag uppmuntar då alla att helt strunta i detta och starta en allians utan några liknande ideologiska skäl och bara spela spelet som det ska spelas.

Citat Ursprungligen postat av eis39 Visa inlägg
    (fast hemlösa blir en inaktiv allians:P)
    Internetkaffén och kommunala bibliotek ger ju till och med dessa stackare tillgång till informationsammhället - och travian.

Junior Member
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ostronet Visa inlägg
    En kristen allians låter ganska fånigt, och att ni ska "döda dem som vägrar omvända sig" låter helt löjligt. Att hålla på såhär och kriga på travian på grund av religioner/övertygelser är ju lika menigslöst som kriget mellan Israel och Palestina. Jag uppmuntar då alla att helt strunta i detta och starta en allians utan några liknande ideologiska skäl och bara spela spelet som det ska spelas.

Internetkaffén och kommunala bibliotek ger ju till och med dessa stackare tillgång till informationsammhället - och travian.

Man kan ju starta allianser med religiös eller ideoligisk grund för skojs skull. Inom airsoft så finns det många sånna grupper.

Junior Member
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av MarkusVII Visa inlägg
    Jag är ny här på travian.se, har bara vart med i snart en vecka. Men min lilla by växer så det knakar, har 45 lyckliga själar i den nu
    Jag undrar om det finns någon kristen alians som man gå med i? Om det inte finns så skulle jag gärna vara med och starta en sådan. Så om någon är intresserad skriv nån rad.
    Jag tänker att vi ska kristna server tre med svärdet i högsta hugg. Den som vägrar att omvända sig ska döden dö Det gamla "hederliga" sättet att sprida ljus i världen.
    Växer så det knakar? Driver du? 45 efter en vecka är ju jättedåligt. Jag har spelat i en vecka drygt och har snart 300 invånare. Jag pissar på din by och din sketna kristendom.

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av mr.skin Visa inlägg
    Växer så det knakar? Driver du? 45 efter en vecka är ju jättedåligt. Jag har spelat i en vecka drygt och har snart 300 invånare. Jag pissar på din by och din sketna kristendom.
    300 pop på en vecka är omöjligt om man inte spelar på speed. Vad jag vet är det här server 3, inte speed ditt ljushuvud.

Att komma med kommentarer på det här är ju helt idiotiskt. Låt killen göra som han vill. Gillar ni det inte så håll tyst. Det angår knappast er.
    //Swempa,
    Ledningen i mitt hjärta!

Senior Member Bounes avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Du ska enligt mig fullständigt skita i hur snabbt andra anser att de växer. Växer du snabbare? Grattis...

Vad gäller det där om att du "pissar på hans sketna kristendom" hoppas jag att moderatorerna blir lika sura över som mig. Jag är inte kristen, men tycker att det var riktigt ruttet sagt ändå.

Det finns folk som spelar Travian av andra anledningar än att komma så långt som möjligt i spelet. För dessa är allianser efter intresse/religion etc. ett sätt att göra spelet än roligare. Dessutom är sammanhållning en av de viktigaste framgångsrecepten för en allians. Idén är inte så j-a korkat som du verkar anse alltså

Namnet har varit Brennus, med variationer. Numera signerar jag Brenn, inget annat.

Pensionerad?
    §S§, DX <3.

Let's hug it out, bitch!

Junior Member
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Swempa Visa inlägg
    300 pop på en vecka är omöjligt om man inte spelar på speed. Vad jag vet är det här server 3, inte speed ditt ljushuvud.

Att komma med kommentarer på det här är ju helt idiotiskt. Låt killen göra som han vill. Gillar ni det inte så håll tyst. Det angår knappast er.
    du är dum i huvvet jag kör på server 3. Seriöst, jag pissar på hans ***** kristendom!

Junior Member
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Ok, jag börjar inse att en kristen alians kanske inte är så strålande idé. Så det får väl ligga på is tills någon startar upp någon sådan.
    Och till mr piss så får jag väl tacka för att åkrarna i framtiden kommer att bära riklig skörd på grund av gödningen

Senior Member
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

du är dum i huvvet jag kör på server 3. Seriöst, jag pissar på hans ***** kristendom!
    Oj oj oj, någon som behöver mogna lite. *Skakar på huvudet*

Senior Member Bounes avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av MarkusVII Visa inlägg
    Ok, jag börjar inse att en kristen alians kanske inte är så strålande idé. Så det får väl ligga på is tills någon startar upp någon sådan.
    Och till mr piss så får jag väl tacka för att åkrarna i framtiden kommer att bära riklig skörd på grund av gödningen
    Jag måste erkänna att jag är imponerad över hur du tar mr. piss skitsnack. All heder åt dig.

Mr. piss: Du spelar inte på sez förresten? Skulle gärna veta vad du heter IG isf :P.

Namnet har varit Brennus, med variationer. Numera signerar jag Brenn, inget annat.

Pensionerad?
    §S§, DX <3.

Let's hug it out, bitch!

AlternativeGirl
    Guest

Standard

Varning till mr.skin för personligt påhopp x2 samt för dubbelpost.
    Senast redigerad av AlternativeGirl den 07-12-15 klockan 20:34

Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... sistasista

Regler för att posta